Cyste eierstok 4,5cm en klachten. Wie herkent dit?
zaterdag 12 juli 2014 om 14:13
Ik heb sinds okt 2013 erge last v mn onderbuik en veel plassen. Na bloed en urine onderzoek geen onsteking. Bij uroloog in ct scan daar was Een cyste te zien op eierstok v 4,5 cm. Ik heb veel buikpijn klachten maar weten niet oft v blaas of cyste afkomt. Heb ook veel migraine daarom slik ik de pil door. Hij moet er uit als hij gaat draaien. Maar heb nog steeds veel last. M'n vraag is of je ook bloed verlies hebt vaginaal bij laparasopie? Heb ook slechte stoelgang miss door blaas of cyste. Niemand weet niks en ik heb ontzettend last. ........ Ik merk ook opt moment dat ik ongesteld moet worden bij spotting dat ik ook ergere last krijg v cyste op linker eierstok. Gynaecoloog vind dit onwaarschijnlijk. M'n buik ziet er ook zwanger uit. Opgezet. Zijn er meer die hier last v hebben? In jan en mei nog bij gyneacoloog geweest. Sima
zaterdag 12 juli 2014 om 15:11
Hoi Sima, vervelend dat je al zo'n lange tijd last hebt van je onderbuik. Bij mij is vorig jaar ook een cyste geconstateerd en is ook aangegeven contact op te nemen bij erge pijn in mijn buik, dit kan een teken zijn dat je eierstok om zijn as gaat draaien. Ik ben vervolgens nog 2 keer in het ziekenhuis geweest en ze hebben de cyste operatief verwijderd. Kreeg enorme steken, zo'n pijn dat ik ervan moest overgeven. Wees er wel alert op want als je eierstok om zijn as gaat draaien, kan de bloedtoevoer gestopt worden waardoor de eierstok geen bloed meer krijgt en dus af kan sterven. Bij mij is de cyste verwijderd en is mijn eierstok gelukkig behouden gebleven. Je bent in mei nog bij de gynaecoloog geweest, hebben ze toen ook weer een echo gemaakt?
zaterdag 12 juli 2014 om 15:47
zaterdag 12 juli 2014 om 17:23
Ik heb er vanuit mijn studie/werk ervaring mee, niet als patient dus, maar heb wel natuurlijk wel de patienten voorbij zien komen met deze cystes en ook patienten met darmklachten (meestal niet dezelfde persoon), dus vandaar. Maar ik geloof niet dat ze een laparoscopie gaan doen voor een gewone cyste van die afmeting eigenlijk, of woon je niet in nl?
Verder: probeer alsjeblieft niet al je klachten aan elkaar te linken! Want migraine komt niet door een kleine cyste op je eierstok, echt niet.
Je kunt ook last hebben van een 'nerveuze blaas' dan denkt je blaas dat je moet plassen terwijl dat niet zo is, en gaat hij dus knijpen en dat kan pijn doen in de onderbuik. Is medicatie voor. Maar zo te zien ben je al bij uroloog en gyn, dus leg alsjeblieft daar je vragen neer, en niet hier. Want zij kennen jouw situatie en wij niet, en iedereen is echt anders!
Verder: probeer alsjeblieft niet al je klachten aan elkaar te linken! Want migraine komt niet door een kleine cyste op je eierstok, echt niet.
Je kunt ook last hebben van een 'nerveuze blaas' dan denkt je blaas dat je moet plassen terwijl dat niet zo is, en gaat hij dus knijpen en dat kan pijn doen in de onderbuik. Is medicatie voor. Maar zo te zien ben je al bij uroloog en gyn, dus leg alsjeblieft daar je vragen neer, en niet hier. Want zij kennen jouw situatie en wij niet, en iedereen is echt anders!
zondag 13 juli 2014 om 00:39
Hoe werkt dat zo'n kijk operatie? Moet je dan vantevoren ook nog naart ziekenhuis voor bloedprik ofzo?En wordt je opgeroepen alst zover is? Kan je gewoon de pil doorslikken? En wat als je ongesteld wordt? Ik wil graag weten hoe het in z'n werk gaat. Ik woon alleen dus weet ik wat me te wachten staat.
zondag 13 juli 2014 om 00:58
Oh dan haal ik het misschien door de war.. Ik heb een ingreep onder volledige narcose gehad waarbij ze 4 sneetjes gemaakt hebben. Moest in de ochtend nuchter aanwezig zijn en kreeg een infuus. Na de operatie naar de uitslaapkamer en als je weer kan plassen, eten en drinken dan mag je uiteindelijk naar huis.
zondag 13 juli 2014 om 11:00
zondag 13 juli 2014 om 14:38
zondag 13 juli 2014 om 21:58
Ik kan niet op al je vragen antwoord geven, omdat dat in mijn situatie niet van toepassing was. Ik ben direct opgenomen op het moment dat ik die pijn had, dus dat is een hele andere situatie dan wanneer je het van te voren gaat plannen. Het ziekenhuis moet je echt voor kunnen lichten, ze hebben een folder en kunnen antwoord geven op je vragen.
zaterdag 11 oktober 2014 om 14:36
Zo te lezen wel. Valt toch onder kijk operatie?http://www.vgz.nl/vergoedingen/medisch- ... ische-zorg