muziek a la within temptation?
zaterdag 28 juni 2014 om 00:23
zaterdag 28 juni 2014 om 00:35
zaterdag 28 juni 2014 om 00:40
Tristania? After Forever?
In de tijd dat ik die muziek veelvuldig luisterde was ik helemaal weg van The Sins Of Thy Beloved en Theatre of Tragedy (nog met Liv Kristine). En nu nog steeds wel, eigenlijk. Sommige dingen ontgroei je nooit
Wel heel anders dan Within Temptation maar concept met (meestal) grunts en vrouwenstemmen, dat dan weer wel. Stuk betere bands ook nog.
Persoonlijke aanraders qua liedjes:
The Sins Of Thy Beloved:
Lake of Sorrow, prachtig
Until the Dark
Pandemonium
The Flame of Wrath
Maar vooral Lake of Sorrow!
Theatre of Tragedy:
On Whom The Moon Doth Shine!!!!!!
Venus!!!!!!!!
Siren!!
Virago!
Lorelei
Aoede
Sweet Art Thou
A Hamlet For A Slothful Vassal
A Distance There Is
Black As The Devil Painteth
Cassandra
Dying I Only Feel Apathy
Hollow Hearted, Heart Departed
Hahaha, ik lees The Gathering. Strange Machines is nog steeds een favoriet! O en Orphanage, ook Nederlandse band. Vooral de cd's Oblivion en By Time Alone!
In de tijd dat ik die muziek veelvuldig luisterde was ik helemaal weg van The Sins Of Thy Beloved en Theatre of Tragedy (nog met Liv Kristine). En nu nog steeds wel, eigenlijk. Sommige dingen ontgroei je nooit
Wel heel anders dan Within Temptation maar concept met (meestal) grunts en vrouwenstemmen, dat dan weer wel. Stuk betere bands ook nog.
Persoonlijke aanraders qua liedjes:
The Sins Of Thy Beloved:
Lake of Sorrow, prachtig
Until the Dark
Pandemonium
The Flame of Wrath
Maar vooral Lake of Sorrow!
Theatre of Tragedy:
On Whom The Moon Doth Shine!!!!!!
Venus!!!!!!!!
Siren!!
Virago!
Lorelei
Aoede
Sweet Art Thou
A Hamlet For A Slothful Vassal
A Distance There Is
Black As The Devil Painteth
Cassandra
Dying I Only Feel Apathy
Hollow Hearted, Heart Departed
Hahaha, ik lees The Gathering. Strange Machines is nog steeds een favoriet! O en Orphanage, ook Nederlandse band. Vooral de cd's Oblivion en By Time Alone!
zaterdag 28 juni 2014 om 00:44
zaterdag 28 juni 2014 om 00:50
After Forever inderdaad. Misschien Nightwish, Tristania, Sirenia, The Gathering, Epica, Orphanage inderdaad...
Ambeon misschien, of Lacuna Coil... Trail of Tears vond ik altijd geweldig, en Theatre of Tragedy ook.
Orphanage heeft trouwens een nummer met Sharon van WT, Behold. Is een bijzonder prettig nummer!
Ik heb verder geen female-fronted bands op mijn laptop, maar als ik ergens aan denk zal ik het komen melden.
edit; Tarja van Nightwish is nu solo en heeft best goede albums uitgebracht, maar het is wel anders dan de oude NW.
OH! Stream of Passion bestaat ook nog.
Ambeon misschien, of Lacuna Coil... Trail of Tears vond ik altijd geweldig, en Theatre of Tragedy ook.
Orphanage heeft trouwens een nummer met Sharon van WT, Behold. Is een bijzonder prettig nummer!
Ik heb verder geen female-fronted bands op mijn laptop, maar als ik ergens aan denk zal ik het komen melden.
edit; Tarja van Nightwish is nu solo en heeft best goede albums uitgebracht, maar het is wel anders dan de oude NW.
zaterdag 28 juni 2014 om 00:54
zaterdag 28 juni 2014 om 00:54
quote:Tricella schreef op 28 juni 2014 @ 00:50:
After Forever inderdaad. Misschien Nightwish, Tristania, Sirenia, The Gathering, Epica, Orphanage inderdaad...
zaterdag 28 juni 2014 om 01:00
quote:Hilary schreef op 28 juni 2014 @ 00:54:
[...]
Volgens mij heb jij een heel goede smaak, een tijdje terug kwam Rammstein volgens mij ook al voorbij, maar ik kon dat topic niet meer vinden.
TO, ik heb nog een linkje gezocht, Lacuna Coil met een cover van Enjoy the Silence.
https://www.youtube.com/watch?v=RTOLMbKjLeY
Ik hou niet van covers, maar deze is lekker. Vind ik...
[...]
Volgens mij heb jij een heel goede smaak, een tijdje terug kwam Rammstein volgens mij ook al voorbij, maar ik kon dat topic niet meer vinden.
TO, ik heb nog een linkje gezocht, Lacuna Coil met een cover van Enjoy the Silence.
zaterdag 28 juni 2014 om 01:04
quote:Tricella schreef op 28 juni 2014 @ 01:00:
[...]
Lacuna Coil met een cover van Enjoy the Silence.
[...]
Lacuna Coil met een cover van Enjoy the Silence.
zaterdag 28 juni 2014 om 01:05
Epica, Nightwish (met de oude zangeres de nieuwe vind ik niks), Therion,After forever, Tristania ...
Theatre of tragedy heeft niet dezelfde power als voorgaande, maar als je dit ook mooi vindt dan raad ik Ambeon eveneens aan en Lacrimosa (maar dat is een duet).
Moet het met vrouwenstemmen zijn? Want anders kan ik ook nog Lacuna coil, Rhapsody en nog eentje waarbij ik niet op de naam kan kopen maar ik post het later wel.
Er zijn ook losse nummers van bepaalde metal bands die een gast artiest hebben die die kant uitgaan
Zo had summoning in het nummer "Where hope and daylight die" een zangeres die het prachtig deed
Where Hope and Daylight Die Youtube
Zelfs Dimmu Borgir had in de recentere nummers een leuke zangeres (in Gateways) maar dat is niet meer de kant waar je op wil denk ik
Theatre of tragedy heeft niet dezelfde power als voorgaande, maar als je dit ook mooi vindt dan raad ik Ambeon eveneens aan en Lacrimosa (maar dat is een duet).
Moet het met vrouwenstemmen zijn? Want anders kan ik ook nog Lacuna coil, Rhapsody en nog eentje waarbij ik niet op de naam kan kopen maar ik post het later wel.
Er zijn ook losse nummers van bepaalde metal bands die een gast artiest hebben die die kant uitgaan
Zo had summoning in het nummer "Where hope and daylight die" een zangeres die het prachtig deed
Where Hope and Daylight Die Youtube
Zelfs Dimmu Borgir had in de recentere nummers een leuke zangeres (in Gateways) maar dat is niet meer de kant waar je op wil denk ik
zaterdag 28 juni 2014 om 01:18
quote:re.set schreef op 28 juni 2014 @ 01:02:
Rammstein ook mooi (voor wie dat mooi vindt
) naar mijn smaak eveneensch de belegen nummers..
Eens. Hoewel ik nog steeds fan ben. Ik word alleen blijer van Herzeleid dan van LIFAD.
Excuses TO, maar ik moet nog één linkje naar binnen sneaken...
Antichrisis vond ik altijd machtig mooi. Niet helemaal metal, maar A Legacy of Love en Perfume hebben hele fijne vrouwenstemmen.
Antichrisis - Our Last Show
https://www.youtube.com/watch?v=3JzawrnUJrw
Nu hou ik op!
Rammstein ook mooi (voor wie dat mooi vindt
Eens. Hoewel ik nog steeds fan ben. Ik word alleen blijer van Herzeleid dan van LIFAD.
Excuses TO, maar ik moet nog één linkje naar binnen sneaken...
Antichrisis vond ik altijd machtig mooi. Niet helemaal metal, maar A Legacy of Love en Perfume hebben hele fijne vrouwenstemmen.
Antichrisis - Our Last Show
https://www.youtube.com/watch?v=3JzawrnUJrw
Nu hou ik op!
zaterdag 28 juni 2014 om 01:21
OW geweldig mensen!
Richting Gregoriaanse stijl bevat idd ook mooie muziek (ligt eraan wat je mooi vindt). Het is soms even zoeken, en inderdaad zijn het vaak "losse" nummers hier en daar van verschillende bands, die het 'em doen.
Sorry TO voor het spammen
Je hebt in elk geval mensen geïnspireerd
Alvast veel luisterplezier!
Richting Gregoriaanse stijl bevat idd ook mooie muziek (ligt eraan wat je mooi vindt). Het is soms even zoeken, en inderdaad zijn het vaak "losse" nummers hier en daar van verschillende bands, die het 'em doen.
Sorry TO voor het spammen
Je hebt in elk geval mensen geïnspireerd
Alvast veel luisterplezier!