Entertainment alle pijlers

muziek a la within temptation?

28-06-2014 00:23 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva meiden,

Wie kent nog meer muziek a la within temptation, vind ze geweldig!

Ik vind "evenesance" een stuk minder en de enige andere die ik ken is "Delain" maar die vind ik ook mwah....

Ben benieuwd, hoop op mooie tips!

Groetjes Yonie
quote:fru1t3lla schreef op 28 juni 2014 @ 01:05:

Epica, Nightwish (met de oude zangeres de nieuwe vind ik niks), Therion,After forever, Tristania ...

Bedoel je Floor Jansen, ex-After Forever? Want Annette Olzon, die ik inderdaad ook een deceptie vond na Tarja Turunen, is alweer weg.

Ik vind Floor het goed doen in Nightwish.

Ik zit meer in de Pagan/Folk/middeleeuwse hoek, zitten ook mooie vrouwenstemmen tussen, maar je moet wel van het genre houden.
Ze zijn al genoemd, maar vooral The Gathering vind ik geweldig! En Sins of thy beloved inderdaad.
Misschien is Therion wat voor je? Met name de cd Vovin heeft wel wat wt achtige.

En Nexus polaris van Covenant (die later The Kovenant werden en een stuk mindere muziek gingen maken)
quote:loudlikelove1 schreef op 28 juni 2014 @ 09:11:

Ze zijn al genoemd, maar vooral The Gathering vind ik geweldig! En Sins of thy beloved inderdaad.Hee wat leuk, nog een liefhebber!
Ik sluit me aan bij de rest, vooral Nightwish met Tarja en Lacuna Coil vind ik zelf erg mooi.

En ook nog een aanrader is Ayreon - The human equation. Niet alleen maar vrouwenstemmen, maar wel veel.

Edit: je kunt ook op last.fm zoeken naar een band, dan krijg je vergelijkbare bands te zien. Misschien dat er ook wel andere websites zijn, maar daar ben ik niet bekend mee.
Cradle of filth - Nymphetamine heeft ook wel wat weg van WT denk ik.
quote:whatcomesaround schreef op 28 juni 2014 @ 09:35:

Cradle of filth - Nymphetamine heeft ook wel wat weg van WT denk ik.

Wilde het nummer eigenlijk zelf niet noemen (heb er wel aan zitten denken) omdat ik gewoon absoluut geen fan ben van Cradle of Filth (oude Dimmu Borgir vind ik dan wel weer helemaal geweldig) maar dit nummer is inderdaad fantastisch!
Haha helemaal met je eens Hilary!
Krijg weer zin in Graspop
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Lughnasadh schreef op 28 juni 2014 @ 09:06:

[...]

Bedoel je Floor Jansen, ex-After Forever? Want Annette Olzon, die ik inderdaad ook een deceptie vond na Tarja Turunen, is alweer weg.

Ik vind Floor het goed doen in Nightwish.

Ik zit meer in de Pagan/Folk/middeleeuwse hoek, zitten ook mooie vrouwenstemmen tussen, maar je moet wel van het genre houden.

En Floor is ook de zangeres van Revamp, wat ik een geweldige band vind.

Leuk topic, weer wat nieuwe ideeen opgedaan hier.
quote:Hilary schreef op 28 juni 2014 @ 09:38:

[...]

Wilde het nummer eigenlijk zelf niet noemen (heb er wel aan zitten denken) omdat ik gewoon absoluut geen fan ben van Cradle of Filth (oude Dimmu Borgir vind ik dan wel weer helemaal geweldig) maar dit nummer is inderdaad fantastisch!

Haha, nu dwalen we af.

Gateways van Dimmu Borgir misschien?

Dimmu Borgir, voor wie van Gregoriaans houdt?

kippenvelvideo: http://www.youtube.com/watch?v=an2gn3GYq3Y
Bedankt allen!!
Corvus Corax - O Varium Fortune

Live heel indrukwekkend. Maar het is bepaald geen symfonische rock

Omnia - Alive

Faun - Satyros

Trobar de Morte - The Harp of Dagda

Ayreon - Web of Lies

Ayreon - Valley of the Queens
Komt hier e.e.a. voorbij wat ik óf vergeten was, of nog niet kende en super mooi vind. Helemaal geweldig!

Bedankt Yoniee voor het openen van dit topic!
quote:pejeka schreef op 28 juni 2014 @ 11:07:

Krijg weer zin in Graspop Jaaa, net naartoe geweest! Het was weer geweldig!
Oh ja, Lacuna Coil was ik ook vergeten! Heel mooi!
Misschien niet helemaal het genre maar Bat for Lashes Siren of Daniel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven