Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking en strand

17-07-2014 07:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff...

Heb geloof ik nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad maar nu wel. Steeds de drang om te gaan plassen maar er komt bijna niets en beetje buikpijn. Ga zometeen mn huisarts bellen. Maar... nu zouden we morgen een dagje naar het strand/zee gaan. Zou ik evengoed kunnen gaan of raad je mij dit af? En iemand nog goede tips hoe ik zsm van deze ontsteking af kom?
Koop een buisje vitamine C bruistabletten. Los er zeker 4 op in water en drink het op. Na een paar uur is het over. Zo nodig herhalen. Maar is vaak niet nodig.
Beetje urine naar de dokter brengen. Als het een blaasontsteking is krijg je een antibiotica kuurtje.

Voor nu heeeeeeel veeeeeel drinken.

Als je snel met het kuurtje begint kun je morgen gewoon naar het strand, want dan zal het ergste al over zijn.
Idd heel veel drinken. Daardoor moet je uiteindelijk minder vaak naar de wc, maar kan je alles er wel goed uit plassen. Hou er rekening mee dat je het effect vam de antibiotica pas na een dag ongeveer werkt. Op het strand kun je waarschijnlijk wel naar de wc, maar ik weet niet hoe ver het met de auto voor je is en hoe vaak je naar de wc moet.
The most courageous act is still to think for yourself.
Ik zou echt eerst een overdosis vitamine C proberen. Ik heb met regelmaat van de klok blaasontsteking. Kreeg hiervoor steeds antibiotica. Kreeg een tip om vitamine C te gebruiken op vakantie. (Er was geen dokter in de buurt) Het helpt net zo snel als antibiotica en is veeeel gezonder. Je moet wel een grote dosis nemen. Het is namelijk de bedoeling dat je de overtollige vitamine C er uit plast. Dit lost de ontsteking op. En inderdaad veel drinken.
@ cocosmakroon: je weet niet eens of het wel een blaasontsteking is. Laat eerst de huisarts maar eens de urine controleren voordat je dingen gaat roepen.

ps ik gebruik ook vitamine C ter preventie van blaasontsteking. Cranberriesap is ook een goede om te drinken. Mocht het een blaasontsteking zijn dan zou je dit ter preventie kunnen nemen mocht je het een volgende keer voelen aankomen.

Voor nu even de urine inleveren. Of je naar het strand kan, ligt er een beetje aan of je antibiotica krijgt, hoe je daar op reageert...
met een blaasontsteking zou ik persoonlijk niet naar het strand of een dagje weg

mijn ervaring is dat je er in korte tijd behoorlijk ziek van kan worden (koorts, echt niet lekker) en dat je dan zeer zeker niet in de zon op een strand wilt zitten

beterschap!
Als ik blaasontsteking heb wíl ik vooral niet naar het strand, omdat ik een keer of honderd naar het toilet ga met de gedachte 'ooooh shit, nu moet ik écht heel nodig!' Uiteraard komt er dan nauwelijks een druppel uit en doet het flink pijn. Dat zou ik niet op het strand willen beleven.
Sowieso veel drinken inderdaad. De tip v vitamine C kende ik niet - goed om te onthouden. Verder helpen bij mij cranberrysupplementen (gewoon verkrijgbaar bij de drogist). En ibuprofen werkt ontstekingsremmend...
quote:cocosmakroon schreef op 17 juli 2014 @ 07:44:

Koop een buisje vitamine C bruistabletten. Los er zeker 4 op in water en drink het op. Na een paar uur is het over. Zo nodig herhalen. Maar is vaak niet nodig.Ik zou gewoon pillen nemen, van die 1000 mg dingen. Van 4 bruistabletten ga je gierend over je nek.
Zolang je geen antibiotica slikt kan het. Zodra je wel aan een kuur bent begonnen mijd dan alsjeblieft de zon!

Pijn verlichting tips zijn al gegeven. Bij mij helpen d-mannose tabletten en heel veel water drinken altijd.
Thanks allemaal voor de tips. Heb net de huisarts gebeld en ga zo wat urine langs brengen. Dan even afwachten.....
Appelflapje; waarom zon vermijden als je aan de antibiotica bent?
quote:Mamaatje2 schreef op 17 juli 2014 @ 08:27:

Appelflapje; waarom zon vermijden als je aan de antibiotica bent?Krijg je lelijke vlekken van op je huid.
Van sommige anitibiotica kan je inderdaad lelijke vlekken krijgen wanneer je in de zon gaat bakken.. Klopt helemaal vergeten.
Ws krijg je voor een blaasontsteking nitrofurantoïne. Daarmee kan je wel gewoon de zon in. Bij Doxycycline moet je heel erg oppassen met de zon. Let dus op welke kuur je hebt, je hoeft niet met elke AB uit de zon te blijven

Smeer je natuurlijk wel gewoon goed in, maar dat lijkt me logisch
Spoelen met warm water na het plassen. Na 5 jaar bijna maandelijks blaasontsteking kreeg ik die tip van een collega. Een paar keer per dag spoelen met warm water. Heb al 2 jaar geen blaasontsteking meer gehad.
Denkend aan de keren dat ik een blaasontsteking had zou ik inderdaad niet gaan. zoals itsme zegt: je kan er in korte tijd heel ziek van worden.

Off-topic, handige tip Daantje! Maar wat ik me afvraag: heeft de huisarts de urine dan als eens gekweekt? Niet om je bang te maken, maar dat klinkt alsof er rond je urinebuis bacteriën zitten die (als je niet spoelt) een blaasontsteking veroorzaken. Dit kan onder andere GBS zijn, waarvan het wel handig is als je weet of je deze bij je draagt (bijvoorbeeld tijdens zwangerschap of bevalling)
Veel drinken koop cran berry sap schijnt erg goed te helpen! Zou niet weten waarom je niet naar het strand kan gaan als je je niet ziek voelt! Zou alleen niet de hele tijd in de volle zon gaan liggen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Zo, net terug van de huisarts. Mag vanmiddag na 15 uur terug bellen. Duurt lang. Net bij de drogist cranberrytabletten gekocht en bij de supermarkt sap. En toen ik net thuis kwam moest ik rennen om op tijd naar de wc te komen maar ja.... Had 4 glazen water op.
Cranberry's helpen wel iets maar mogelij niet genoeg. Een beter kruid is beredruif te krijgen bij o,a, de Tuinen. 2, 3 maal daags een kop thee van trekken met een thee ei.

Niet vaker wat het kruid belast de lever een beetje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zie ook: http://mens-en-gezondheid ... kracht-van-beredruif.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ocean Spray drinken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven