Zweten en overgang
donderdag 17 juli 2014 om 20:34
Sinds een half jaar lijkt het wel alsof mijn thermostaat kapot is. Ik ben van een koukleum die altijd met kacheltjes en elektrische dekens bezig was, veranderd in een zwetende hittepetit. Voorheen zweette ik wel eens tijdens de stopweek van de pil maar nu is het alle dagen.
Bij de minste geringste inspanning breekt het zweet me uit. Al 5 minuten na het douchen loopt het zweet alweer van mijn gezicht.
De echte opvliegers, waar je altijd van hoort, herken ik niet zo. Bij mij duren de zweetaanvallen veel langer.
Herkent iemand dit en zijn er natuurlijke middelen om er wat aan te doen?
Van de huisarts heb ik Clonidine gekregen maar dit helpt niets.
Bij de minste geringste inspanning breekt het zweet me uit. Al 5 minuten na het douchen loopt het zweet alweer van mijn gezicht.
De echte opvliegers, waar je altijd van hoort, herken ik niet zo. Bij mij duren de zweetaanvallen veel langer.
Herkent iemand dit en zijn er natuurlijke middelen om er wat aan te doen?

donderdag 17 juli 2014 om 21:00
quote:emma12345 schreef op 17 juli 2014 @ 20:34:
Dan vraag je toch of er nog iets anders is???
Voor nu: draag kleding die ademt (geen polyester dus)
en gebruik weinig make-up, sluit je gezicht niet helemaal af met een dikke laag plamuur . . . . Drink genoeg en beweeg je alleen als het noodzakelijk is . . . . . . . .
en gebruik weinig make-up, sluit je gezicht niet helemaal af met een dikke laag plamuur . . . . Drink genoeg en beweeg je alleen als het noodzakelijk is . . . . . . . .
donderdag 17 juli 2014 om 21:05
quote:Carenza schreef op donderdag 17 juli 2014 21:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="emma12345 in "Zweten en overgang"" class="messagelink">emma12345 schreef op 17 juli 2014 @ 20:34</a>:</b>
Van de huisarts heb ik Clonidine gekregen maar dit helpt niets.</div></blockquote>
Helaas is er geen andere medicatie mogelijk, behalve hormonen en dat wil ik niet ivm verhoogde kans op borstkanker en hersenbloeding/hartaanval.
Make-up gebruik ik gelukkig niet veel en ik draag zoveel mogelijk katoen. zucht
Van de huisarts heb ik Clonidine gekregen maar dit helpt niets.</div></blockquote>
Helaas is er geen andere medicatie mogelijk, behalve hormonen en dat wil ik niet ivm verhoogde kans op borstkanker en hersenbloeding/hartaanval.
Make-up gebruik ik gelukkig niet veel en ik draag zoveel mogelijk katoen. zucht