Gezondheid alle pijlers

Vocht in mijn knie

10-07-2014 08:46 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal maanden loop ik wekelijks bij de fysiotherapeut omdat ik zo'n last had van mijn knieën. Zijn conclusie was dat dit kwam doordat ik mijn rug (om precies te zijn mijn L3) te veel belast. Daardoor staat er spanning op mijn bovenbenen en die trekken te hard aan mijn knieschijven. Hierdoor zou er vocht ontstaan in mijn knieën. Logisch verhaal, want ik heb ook wel eens last van mijn rug.

Echter heeft de pijn nu zo'n hoogtepunt bereikt dat ik me afvraag of het niet handig is een bezoekje aan de HA te brengen. Zelfs in rust heb ik onwijze pijn die doortrekt naar m'n knieholten.

Ik hoor van iedereen en lees overal op internet dat je met vocht in je knie rust moet houden. Mijn fysiotherapeut adviseert me echter om gewoon door te gaan met fitness (bodypump, HiiT en core) en yoga.

Wat is wijsheid? Heeft hier iemand ervaring met vocht in knieën? Ik weet dat er geen diagnoses gesteld mogen worden, maar is het wel goed om te fitnessen? Hoe zit dat met yoga?

Bij voorbaat dank!
Ik heb ook last gehad van vocht in mijn knie. Wel een andere oorzaak en uiteindelijk operatie dus ik denk niet dat je er veel aan hebt.

Mijn knie werd juist ingetapte om te zorgen dat ik hem niet ging overbelasten en mijn knie meer rust kreeg. Ik mocht niet sporten en moest dus juist rust nemen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld na een dag winkelen wel weer een dikke knie heb.

Maar goed ik zou naar de huisarts gaan, en misschien een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een beter behandelplan.

Of zoek een andere fysiotherapeut.
Zit nu in de wachtkamer bij HA. Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven