Niet thuis

10-07-2014 22:18 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonder al teveel herkend te willen worden hier beknopt mijn probleem zonder teveel details: ik ben verhuisd en voel me niet thuis in het nieuwe huis.

Het erge is dat ik er ontzettend naar uit keek, een huis waarvan ik altijd dacht dat het mijn droom zou zijn. In een klap lijkt dit een desillusie te zijn. Misschien moet ik wennen om nu buiten de stad te wonen, ik woon er pas net, maar ik voel me er best neerslachtig over. Ik weet ook niet precies wat het is, ineens lijkt alles ver weg, terwijl dat in feite niet zo is.

Ik zou nu dolblij moeten zijn, maar ik ben dat niet. Ik durf het haast met niemand te delen, om niet als verwend of aansteller over te komen, maar ook om het gevoel wat ik heb niet teveel te voeden door erover te praten. Ik voel me er bezwaard over.

Zijn er meer mensen die erg hebben moeten wennen aan een nieuw woonhuis en omgeving?
het lijkt me nog allemaal erg pril om dat soort conclusies te trekken. Geeft het een jaartje of twee en maak dan de balans op
Heb je het huis al zelf aangepakt, muren gesausd, behangen etc. ?

Wij hebben een huis gekocht waar veel verdriet was geweest. Die sfeer/energie hing daar nog. Nadat we een fris kleurtje op de muren hadden gesmeerd en alles hadden gepoetst was dat weg. Ik was al van plan witte salie te kopen om te branden, maar dat bleek niet meer nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
verdriet is geen losse entiteit die ergens op bezoek gaat. Het is een emotie die door mensen geuit wordt
Witte salie branden?
quote:Trotter, 13 minuten geleden

Witte salie branden?Als je erin geloofd reinigt het je huis van allerlei nare energieen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En de witte salie was dus niet nodig.

Poetsen, schilderen en leuk inrichten bleek voldoende.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zo herkenbaar. Ik woon ook net 2,5 maand in een werkelijk schitterend huis maar het voelt nog niet als 'van mij'. Het duurt echt even voordat jouw huis ook jouw thuis wordt maar dat komt echt wel!

Zorg dat de inrichting gewoon naar jouw zin is, het lekker ruikt, schoon is en een likje verf op de muren.
volgens mij heb je meer moeite met de plaats dan het huis zelf? of zo lijkt het tenminste... wat was de reden dat je hebt gekozen om naar een dorp te verhuizen?

en ik zou het inderdaad nog even aankijken het is ook allemaal nog vers
Heb je al kennis gemaakt met de buren? Lijkt me fijn dat je zo nu en dan een praatje kunt maken, elkaar behulpzaam zijn, samen naar een workshop of iets, ik zeg maar wat. Dat soort dingen maakt het denk ik wel prettiger. Voor mij dan. En gezellig maken in huis. Met mooie bloemen op tafel, lekkere kussens op de bank, een cake bakken. Of 's avonds na je werk eerst even lekker in de tuin zitten met een glas wijn. Tja, ik ben van het huiselijke, daar geniet ik van.
Het huis zelf is fantastisch en helemaal af en naar mijn smaak. Daar ligt het niet aan. Ik haal dit zo weer weg ivm herkenning dus aub niet quoten, **edit**.
Bedoel je perceel als in tuin?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, meer een erf. Er staan meerdere huizen van één eigenaar.
Wat doet de eigenaar dat jij je aangetast voelt in je privacy?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven