Leeftijdsverschil in relatie - ervaringen?
maandag 5 mei 2008 om 17:14
Ik heb nu al 3.5 jaar een relatie met een man die 14 jaar ouder is dan ik. Hij werkt al, ik studeer nog. Het gaat heel erg goed en ik we willen echt verder samen. Hij heeft verder geen kinderen oid, en we willen dat samen allemaal doen. Alleen, ik wil daar nog wel eventjes mee wachten. En dat betekent dat hij dus een vrij oude papa wordt! We wonen nu nog niet eens samen, dus reken maar uit
Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Hoe is dit gelopen? Wellicht wat oudere forumdames die kunnen vertellen hoe het bij hun gelopen is? Ik ben niet onzeker over onze relatie, ik ben alleen benieuwd hoe het bij andere dames is vergaan!

Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Hoe is dit gelopen? Wellicht wat oudere forumdames die kunnen vertellen hoe het bij hun gelopen is? Ik ben niet onzeker over onze relatie, ik ben alleen benieuwd hoe het bij andere dames is vergaan!
zaterdag 21 juni 2008 om 02:37
Ik kan het alleen als kind van ouders die veel in leeftijden scheelden vertellen, maar ik heb het altijd behoorlijk vervelend gevonden dat mijn vader zo oud was (mijn moeder was 29 toen ze mij kreeg, mijn vader 51). Er was echt een generatiekloof. Maar (als ik nu terugkijk) zag ik wel dat mijn ouders enorm veel van elkaar hielden en erg gelukkig waren met elkaar. Ze hadden vooral in het begin van hun relatie veel weerstand van mensen (familie) die hun relatie niet accepteerden. Mijn moeder is 4 jaar gelden overleden en eigenlijk pas daarna is het contact met mijn vader veel beter geworden en begrijpen we elkaar beter. Helaas is bij mijn vader (nu 80 jaar) onlangs alzheimer geconstateerd en verandert de situatie nu.
Zelf heb ik een iets jongere man (ik ben 30, mijn man 28) en ook mijn zus is 6 jaar ouder dan haar man. Tegenovergestelde dus...
Zelf heb ik een iets jongere man (ik ben 30, mijn man 28) en ook mijn zus is 6 jaar ouder dan haar man. Tegenovergestelde dus...
maandag 30 juni 2008 om 02:31
Ik heb nu toch voor mijzelf besloten dat het voorlopig niets wordt tussen mijn oudere liefde en mij.
Misschien in de toekomst nog wel. Maar nu even niet.
Struggleme ik kan me voorstellen dat het niet altijd leuk was dat je een oudere vader had. Maar aan de andere kant zoals je zelf al zegt je ouders waren wel altijd heel erg gelukkig samen. En dat kan je niet altijd zeggen van ouders.
Daarom vind ik het ook heel belangrijk in een relatie dat je gelukkig bent. Dan moet leeftijd niets meer uitmaken.
Helaas denken sommige mensen daar nog steeds anders over.
Hoe gaat het verder met jullie ?
Groetjes !
Misschien in de toekomst nog wel. Maar nu even niet.
Struggleme ik kan me voorstellen dat het niet altijd leuk was dat je een oudere vader had. Maar aan de andere kant zoals je zelf al zegt je ouders waren wel altijd heel erg gelukkig samen. En dat kan je niet altijd zeggen van ouders.
Daarom vind ik het ook heel belangrijk in een relatie dat je gelukkig bent. Dan moet leeftijd niets meer uitmaken.
Helaas denken sommige mensen daar nog steeds anders over.
Hoe gaat het verder met jullie ?
Groetjes !
maandag 30 juni 2008 om 10:19
Hey! Leeft dit topic nog ! 
Hier gaat alles nog goed... Inmiddels ken ik hem 2 maand, maar hebben nog niks officieels. Maarja wat is officieel? Heb hem dit weekend gevraagd hoe het nou zit met ons... Natuurlijk wist ik wel dat we beide al ontzettend gek op elkaar zijn, maar op de een of andere manier had ik behoefte aan een stukje bevestiging. Ik ben niet 'zomaar' en dus geen 'scharrel'. Blij om te horen
Verder gaan we hier de volgende keer face to face wat meer over praten, kijken wat we beide voelen en willen..... Maar het gaat dus zijn gangetje! Ben nog steeds enorm verliefd...

Hier gaat alles nog goed... Inmiddels ken ik hem 2 maand, maar hebben nog niks officieels. Maarja wat is officieel? Heb hem dit weekend gevraagd hoe het nou zit met ons... Natuurlijk wist ik wel dat we beide al ontzettend gek op elkaar zijn, maar op de een of andere manier had ik behoefte aan een stukje bevestiging. Ik ben niet 'zomaar' en dus geen 'scharrel'. Blij om te horen

maandag 30 juni 2008 om 14:32
donderdag 3 juli 2008 om 22:34
ja.. doe bij mij maar 4 + 10 jaar :S
pppfff.. en soms pieker ik me rot... deze week ook
Slecht slapen, proberen niet teveel achter zn kont aan te lopen (dus niet vanuit mijn kant steeds smsjes sturen, maar ook wachten totdat hij dat doet..... ) resultaat: 2 smsjes in 1 week. Zeer weinig. Hij is erg druk op dit moment. Maar een smsje kan best? Nou goed.. ik blijf niet bezig hoor
Initiatief moet van 2 kanten komen, dus wacht ik rustig af, totdat mijn geduld ECHT op is... ppfff
pppfff.. en soms pieker ik me rot... deze week ook
Slecht slapen, proberen niet teveel achter zn kont aan te lopen (dus niet vanuit mijn kant steeds smsjes sturen, maar ook wachten totdat hij dat doet..... ) resultaat: 2 smsjes in 1 week. Zeer weinig. Hij is erg druk op dit moment. Maar een smsje kan best? Nou goed.. ik blijf niet bezig hoor

vrijdag 11 juli 2008 om 21:51
Ik en mijn vriend schelen 10jaar, ik ben 20 en hij 30, gaat allemaal heel goed...
Leeftijd maakt toch niet uit?
Het gaat erom hoe het innerlijk is
Mijn vriend is 10 jaar ouder als ik, en zit qua gedrag op hetzelfde niveau als ik
(ik zit wel op een hoger niveau als een normale meid van 20 zeggen ze, ze denken allemaal dat ik qua doen en laten een jaar of 25/26 ben)
Leeftijd maakt toch niet uit?
Het gaat erom hoe het innerlijk is

Mijn vriend is 10 jaar ouder als ik, en zit qua gedrag op hetzelfde niveau als ik
(ik zit wel op een hoger niveau als een normale meid van 20 zeggen ze, ze denken allemaal dat ik qua doen en laten een jaar of 25/26 ben)
zaterdag 12 juli 2008 om 08:26
quote:sweetcandy schreef op 11 juli 2008 @ 22:26:
Ja dat is bij mij ook wel zo.. Ik ben volwassen voor mijn leeftijd en hij gewoon normaal vind ik (ook wel zn kinderlijke kantjes natuurlijk hahahh!)
En hij wordt al grijs.. viel me vandaag ineens op! hahahahhahaha, mijn vriend word ook al grijs! En heb zijn haren geverfd (wou hij zelf, bij mij is de kleur goed uitgepakt (donkerblond) Maar bij mijn vriend is het rossig geworden hahahahahaha!!!!
Ja dat is bij mij ook wel zo.. Ik ben volwassen voor mijn leeftijd en hij gewoon normaal vind ik (ook wel zn kinderlijke kantjes natuurlijk hahahh!)
En hij wordt al grijs.. viel me vandaag ineens op! hahahahhahaha, mijn vriend word ook al grijs! En heb zijn haren geverfd (wou hij zelf, bij mij is de kleur goed uitgepakt (donkerblond) Maar bij mijn vriend is het rossig geworden hahahahahaha!!!!
zaterdag 12 juli 2008 om 11:16
Ah joh, mijn vriend is ook al een beetje grijs en hij heeft flinke kraaienpoten (dat zijn geen kraaienpootjes meer!), maar ik vind hem nog steeds erg lekker. Hij wordt overigens altijd jonger geschat, meestal onder de 30, terwijl hij toch echt hard richting de 40 gaat, haha!
Maar even serieus: struggleme, jij kaart nou juist iets aan waar ik bang voor ben. Nu zal mijn vriend (als alles gaat zoals gewenst) wel iets jonger zijn als hij voor het eerst vader wordt, maar ik vraag mij af of het dan niet een te grote verandering in zijn leventje zal zijn, dat al zolang stabiel is. En het vervelende is dat je daar met z'n 2en lang over kan praten, maar dat je nooit weet hoe de impact zal zijn. Voorlopig zijn we echter nog niet in dat stadium, dus moet ik er maar van genieten! (hoewel ik al ruim 4 maanden in het buitenland zit voor mijn studie en dat alles wel lastiger maakt...)
Maar even serieus: struggleme, jij kaart nou juist iets aan waar ik bang voor ben. Nu zal mijn vriend (als alles gaat zoals gewenst) wel iets jonger zijn als hij voor het eerst vader wordt, maar ik vraag mij af of het dan niet een te grote verandering in zijn leventje zal zijn, dat al zolang stabiel is. En het vervelende is dat je daar met z'n 2en lang over kan praten, maar dat je nooit weet hoe de impact zal zijn. Voorlopig zijn we echter nog niet in dat stadium, dus moet ik er maar van genieten! (hoewel ik al ruim 4 maanden in het buitenland zit voor mijn studie en dat alles wel lastiger maakt...)
zaterdag 12 juli 2008 om 11:37
Ik heb verder geen reacties gelezen dus ik reageer puur op de OP.
Mijn man is ook 14 jaar ouder en bij ons is het wel een probleem gebleken om ouders te worden.
Ik bleek onvruchtbaar te zijn en toen we na gingen denken over adoptie bleek mijn man te oud te zijn.
Denk dus over dit soort dingen goed na...
Verder geen problemen in leeftijdsverschil gehad. Ik merk ook niks van het verschil eigenlijk.
Mijn man is ook 14 jaar ouder en bij ons is het wel een probleem gebleken om ouders te worden.
Ik bleek onvruchtbaar te zijn en toen we na gingen denken over adoptie bleek mijn man te oud te zijn.
Denk dus over dit soort dingen goed na...
Verder geen problemen in leeftijdsverschil gehad. Ik merk ook niks van het verschil eigenlijk.
zaterdag 12 juli 2008 om 14:01
Ik zat er vandaag even over te denken... Ik vind 30 en 44 bijv helemaal geen ramp... maar 20 - 34 vind ik opeens een groot verschil.. en het blijft door mn hoofd spoken (ook al denk ik er totaal niet aan als ik bij hem ben)
Enne,... moet ik hem maar aan zn verstand krijgen om zn haar te verven ? gaat ie vast niet doen hahahha!
Enne,... moet ik hem maar aan zn verstand krijgen om zn haar te verven ? gaat ie vast niet doen hahahha!
zaterdag 12 juli 2008 om 19:58
Mijn verloofde is 18 jaar ouder (43, ik 25). En dat is zó heerlijk! Die wijsheid en levenservaring... en vooral de rust. Waar ik me allemaal druk over kan maken, stelt hij me gerust. We wonen alweer 3 jaar samen (van de 4 jaar relatie) en het gaat hartstikke goed! We zijn dus verloofd, en denken ook aan een kindje... Dat vind ik fijn, nog heel veel jaren uitstellen vind ik persoonlijk wat minder leuk voor het kind, maar goed, ook vaders van 60 kunnen top zijn!
Good for all you ladies!! Geniet van jullie heerlijk belegen, sexy mannen!
Good for all you ladies!! Geniet van jullie heerlijk belegen, sexy mannen!
zaterdag 12 juli 2008 om 20:13
Oh EmmaAurora, dat klinkt hartstikke positief allemaal!
Nog een vraagje aan iedereen die hier maar leest... :
Hoe reageerden je ouders en je omgeving op de kennismaking met je oudere lover ?
Mijn ouders weten inmiddels (via mijn zus, die kletst alles door) dat ik wel iemand zie... maar geen leeftijd of naam nog. Ik wil het ze eigenlijk heeeeel graag vertellen, maar zie ontzettend op tegen de reacties. 4 vrienden/vriendinnen weten wel over hem, ook zijn leeftijd. En reageren heel verschillend (van het ziekelijk vinden, tot positieve reacties). Mijn ouders zijn niet heel erg ouderwets ofzo, maar ben wel bang dat ze er verdrietig ofzo van worden
Nog een vraagje aan iedereen die hier maar leest... :
Hoe reageerden je ouders en je omgeving op de kennismaking met je oudere lover ?
Mijn ouders weten inmiddels (via mijn zus, die kletst alles door) dat ik wel iemand zie... maar geen leeftijd of naam nog. Ik wil het ze eigenlijk heeeeel graag vertellen, maar zie ontzettend op tegen de reacties. 4 vrienden/vriendinnen weten wel over hem, ook zijn leeftijd. En reageren heel verschillend (van het ziekelijk vinden, tot positieve reacties). Mijn ouders zijn niet heel erg ouderwets ofzo, maar ben wel bang dat ze er verdrietig ofzo van worden

dinsdag 22 juli 2008 om 14:39
@ Sweetcandy: Louter positieve reacties, maar ik heb wel gewacht met het aan mijn ouders vertellen tot ik wist dat het serieus was, zoals ik bij elke relatie zou doen. Er staat op pag 1 of 2 ook wel wat over gescheven al.
@Aeryn: wat verdrietig voor jullie. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
@EmmaAurora: houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
@Aeryn: wat verdrietig voor jullie. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
@EmmaAurora: houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
donderdag 24 juli 2008 om 16:44
donderdag 24 juli 2008 om 16:47

donderdag 7 augustus 2008 om 07:59
Hmmm, als je kinderen wil is zo'n leeftijdsverschil misschien idd niet zo handig. Maar bij relaties zonder kinderwens geen enkel probleem natuurlijk, alleen als je echt samen oud wordt ga je 't verschil misschien wel merken als de een plotseling wel errug oud wordt met allerlei ouderdomskwaaltjes terwijl de ander nog helemaal fit is.