Gezondheid alle pijlers

Klachten na stoten hoofd

07-07-2014 20:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn hoofd hard gestoten: ik zat gehurkt in de keuken om iets op te rapen en botste bij het rechtstaan tegen een openstaand kastdeurtje. Uiteraard meteen flink pijn aan de gestoten plek (bovenop mijn hoofd), maar dat trok snel weg.

Een uurtje later kreeg ik last van hoofdpijn in mijn hele hoofd, en ook mijn nek begon pijn te doen. Ook vandaag heb ik echt nog last. Het is geen echt hevige pijn, maar toch erg vervelend. Denken gaat moeizaam en ik ben ook erg moe. Verder tuiten mijn oren af en toe.

Verder doen de spieren aan de linkerkant van mijn nek pijn, en heb ik het gevoel alsof mijn hoofd te zwaar is. Ik kan alle bewegingen met mijn nek doen zonder veel last, maar hij knakt gemakkelijk en zit gewoon niet helemaal lekker.

Mijn vriend vindt dat ik met deze klachten naar de huisarts moet, ik wil liever nog even wachten. Wat is jullie mening?
Ik zou er nu niet voor naar de hap gaan zelf. Zou lekker gaan slapen, eventueel een paracetamol nemen en het morgenochtend even aankijken. Als het dan nog net zo erg is zou ik de ha even bellen.
Ik zou als je er morgenochtend nog last van hebt idd even met de huisarts bellen.
waarom heb je vandaag je huisarts niet gebeld? Morgen meteen doen.

Je kan best een hersenschudding hebben ofzo.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je gaat braken of andere uitvalsverschijnselen krijgt, meteen bellen. Het is blijkbaar al gisteren gebeurd?
Het is gisteren gebeurd ja, tegen de avond.

Ik heb vandaag de huisarts niet gebeld omdat ik dat eigenlijk niet echt nodig vond. Ik heb niet heel veel last, en het gaat zeker niet de verkeerde kant op. Mocht het erger worden, ga ik uiteraard bellen.

Het lijkt me niet dat ik een hersenschudding heb. Ben niet misselijk geweest, niet duizelig, heb geen geheugenverlies. En zelfs met een lichte hersenschudding hoef je toch niet meteen naar de dokter?
Serieus????
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 07 juli 2014 @ 21:26:

Serieus????

Hoera, het ultieme advies!

TO is eruit hoor, slotje maar.
Whaha, ja hoor! Heb ik gelezen op tinternet. Of zou het misschien niet allemaal waar zijn, wat daarop staat?
Oew, dat is mij ook een paar keer overkomen.

Ik was de laatste keer ook bang voor een hersenschudding maar meer kan ik me niet herinneren.

Ik heb er niet meer aan gedacht.
klinkt als mogelijke hersenschudding.

Hier kan een huisarts natuurlijk ook niet aandoen, maar rust is wel nodig.

Te veel van je lichaam vragen met een hersenschudding kan gevaarlijk zijn. te veel inspannen betekend lichamelijke inspanning, maar ook mentale inspanning (na moeten denken, werken achter computer enz.)

Sterkte!
We mogen hier natuurlijk geen diagnose stellen. Maar beleid bij een hersenschudding is afwachtend, en de eerste 24 uur een wekadvies. Dat laatste is i.v.m. een mogelijke acute bloeding in je hoofd. Aangezien de eerste 24 uur voorbij zijn is daar in elk geval geen sprake van. Waar je wel last van zou kunnen hebben is een chronisch subduraal hematoom.

http://www.neurologie.nl/ ... chting/subduraal-hematoom

Ik vind dat je vriend gelijk heeft, laat een deskundige aub uitmaken of er reden is tot zorg of niet.
Voor wie zich erg ongerust over mij maakte: ik ben intussen zo goed als de oude; het is echt een enorm verschil met gisteren. Mijn hoofdpijn is helemaal weg en ik heb nog maar af en toe wat last van mijn nek. Zo'n chronisch subduraal hematoom is het gelukkig dus ook niet.

Ik heb het de afgelopen dagen sowieso wel erg rustig aan gedaan, zowel fysiek als mentaal. Ik ben niet iemand die vlug naar de huisarts gaat, maar ik probeer wel echt naar mijn lichaam te luisteren. Daar is mijn vriend dan weer niet goed in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven