Muis in huis! Tips??

21-07-2014 11:32 32 berichten
Hallo allen,

Gisteravond rende een muis ons huis binnen via de openstaande schuifpui (met dank aan hond). De hele nacht geprobeerd om het dier weer naar buiten te krijgen maar zit momenteel onder de vaatwasser.

Via google kwam ik op een niet dodelijke val van een plastic fles, vooralsnog heeft alleen onze hond met zijn neus erin gezeten.

Onze buren met kat zijn op vakantie dus ik kan geen kat 'lenen' die hier bekend is. Gif strooien is geen optie met klein kind en hond.

Verder alles nogmaals gestofzuigd en alle etenswaren uit de voorraadkast in plastic Tupperware omhuld.

Wie o wie heeft de gouden tip??
Alle reacties Link kopieren
Ahhh, ik pakte gister iets en er liep een muis uit.

Word ik niet warm of koud van.

Wat ik wel zielig vond is dat muis 6 blinde babymuisjes had die uit mij slaapzak kwamen kruipen en doodgingen buiten op het gras. Ze waren nog warm.. (je denkt toch niet dat ik die slaapzak nog binnen wilde)
Geniet van elke dag!
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 juli 2014 @ 19:54:

[...]

Ja klein veldmuisje. Mijn vriendin pakt ze gewoon hahaahahah.

Heb je eerst geprobeerd de deur open te zetten en met een dunne stok onder de vaatwasser te gaan? Zodat je hem richting de deur duwt?

Ja, buitendeur nr 1 zit zowat direct naast de koelkast/vaatwasserunit. Man vanaf de rechterkant lawaai maken (deur links) en ik met de swiffer maar porren. Hij rende over de steel naar mij toe en sprong zo over mij heen.

Buitendeur de hele dag op een ruime kier laten staan, hond ligt voor de vaatwasser te staren (door die positie zou hij het dier direct naar buiten jagen). Af en toe krijgt de hond een soort van 'aanvalletje' waardoor ik weet dat hij er nog steeds zit. Hond wel tussendoor uitgelaten (in de hoop dat hij dan naar buiten zou rennen als het huis leeg was).
Lief toch?

Ik zag hier afgelopen winter ook een muis, en ik hoor ze wel eens in het plafond, maarja, ik woon in een slooppand en die muizen zijn gewoon nauwelijks te verjagen, vanwege alle kieren en gaten waardoor ze naar binnen kunnen komen. Dus dan maar accepteren haha. Maar hopelijk heb je wat aan de tips hier! Want ik begrijp dat er bij jou dus ook geen kieren en gaten zijn waar doorheen 'ie weer kan ontsnappen.
Wij vangen ze ook gewoon zelf met een glaasje ofzo. Eerst alle kiertjes dichtmaken zodat ze niet kunnen wegkomen. Als ze dan in een hoekje zitten glaasje eroverheen en klaar is kees
Hier zijn idd geen kieren of gaten. Alle deuren hebben ook zo'n borstelsysteem (laten wel lucht door ivm ventilatiesysteem maar voor de rest niets). Probleem is dat de onderverdieping een grote ruimte is muv de hal. Weinig hoekjes om hem in te drijven (en dan zie ik mijzelf nog niet het beestje vangen met een glas of doos).

Als hij in de val zit plaats ik wel een foto van Speedy.
Ik vang ze dor en emmer over ze te zetten, dan dik blad eronder en dan kan hij zo naar buiten

(Zomers brengt de kat ze wel eens mee naar binnen als de tuindeur open staat)
en ?? is de muis al buiten?
never a failure, always a lesson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven