Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Niet door de hitte bevangen, maar slechte nachten door kind + heel veel werken = te moe om te forummen

EV, nog geen post van mij, maar belofte maakt schuld en wat niet is kan nog komen en geduld is een schone zaak enzo, dus er komt uiteindelijk echt wat, beloofd!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ach, ik heb zooooooveel geduld....!

Ik heb wel wat geleerd in de afgelopen 11 jaar, over geduld moeten hebben. En vertrouwen-op.

Helemaal gelijk, ik zou geen contact hebben met wie dan ook.

Dat lukt me dus niet. 's Avonds laat gaat hier wel even de laptop aan (zo schrijf ik nu aan jullie), en ik heb mijn telefoon.. maar ik moet wel zeggen dat ik hem vaak ook thuis laat als ik wegga om te fietsen of te lopen of wat dan ook. Of ik zet hem op stil. Ben er zeker niet de hele tijd mee bezig. Doseren is ook al best goed, toch?

En ik ben hier heel vaak in complete stilte bezig. Met mozaieken, met schrijven, met in de tuin wat onderhoud plegen. Of gewoon wat zitten en naar de vogeltjes kijken. Iets wat ik thuis nooit doe. Ik voel me dichtbij mezelf hier, zo kan het dus ook!!
Sterkte met je paps, Steph.
Akakia, arme jij Hopelijk komt het weekend snel voor je.

EV, wat heerlijk dat je weer naar vogels kunt luisteren. Wat jammer dat je dat thuis niet lukt. Maar je bent goed met doen wat JIJ wilt. En niemand anders.
AARRGHH. Wat erg, moest ik van rabomobiel overschakelen voor 28 september, maar omdat ik gek werd van alle mailing of ik het eerder (hoe dom kan een mens zijn?) wilde doen deed ik dat braaf. In de winkel waar ik mijn smartphone had gekocht een abonnement aangeschaft. Vandaag zou DE dag worden.... Klopt ook maar.... ze geven steeds het verkeerde wachtwoord door . tik ik dat braaf in is mijn mobiel weer uitgeschakeld voor een uur. Dit is pas bezig vanaf 9.00............................. Sorry moest het even kwijt. (k*t rabomobiel waarom ben je weggegaan?????????????? we waren dikke vrienden)
Arme jij met je telefoon! Hoe is het nu?

Hier vandaag 2e mozaiekwerkstuk afgemaakt!

Foto's staan op mijn telefoon en ik heb hier niet mijn eigen computer. Maar ik heb het deksel gemozaiekt van zo'n houten hartjes-doosje van de Action (2x, verschillend dus). De zijkanten ga ik nog schilderen.

Morgen laatste hele dag hier, zondagochtend weer naar huis.
Lekker EV, dat je zo rustig bezig kon zijn. Heerlijk klinkt het. OH.. als je nog een huis zoekt, waar je wat in de tuin kunt werken..

Zal ik anders dochter alsnog aansporen wat te doen? Heb je er 2 in plaats van geen, kan ook

Ik ben persoonlijk blij de week weer overleefd te hebben, heb niets gedaan. Aan knutselen dan. Zelfs fotograferen staat op laag pitje.
Later is nu
Wat een relaxedje weekje voor je. Je tweede mozaïekproject alweer . Hoe komt dat dat je er thuis niet aan toe komt (sorry voor een evt privévraag)?

Dreamer, jammer dat je geen knutselen hebt kunnen doen.

Ja, hoor telefoon doet het braaf gisteren om een late tijd weer. Door die irritatie had ik een slechte dag, zwart-wit voor mijn ogen. Op een gegeven moment dacht ik, van vriend ooit geleerd, HET IS MAAR EEN TELEFOON!

Vandaag weer braaf een oranje met een beetje rood-wit-blauw armbandje gemaakt. met twee keer r'w-b gemaakt. Dus 2-0 voor Nederland vanavond en oranje voor de andere goals door Nederland NIET in hun eigen goal maar in de goal van Costa Rica.

Ik mis iets................................... WEEKEND
http://www.mijnalbum.nl/Album=PFYLUBSQ#YTCKNCQ8
Vandaag lekker aan mijn dansende varkentje gewerkt. Fijn!

(Hopelijk heb ik nu een link geplaatst die het doet)

Iedereen voetbal aan het kijken..?
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-RFNLJZLN.jpg

En hier zie je dus hoe ik de hardgeworden klei glad aan het schuren ben.
Ze is nog niet klaar maar ik ben lekker op weg..!

Hoe is het hier met de knutsels..? Ben erg benieuwd naar alle armbandjes en mozaiekdoosjes...! Foto's....!
De eerste link werkte niet. De andere twee foto's wel. Wat een leuk varkens.

Ja, gisteren voetbal gekeken. De hut zat vol zoals ze dat hier zeggen. laat naar bed, laat weer opgestaan.
Inderdaad, die was ik vergeten!!!r Dank voor het in ere houden Steph! Ik dans (heel verlaat) nog even met je mee!

EV, vandaag weer terug naar je eigen honk? Hopelijk ben je een beetje bijgekomen om ook thuis de rust weer te vinden. En inderdaad: foto's willen we zien van je knutsels!

Steph, sterkte met al het wachten. Moeilijk!

Dreamer, hopelijk ben je in het weekend een beetje bijgekomen / uitgerust!

Ikbenik, wat een geweldig leuk varkentje. Ook leuk dat je een foto van 'je hand' in actie zet (zo kun je goed zien hoe groot het is!).

HIer wel geknutseld maar niets fotowaardig: mijn agenda voor komend schooljaar gepimpt met tape en papier, een nieuwe letterdoos gemaakt van een schoenendoos voor de klas van oudste, omdat die oude echt vies en lelijk was, als afscheidscadeautje voor de juf, en nog wat loombandjes op bestelling...

Ook hier voetbal gekeken, ben 40 jaar ouder geworden tijdens die penalty's! Ook laat naar bed,maar er helaas ook weer vroeg uit dankzij kinderen, dus nu wel wat enigszins erg duf...
Zo, ik ben weer thuis, en wat een verademing is deze computer zeg, hier kan ik tenminste vlot mee uit de voeten. Het was echt behelpen wat dat betreft; en via de telefoon is ook niet alles.

Weer thuis en natuurlijk meteen mijn post opengemaakt!

Het oranje armbandje past perfect!! Zo bedankt!

En nu 'ze' in de halve finale zitten (niet dat ik heb gekeken, en maar goed ook, als ik hoor over strafschoppen) kan ik het ook nog met trots dragen. Zal ik na de WK ook nog wel doen, want ik vind het ook een mooie kleur.

Grappig varkentje trouwens

Wennen nog thuis zeg..
EV, welkom thuis. Dat armbandje wat jij nu hebt, heb ik op de dag dat Nederland tegen Spanje moest voetballen gemaakt (en we wonnen).

Evengoed moet je hier ook rust nemen.
Afgelopen nacht door alle euforie die nog in mijn lichaam zat weinig geslapen, gelukkig medicijnen/water/snelle jelle meegenomen, dus toen ik even wakker werd om half 10 beetje gegeten en weer gaan slapen. Maar ben vanmiddag gewoon 5 uur op de bank gaan slapen. Daarna poetsen en de afwas gedaan. Gelukkig had vriend al opgeruimd en is daarna gaan werken.

Niets gedaan vandaag.
Hier ook slecht geslapen, weer thuis. En heel vroeg wakker. Onrust in lijf en hoofd. Rondje hardgelopen na ontbijt (voor het eerst sinds lange tijd). Stelt niet veel voor hoor, eerste les van Evi, maar toch. Het was nog lekker fris buiten, nu begint het op te warmen. Wasje aangezet. Lekker buiten hangen. Zo wat lekker rondtuttelen vandaag, dan zal het wel weer wennen. Straks naar bieb.

Hehe, saai verhaal. Sorry.
Steph, wat is snelle jelle?
Ik denk dit EV:

(jij dacht wellicht aan een snelle, knappe man genaamd Jelle )

Je dagje klinkt fijn, geen saai verhaal hoor. Hopelijk lukt het je het ritme weer een beetje op te pakken.

Ik heb vandaag juist gespijbeld van sporten, en heel veel speelgoed voor school schoongemaakt. En toen zag ik dat ons eigen Lego ook wel viezig was dus daar ook weer twee bakken van uitgezocht en schoongemaakt, ligt nu nog te drogen.

Jongste was moe dus is vanmiddag lekker thuis (mag nog hè, als je vier bent). Zit heerlijk stickers te plakken en liedjes te zingen, lief!
EV, goed bezig en hardlopen met Evi is goed hoor.

Snelle Jelle is idd die koek die Akakia plakte. Nee, vriend heet anders en die eet ik ook niet op.

Akakia, foeiii niet sporten foei foei foei en je dochter thuishouden . Ik baal juist dat morgen de laatste keer zumba is, nu moet ik thuis sporten en die motivatie heb ik niet.

Vandaag nog 2 toeren breien van de poncho want morgen moet ik over naar een andere kleur en dat weet ik niet hoe dat werkt dus even na vragen. Ook de laatste keer dat breiclub is

Als Nederland woensdag niet voor de laatste keer voetbalt, o nee dan hebben ze nog de troostfinale.
Troostfinale? Wat is dat?

Oh, die koek. Ik ken 'm niet, eerlijk gezegd.

Bij Jelle denk ik raar genoeg aan 'Sil de strandjutter'. Jeugdsentiment!

Weer een actie van mij hoor.

Falende concentratie

Pak ik mijn biebboeken mee, en wil meteen langs het Kruidvat voor iets. Tas gepakt, leesbril en telefoon erin; nergens erg in. Sta ik daar in de rij, kijk ik of ik kleingeld heb - althans, wil ik kijken of ik kleingeld heb. Nou, helemaal géén geld bij me dus. Gauw maar weer die rij uitgestapt en spul teruggezet.

Arrghhh.

Béétje ontredderd volgens mij!
Oh, en ik heb mijn werkbank 's goed opgeruimd, want ik wil weer iets gaan maken van glas-in-lood. Dat is pas echt lang geleden. De laatste loodstaafjes opmaken, ik heb nog glas ook. Het glas-in-lood bleek ik minder leuk te vinden dan het tiffany-gebeuren. De tekening heb ik al gemaakt, morgen ga ik beginnen. Dat is tenminste de planning!
Jemig EV, ben je weer thuis vergeet je je portemonnee. En weer opruimen bezig maar wel voor een goed doel. glas-in-lood.

De troostfinale, houd in om de 3de en 4de plaats. Dat wil je gewoon niet, je wilt in de finale spelen en uiteraard 1ste worden.

Mochten we woensdag spelen en winnen dan spelen we voor de derde keer in de finale! Jullie weten wat ze zeggen, drie keer is...........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven