Gezondheid alle pijlers

Cyste eierstok 4,5cm en klachten. Wie herkent dit?

12-07-2014 14:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds okt 2013 erge last v mn onderbuik en veel plassen. Na bloed en urine onderzoek geen onsteking. Bij uroloog in ct scan daar was Een cyste te zien op eierstok v 4,5 cm. Ik heb veel buikpijn klachten maar weten niet oft v blaas of cyste afkomt. Heb ook veel migraine daarom slik ik de pil door. Hij moet er uit als hij gaat draaien. Maar heb nog steeds veel last. M'n vraag is of je ook bloed verlies hebt vaginaal bij laparasopie? Heb ook slechte stoelgang miss door blaas of cyste. Niemand weet niks en ik heb ontzettend last. ........ Ik merk ook opt moment dat ik ongesteld moet worden bij spotting dat ik ook ergere last krijg v cyste op linker eierstok. Gynaecoloog vind dit onwaarschijnlijk. M'n buik ziet er ook zwanger uit. Opgezet. Zijn er meer die hier last v hebben? In jan en mei nog bij gyneacoloog geweest. Sima
Hoi Sima, vervelend dat je al zo'n lange tijd last hebt van je onderbuik. Bij mij is vorig jaar ook een cyste geconstateerd en is ook aangegeven contact op te nemen bij erge pijn in mijn buik, dit kan een teken zijn dat je eierstok om zijn as gaat draaien. Ik ben vervolgens nog 2 keer in het ziekenhuis geweest en ze hebben de cyste operatief verwijderd. Kreeg enorme steken, zo'n pijn dat ik ervan moest overgeven. Wees er wel alert op want als je eierstok om zijn as gaat draaien, kan de bloedtoevoer gestopt worden waardoor de eierstok geen bloed meer krijgt en dus af kan sterven. Bij mij is de cyste verwijderd en is mijn eierstok gelukkig behouden gebleven. Je bent in mei nog bij de gynaecoloog geweest, hebben ze toen ook weer een echo gemaakt?
Ze hebben allebei de keren echo's gemaakt en toen zei ik al dat ik veel last had daar. Maar dat vond zei onwaarschijnlijk. Want als ze met de echo staaf binnen kwam. Voelde ik het een beetje. Ik moet ook veel plassen en veel migraines. Had hij dat ook en woon je ook alleen?
Het klinkt meer als dat je last hebt van je darmen dan van die cyste, want door een cyste van die afmetingen gaat je buik niet opzetten alsof je zwanger bent en krijg je geen last van je stoelgang. Maar waarom geloof je je gyn niet?
Weet ik ook niet ze zei dat. En volgens mij niet m'n darmen maar komt door medicatie voor blaas.
Wat voor ervaring heb jij ermee elmira? Zijn er meer die hier last v hebben? Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat voor en na een laparoscopie
Ik heb er vanuit mijn studie/werk ervaring mee, niet als patient dus, maar heb wel natuurlijk wel de patienten voorbij zien komen met deze cystes en ook patienten met darmklachten (meestal niet dezelfde persoon), dus vandaar. Maar ik geloof niet dat ze een laparoscopie gaan doen voor een gewone cyste van die afmeting eigenlijk, of woon je niet in nl?

Verder: probeer alsjeblieft niet al je klachten aan elkaar te linken! Want migraine komt niet door een kleine cyste op je eierstok, echt niet.

Je kunt ook last hebben van een 'nerveuze blaas' dan denkt je blaas dat je moet plassen terwijl dat niet zo is, en gaat hij dus knijpen en dat kan pijn doen in de onderbuik. Is medicatie voor. Maar zo te zien ben je al bij uroloog en gyn, dus leg alsjeblieft daar je vragen neer, en niet hier. Want zij kennen jouw situatie en wij niet, en iedereen is echt anders!
Ik had geen klachten als veel plassen en migraine. Wellicht is er dan toch iets anders. Ik had enorme pijn links in m'n onderbuik, ging kapot.
De gyneacoloog zegt dat de cyste misschien op mm blaas en darmen drukt. Maar weet dat niet zeker. En als hij eruit moet dam met een laparascopie. Dus wil graag weten hoe dat in z'n werk gaat incl voor traject
Ik woon in Nederland.
Ze hebben bij mij ook laparoscopie gedaan onder volledige narcose. Moest wel gezien worden als een buikoperatie dus daarna een aantal weken rustig aan moeten doen.
Hoe werkt dat zo'n kijk operatie? Moet je dan vantevoren ook nog naart ziekenhuis voor bloedprik ofzo?En wordt je opgeroepen alst zover is? Kan je gewoon de pil doorslikken? En wat als je ongesteld wordt? Ik wil graag weten hoe het in z'n werk gaat. Ik woon alleen dus weet ik wat me te wachten staat.
Oh dan haal ik het misschien door de war.. Ik heb een ingreep onder volledige narcose gehad waarbij ze 4 sneetjes gemaakt hebben. Moest in de ochtend nuchter aanwezig zijn en kreeg een infuus. Na de operatie naar de uitslaapkamer en als je weer kan plassen, eten en drinken dan mag je uiteindelijk naar huis.
Ok dank je maar moet je voor de operatie ook nog naart ziekenhuis? En hoe wordt de inlichting gedaan vooraf? Moet je nog met de Narcotiseur praten vantevoren. Anesthesist. Of hoeft dat niet?
Moet je dan vantevoren ook nog naart ziekenhuis voor bloedprik ofzo?En wordt je opgeroepen alst zover is? Kan je gewoon de pil doorslikken? En wat als je ongesteld wordt? Ik wil graag weten hoe het in z'n werk gaat. Ik woon alleen dus weet ik wat me te wachten staat.
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met het ziekenhuis, je hebt zoveel vragen. Het ziekenhuis kan je vragen allemaal beantwoorden. Elk ziekenhuis heeft z'n eigen regels en afspraken en ze hebben de kennis waarmee ze je vragen kunnen beantwoorden.
Had ik gevraagd maar wist de assistent me niet te zeggen. Ik wil graag weten hoe dat bij jou ging. Heb ik er beeld bij hoe en wat
Ik kan niet op al je vragen antwoord geven, omdat dat in mijn situatie niet van toepassing was. Ik ben direct opgenomen op het moment dat ik die pijn had, dus dat is een hele andere situatie dan wanneer je het van te voren gaat plannen. Het ziekenhuis moet je echt voor kunnen lichten, ze hebben een folder en kunnen antwoord geven op je vragen.
Ik heb die folder maar daar staan de antwoorden van mijn vragen niet in alleen hoe de laparoscopie in zijn werk gaat. Ik wil graag de rest ook weten.
Laparascopie operatie gaat eraan komen voor cyste. Krijg je toch vergoed als je over eigen bijdrage heen zit?
Je kunt deze vragen beter stellen aan een arts!
Zo te lezen wel. Valt toch onder kijk operatie?http://www.vgz.nl/vergoedingen/medisch- ... ische-zorg
Weet iemand dat?
Ik wil niks mee krijgen welke narcose kan je dan nemen? Dmv infuus? Ik wil echt geen ruggenprik nare ervaring mee gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven