Rondreis Engeland
zaterdag 28 juni 2014 om 18:41
Wij gaan binnenkort met onze meiden (6 en 7) naar Engeland.
We willen zeker Londen aandoen en het noorden van Wales. Ook staan een paar mooie kastelen op het verlanglijstje....
Maar we zijn verder nog een beetje aan het zoeken naar de niet te missen plekken....
Ik heb een Capitoolgids maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Wie heeft goede tips / aanraders / ervaringen?
We willen zeker Londen aandoen en het noorden van Wales. Ook staan een paar mooie kastelen op het verlanglijstje....
Maar we zijn verder nog een beetje aan het zoeken naar de niet te missen plekken....
Ik heb een Capitoolgids maar zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Wie heeft goede tips / aanraders / ervaringen?
zaterdag 28 juni 2014 om 19:18
zaterdag 28 juni 2014 om 19:23
Wij zijn er drie jaar geleden geweest met onze meiden van toen 9 en 7. Die waren helemaal weg van harry potter, wat het een stuk makkelijker maakte om leuke dingen voor hen tussendoor te doen: perron 9 3/4 enzovoort. Ik weet niet of jouw kinderen dat al leuk vinden?
Anders zijn er wel wat leuke winkels in londen als de m&m winkel en de hamleys: een speelgoedwinkel van 7 verdiepingen met veel demonstraties van nieuw speelgoed.
Wat mijn meiden in het lake disctrict erg leuk vonden waren beekjes en kleine watervallen : lekker kliederen met water midden in de natuur, wat picknick-eten mee, waren heerlijke dagen.
Anders zijn er wel wat leuke winkels in londen als de m&m winkel en de hamleys: een speelgoedwinkel van 7 verdiepingen met veel demonstraties van nieuw speelgoed.
Wat mijn meiden in het lake disctrict erg leuk vonden waren beekjes en kleine watervallen : lekker kliederen met water midden in de natuur, wat picknick-eten mee, waren heerlijke dagen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
zaterdag 28 juni 2014 om 20:05
zaterdag 28 juni 2014 om 21:01
quote:rastan schreef op 28 juni 2014 @ 19:18:
'Londen en het noorden van Wales' als ik dat zo lees is de belangerijkste tip denk ik dat je je niet moet vergissen in de afstanden en rijtijden. Ik weet niet hoe lang jullie vakantie hebben maar ik neem aan dat je niet alleen maar in de auto wilt zitten!Het is maar 3.5 uur! Valt reuze mee toch?
'Londen en het noorden van Wales' als ik dat zo lees is de belangerijkste tip denk ik dat je je niet moet vergissen in de afstanden en rijtijden. Ik weet niet hoe lang jullie vakantie hebben maar ik neem aan dat je niet alleen maar in de auto wilt zitten!Het is maar 3.5 uur! Valt reuze mee toch?
zondag 29 juni 2014 om 16:55
zondag 29 juni 2014 om 20:12
Als je je definitieve route weet ben ik wel benieuwd. Wij willen volgend jaar misschien (weer) naar Engeland. In ieder geval naar Harry Potter studio's (en dan wel op tijd kaartjes bestellen), maar Wales staat ook nog op het lijstje.
Londen slaan we over, dat valt me altijd weer tegen (het is altijd bloedheet en loeidruk als ik er ben ).
Londen slaan we over, dat valt me altijd weer tegen (het is altijd bloedheet en loeidruk als ik er ben ).
zondag 29 juni 2014 om 20:17
Bedankt voor alle reacties!
We gaan 3,5 week met een camper dus de afstand zou moeten lukken.
Wilden eigenlijk wel graag naar het Harry Potterkasteel (ainwick?) gaan. Onze oudste wil ze graag gaan lezen, denk ook dat ze dat wel kan. Leuk trouwens om mee te nemen bedenk ik nu.
Heeft er iemand dolfijnen gespot voor de kust van Wales?
We gaan 3,5 week met een camper dus de afstand zou moeten lukken.
Wilden eigenlijk wel graag naar het Harry Potterkasteel (ainwick?) gaan. Onze oudste wil ze graag gaan lezen, denk ook dat ze dat wel kan. Leuk trouwens om mee te nemen bedenk ik nu.
Heeft er iemand dolfijnen gespot voor de kust van Wales?
donderdag 3 juli 2014 om 21:37
zondag 6 juli 2014 om 09:29
Lake District vond ik ook erg mooi. Wij zaten in Windermere, een schattig dorp wat zich richt op wandelaars.
De Zuidkust is ook erg leuk. Portsmouth, Brighton en New Forest National Park. Ik was daar op een camping waar ze een eigen pub hadden, maar er ook ponies gewoon los tussen de tenten liepen: erg grappig. Volgens mij was het Roundhill campsite of er moet er nog een of meer zijn die het doen.
De Zuidkust is ook erg leuk. Portsmouth, Brighton en New Forest National Park. Ik was daar op een camping waar ze een eigen pub hadden, maar er ook ponies gewoon los tussen de tenten liepen: erg grappig. Volgens mij was het Roundhill campsite of er moet er nog een of meer zijn die het doen.
zondag 6 juli 2014 om 12:11
Toen wij in alnwick castle waren was het juist wel op kinderen en harry potter gericht. Hagrid en perkamentus liepen rond, er was vliegles (op bezems) en daarnaast een uilen-show. Er was een winkel met allemaal HP snuisterijen en het was erg leuk om het veld/kasteel te zien waar de opnames voor de eerste vliegles van harry was opgenomen. Ik vond het wel de moeite waard.
Wij hadden destijds een camping tussen het kasteel en edinburg in vlak bij zee.
En idd terug naar nl met de boot vanuit newcastle.
In het lake district hebben we niet specifiek plaatsen bezocht maar rondgereden en gestoot op plekken waar we het mooi vonden. Beekjes, watervallen, lekker kliederen met water en picknicken in het zonnetje....prachtig daar!
Wij hadden destijds een camping tussen het kasteel en edinburg in vlak bij zee.
En idd terug naar nl met de boot vanuit newcastle.
In het lake district hebben we niet specifiek plaatsen bezocht maar rondgereden en gestoot op plekken waar we het mooi vonden. Beekjes, watervallen, lekker kliederen met water en picknicken in het zonnetje....prachtig daar!
The past may be in tatters