Handbagage Ryanair streng?

14-07-2014 09:30 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Wij vliegen woensdag voor het eerst met Ryanair vanaf Weeze. Nu hebben we van tevoren al 2 koffers van 20 kg gekocht die we dan mogen inchecken en natuuurlijk willen we zo veel mogelijk gewicht in de handbagage stoppen omdat 40 kilo met 2 volwassenen en 2 kinderen best een uitdaging wordt voor mij.

Nu staat er op het ticket dat handbagage maximaal 55 x 40 x 20 cm mag zijn. Zijn ze daar dan heel streng in dat alles nagemeten wordt? Ik hoor wel eens dat je bij Ryanair echt overal extra voor moet betalen dus misschien is dit een manier van extra inkomsten genereren. Normaal heb ik altijd een grote Bjorn Borg tas mee en een flinke handtas plus nog wat tasjes van spullen die ik op de luchthaven heb gekocht. De kinderen hebben kleine trolleys bij dus dat zal het probleem niet zijn en vriend heeft vaak een rugzak.

Ik denk dat ik mijn best ga doen om gewoon 1 tas mee te nemen hoor maar vind het wel vervelend als mijn handtas dan niet mee zou kunnen want die hoort toch gewoon altijd al bij me als accessoires. Dat is geen extra bagage

Iemand ervaring mee?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ja ze zijn streng
en je handtas in je handbagage doen want dat wordt al gezien als handbagage
Ze hebben bij de meeste vliegvelden een soort 'malletje' staan met precies die afmetingen. Als je koffer daar niet in past moet je je koffer laten inchecken. En als je dat last minute op het vliegveld moet doen kunnen de tarieven aardig de pan uit rijzen. Ik zou het er dus niet opnwagen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Ja ze zijn streng.

Handbagage mag ook maar Max 10 kilo zijn dacht ik dus let daar ook op.

Waarom heb je niet nog een extra koffer ingecheckt als je bang bent dat je het er niet mee haalt?
quote:GewoonDaantje schreef op 14 juli 2014 @ 09:34:

Ze hebben bij de meeste vliegvelden een soort 'malletje' staan met precies die afmetingen. Als je koffer daar niet in past moet je je koffer laten inchecken. En als je dat last minute op het vliegveld moet doen kunnen de tarieven aardig de pan uit rijzen. Ik zou het er dus niet opnwagen.Is ook mijn ervaring. En als je koffier er net niet in past mag je bijbetalen. Zelfde geldt voor Easyjet. Waarom niet je baggage verspreiden over de mensen die vliegen? Alles in een grote koffer proppen die niet past is wellicht zonde van het geld.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:dolfje schreef op 14 juli 2014 @ 09:35:

Ja ze zijn streng.

Handbagage mag ook maar Max 10 kilo zijn dacht ik dus let daar ook op.

Waarom heb je niet nog een extra koffer ingecheckt als je bang bent dat je het er niet mee haalt?Gierig , en mocht ook niet van vriend want die moet het allemaal meeslepen natuurlijk Vorig jaar vlogen we met Transavia en toen mocht ik dus 80 kilo meenemen met z'n 4en! Dat was stukken beter. Maarja als ik eerlijk ben dan had ik ook toen veel spullen bij die ik niet heb gedragen dus een beetje minder is best reëel.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Streng. En je handtas en je bjorn borg tas mag niet mee. Je mag maar 1 stuk meenemen
Oh en ik ben blij dat ze zo streng zijn, waarom zou jij en een handtas en nog een grote tas mee mogen nemen? Er is al zo weinig plek in een vliegtuig. Zeker als mensen alleen met handbagage reizen.
Meet die kleine koffertjes van je stiefdochters toch nog even na, elke maatschappij heeft weer andere regels, dus al die koffertjes zijn ook verschillend en 20cm is het smalle uiterste.

Je hebt mazzel dat Ryanair recent minder streng is geworden en je nu naast je handbagage ook nog een kleinere handtas mee mag nemen. Het staat overigens heel duidelijk vermeld online en ja, ze zijn pietje precies met die regels: klik.
quote:ericito schreef op 14 juli 2014 @ 09:42:

Meet die kleine koffertjes van je stiefkinderen toch nog even na, elke maatschappij heeft weer andere regels, dus al die koffertjes zijn ook verschillend en 20cm is het smalle uiterste.

Je hebt mazzel dat Ryanair recent minder streng is gewor de en en je nu naast je handbagage ook nog een kleinere handtas mee mag nemen. Het staat overigens heel duidelijk vermeld online en ja, ze zijn pietje precies met die regels.Heb de trolleys net nagemeten en die vallen er ruimschoots binnen
Vakantie kost nou eenmaal geld.

En inderdaad bedenk eens goed wat je echt allemaal nodig hebt.
Ja ze zijn streng op Weeze. Best logisch ook want als iedereen twee tassen pp meeneemt als handbagage dan past het niet in het vliegtuig. De meeste mensen vliegen namelijk zonder ruimbagage en dus met een zo groot mogelijke trolley als handbagage. Dat is altijd proppen in de bagagevakken.

Wat ik altijd doe: trolley inpakken en een klein kuiltje overhouden voor de handtas. Vanaf de eerste balie tot in het vliegtuig bij elkaar in en daarna weer los. Tickets, paspoort en wat geld in mijn jas en een boek in het voorste vakje van de trolley.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
quote:dolfje schreef op 14 juli 2014 @ 09:41:

Oh en ik ben blij dat ze zo streng zijn, waarom zou jij en een handtas en nog een grote tas mee mogen nemen? Er is al zo weinig plek in een vliegtuig. Zeker als mensen alleen met handbagage reizen.Ben ik met je eens. Is me een aantal keren overkomen dat de passagier naast me met enorme tassen en andere handbagage alle ruimte voor 3 passagier innam in de bagagebak en dan moet jij maar zien dat je je spullen ergens kwijtraakt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
REGLEMENT VAN RYANAIR M.B.T. SPECIFIEKE ONDERWERPEN

HANDBAGAGE

Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.

Vanwege ruimtebeperkingen kunnen er 90 grote handbagagetassen (55 x 40 x 20cm) in de cabine geplaatst worden, de overige zullen kosteloos vervoerd worden in het laadruim.
Het is heel simpel. Je hebt helemaal geen enorme trolley nodig aan boord van een vlucht die nauwelijks twee uur duurt. Dus die grote trolley check je hopelijk ook gewoon in...

Doe je dat niet en wil je toch een trolley meenemen, dan moet hij met gemak passen in de mal op het vliegveld. Dus even opmeten is niet genoeg, hij moet er gewoon makkelijk in passen anders gaat hij alsnog in het ruim en kun je (flink meer) betalen. Denk bij het opmeten ook aan de wieltjes!
quote:ericito schreef op 14 juli 2014 @ 09:50:

REGLEMENT VAN RYANAIR M.B.T. SPECIFIEKE ONDERWERPEN

HANDBAGAGE

Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.

Vanwege ruimtebeperkingen kunnen er 90 grote handbagagetassen (55 x 40 x 20cm) in de cabine geplaatst worden, de overige zullen kosteloos vervoerd worden in het laadruim.Ow dat laatste is wel een goede tip, dus ook zorgen dat we vroeg aanwezig zijn anders bestaat de kans dat je je handbagage helemaal niet bij de hand hebt
quote:kadanz schreef op 14 juli 2014 @ 09:52:

Het is heel simpel. Je hebt helemaal geen enorme trolley nodig aan boord van een vlucht die nauwelijks twee uur duurt. Dus die grote trolley check je hopelijk ook gewoon in...

Doe maar 4,5 uur dan heb ik toch graag wat te eten en entertainment bij hoor, zeker als ik zo krap zit..
quote:carrie-bradshaw schreef op 14 juli 2014 @ 09:54:

[...]

Doe maar 4,5 uur dan heb ik toch graag wat te eten en entertainment bij hoor, zeker als ik zo krap zit..

Daar heb je nog steeds geen trolley voor nodig! Een rugzakje voldoet, of zelfs een Albert Heijn tas.

Zoals je ziet heeft ryanair de regels onlangs enigszins versoepeld en ik vind het nu niet meer dan redelijk.
Het was altijd maar 1 tas (dus handtas in je handbagage) maar sinds kort mag je ook een extra (hand)tas meenemen, zoals Ericito al schreef, hier zit ook geen gewichtslimiet aan.

Ze hebben nu ook twee van die mallen staan, 1 voor de handbagage en 1 voor de handtas.
40 kilo voor 2 volwassenen en 2 kindertjes is ook echt best veel!!!!
Ze zijn heel streng!

Ryan air is goedkoop en ze moeten toch ergens op verdienen.

Als je koffer er te groot uit ziet moet hij in een rekje om te meten of het past. Als het niet past moet je hem achterlaten.

Ze wegen hem ook meestal. Als hij te zwaar is mag die ook niet mee. Geen uitzonderingen!

Alles moet in een koffer zelfs een heel klein tasje. Niks mocht ik los meenemen het slaat nergens op maarja!
quote:AnAppleADay schreef op 14 juli 2014 @ 09:57:

Het was altijd maar 1 tas (dus handtas in je handbagage) maar sinds kort mag je ook een extra (hand)tas meenemen, zoals Ericito al schreef, hier zit ook geen gewichtslimiet aan.

Ze hebben nu ook twee van die mallen staan, 1 voor de handbagage en 1 voor de handtas.

bedankt voor de tip, vlieg in sept met ryanair, koffer als handbagage, kom meestal maar (inclusief koffer) aan de 6 kilo.

Neem ik een klein handtasje mee voor de papieren, telefoon, ereader en portemonnee
To, waarom zou je je trolley nodig hebben tijdens de vlucht? Zorg gewoon dat je je waardevolle spullen en een boek in je handtas hebt en je trolley kan zo het ruim in. Hoef je hem ook niet hoog in die bagagaebak te tillen.

Hoelang gaan jullie trouwens weg dat je niet toe kunt met 80 kg? (2x 20kg koffers + 4x 10kg handbagage)
Maar een koffer inchecken + een handbagagetas + een handtas

Hoe lang ga je op vakantie?

Toen ik alleen met handbagage reisde in januari was ik wel blij met de nieuwe handbagage regeling. Kon mn trolley gewoon in het overhead compartiment en kon ik mn handtas met mn boek en muziek gewoon onder de stoel doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven