Dit is toch gewoon aso?

12-07-2014 01:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even afreageren hoor. Lig me echt op te vreten hier in bed. De buren hebben een feestje. Volwassenen en een grote groep pubers. Na lang buiten te hebben gezeten zijn de volwassenen naar binnen verkast, maar de pubers (vooral jongens) zijn nog steeds in de tuin. Aan het voetballen! Tegen onze schutting aan! En met van die harde baard-in-dd-keel stemmen tegen elkaar aan het schreeuwen. Sorry, maar dit kan toch niet? Hun ouders moeten toch snappen dat ze die gasten naar binnen moeten halen? Okee, het is weekend, maar ik moet werken morgen. Dus ik wil nu weleens slapen. Even bevestiging zoeken: dit is toch gewoon aso?
't Is al met al een heel gedoe
En wat zei je buurvrouw vanmorgen :-)
Het is vaak zo dat men niet beseft dat men overlast veroorzaakt. Vooral pubers zien dat niet! Tegelijkertijd begrijp ik die ouders niet; hadden zij wellicht gedronken?

Ik vind het ook altijd moeilijk om in te zien waar de grens ligt. ik woon in een wijk waar we dicht op elkaar wonen. Moet je dan juist toleranter zijn of moet je meer rekening met elkaar houden?!

Zo heb ik een buurman, 2 huizen verder. Zodra de zon schijnt if het lekker weer is gaat de deur open en gaat binnen de muziek heel hard aan. En dat uren achter elkaar. Ook niets mijn smaak muziek. Op mijn enige vrije dag per week wil ik graag in rust in de tuin zitten om wat te lezen of te studeren.

Ik heb het ooit met de andere buuf besproken: zij vindt dat wij ervoor gekozen hebben om hier te wonen, dicht op elkaar en dat je dan weet dat er meer overlast is. Tolereren dus! Ik vind dat je juist rekening met elkaar moet houden.

Wat vinden jullie?
Ach, als dit sporadisch een keer gebeurt? Ik zou denken; jammer dan. Als het regelmatig herrie is, dan kun je er wat van zeggen. Maar ik vindt dit niet schokkend, hoor. Dat soort dingen gebeuren als je hutje mutje op elkaar woont.
Ik denk idd dat dit niet moet kunnen, ze kunnen best een feestje hebben, maar na een bepaald tijdstip moet het echt klaar zijn.
Tja, ik woon vrijstaand, buiten het centrum, en dat is niet voor niks.

Als je in een rijtje gaat wonen, kies je er inderdaad voor.

Al zijn er absoluut grenzen natuurlijk.
Ik zou ook heel graag in een hutje op de hei wonen, maar helaas kunnen wij dat niet betalen. De keus om vrijstaand te gaan wonen is er in veel gevallen helemaal niet. Beetje kortzichtig om te beweren dat je dan dus maar "kiest" voor lawaai.

Ik ga bij een aantal van onze buren ook echt mijn bed niet uit om te vragen of het zachter mag. Is een garantie voor nog een tandje erbij zodra je je hielen gelicht hebt, of "sancties" achteraf.

Vorig jaar heeft een buur de politie gebeld tijdens een heel luidruchtig feestje. Waarschijnlijk meer buren, want de politie was er heel vlot. De week erna zijn de betreffende buren twee keer de hele straat door geweest om te vragen wie dan de politie had gebeld, wilden ze graaaaag weten.
Ja, is aso. Ik vind het erg dat deze mensen zelf niet kunnen verzinnen dat dit hinderlijk is. Ik denk dat een gesprek dan ook niet helpt.
pimpelmeesje, we kunen niet allemaal vrijstaand wonen betalen.

To; erg aso van je buren!

.zou er wel heengaan en uitleggen dat jij deze zondag werken moet!
Ik zou even uit het raam hangen.

Jongens, ik weet dat jullie lol hebben, maar ik moet morgen helaas vroeg op om te gaan werken, zou het wat rustiger kunnen? Dank je wel.

Ben wel benieuwd of je nog langs gaat vandaag.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 juli 2014 @ 11:55:

Al zijn er absoluut grenzen natuurlijk.Heel veel mensen hebben niet echt veel keus: vrijstaand is te duur.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 juli 2014 @ 11:55:

Al zijn er absoluut grenzen natuurlijk.

Tuurlijk mensen kiezen ervoor om 5 hoog achter te wonen

Denk even na voor je iets post a.u.b.
Aangekondigde feestjes heb ik nooit moeite mee. Zeldzame feestjes ook zelden. En als ik er last van heb, ga ik even aangeven waarom ik er last van heb, en vragen of het anders kan. En dan kan dat. We hebben vrij normale buren en proberen ook normale buren te zijn.

En ja, soms gebeuren er dingen die even niet zo leuk zijn, of waar je even niet aan elkaar gedacht hebt. Ben je dan meteen aso? Of ben je zelf nu ook niet een beetje minder sociaal door mensen meteen als aso te bestempelen?
Ik zou echt nooit of te nimmer een feestje geven zonder daarbij aan omwonenden te denken. Iedereen kan toch bedenken dat urenlang brallen in de tuin, voetballen tegen schuttingen en (kei)harde muziek draaien 's nachts overlast is? Ik vind dat niet een kwestie van "even niet aan elkaar denken" maar inderdaad aso. Want je weet heus wel dat je herrie maakt en als je dat blijkbaar niets kan schelen, gedraag je je aso.

En dan is het wel heel makkelijk zeggen dat je zelf ook niet zo sociaal bent als je dat niet kunt waarderen.
Heb je graag geluk of gelijk? Als je er van geniet jezelf op te vreten en te bedenken dat je buren aso's zijn, en dat het hele viva-forum het met je eens bent, dan moet je dat natuurlijk doen.

Er zijn ook mensen die zich niet zo op vreten. Ik vermoed dat die een lagere bloeddruk hebben.
quote:eldorado schreef op zaterdag 12 juli 2014 12:46 Aangekondigde feestjes heb ik nooit moeite mee. Zeldzame feestjes ook zelden. En als ik er last van heb, ga ik even aangeven waarom ik er last van heb, en vragen of het anders kan. En dan kan dat. We hebben vrij normale buren en proberen ook normale buren te zijn.

En ja, soms gebeuren er dingen die even niet zo leuk zijn, of waar je even niet aan elkaar gedacht hebt. Ben je dan meteen aso? Of ben je zelf nu ook niet een beetje minder sociaal door mensen meteen als aso te bestempelen?

Zo zie ik het ook. Een beetje verdraagzaamheid moet er zijn. Toen onze dochter jaren geleden een tuinfeest gaf omdat ze geslaagd was, was het tot heel laat onrustig. En natuurlijk hebben we een paar keer gevraagd of het was zachter kon, maar pubers zijn nogal vergeetachtig. Ja, we hoorden later wel wat mensen uit de buurt die er last van hebben gehad. Het minste last hadden onze naaste buren; mensen van tegen de 70. Zij vonden het zelfs aandoenlijk.

Nee hoor, als ik uit wil slapen op zaterdag hoor ik mijn buurman ook wel eens met zijn kettingzaag in de weer. Helaas, denk ok dan. Volgende week een nieuwe kans...
Ah jaaaah, het is weer vakantietijd en zomer. De ergernistopics over naasten zullen wel weer als paddenstoelen uit de grond schieten hier.

Mensen, leven en laten leven. Zijn jullie zelf nooit jong geweest? Hebben jullie zelf nooit een zomers feestje?

Als het de hele zomer lang elke dag raak is bij hetzelfde adres, oké, dan snap ik het. Maar kom op zeg, één keer een feestje, en dan onschuldige pubers die voetballen in de achtertuin met hun ouders op de achtergrond. Doe mij maar heel veel van dat soort pubers, honderden malen beter dan een bepaald slag ander soort pubers waar er helaas legio van rond hangen en die voor echte maatschappelijke onrust en overlast zorgen.
Vrijstaand is niet altijd duur.

Dit is een heeeeel oud en heeeeeel klein huis.

Absoluut goedkoper dan een standaard rijtje.
quote:eldorado schreef op 12 juli 2014 @ 12:57:

Heb je graag geluk of gelijk? Als je er van geniet jezelf op te vreten en te bedenken dat je buren aso's zijn, en dat het hele viva-forum het met je eens bent, dan moet je dat natuurlijk doen.

Er zijn ook mensen die zich niet zo op vreten. Ik vermoed dat die een lagere bloeddruk hebben.

Het een kan niet zonder het ander? Mijn bloeddruk is prima en ik vreet mezelf niet op als er herrie is. Zo'n feestje gaat wel weer over.

Maar dat neemt niet weg dat ik ze desondanks wel aso vind.

En daar hoef ik niet per se iets mee te doen.

En met een van te voren aangekondigd feestje heb ik al helemaal geen moeite. Dan is er in ieder geval al de moeite genomen om mensen in te lichten.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 juli 2014 @ 13:09:

Vrijstaand is niet altijd duur.

Dit is een heeeeel oud en heeeeeel klein huis.

Absoluut goedkoper dan een standaard rijtje.En die heeeele oude en heeeeele kleine vrijstaande huizen, daar zijn er zoveel van dat niemand meer 5 hoog achter hoeft te wonen, of in een rijtjeshuis? Heeeele oude huizen zijn ook spotgoedkoop in het onderhoud en ieder gezin past in een heeeeeel klein huis?
Mijn gezin wel ja. Passen en meten, geen bergruimte, maar het past.
Fijn voor jou pimpelmeesje maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo gaat wonen en dat men zodra je in een rij zit geen rekening met een ander hoeft te houden.
quote:Lughnasadh schreef op 12 juli 2014 @ 13:17:

[...]

En die heeeele oude en heeeeele kleine vrijstaande huizen, daar zijn er zoveel van dat niemand meer 5 hoog achter hoeft te wonen, of in een rijtjeshuis? Heeeele oude huizen zijn ook spotgoedkoop in het onderhoud en ieder gezin past in een heeeeeel klein huis?

Ik woon in zo'n oud klein huis in the middle of nowhere, een cottage. Bewust voor gekozen, goedkoop en afgelegen. Wel twee onder een kap, maar dat zijn onze enige buren. Het was heerlijk rustig wonen totdat we nieuwe buren kregen, net zoals jouw buren vergulde tokkies.

Zelfs als je afgelegen en niet in een woonwijk woont kunt kun je er nog steeds last hebben van aso's. Je kan er gewoon niks tegen doen.
Ik had er meteen wat van gezegd hoor. Af en toe een feestje moet natuurlijk kunnen, maar voetballen gaat wel ver. Het was ook wel netjes geweest als ze het van tevoren gemeld hadden.
Ik zeg ook nergens dat men geen rekening met elkaar moet houden.

Wij hebben bewust gekozen voor dit kleine poppenhuis, veel mensen verklaren ons ook voor gek dat wij hier kunnen wonen meer 2 kinderen.
Nee, je zegt dat je dan maar niet moet kiezen voor een rijtjeshuis of een ander huis waarbij je dicht op je buren woont.

Er valt niet altijd wat te kiezen en dat weet je zelf ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven