Gezondheid alle pijlers

Hoe maak ik mijn vriendin duidelijk dat ze te dik word?

14-07-2014 22:12 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames, help deze arme man eens aan wat vrouwelijke inbreng, want ondanks mijn benaming op dit forum weet ik nog lang niet alles.

Op sommige gebieden ben ik een stakker die in het duister tast.

Mijn vriendin nu, met wie ik al twee jaar een vaste relatie hebt, word steeds minder aantrekkelijk door overgewicht.

En nu tob ik me suf om dit op een subtiele manier duidelijk te maken. Ik probeer al een hintje te geven door wat minder interesse en aandacht te geven in bed, en ik dacht bij mijzelf om bewust ook eens een wat grotere maat kledingstuk cadeau te geven als hint.

Bovendien ben ik ook best bereid om een abonnement op de sportschool cadeau te doen geheel op mijn traktatie.

In een goede relatie moet het tenslotte van twee kanten komen.

Maar ik denk natuurlijk als men en alhoewel het mij goede oplossingen lijken wil ik ook graag advies vanuit vrouwelijk standpunt.

Brand los.
Popcorn, mensen?!
Geef haar een 4 persoons bungalowtent en zeg: hier heb je een leuk jurkje
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 22:46:

[...]

Ben heel benieuwd naar waarom het zo erg is om tegen elkaar te zeggen dat je de ander te dik vind.Mijn idee. Wel zo eerlijk.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juli 2014 @ 22:52:

Geef haar een 4 persoons bungalowtent en zeg: hier heb je een leuk jurkje
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mannen...........

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Niemand vindt het leuk erop te worden gewezen dat hij of zij te dik is of wordt, ik had ook een leuke slanke man, nu heeft hij ernstig overgewicht. Als ik hem wijs op iemand met hetzelfde postuur vindt hij dat lelijk maar zelf ziet hij het niet (of wil het niet zien). Ik heb nog steeds dezelfde kledingmaat als 35 jaar geleden.
verba volant, scripta manent.
Maar goed. Stel, jij bent te dik. En je partner zegt (geheel verantwoord volgens alle regels van de feedback en uit liefde en met alle respect etc) dat hij je door je overgewicht niet meer zo aantrekkelijk vindt als voorheen. Wat doe je dan?

En stel, jouw partner is te dik. En jij vindt hem daardoor niet zo aantrekkelijk meer. Wat doe je dan?
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 22:56:

Maar goed. Stel, jij bent te dik. En je partner zegt (geheel verantwoord volgens alle regels van de feedback en uit liefde en met alle respect etc) dat hij je door je overgewicht niet meer zo aantrekkelijk vindt als voorheen. Wat doe je dan?

Óf m'n relatie redden en ervoor kiezen er iets aan te doen. Voor hem én voor mezelf.. Of besluiten dat ik iemand wil die me ook lekker vind als ik obees ben en bij hem weg gaan.

En stel, jouw partner is te dik. En jij vindt hem daardoor niet zo aantrekkelijk meer. Wat doe je dan?

Dat zou ik tegen hem zeggen. Mijn vriend had het andersom.. 2 meter lang en woog nog net geen 80kg. Ik heb tegen hem gezegd dat ik hem te skinny vond en dat ik me ook zorgen maakte om zijn gezondheid. Ik kook heel vaak gezond voor hem en schep altijd wat extra's op zijn bord. Of een stukje extra vlees.

M.a.w. een eerlijk en open gesprek, en vervolgens (in stilte) ondersteunen .

Heeft gewerkt trouwens. Hij weegt nu 90 kg en ís me toch gespierd geworden !
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 22:56:

En stel, jouw partner is te dik. En jij vindt hem daardoor niet zo aantrekkelijk meer. Wat doe je dan?Iedere avond sla met één plakje zalm of vlees en een bak aardbeien zonder suiker of slagroom.
verba volant, scripta manent.
Ik zou zeggen, schrijf haar een brief, maar tegenwoordig schijnt appen meer gebruikelijk te zijn.
quote:Tickel schreef op 14 juli 2014 @ 22:54:

Mannen...........

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-QWkq ... 3+copy.png[/img]Dit is exáct de soort reactie waar deze meneer op zit te hopen..
Another Tale of Infinite Dreams
Ephina, wat vond je vriend daar van?
quote:Suushi. schreef op 14 juli 2014 @ 23:11:

[...]

Dit is exáct de reactie waar deze meneer op zit te hopen..Ja. En net zo denigrerend als de posts van TO.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 juli 2014 @ 22:18:

Rellen komt niet echt van de grond, he? Ik ben benieuwd wat hij de volgende keer gaat verzinnen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:hatsetats schreef op 14 juli 2014 @ 23:11:

Ephina, wat vond je vriend daar van?

Prima. Hij begreep mijn zorgen (hij had gewoon ondergewicht) maar vond het moeilijk om genoeg te eten. Lang het studentikoze vrijgezellenbestaan gehad met vaak pizza en 0 structuur.

Hij heeft nu veel meer energie, zijn huid is stukken beter geworden en hij ziet er niet meer ondervoed uit . Hij is er zelf ook heel blij mee.

Tuurlijk vond hij het niet leuk dat ik "kritiek" had op zijn uiterlijk.. Maar dat uiterlijk was voor mij minder belangrijk dan zijn gezondheid. Hij was bijv. vaak verkouden. Sliep 10u/nacht en was dan alsnog moe. Etc. etc.
Schroef de poten van haar stoel los zodat de stoel uit elkaar valt als ze erop gaat zitten. Als dat gebeurt zeg jij 'zie je wel' en vervolgens wijs je in de PABO-catalogus de vrouwen aan op wie ze qua gewicht en postuur wat meer moet gaan lijken.
quote:dewijze schreef op 14 juli 2014 @ 22:12:

. Ik probeer al een hintje te geven door wat minder interesse en aandacht te geven in bed, .

Dat frustreert haar natuurlijk mateloos en die frustratie gaat ze weg eten en voilà ze wordt steeds dikker.

Als jij nu weer gewoon wat meer je best gaan doen in bed en haar veel aandacht geeft hoeft zij geen frustraties meer weg te eten en wordt ze vanzelf weer een slanke den.
Zeg gewoon dat ze dik word. Klaar en anders een hint :goh die vrouw is mooi slank'
Trots!
BGB
quote:dewijze schreef op 14 juli 2014 @ 22:18:

[...]

Vrouwen kunnen hierover nogal eens irrationeel en onberekenbaar op reageren.

Zulke zaken moet je met beleid aanpakken.

Aangezien ik hier op een vrouwenforum zit lijkt me dit de meest uitgelezen plaats om advies in te winnen.

Per slot van rekening ligt het percentage volle vrouwen hier volgens mij wat hoger aangezien deze gemiddeld vaker op internet verblijven dan wat aantrekkelijkere exemplaren.Nee hoor. Ik ben gewoon zwanger en al thuis van februari. Voor mijn zwangerschap was ik 1,60 en woog 50 kilo. Nu weeg ik 58. Mijn lengte is nog steeds hetzelfde.
Gelukkig maar dat je vrouw dan rustig en ruimdenkend is he ;)
--
Waarom moet het subtiel en onduidelijk.

Ik vind eerlijkheid in een relatie erg belangrijk
Ik zou zeggen: betaal haar met gelijke munt terug! Zorg dat je zelf ook (flink) aankomt en als zij daar een opmerking over durft te maken, kun je het gesprek openen, denk ik. Met respect naar elkaar, natuurlijk.

Of.. je vraagt of er wat is, want je hebt het idee dat het niet zo goed met haar gaat, of je haar kunt helpen.

of.. je besluit dat je vriendin ook dikker nog steeds die geweldige meid is, waar je voor viel (dat is mijn man gelukkig gelukt)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven