Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@sealight Wat fijn .

@tara Succes met de laatste bruiloft voorbereidingen!

@chocolatechip Ja ik kan ook niet wachten tot wij echt kunnen beginnen haha ;).

@paddle Oh ja, heb je in België geen verloskundigen? Iedereen bij de gyneacoloog? Wist ik niet. Grappig zo'n jongens familie!
@EvaViva, het gaat om de ziekte AGS. Daar is op zich mee te leven en met neefje gaat het tot nu toe hartstikke goed, maar het brengt wel een hoop extra zorgen met zich mee. Bij meisjes heeft de ziekte meer impact en moet je als moeder al tijdens de zwangerschap allerlei hormonen slikken..

@Paddle; ja, embryo-selectie is wel mogelijk hierbij. Maar vooralsnog hoop ik dat wij niet allebei drager zijn van de ziekte, dan kunnen we gewoon zonder mm proberen zwanger te worden.

@Tara, die bruiloft komt al snel dichterbij! Succes met de voorbereidingen! En ik duim heel hard voor jullie dat er voor jullie ook veranderingen aan komen!

@EvaViva, jullie reis komt zeker nu ook hard dichterbij? We hebben nu een globaal plan voor onze reis voor wat we willen gaan doen en zien, heb er echt zin in!
@ukkie

Oh, die ziekte kende ik niet. Duidelijk dat jullie dus moeten weten of jullie 'drager' zijn. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.

Yes onze reis komt ook eindelijk dichterbij! Nog een week of 6 wachten. We hebben ons reisplan eindelijk rond :D.

Waar ga jij ook weer naartoe en wanneer?
Ik haal deze even naar boven want ik las elders dat Eva begonnen is. Ik wens jullie heel veel succes en niet veel wacht-tijd meer .
Hey Paddle! Dat heb je goed gelezen inderdaad haha! Hoe is het met jou?

En hoe is het alle anderen hier?!
Hoe het hier is? Coschappen voor de deur, en kinderen: nog lange niet nog laaaaange niet .

Leuk dat het bij iedereen goed gaat! Dat je maar snel zwanger mag worden Eva!
Bedankt Ephina!

Jij succes met je co-schappen! Ook een leuke & spannende periode, toch? Probeer van je studietijd en vrijheid te genieten...
Mja, i'll try , thanks.
Wij gaan waarschijnlijk toch deze maand beginnen ipv van pas volgend jaar. We moeten er nog even over nadenken, Maar we neigen naar ja. Reden is een ziek familielid die ik toch heel graag nog tijd met mijn kinderen geef en het feit dat er geen 'echte' reden Meer is om te wachten.
Oh Hop, wat spannend zeg! Ik kan me je reden heel goed indenken hoor. Hopelijk lukt het vlug!

Ephina: Hoe lang moet je dan co schappen doen?

Hier alles goed, ook met baby.
Nondeju, dat ik dit nog eens zou plaatsen... Februari 2015 moet mijn spiraal eruit/vervangen. Ik denk dat we hem er dan maar uit laten... Reden dat dit nog niet zeker is; financieel momenteel niet de meest stabiele basis. Dit is echter wel tijdelijk, dus ik neig naar "het hier niet van laten afhangen".

Ik ga even door het topic bladeren.
@hoppala Wat spannend! Zijn jullie er al over uit inmiddels?

@ephina Succes!

@paddle Mooi dat alles goed is :-). Voel je je ok?

@justmaartje Is jullie financiële situatie in februari misschien beter?
quote:EvaViva schreef op 14 augustus 2014 @ 13:03:

@justmaartje Is jullie financiële situatie in februari misschien beter?

Ja, misschien wel! Valt niet zo gemakkelijk te zeggen (eigen zaak).

Jij succes!
@maartje Maar als de situatie niet beter wordt, gaan jullie er toch voor?
Dat gaan we tzt pas bekijken. Mijn verwachting is dat het dan zeker wel beter gaat, maar je bent natuurlijk nooit zeker. Komt tijd, komt raad. Ik hoef gelukkig niet zo snel mogelijk dus ik wacht wel, maar ongeduldig ben ik zeker niet. Mijn man zou beter in dit topic passen.
Evaviva, wat leuk dat jullie begonnen zijn! Heel veel succes! Hoop dat je snel zwanger mag worden!

Hop, spannend, ondanks de reden dat jullie deze beslissing 'moeten' maken.Succes met het maken van de beslissing.

Justmaartje, haha grappig dat je vriend hier beter zou passen! Dacht dat meestal de vrouwen het ongeduldigst waren.

Oh en voor diegenen die het nog niet weten: wij krijgen een jongen!
Haha Maartje wat grappig dat je man ongeduldiger is dan jij. Dat hoor je niet vaak! Fijn dat jij geduldig kunt afwachten. Kon ik en veel andere dames nog wat van leren haha.

Dank je Sealight. Hoe gaat het met jou? Wat geweldig dat jullie een jongen krijgen . Je bent nu dus al 20 weken zwanger of...?
Ik wil even van me afschrijven, hoef niet perse opgenomen te worden in het lijstje ;)

Vriend en ik zijn 2,5 jaar samen, wonen 2 jaar samen en het gaat heel goed tussen ons. Ik heb alleen al een tijdje rammelende eierstokken en hij weet dat ook. Hij wil ook graag kinderen, maar wel als we wat dingen meer op orde hebben.

Hij rond in februari 2015 zijn studie af, met baangarantie. Vanaf dan ben ik dus niet meer alleenverdiener maar komt er een inkomen bij.

We hebben het afgelopen vakantie ook over kinderen gehad en hij begint wel aan het idee te wennen en is soms zelfs enthousiast (bijvoorbeeld als er zo'n schattig kereltje van 2 met een emmertje aan het spelen is op de camping).

We hebben het ook over trouwen gehad, en ik merk (ook aan mezelf), dat het trouwen een grotere stap lijkt. Hoewel een kind juist een veel grotere stap is. Het idee van druk leggen op trouwen voelt niet goed. En ik wil wel graag eerst getrouwd zijn(met feest) voor we aan kinderen beginnen. Hij ziet ook de (zakelijke) voordelen en wil dit dus ook.

Alleen.. We hebben dus tegen elkaar gezegd dat we volgend jaar februari, als hij aan het werk is, dat we dan verder gaan plannen. Dus dingen als trouwen en kinderen.

Maar ik wil helemaal niet zo lang wachten! Mijn hormonen protesteren, ik wil nu zwanger worden! Ik kan er bijna om huilen.

Maarja.. We hebben afgesproken volgend jaar verder te kijken, en ik wil de druk er niet opleggen.

En dan kan er ook nog uitkomen dat hij nog een jaar wil wachten..

Hoe kom ik komend half jaar door? Wat zijn jullie tips om dat wachten minder onaangenaam te maken?
@slagroom Oh, je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik ken je gevoel helemaal. Ik kan me nog goed herinneren dat ik afgelopen kerst huilend in de auto zat toen we bij mijn schoonzus met baby waren geweest. Ik wilde ook zóóó graag een baby en wel meteen! Manlief had het toen wel zwaar met me. Hij was er toen echter helaas nog niet aan toe en wilde nog wat tijd om dingen te doen/aan het idee te wennen. En we gaan binnenkort nog een verre reis maken.

En tja, wat zal ik zeggen. Het is nu augustus en die tijd sinds kerst is eigenlijk best wel omgevlogen. Ik heb het met vlagen wel zwaar gehad, best nog wel eens emotioneel geweest, maar kon me er ook vaak wel bij neerleggen. We hebben we veel over gepraat en soms ook juist een tijdje niet. En ik merk dat die rust-tijd mijn man echt goed heeft gedaan. Nu is hij er ook echt aan toe.

Oh en het forum heeft me ook wel geholpen om van me af te schrijven! Dus ik zou zeggen blijf actief hier! En misschien kun je een goede vriendin in vertrouwen nemen?

Veel succes met wachten!!
Wat leuk sealight een jongen! Ik vind het wel passen bij je. En voor de toekomst denk ik bij Eva denk ik een meid en voor Hop ook een jongen. Puur gevoel .

Eva: Ik voel me heel goed. Heb het gevoel sinds een goeie maand dat ik mezelf terug ben, mijn lichaam lijkt het zwanger zijn gewend te raken. Ook wel zo fijn dat ik niet negen maand ellendig rondloop .

@Slagroom: Voor mij hielp het heel erg om een concreet moment te hebben (was hier geen datum maar gebeurtenis, kopen van een huis). Zo kon ik er echt naar toe leven, had het gevoel dat het wachten niet oneindig was.
@Eva, nee ben 17 weken zwanger. Maar we hebben een extra echo laten maken omdat ik te nieuwsgierig was..

@Paddle, haha wat grappig dat je zo'n voorgevoel hebt! Fijn dat je je veel beter voelt nu!

@slagroom, bij mij hielp een concreet startmoment ook zoals Paddle beschrijft..
@paddle Wat grappig dat je al voorgevoelens hebt haha. Wie weet komt het wel uit en krijg ik een meisje en Hoppala een jongen haha. Dan nomineren we jou voor de beste waarzegster :D.

Fijn dat je je zo goed voelt zeg.

@sealight Oh leuk, een pretecho dus. Krijg je dan alsnog een echo met 20 weken, ja toch?
Bedankt voor de reacties! We hebben dus afgesproken dat we het er conreter over gaan hebben als hij zijn diploma heeft. Omdat we dan ook meer weten over hoe dingen mbt werk gaan. Dat is dus februari/maart.

We hebben dus nog geen concreet moment dat ik ga stoppen met anticonceptie, maar wel een moment waarop we dat moment gaan bespreken. En of hij er dan al echt aan toe is.

Ik lees hier af en toe van die verhalen, waardoor het lijkt alsof de eerste 2 jaar echt hel is (snachts 4x uit bed etc.). Ik weet zelfs niet of ik daar wel aan toe ben :p

En het kan dus zijn dat er uitkomt: over een half jaar bekijken we het nogmaals.. Ik kan dus nog nergens aan "vastpakken" helaas.

Ik ga dan iig proberen om er de komende tijd niet over te hebben. Zodat hij zich er ook niet tegen hoeft te verzetten. Hopelijk blijft hij dan iig positief er over!
@slagroom De eerste tijd met kind kan zeker zwaar zijn (hoor ik van vriendinnen) . Geniet dus voorlopig nog maar lekker van je vrije tijd! Dat hielp mij ook wel: met volle teugen genieten van de vrije weekenden, uitjes, uitslapen, op stap gaan enz.! Zo van "nu kan het nog"!

Succes met afwachten meid!
.
anoniem_119692 wijzigde dit bericht op 20-08-2014 09:13
Reden: Wil hem verwijderen hier
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven