Last minute vanaf Schiphol. Ervaringen?

13-07-2014 22:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg om eens via de balie van Schiphol een last-minute te boeken. Het lijkt me best een avontuur om naar het vliegveld te gaan en te kijken of het lukt die dag op reis te gaan. We wonen 20 minuten van Schiphol af, dus afstand is geen probleem.

Maar qua kosten, verschilt het veel? Is het de moeite waard? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Volgens mij is dat helemaal niet goedkoper.

Ik zie vliegtickets nooit goedkoper worden.
Sinds de komst van boeken via internet heb je eigenlijk niet meer een last minute balie.
Nee, het verschilt niet veel. Sinds de opkomst van internet kun je goedkope aanbiedingen zelf zoeken, en maatschappijen kunnen dat via een mailing aanbieden. Zo hebben ze een veel grotere kans dat die aanbieding verkocht wordt dan die enkeling die op Schiphol staat en denkt 'laat ik eens op reis gaan vandaag'

Verder wil ik zelf altijd enige informatie over de omgeving, de bereikbaarheid van de plek waar ik kom te zitten, wat recensies etc. En dat kan prima een dag van te voren vanachter de pc, maar niet bij de counter op Schiphol.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen goed idee.
.
Wat veel mensen doen is inderdaad met hun koffer naar Schiphol. Daar gaan ze de balies af van de touroperators. Er zitten soms leuke last minutes tussen.

Wat je ook kan doen is een bingo reis boeken.
Met de prijzenstunters tegenwoordig is het inderdaad makkelijker je aanbiedingen eerder en grootser te verspreiden. Alleen vraag ik me af, omdat de prijzen nu nog best hoog zijn, of het voordelig is om de "allerlaatste stoelen" te pakken.

@Sunny81, een bingo-reis?
Ik heb geen enkel idee, maar heb ook vaak gezocht naar dit onderwerp op Google. Ik zal dit dus zeker blijven volgen!
Wat het ook een beetje is, is dat als je nu kijkt naar de zogenaamde 'last-minute' aanbiedingen, de reisorganisaties data in september aangeven. Wat dus buiten de schoolvakantie valt.

Ik ben er rijkelijk laat mee, maar door een financiële meevaller kan ik deze schoolvakantie toch nog even weg, vandaar.
BINGO REIZEN

Houdt u ook wel van een verrassing? Wilt u vooral genieten van zon, zee of strand? Maakt de exacte plaats van bestemming u niet zoveel uit? Kies dan voor een voordelige Bingo reis!

De Bingo formule:

Kiezen voor een Bingo reis is de manier om voordelig op vakantie gaan. Doordat de hotels en appartementen pas op het laatste moment worden ingekocht, garanderen wij u een gunstige prijs. U hoort bij aankomst op de luchthaven in welke accommodatie u bent ingedeeld.
quote:Sunny81 schreef op maandag 14 juli 2014 08:51 BINGO REIZEN

Houdt u ook wel van een verrassing? Wilt u vooral genieten van zon, zee of strand? Maakt de exacte plaats van bestemming u niet zoveel uit? Kies dan voor een voordelige Bingo reis!

De Bingo formule:

Kiezen voor een Bingo reis is de manier om voordelig op vakantie gaan. Doordat de hotels en appartementen pas op het laatste moment worden ingekocht, garanderen wij u een gunstige prijs. U hoort bij aankomst op de luchthaven in welke accommodatie u bent ingedeeld. Hahahaha, en zo kan het zo maar zijn dat ik ga sleeën ipv zonnen?
Sunny81, 9 uur geleden

Wat veel mensen doen is inderdaad met hun koffer naar Schiphol. Daar gaan ze de balies af van de touroperators.

Waar baseer je dat op?

Dat zie ik juist nooit meer iemand doen. Al jaaaren niet meer. En dat heeft een reden.

Hier zegt iemand dat ze het in 2003! nog geprobeerd heeft en weer met de koffer huiswaarts is gekeerd.

very last minute
.
Zo'n bingo reis heb ik ook wel eens gedaan, we wisten wel de bestemming (Hurghada) maar niet het hotel. Dinsdag geboek en donderdag weg. Was in ons geval prima en spotgoedkoop maar we troffen die reis ook mensen die minder geluk hadden qua hotel.
@impala: waarop ik wat baseer?

Ik werk op Schiphol (11 jaar) en soms doen mensen dit nog. Het is inderdaad minder dan vroeger.

Vroeger had je een last minute balie, maar die is helaas weg. Nu gaan mensen alle touroperators af.
Ah ok. Ik geloof gerust dat er nog mensen zijn die het proberen. Maar ik zou het niemand aanraden.
.
Hebben jullie dan nog eventueel andere tips voor een tripje volgende week of tweede week augustus?
Ik zou zeggen kijk eens op vakantiediscounter of dat soort sites. Er is echt wel wat te vinden als je niet e kieskeurig bent qua bestemming.
download de app skyscanner

daar zie je de goedkoopste tickets vanaf schiphol, onafhankelijk van bestemming, ideaal!
Ik wil altijd zelf een hotel uitzoeken en kijk altijd op zoover en tripadvisor. Ik zou dit zelf dus nooit doen.
Corendon en Sunweb hebben ook altijd wel lastminutes.
Je hoeft niet eens bij lastminutes te kijken. Dat concept is nogal achterhaald, die reizen zijn niet of nauwelijks goedkoper dan het gewone aanbod, waar óók koopjes tussen zitten.

Dat er nog een wel een categorie 'last minutes' is op de sites komt doordat mensen daarnaar zoeken.

Struin gewoon verschillende sites af en vul je gewenste reisperiode in. Maar het is natuurlijk hoogseizoen, dus echt prijspakkers zul je niet makkelijk vinden. Integendeel, je betaalt waarschijnlijk de hoofdprijs.
.
Bedankt voor jullie advies. ik ga kijken op de sites die jullie aangaven.
Wat is je budget en hoe lang wil je weg?
quote:Flashy schreef op 14 juli 2014 @ 14:18:

Wat is je budget en hoe lang wil je weg?Ik heb op Corendon gekeken en vind daar goeie all inclusives voor rond de ¤500,- p.p. voor 7 a 8 dagen en dat is zo ongeveer wel in welke hoek ik het zoek.
Goede all inclusive voor 500¤?

Ik zeg niet dat het echt slecht is maar ik zou echt wel even op vakantiereiswijzer en tripadvisor de meningen lezen van mensen die er geweest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven