trap pimpen?

03-07-2014 11:29 21 berichten
Wij hebben een trap En die is op dit moment wit. Maar het is niet zo'n mooie trap. Hij is inmiddels naar geel verkleurd en hij zit vol butsen en die zie je dus, ondanks dat de verf er niet af is.

Dus dat moet anders. Maar hoe? Ik ben best in voor iets lolligs, maar het moet wel mooi zijn en, het moet vooral mooi blijven en het moet ervoor zorgen dat de butsen en deuken minder zichtbaar zijn. Moet het dan juist donker of juist licht worden qua kleur?

Wie heeft een briljant idee?
Tapijt???
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf mooi vind, trap schilderen in een neutrale kleur, wit ofzo. En dat de stootborden bekleden met stroken behang met een leuk patroon. Google maar eens op "trap bekleden met behang".

quote:yoshe schreef op 03 juli 2014 @ 11:46:

Wat ik zelf mooi vind, trap schilderen in een neutrale kleur, wit ofzo. En dat de stootborden bekleden met stroken behang met een leuk patroon. Google maar eens op "trap bekleden met behang".

Zitten leuke dingen bij

zoiets met tegels lijkt me nog mooier

Gaaf!

Man gaat het niks vinden denk ik. Te uitgesproken.

Tapijt vind ik heel mooi alleen is dat niet glad?

Wit is hij nu al en dat blijft dus niet mooi. Dus het moet anders.

Zou annie sloan verf werken op een trap? Of krijg je daar niet dat oude effect mee? Eigenlij zoals nu, maar dan hoort het
Tapijt is niet glad hoor. Mogelijk na jaren ivm slijtage maar hee.... dan koop je weer wat nieuws :-)
Ik heb er geen foto's van maar ken iemand die heeft de trap wel geverfd, met van die stapstukken erop geplakt maar waar je hier van die teksten en muizen ziet hebben ze zwart-wit foto's van henzelf, vakanties, familie etc. geplakt met een soort doorzichtige plakplastic erover. Al jaren goed en heel erg leuk (duurt alleen wel lang om de trap op te komen, "ach kijk nou hoe schattig die was als baby" etc. etc.
Doe ik niet aan....
Ik denk dat plaatjes op de trap hem niet gaat worden. Dat krijg ik er echt niet door.

Tapijt vind ik een goede, ga ik even wat voorbeelden van zoeken.

Ik kwam dit ook tegen, van annie sloan. Het kan dus wel op de trap:

http://www.shabbytreats.c ... oan-krijtverf-op-trappen/

Ook erg mooi vind ik!
quote:papmetgrutjes schreef op 03 juli 2014 @ 12:58:

Ik kwam dit ook tegen, van annie sloan. Het kan dus wel op de trap:

http://www.shabbytreats.c ... oan-krijtverf-op-trappen/

Ook erg mooi vind ik!

Ik zie alleen een matgeverfde trap eigenlijk.

Zou ik die dure Anniedinges niet voor nemen.
quote:Bieb2.0 schreef op 03 juli 2014 @ 13:02:

[...]

Ik zie alleen een matgeverfde trap eigenlijk.

Zou ik die dure Anniedinges niet voor nemen.

Maar kun je dat annie spul niet 'oud' maken? Dat kan met matte verf niet, toch? Zijn er verder geen verschillen tussen annie en gewone verf?

Dit:

http://media-cache-ec0.pi ... 32eabd86ea44f40fe2d28.jpg
Ik vind een trap bekleed met osb-platen heel gaaf, dat is wel erg industrieel. Gezien jij het over krijtverf hebt vermoed ik dat je iets meer van landelijk houdt, klopt dat?

Gisteren liep ik op de markt langs een stoffenkraam en bedacht ik me dat het wellicht ook met zeil zou kunnen? Ik heb een nietpistool en bedacht dat dit een supersimpele manier zou zijn om je trap op te knappen (want verven is een behoorlijke klus..). Zijn er misschien mensen die dit hebben gedaan of een idee hebben of dit haalbaar is?
quote:mjdlh schreef op 03 juli 2014 @ 13:12:

Ik vind een trap bekleed met osb-platen heel gaaf, dat is wel erg industrieel. Gezien jij het over krijtverf hebt vermoed ik dat je iets meer van landelijk houdt, klopt dat?

Gisteren liep ik op de markt langs een stoffenkraam en bedacht ik me dat het wellicht ook met zeil zou kunnen? Ik heb een nietpistool en bedacht dat dit een supersimpele manier zou zijn om je trap op te knappen (want verven is ee

n behoorlijke klus..). Zijn er misschien mensen die dit hebben gedaan of een idee hebben of dit haalbaar is?

O nee hoor, niet perse landelijk. De trap zou het enige landelijke in het hele huis zijn. Ik houd meer van de robuuste look denk ik. Vooral omdat een nette, gladde trap blijkbaar niet werkt omdat hij zo beschadigd is.

Ik ga OSB even bekijken, ik heb er nog nooit van gehoord
Ik heb ook de stootborden (heet dat zo? het verticale gedeelte) behangen, erg leuk. Was een middagje werk en het zit er nu twee jaar op. Ziet er nog prima uit, maar ik woon alleen en loop weinig op schoenen binnen. Binnenkort ga ik het weer eens een ander patroontje geven.

Bij mij is het op z'n zachtst gezegd opvallend maar als je man er niet aan wil, kan een wat onopvallender patroon natuurlijk ook.
Tjezus, wat vals
quote:papmetgrutjes schreef op 03 juli 2014 @ 13:16:

[...]

O nee hoor, niet perse landelijk. De trap zou het enige landelijke in het hele huis zijn. Ik houd meer van de robuuste look denk ik. Vooral omdat een nette, gladde trap blijkbaar niet werkt omdat hij zo beschadigd is.

Ik ga OSB even bekijken, ik heb er nog nooit van gehoord Als je een robuuste trap wilt vind je dat vast wel leuk!
op www.eenigwonen.nl stonden laatst een paar hele leuke ideetjes voor trappen. zowiezo een leuke woonblog,vind ik.
Even alleen antwoord op de zichtbaarheid van butsen enzo: in een donkere kleur zie je die veel minder. Dus als je je trap donkergroen schildert (ik noem maar iets) zie je bijna niks meer van de butsen en deuken.
quote:mjdlh schreef op 03 juli 2014 @ 13:12:

Gisteren liep ik op de markt langs een stoffenkraam en bedacht ik me dat het wellicht ook met zeil zou kunnen? Ik heb een nietpistool en bedacht dat dit een supersimpele manier zou zijn om je trap op te knappen (want verven is een behoorlijke klus..). Zijn er misschien mensen die dit hebben gedaan of een idee hebben of dit haalbaar is?Ik had vroeger een trap bekleed met marmoleum. Vinyl zou dus ook moeten kunnen, ik denk alleen dat dat te glad is, waardoor je eerder het risico loopt van de trap te glijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven