Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Wat leuk, Rozenstruiken . Wanneer ga je ook weer trouwen?
In september.
Wij hebben een knoop doorgehakt!

Eind oktober gaan we trouwen dan meteen op huwelijksreis.

Daarna maken we een afspraak om de implanon te verwijderen.

Ben benieuwd. Echt superspannend!
En dan ook meteen beginnen?
Ach wat fijn om hier weer eens te kijken en te zien dat er alweer zwangerschappen bij zijn . Meiden; van HARTE gefeliciteerd!
@Rozenstruiken nou we wachten eerst 1 ciclus zo en zo af.

Daarna gan we meteen beginnen
Wow bezige bij wat een ontwikkelingen zo ineens! Gefeliciteerd! Waarom is je vriend van gedachten veranderd?
Dankjewel!

Na veel gepraat kwam er bij mijn vriend uit dat hij eerst wilde trouwen.

Maar dat hij wel graag een kind wil. Om oms heen zijn wat baby's geboren en hij vind het toch wel heel leuk.

Ik heb toen samen met hem besloten na veel gepraat om eerst rustig de bruiloft in te gaan en daarna de stap naar de dokter te gaan maken om mijn staafje eruit te laten halen. We kijken ook al rond wat een kindje zoal kan gaan kosten. dat vinden we ook erg belangrijk.
Lucky basterds jullie allemaal :P . Hop en Mat! Het allerbeste .

@Bezige bij; fijn dat je minder lang hoeft te wachten dan je dacht . De reden dat ik amper schrijf is omdat ik gemiddeld genomen zo veel langer moet wachten dan de rest. De huidige planning is 2017. Met geluk.

Dus bij deze mag ik eigenlijk ook wel uit de tabel.
Rozenstruiken, wat leuk dat je de uitnodigingen de deur uit hebt gedaan! Dat maakt het natuurlijk nog een beetje echter dan het al was . Moet je nog veel doen aan voorbereidingen, of valt dat allemaal wel mee? Geniet er in ieder geval van!

Bezigebij, wat fijn dat je goed hebt kunnen praten met je vriend! Inderdaad, eerst lekker genieten van jullie trouwdag, want dat is natuurlijk ook hartstikke bijzonder! Fijn dat jullie daarna dan voor een kindje gaan, ook jullie heel veel geluk samen en geniet ervan!

@Ephina, meid, ik wens jou ook het allerbeste hè . En wie weet, treffen we elkaar weer rondom 2017 en dan gaan wij ook eindelijk beginnen aan onze kinderwens. In ieder geval super veel succes met je studie nog en ik hoop je af en toe nog tegen te komen hier of ergens anders op het forum .

@Tabel, ik wil eigenlijk ook wel uit de tabel gehaald worden. Maar ik heb het wachtwoord dus niet, iemand die dat wel weet toevallig of mij uit de tabel wil halen voor mij? Dankjewel alvast!
Voor degene die het leuk vinden om te weten. We krijgen een jongen! Ik voel hem al een paar dagen duidelijk schopjes geven. Bijzonder .
Ik heb de mensen die hier echt nooit meer kwamen en de mensen die aangegeven hebben verwijderd te willen worden uit de tabel verwijderd.

@Paddle, wat leuk ! Voel je je verder nu ook wat beter?

@bezigebij; Fijn dat jullie gepraat hebben en weer een startpunt hebben.

@hier; we gaan waarschijnlijk onze startdatum toch uitstellen omdat we eerst nog een genetische test moeten doen ivm met ziekte van mijn neefje.
@ukkie Jammer dat jullie de startdatum nog moeten uitstellen. Wanneer gaat die genetische test gebeuren? Duurt dat zo lang dan?

@paddle Wat onzettend leuk zeg!!! Een jongen . En wat een bijzonder gevoel moet dat zijn die schopjes! Hoe voel je je nu inderdaad? En je bent dus al 20 weken inmiddels?

@ephina Balen dat je nog zo lang moet wachten! :(

@bezigebij Wat fijn :-)
@Evaviva, het duurt vaak een aantal maanden voordat je de uitslag hebt. Ik moet nog een afspraak maken, dus weet ook niet hoe snel dat kan. Maar ik denk niet dat we binnen 3 maanden al de uitslag hebben van alles. Ik weet ook niet of we nu tegelijkertijd mij en mijn vriend kunnen testen of dat ik eerst moet testen en mijn vriend pas kan testen als ik weet dat ik drager ben. Dan zijn we namelijk nog wat extra tijd verder. Maar het is wel belangrijk dat we dit eerst uitzoeken voor we aan een kindje beginnen. Ik ga in elk geval nu wel zo snel mogelijk een afspraak proberen te maken voor de test.

Het voelt wel een beetje dubbel omdat de kans dat we de ziekte daadwerkelijk door kunnen geven best klein is (dat kan alleen als zowel mijn vriend en ik drager zijn), maar je wilt toch wel het zekere voor het onzekere nemen..
Snap ik Ukkie, dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen.

Is het een ernstige ziekte? (Als je er niet over wilt uitweiden hoeft dat uiteraard niet!).

Succes met alles uitzoeken en het verdere traject!
@Ukkie: Goed dat je je laat testen, ook met een kleine kans is het wel stress die je kan missen als je zwanger bent denk ik. Wel zwaar voor de ouders van je neefje. Is er een mogelijkheid tot embryoselectie bij de ziekte die je neefje heeft?

Ik voel me merkelijk beter. Blijf af en toe een slechte dag houden, maar het is allemaal goed te doen.

@Eva: Ik ben nu 18 weken, de gyn heeft bij 16 weken een korte echo gemaakt (algemeen, niet voor het geslacht), maar hij vroeg of hij even moest kijken voor ons tussen de beentjes. Daar heb ik geen nee op gezegd .
Paddle wat fijn dat je je wat beter voelt! En dat je schopjes voelt!!!
Fijn Paddle dat je je beter voelt! En wat leuk een jongetje!

Sorry dat ik verder niet zo veel meeschrijf en reageer op anderen. Maar als zwangere wil ik me niet te veel tussen jullie mengen.

Ephina succes met alles in de toekomst! Hoop dat 2017 ook echt jullie startpunt gaat worden!
@sealight Hoe gaat het bij jou? Voel je je goed? Hoeveel weken ben jij nu?

@paddle Dat snap ik, dat je geen nee zei tegen de gynaecoloog haha. Leuk dat je nu al het geslacht weet. Had je het verwacht/een voorgevoel voor een jongen"?

Waarom ben jij bij de gyn onder controle eigenlijk?
Wat leuk zo'n kleine reünie. Iedereen het allerbeste gewenst voor de toekomst! Ik ben nu 8 weken en gister een kloppend hartje gezien.
Oh wow ook super Chocolatechip :D. En jij voelt je ook goed?
@Matt: Dankje!

@Sealight: Hoe voel je je idd? Heb je nog last van bloedverlies? Doen jullie iets van combinatietest?

@Chocoladechip: wat fijn!

@Eva: We komen beide uit enorme jongensfamilies, dus het voelde geheel logisch dat we een jongen kregen. Had verder geen voorkeur, meid was even welkom geweest. Maar wel een jongen verwacht.

Hier in België is het standaard dat je bij een gyn loopt.
Ik voel me super echt nergens last van! Jullie gaan ook al bijna beginnen he Eva, leuk!
Ik heb echt al een hele tijd niet meer geschreven hier. Druk met werk.

Alle zwangere gefeliciteerd!

Helaas is er ook nog niet zo veel veranderd aan onze situatie. We rammelen wel samen behoorlijk, dus zodra er een positieve verandering is gaan we er ook zeker voor. We hebben nu dus eigenlijk helemaal geen startpunt meer en zien wel wanneer het goed is. Aan de ene kant geeft dat nu wel rust, maar ik baal er ook wel van.

We richten ons maar eerst op de bruiloft die al over 5 weken is. We moeten nog aardig wat regelen, maar dat komt vast wel goed. Het word ieder geval een gezellige dag.
@choco, fijn! Een kloppend hartje! Spannend he als je de eerste echo krijgt?

@eva en Paddle, ik voel me goed! Alleen wat stemmingswisselingen regelmatig. Ik heb gelukkig geen bloedverlies meer sinds een week. Heb aanstaande vrijdag voor de zekerheid nog wel een echo , ben dan 13 weken en 1 dag. Maar heb wel het idee dat het goed zit:-)

@ Tara, wauw over 5 weken al! Spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven