Fotomozaïek

01-07-2014 15:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik voor een jubileum een fotomozaïek maken. Ik heb op internet enorm veel aanbieders gevonden, dus zie nu door de bomen het bos niet meer. Ook zag ik dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om zélf een mozaïek te maken en dat dan af te laten drukken op bijvoorbeeld canvas. Dit lijkt me een goedkopere oplossing.

Wie heeft er ervaringen met het laten maken van een fotomozaïek? Aanraders qua bedrijven? Is het zelf te doen? Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Vroeger, zo'n 8 jaar geleden kon je andreamosaic downloaden.

Een programma om een eigen foto in te vullen met eigen foto's (!?)

Zelf kon jr beslissen hoe vaak foto's gebruikt mochten worden. Hoe groot etc etc

misschien dat het nog bestaat, heb t niet meer. Gaf virusmeldingen.

succes
Ik heb zelf laatst een fotomozaïek gemaakt met... photo mosaic voor Mac. Toevallig kon ik gebruik maken van 30% korting, misschien is er binnenkort weer zo'n actie?

http://www.cfxsoftware.com/products/pho ... rview.html

Ik heb gekozen voor die software omdat je het eindresultaat wat speelser kunt instellen dan de meeste andere pakketten die ik gezien heb.

Het was wel even prutsen om alle mogelijkheden te verkennen maar het resultaat was geweldig al zeg ik het zelf Ik heb het high res in kleur op A1 formaat laten afdrukken op giclee omdat ik meer dan duizend foto's gebruikt had en goede afdrukkwaliteit wilde. Canvas heb ik overwogen, maar dat gaf voor mij niet voldoende kwaliteit.

Het is leuk om te doen, maar trek er wel voldoende tijd voor uit! Ik ben handig met software maar het kostte mij toch wat uurtjes om een optimaal resultaat te krijgen. Succes!
Op de pc waar ik nu niet aan zit heb ik ook een gratis mozaiekprogramma. Ik denk dat het die andreamosaic is die hierboven al genoemd wordt. Werkt makkelijk en uitstekend, daar hoef je echt geen professional voor te betalen.

Je selecteert gewoon folders waaruit foto's gebruikt mogen worden en een doelfoto die gemozaiekt moet worden en de software doet automatisch de rest. Oh ja, en je kunt ook specificeren uit hoeveel fotp's het eindresultaat moet bestaan, en hoe vaak foto's dubbel gebruikt mogen worden enzo.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@copacabana, dat klinkt dan niet als iets wat mij gaat lukken. Als jij handig bent met software en het was al lastig, ga ik mijn vingers er niet eens aan branden Ben niet zo'n handige harrie wat dat betreft...

@kerol, dat klinkt een stuk bemoedigender Ik ga eens even rondneuzen op google. Laat je dan het eindresultaat gewoon afdrukken bij bv. de hema of zo?
Dat kun je in principe inderdaad overal laten afdrukken, net als ieder plaatje/foto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven