Vakantie Sardinië

30-06-2014 17:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, wij willen dit jaar op vakantie naar Sardienie.

Naar verwachting zullen we er 1/1,5 week verblijven. We willen meerdere dorpjes/stadjes aandoen. We gaan waarschijnlijk met de boot vanaf Livorno.

Maar ik heb een aantal vragen.. (ik ben al aan het googlen geweest maar daar komt ontzettend veel uit, te veel dat ik niet meer goed kan filteren.)

1. Wat is het leukste stadje? (of meerdere natuurlijk)

2. Waar zijn de mooiste stranden?

3. Waar is het leuk om een avondje uit te gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.. xx
Ik vond Alghero heel erg leuk. Is al wel even geleden (jaar of 6) maar was heel gezellig en erg Italiaans, zonder dat je overal Nederlands of Duits hoorde. Qua stranden moet je naar het noorden, heel mooi daar.
Tip : neem vanaf Panau de boot naar het eiland La Maddalena.

Je komt op dit eiland stranden tegen die lijken op die uit de Bounty reclame.
Tnx voor de tips! ?
Costa Smeralda is leuk, maar wel duur. Daar hebben de rich en famous hun optrekjes. Ga iets meer richting het westen en de bedragen om te verblijven worden weer vriendelijker.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Er zijn vele leuke plekjes en dorpen. Ga lekker rondrijden, zorg voor 2 of 3 verschillende overnachtingsadressen en verken vanuit daar de omgeving.

Wanneer ga je? Houdt er rekening mee dat het in augustus heel erg druk is op Sardinie.
Tnx! We gaan in juli... Beetje last minute haha
Wij waren er vorig jaar juli. Aan de zuidkant. Prachtige stranden en natuur!! Maar als jij vooral leuke plaatsjes wilt moet je naar het noorden. Catania is trouwens een ge-wel-di-ge stad vond ik. Maar helemaal in het zuiden.
Catania ligt op Sicilië, waarschijnlijk bedoel je Cagliari?
Het is bijna overal mooi op Sardinië. Er zijn eerder topics geweest op dit forum, als je even zoekt zul je ze nog wel kunnen vinden denk ik.

Ik ben vier keer op Sardinië geweest, heb bijna alle kusten gehad. Alghero is inderdaad een leuk plaatsje, het is overigens eerder Catalaans dan Italiaans.

Een auto huren is aan te raden.

Cagliari, helemaal aan de andere kant, is ook mooi. Ach, alles is mooi, ik wil er zo weer heen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven