tasje gejat

28-06-2014 18:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag kocht ik wat spullen. In de volgende winkel zette ik mijn tasje met gekochte spullen even op de grond om mijn kind te helpen. Een mevrouw pakte mijn tasje en liep ermee weg. Ik sprak haar erop aan "hee, dat is mijn tasje", zij beweerde dat zij die spullen zojuist gekocht had. En bleef daar bij.

Ik was nogal verbouwereerd en ben haar gevolgd naar buiten. Ze stapte in haar auto, glimlachte vriendelijk en vertrok met mijn spullen.

Het beste had ik misschien kunnen zeggen "o dank u dat u even op mijn tasje gepast hebt" en het gewoon uit haar hand moeten pakken, maar dat bedacht ik me achteraf. Wat zouden jullie gedaan hebben?
Ik had 'r in de schouder gebeten. En het nr. bord onthouden.
Waarom heb je niet gevraagd, wat zit erin dan? Zonder dat ze er in zou kunnen kijken?
Ik had die tas uit haar handen gegrist. En gevraagd te vertellen wat er dan precies in de tas zat. Maar no way dat ze weg was gekomen en ik haar was gevolgd zonder iets te doen.

Wat rot! Was het van veel waarde?
Wow.. Dat laat je toch niet zomaar gebeuren?

Je was waarschijnlijk helemaal verbouwereerd of niet? Vreselijk raar!

Heb je haar kenteken onthouden? Heb je gepind? Zo kun je bewijzen dat jij de kleren gekocht hebt?
Oh in je verhaal staat inderdaad dat je helemaal verbouwereerd was..
he? Dat is wel heel brutaal zeg!! Je bent bestolen en ik zou er aangifte van doen; hoop voor je dat je gepind hebt, en wellicht heeft iemand in de winkel iets gezien/camerabeelden? Zowel voor de winkel waar je het gekocht hebt als waar je je tas vervolgens aan deze dief kwijtraakte....
No f*cking way dat iemand op die manier er met mijn spullen vandoor gaat!

Voor de auto gaan staan, tas uit haar hand grissen, politie bellen, schreeuwen, stampij maken en een welgerichte mep verkopen, komt spontaan in me op.

Wel heel naar voor je.
Als het zo gegaan is zoals jij schrijft dan schrikt die vrouw zich thuis waarschijnlijk een ongeluk en schaamt zich kapot en staat er ergens in die winkel zo'n zelfde tasje met háár aankopen.
Tsjeezes wat een mafkees. Ik kan me voorstellen dat je even helemaal flabbergasted was .

En wat ik gedaan zou hebben? Geen idee. Waarschijnlijk hetzelfde als jij: flabbergasted wezen.
Met kind kun je inderdaad minder doen, toch zou ik impulsief een greep naar mijn tasje hebben gedaan.

Voor de auto gaan staan, of stampij maken: had ik ook niet gedaan met mijn kind erbij.
Ik zou zo staan dat doe je toch niet?
quote:StoraHuntur schreef op 28 juni 2014 @ 18:59:

Ik had 'r in de schouder gebeten. En het nr. bord onthouden.Wat ben je toch een hilarische vrouw. Wat een humor.
quote:lemoos2 schreef op 28 juni 2014 @ 19:12:

Met kind kun je inderdaad minder doen, toch zou ik impulsief een greep naar mijn tasje hebben gedaan.

Voor de auto gaan staan, of stampij maken: had ik ook niet gedaan met mijn kind erbij.

Ach, ik ben ruim 1.90 meter, kan kijken alsof ik mi'n pilletjes niet genomen heb/ontsnapt ben uit de tbs-kliniek en heb een zwarte band; het is voorbij vóórdat het kind het doorheeft.

En daarbij is het een goed voorbeeld voor je kind, zodat het leert niet de kaas van z'n brood te laten jatten eten.
Ik had het tasje weer afgepakt. Ik had haar al helemaal niet in haar auto laten gaan.
quote:nina1966 schreef op zaterdag 28 juni 2014 19:10 Als het zo gegaan is zoals jij schrijft dan schrikt die vrouw zich thuis waarschijnlijk een ongeluk en schaamt zich kapot en staat er ergens in die winkel zo'n zelfde tasje met háár aankopen.

Ja, daar dacht ik ook aan. Zoiets zou mij ook zo kunnen overkomen. Overtuigd van je gelijk kijk je zo'n vrouw eens raar aan, en vervolgens kom je thuis en zit je minstens een week met buikpijn van de schaamte, je wanhopig af te vragen hoe je dit ooit goed kunt maken.

Een bewuste dief zou toch nooit naar haar eigen auto met nummerbord lopen?
quote:ThunderassMan schreef op 28 juni 2014 @ 19:16:

[...]

Ach, ik ben ruim 1.90 meter, kan kijken alsof ik mi'n pilletjes niet genomen heb/ontsnapt ben uit de tbs-kliniek en heb een zwarte band; het is voorbij vóórdat het kind het doorheeft.

En daarbij is het een goed voorbeeld voor je kind, zodat het leert niet de kaas van z'n brood te laten jatten eten.Ja, als die persoon dan van het principe "ik geef gas voor mijn tas" is, dan is het idd heel snel afgelopen. Lijkt mij dat er niets zo eng en onveilig is voor een kind dan een (bek)vechtende ouder. Daar zie je filmpjes genoeg over op youtube... Zo ordinair.
@nummerzoveel: of een hele brutale dievegge, of een gejatte/geleende auto.
quote:lemoos2 schreef op zaterdag 28 juni 2014 19:22 @nummerzoveel: of een hele brutale dievegge, of een gejatte/geleende auto.Ja, dat kan idd ook natuurlijk.
Wat een brutaliteit, je hebt je echt laten overdonderen. Snap het hoor, iedereen reageert anders. En je gaat onbewust toch keuzes maken, want als je in de aanval gaat dan krijg je mogelijk agressie en je hebt kinderen bij je. Dit was simpelweg manipulatie en jij hebt gekozen voor de vermijdende weg.

Rot voor je en ik zou wel aangifte doen, misschien doet ze dit vaker.
quote:lemoos2 schreef op 28 juni 2014 @ 19:21:

[...]

Ja, als die persoon dan van het principe "ik geef gas voor mijn tas" is, dan is het idd heel snel afgelopen. Lijkt mij dat er niets zo eng en onveilig is voor een kind dan een (bek)vechtende ouder. Daar zie je filmpjes genoeg over op youtube... Zo ordinair.Dat is zeker ordinair en uitsluitend een laatste redmiddel, maar nogmaals: no f*cking way dat iemand er zo met mijn spullen vandoor gaat.
Ik had haar niet zo makkelijk laten gaan.
quote:funky2901 schreef op 28 juni 2014 @ 19:15:

[...]

Wat ben je toch een hilarische vrouw. Wat een humor.Nou!
Ze wist echt wel dat het haar spullen niet waren, ik hoop dat ze heel blij wordt van haar 7 tubes verf van de action.

De volgende keer (ik hoop niet dat die komt) zal ik haar wel bijten.
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:18:

[...]

Ja, daar dacht ik ook aan. Zoiets zou mij ook zo kunnen overkomen. Overtuigd van je gelijk kijk je zo'n vrouw eens raar aan, en vervolgens kom je thuis en zit je minstens een week met buikpijn van de schaamte, je wanhopig af te vragen hoe je dit ooit goed kunt maken.

Een bewuste dief zou toch nooit naar haar eigen auto met nummerbord lopen?

Sterker het IS me ooit overkomen. Echt overtuigd van mijn gelijk en meteen een grote bek natuurlijk.

Had dus ongelijk. Waar mijn tasje toen gebleven is... geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven