Tablet ziet USB-stick niet?

28-06-2014 15:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik probeer mijn usb-stick te koppelen aan mijn Android-tablet (met zo'n tussenkabeltje van micro-usb naar gewone) om wat films te kijken, maar de tablet lijkt hem niet te vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
Lock knopje omzetten?
Geniet van elke dag!
Er zijn verschillende soorten usb poorten.

Een computer is een host. Daarop zijn externe devices aan te sluiten. Muis, usb stick en ook telefoons en tablets!

Een tablet is dan dus een aangesloten apparaat.

Niet per se moet zo'n connector op de tablet zich óók als host gedragen. Dat kán wel, maar hoeft niet altijd zo te zijn.

Niet altijd is het dus mogelijk om een usb stick aan te sluiten op een tablet...
@Mrsnem: waar vind ik het lock-knopje (ben een beetje digibeet met dit soort dingen, haha).

@ivo70: hoe weet ik dan nu of ik mijn tablet een usb stick kan aansluiten? Het gaat om een Freelander PD80 HD tablet.
Soms moet je een USB-stick eerst formatteren voordat ie bruikbaar is
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:mrsnem schreef op 28 juni 2014 @ 15:22:

Lock knopje omzetten?

Op de usb stick.

-Wat voor micro usb kabeltje?

Veel tablets ondersteunen wat jij wilt helemaal niet. (merk en type, en dan googlen of hij host -usb ondersteund)

Je kunt je films ook op je PC zetten, daar de directory delen , en dan afspelen met een geschikte app.
http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=4 ... ander_pd80

heeft het over een host usb.

En dan nog moet er wel iets van een driver met de usb stick overweg kunnen
@GarciaCM: het is geen nieuwe usb-stick en op mijn laptop werkt hij wel gewoon, dus dat lock-knopje is niet het probleem.

@fzeven: de tablet zelf heeft een micro usb uitgang / ingang. De usb-stick een 'normale'. Daarom moet dat kabeltje er dus tussen.
@Ivo70: dankje voor de link. Weet je wellicht ook waar ik die driver dan kan vinden?
Niemand die dit weet?
In de instellingen van het tablet zul je de USBconnector op HOST moeten zetten, VOORDAT je de verloopkabel aansluit en de stick plaatst... In sommige instellingen hebben ze het over host, in andere over OTG...

Gewoon ff zoeken bij de instellingen rondom USB...
Het enige dat hij bij de instellingen aangeeft is de optie om een sd-kaart te koppelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven