Leuke camping Cote 'd azur?

18-07-2014 00:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn man en ik hebben een weekje vakantie geboekt op een camping onderin de Ardeche. Na deze week lijkt het ons lekker om door te reizen naar een plekje aan zee.

Aangezien de Cote 'd azur niet ver daar vandaan is en dat gebied er op internet prachtig uit ziet willen we daar graag naartoe.

Nu raden veel bekenden ons af om daar te kamperen, termen die we horen zijn:

-stampvolle campings met weinig ruimte voor je caravan/tent

-idem dito voor de stranden

-erg duur

-slechte staat sanitair

-chagrijnige Fransen

Wie heeft er ervaring met kamperen in deze streek of wie heeft een aanrader qua camping?

We zijn met z'n tweetjes zonder kinderen en hebben weinig eisen.

Wel graag wifi en goede hygiene.

Alvast bedankt!!

Groetjes Sunshine 🌞
Wil je naar het strand of het achterland bezoeken? In augustus of september? Leuke camping is Les Pinedes in La Colle sur Loup, naast St Paul de Vence. Moet je wel alles met de auto doen, strand, steden enz. In Antibes zitten ook wel een paar leuke campings. Op loopafstand naar het kiezelstrand. Bijna geen zandstranden hier, behalve in Cannes, maar daar zijn dan weer geen campings. Je moet overal reserveren, zeker als je in augustus komt.

Als je steden wil bezoeken, zet je auto bij een station en neem de trein. Het verkeer is een ramp.
We gaan in augustus, nu dus druk op internet aan het speuren. Het gaat ons om het strand, maar bv 5 km fietsen om er te komen is geen probleem..

Bedankt voor je reactie!
Green park Cagnes sur mer

Le Todos Cagnes sur mer

Pylone à Antibes, loopafstand strand, grote camping

En dan heb je natuurlijk de mega-campings in Frejus. Een rustige camping is Montourey/Siblu in Frejus. Ligt een stukje van het strand vandaan.
Domaine de la bergerie vond ik een hele fijne camping (op de overstroming na dan ). Maar de kans dat dat nu weer gebeurt is klein. Sanitair was mooi, fijn zwembad, leuk om 's avonds over de camping te wandelen, vlakbij strand (niet te wandelen, maar met de auto minuut of 10) en natuur.
Op het strand bij St. tropez is ook een camping.
? bedankt! Ik ga deze campings eens ff op internet bekijken!
Veelal vol, nog meer tips?
Heb er weer een paar:

les Embruns

La Brague

Beide campings aan een vrij drukke weg in Antibes, maar wel 50 meter van het strand.

Rustigere camping, 200/300 meter van het strand: Les Maurettes in Villeneuve Loubet.
Mijn ervaringen dateren van minstens 25 jaar geleden.

Toen kwam ik in Frejus voor het eerst een camping tegen met prive sanitair dus op die camping zat het wel goed met het sanitair.
Niet geschoten is altijd mis
twee weken geleden in port grimaud geweest, camping domaine de naides. Was een heerlijke vakantie. Fijne grote camping, veel schaduw, mooie mobile home hadden we daar gehuurd met alles er op en eraan, ook de losse douche gebouwen waren prima, camping winkel, heerlijk zwembad met glijbanen (en peuterbad, heel fijn met baby en peuter). Vlakbij st tropez en andere leuke dorpjes (waar leuke marktjes zijn). zeker een aanrader deze camping.
Ja Port Grimaud, heel leuk dorpje. Wel duur in het hoogseizoen maar dat is die hele omgeving wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven