Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ik denk aan mijn rokken die ik graag aan wil, dan kan ik alles met gemak afslaan.

Maar doordat ik me oprecht prima voel tijdens het vasten zelf, hou ik het ook met gemak vol. Ik denk zelfs dat fast5 iets voor me is, maar dat komt wel als ik helemaal op een gewicht ben waarbij ik me weer mezelf voel. En ik begin na de zomer weer met krachttraining en ik wil even kijken hoe het dan gaat.

Net heb ik een lekkere groene smoothie op met snijbiet, blad van Oost-Indische Kers, drie appels, sap van drie sinaasappels en een limoen, flinke theelepel kaneel, wat vanille, wat druppels stevia en water. Smaakte erg lekker.

Ondertussen is de hele familie aan de AZM.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik merk dat ik stukken minder last heb van winderigheid nu dat ik vast. Behalve als ik azm heb gedronken maar dat is dan meestal een flinke en dan klaar

Dit weekend teveel gegeten en soms ook buiten mijn 6 uur eetraam. Verder zit ik net voor mijn menstruatie en daardoor terug op de 82 kilo terwijl ik vrijdagochtend de 79 aantikte. Balen dus vanaf vandaag weer even de teugels strakker.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb vanavond de konyac/konjac-noodles bereid. Maar na 2 happen heb ik m'n bord in de prullenbak leeggegooid. Wat smerig qua structuur zeg. Ik moest er echt van kokhalzen

Voel me verder best oké. Moet er wel echt inkomen denk ik, want heb vandaag toch wel een paar keer moeite moeten doen om niet jaloers te zijn op anderen die een ijsje/frietje/yoghurt aan het eten waren...
Echt waar? Van welk merk had jij ze dan? Ik vond de structuur juist wel oké, lekker al dente maar niet zo dat je er vreselijk op moet kauwen. Ik ga van de week er weer een roerbakschotel mee maken, lekkerrrrrr.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 06 juli 2014 @ 16:17:

Ondertussen is de hele familie aan de AZM. Bij mij ook, maar mijn kids krijgen minder dan hub, hun libido hoeft niet omhoog!
Huh, heb ik wat gemist? Libido en AZM??? Die verbetering heb ik nog niet gemerkt!
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:ednaloy, 58 minuten geleden

Bij mij ook, maar mijn kids krijgen minder dan hub, hun libido hoeft niet omhoog!
Ed.

Goedemorgen trouwens.

Vandaag veel mensen aan de vast?

Ben ook aan het vasten!

Heb vandaag een zwarte kokerjurk aan en wat staat ie me nu een stuk beter dan ooit.
Voor mij vandaag idd vastendag. Heb net al 2 uur armspieroefeningen gedaan in de vorm van heg snoeien. Mijn kliko en 2 van buren die 'm half vol aan straat hadden gezet, vol geknipt. En alleen binnenkant oprit is nog maar klaar. Daar gaan nog wel veel uurtjes en kliko's aan te pas moeten komen.

Zo maar 'ns een eind gaan wandelen.
In de tuin werken is inderdaad genoeg fitness, haha.
Hé Tut!

Nee ik mag morgen weer, ik ben net klaar met bodypump voor de buis. Ga zo douchen en neem nog maar zo'n vieze BCAA.

En dan ga ik een lesje voorbereiden voor vanavond, ik heb er weer 6 waarvan 1 proefles. Hoop dat ze blijft het wordt wel een leuke groep zo. In totaal heb ik dan 8 vaste sporters. Misschien nog maar eens flyeren vandaag...;-)

Ik vind het toch niet prettig om op een lesdag te vasten. Omdat ik dan toch een soort van snel naar bed wil.

Eigelijk bedacht ik misschien nog even voor de vakantie 5:2 toe te passen ipv 6:1 maar het gaat toch wel goed zo. En dat zou betekenen dat ik op de vrijdag zaterdag of zondag zou moeten vasten. Niet echt ideaal vind ik zelf!
Oh Sorry Nien en Mrs hadden ook al gepost, groet ik alleen tut!

Hoi Nien, hoi Mrs...;-)
Geeft niks, joh. Ik zit te woggen. Eigenlijk heb ik een goede trap nodig om weer aan het werk te gaan.
Woggen? iets met web en bloggen?
Nee, werk ontwijkend gedrag vertonen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 juli 2014 @ 10:03:

Nee, werk ontwijkend gedrag vertonen. LOL ik dacht te moeilijk!
Hier weer een vastendag. Vanavond eet ik doperwtensoep met een ei. Heb dan nog wat over. Dus neem dan een beetje yoghurt.

Hoe ging het bij de rest?
Gisteren had ik ondanks eetdag nog geen 1200 kcal op, vandaag vastendag, maar ik denk dat ik wel rond de 600 zat.

Heb een kopje heldere zelfgemaakte kippensoep op en daarna heb ik 'n pannenkoek gebakken van havermout (30 gr), 1 ei, scheutje kokosmelk, zonnepitten (10 gr), lijnzaad (15 gr), pecannoten (20 gr) en blauwe bessen (75 gr) en 'n scheutje maple siroop voor de smaak. Was lekker!
Respect hoor Nien dat je 1 maaltijd neemt. Ik ben dan echt niet te genieten!

Ik heb net 18.00 mijn laatste hap genomen, dus ga nu mijn vasten periode in.

Gelukkig maar 1 dag. En ik ga ook vast boven de 500 komen. Maar ik woog vanochtend 64,5 dus maak er geen probleem in.
Die pannenkoek klinkt heel erg lekker! Ga ik ook eens maken. Yum.

Ik ga zo eten, ik heb haricots verts geplukt, zoete aardappelfrieten uit de oven en gegrilde kipfilets. Daarmee kom ik ongeveer op 500 kcal. Het vasten ging prima vandaag, geen honger gehad

eigenlijk.

Ik moet nog wel allerlei hapjes en gebak gaan verzinnen voor een feestje dit weekend. In ieder geval iets met komkommer...
Hahaha, niet vervelend bedoeld hoor, maar ik krijg bij jou zo'n Heidi in de Bergen idee. En dan meer het zelfvoorzienend idee, (wat Heidi eigenlijk helemaal niet had maar goed). In iedergeval een super gezond iemand!
Wow die pannenkoek klinkt lekker. Was sowieso al van plan om havermout te kopen. Wil overnight oats proberen.

Heb dit weekend ook quinoa gekocht, maar kom niet verder dan een salade met oa feta.

Zo, net 2 koppen doperwtensoep op en ik zit echt vol. Kijken of ik straks nog iets neem, heb nl nog kcal "over"
Yep, ik mag vandaag weer!

Ik ging eigenlijk al met trek naar bed, dus ik vrees dat ik het wel zwaar ga krijgen vandaag. Maar ik sla me er wel door heen.

Ik doe met de lunch mijn kwark/yoghurt momentje met oergranen en mijn groente smoothie dat zal zo ongeveer 13.30 bij mij naar binnen geschoven worden.

En zo tegen 17.30 mijn salade met ketjap en sjalotje en apetina. En ik zal maar veel water en thee drinken dan.

Ik heb vanochtend al 2 koffie op en ergens in de ochtend drink ik ook nog mijn BCAA kijken of dat wat uitmaakt.
quote:vivaalias schreef op 06 juli 2014 @ 20:47:

Ik heb vanavond de konyac/konjac-noodles bereid. Maar na 2 happen heb ik m'n bord in de prullenbak leeggegooid. Wat smerig qua structuur zeg. Ik moest er echt van kokhalzen Ik zeg het je. Rubber.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven