Rondreis Engeland

28-06-2014 18:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort met onze meiden (6 en 7) naar Engeland.

We willen zeker Londen aandoen en het noorden van Wales. Ook staan een paar mooie kastelen op het verlanglijstje....

Maar we zijn verder nog een beetje aan het zoeken naar de niet te missen plekken....

Ik heb een Capitoolgids maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Wie heeft goede tips / aanraders / ervaringen?
'Londen en het noorden van Wales' als ik dat zo lees is de belangerijkste tip denk ik dat je je niet moet vergissen in de afstanden en rijtijden. Ik weet niet hoe lang jullie vakantie hebben maar ik neem aan dat je niet alleen maar in de auto wilt zitten!
Ga bij het reisbureau langs en vraag naar rondreizen per auto door Engeland en Wales. Kijk welke route zij aanhouden en stippel met dit als leidraad om in elk geval alle populaire plekken aan te doen. Veel plezier!
Wij zijn er drie jaar geleden geweest met onze meiden van toen 9 en 7. Die waren helemaal weg van harry potter, wat het een stuk makkelijker maakte om leuke dingen voor hen tussendoor te doen: perron 9 3/4 enzovoort. Ik weet niet of jouw kinderen dat al leuk vinden?

Anders zijn er wel wat leuke winkels in londen als de m&m winkel en de hamleys: een speelgoedwinkel van 7 verdiepingen met veel demonstraties van nieuw speelgoed.

Wat mijn meiden in het lake disctrict erg leuk vonden waren beekjes en kleine watervallen : lekker kliederen met water midden in de natuur, wat picknick-eten mee, waren heerlijke dagen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Op weg van London naar Wales misschien Bath aandoen? Hele mooie stad met veel geschiedenis en leuk om in rond te wandelen.
Ja, Bath is inderdaad leuk en mooi.

Ik vind ook het Lake District geweldig mooi, maar vooral voor wandelingen. Weet niet of jullie kinderen daarvan houden.

Chester vond ik ook een leuk plaatstje. Uit de Romeinse tijd.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:rastan schreef op 28 juni 2014 @ 19:18:

'Londen en het noorden van Wales' als ik dat zo lees is de belangerijkste tip denk ik dat je je niet moet vergissen in de afstanden en rijtijden. Ik weet niet hoe lang jullie vakantie hebben maar ik neem aan dat je niet alleen maar in de auto wilt zitten!Het is maar 3.5 uur! Valt reuze mee toch?
De Codswolds zijn heel erg mooi, ligt ten westen van London.
Ja, de Cotswolds liggen op de route naar Wales en die zijn volgens mij heel mooi. In de Kampioen van deze maand staat een artikel. Het schijnt dat je er prins Charles tegen kunt komen, alleen daarom dus al een aanrader, haha (doe mij dan toch maar Harry).
Haworth. Klein plaatjes in het prachtige West Yorkshire. Het land van de Brontes.

Een aanrader als je van kneuterigheid en heuvels houdt.
Als je je definitieve route weet ben ik wel benieuwd. Wij willen volgend jaar misschien (weer) naar Engeland. In ieder geval naar Harry Potter studio's (en dan wel op tijd kaartjes bestellen), maar Wales staat ook nog op het lijstje.

Londen slaan we over, dat valt me altijd weer tegen (het is altijd bloedheet en loeidruk als ik er ben ).
Bedankt voor alle reacties!

We gaan 3,5 week met een camper dus de afstand zou moeten lukken.

Wilden eigenlijk wel graag naar het Harry Potterkasteel (ainwick?) gaan. Onze oudste wil ze graag gaan lezen, denk ook dat ze dat wel kan. Leuk trouwens om mee te nemen bedenk ik nu.

Heeft er iemand dolfijnen gespot voor de kust van Wales?
Oh ik zou juist het zuiden aandoen. De Scilly Islands, dat gebied. Cornwall. Het is daar zó mooi.....
Bedankt voor de tip whopper, ik heb vaker gehoord dat het daar erg mooi is. Eens kijken of we dat in kunnen bouwen
Li-la,

Hou er wel rekening mee dat als je in de zomervakantie naar Cornwall gaat, het daar erg druk met verkeer is omdat heel veel Engelsen daar óók op vakantie gaan..... Neemt niet weg dat ik het wel met Whopper eens ben: Cornwall en de Scilly eilanden zijn onwijs mooi!
Whopper, leuk om te horen. Wij gaan naar Cornwall over 4 weken! Ik heb er zoveel zin in. Maar Wales staat voor een andere keer ook op mijn verlanglijstje, dus ik lees nog even verder mee.
..
Lake district

Het noorden is zo mooi.
Brecon Beacons in Wales. De waterfall walks zijn erg leuk en er is in ieder geval 1 makkelijke wandeling bij, geschikt voor kinderen.
I choose happy!
Thx Essential & Scamp!

Zijn er in het lake district plaatsen waar je dan speciaal naartoe zou gaan?

Zo'n wandeling klinkt helemaal super; gisteren waterbestendige wandelschoenen voor de meiden gekocht dus dat komt goed! :Imao:
Lake District vond ik ook erg mooi. Wij zaten in Windermere, een schattig dorp wat zich richt op wandelaars.

De Zuidkust is ook erg leuk. Portsmouth, Brighton en New Forest National Park. Ik was daar op een camping waar ze een eigen pub hadden, maar er ook ponies gewoon los tussen de tenten liepen: erg grappig. Volgens mij was het Roundhill campsite of er moet er nog een of meer zijn die het doen.
...
kasiana wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:27
98.26% gewijzigd
@ Seymore; Ik lees je reactie hier net voor en heb meteen 2 stuiterende meiden; JJJAAAAA daar willen we naartoe

Duseh.....bedankt!
Toen wij in alnwick castle waren was het juist wel op kinderen en harry potter gericht. Hagrid en perkamentus liepen rond, er was vliegles (op bezems) en daarnaast een uilen-show. Er was een winkel met allemaal HP snuisterijen en het was erg leuk om het veld/kasteel te zien waar de opnames voor de eerste vliegles van harry was opgenomen. Ik vond het wel de moeite waard.

Wij hadden destijds een camping tussen het kasteel en edinburg in vlak bij zee.

En idd terug naar nl met de boot vanuit newcastle.

In het lake district hebben we niet specifiek plaatsen bezocht maar rondgereden en gestoot op plekken waar we het mooi vonden. Beekjes, watervallen, lekker kliederen met water en picknicken in het zonnetje....prachtig daar!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Zo langzamerhand begint er, met alle tips, een hele leuke route te ontstaan!

Bedankt voor alle leuke tips
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven