Gezondheid alle pijlers

Schildklier: Thyrax maar doodeng

12-09-2007 07:17 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop al jaren rond met klachten (vermoeidheid, kouwelijkheid, spierzwakte, lusteloosheid). Zo'n 8 jaar geleden ben ik geprikt, niet op schildklier maar op Hb, deze was toen te laag en is behandeld, maar dat veranderde feitelijk maar weinig aan de klachten. Nu anderhalf jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met weer dezelfde klachten: ik was het zat om niet gewoon de trap op te kunnen lopen zonder te hoeven uitrusten en niet gewoon een avondje uit te kunnen zonder daarvoor twee weken te boeten. Hij gooide het eerst op stress, uiteraard het zat tussen de oren, en ik heb toen nog aardig moeten zeuren om toch een prik te krijgen. Ik wist toen nog niks van de schildklier af, dus mijn waardes van toen (TSH 6.2 en FT4 16.7) zeiden me niet zo heel veel. De huisarts gaf aan dat dit weliswaar niet goed was, maar dat ik over een jaar maar moest terugkomen. Enfin, vorige week weer geprikt, waardes zijn verslechterd (TSH 7.6 bij FT4 14.5) en ik ben vanochtend begonnen met 1 tablet Thyrax, die ik over twee weken zou moeten ophogen naar 2 tabletten.

Ik vind het DOODENG!! De huisarts schreef dit voor in een telefonisch consult, alsof het niets bijzonders is. Maar nadat ik op internet informatie heb gezocht over hypothyreoïdie en medicatie heb ik een potje zitten brullen. Ik voel me nu weliswaar al jaren niet fit, maar omdat dit er zo geleidelijk aan is ingeslopen ben ik eraan gewend. Ik ben zo bang dat deze Thyrax alles gaat veranderen! Dat ik ben overgedoseerd, of dat ik me nu juist voor het eerst sinds mijn volwassen leven goed ga voelen (en me moet realiseren dat ik me dus al die tijd met een REDEN zo slecht heb gevoeld). HELP! De afspraak is dat ik over 3 maanden terugkom om bloed te prikken, en ik heb me sowieso voorgenomen om dan een dubbele afspraak te maken om e.e.a. op een rijtje te zetten, maar in de tussentijd...

Wie heeft er nog meer een te traag werkende schildklier en wil daar met me over praten??
Hahaha helemaal niet doorgehad dat ik reageerde onder andere nick...Gniffel. Ik kon alsmaar niet inloggen met mijn eigen naam en wachtwoord, dus had nieuwe aangemaakt...en verder helemaal vergeten! Maar jullie herkenden mijn handtekening wel he?
Hoi allemaal,

Alweer twee weken geleden dat ik van me heb laten horen, het is toch wel een saaie ziekte hoor die schildklier ;)

Heej Kinke, Ik had het wel door hoor! Het verhaal pastte bij dat van jou. Ik heb 18 juli alvast in mijn agenda genoteerd !!

Wanneer krijg je je echo? Ben benieuwd of dat nog iets oplevert.

Tja, hoe gaat het met het wennen aan de pil?

VivrelaVie, een heel verhaal! Je bent net zo oud als ik zie ik, maar al heel wat langer bezig met medicijnen. Wat waren jouw beginwaarden van TSH en FT4? En bij welke waardes voel jij je het best?

Hier nu wel een klein beetje schildkliernieuws. Het is heel goed gegaan de laatste tijd, maar de afgelopen weken voel ik me toch weer meer vermoeid. Het zou kunnen liggen aan de afronding van het schooljaar (druk, met veel activiteiten van de verschillende verenigingen en kluppies), maar ook aan de schildklier. Dus ben ik vanmorgen maar weer eens gaan prikken, de laatste keer was tenslotte alweer 5 maanden geleden en in de tussentijd ben ik ook met de pil gestopt.

Volgende week de uitslag, ik ben benieuwd!

Wat de pil betreft; dat gaat nog steeds goed, ik ben blij met mijn beslissing. Vorige keer was mijn cyclus keurig 29 dagen, dus het leek allemaal vlot op gang te komen. Deze cyclus ben ik begonnen met de Persona van Kinke. Maar uitgerekend nu lijkt het allemaal in de war te raken! Ik zit nu op dag 31, ben door de teststaafjes heen en heb alleen nog maar rode dagen gezien (en geen ei) op de Persona, en mijn menstruatie blijft nog uit (kan niet zwanger zijn). Dus ik ga zometeen nog even googlen op de Persona-site om te bekijken wat ik nu moet doen!

Herkent iemand hier trouwens dat het bloedprikken moeilijk gaat? Ik schijn dunne aders te hebben, die ook nog eens wegrollen als erin geprikt wordt. De afgelopen prikbeurten waren telkens bij verschillende assistentes maar ze hadden er allemaal moeite mee (eerst links, dan rechts, zucht, steun, dan toch maar weer links, prikken, hm, niks, beetje wroeten, ooo daar komt wat, hm niet genoeg, toch nog wat dieper...)....

O ja, wat het trouwen betreft: mijn jurk is geregeld, stadhuis en kerk zijn gereserveerd, evenals de feestlocatie. Binnenkort gaan we voor ringen kijken en mijn vriend met zijn moeder naar een pak. Dan zijn we een heel eind gedekt denk ik? Hoe is het bij jou Kinke?

Fijne dag allemaal!
Hoi,

Ja Kinke, ook ik had je door ... Het is hier niet mogelijk om onder een andere nick te posten zonder herkend te worden. Ben benieuwd naar 18 juli. Fijn dat je weer bent opgeknapt. Ben ook benieuwd of de echo wat oplevert.

VivaFeelFree, klinkt alsof je goed op weg bent wat trouwen betreft. Leuk zeg!

Minder leuk dat je weer wat vermoeider bent. Je slikt op dit moment nog steeds 3 blauwtjes? Afwachten dus op de bloedtest...

Ikzelf zit nu zo'n 4 maanden op 3,5 blauwtjes en de laatste keer dat ik geprikt ben (bijna 3 maand geleden alweer) waren mijn waarden wel ok.

Ik heb ook wel lastige aderen denk ik. Vrij dun ook. Het is geloof ik 2x gebeurd dat ze prikten en er geen bloed uitkwam. En dan dat verbaasde gezicht van de prikmensen erbij .

Soms vind ik dat wel een beetje vervelend. Moet ik aan beide kanten geprikt worden om zo'n klein buisje bloed te kunnen vullen. Maar ja.

Ik ben ook bloeddonor. Ik heb bij de bloedbank weleens meegemaakt dat sommige mensen mij niet wilden prikken (dat doet dan een collega). Maar afgezien dat het niet altijd makkelijk is om mijn ader te pakken, heb ik gelukkig geen nare ervaringen .

Vivre La Vie, dat klinkt inderdaad als een heftige periode. Fijn dat het nu zo goed met je gaat in ieder geval.

Hier is het op schildkliergebied erg saai, gelukkig maar . Nog steeds veel gedoe met de pil. Of eigenlijk denk ik niet dat ik echt last heb van de pil op zich, maar meer van de hormoonkuur die eraan vooraf is gegaan om een soort van menstruatie op te wekken. Gevolg is dat ik op dit moment veel last heb van doorbraakbloedingen (voor de verandering ). Dit zou binnen 4-6 weken moeten overgaan. (na volgende week ergens ofzo) We wachten het wel weer af.

Groetjes!
Hoi allemaal,

Het is inmidedels wel een poosje terug dat ik hier ben geweest maar ik heb een hectische tijd achter de rug. Op zich gaat het goed hier behalve het warme weer dat kan ik niet aan maar goed dat is nu eerst weer voorbij. De afgelopen weken elke avond aanwezig geweest en geprobeerd wat te doen maar dat valt niet mee als het benauwd word maar geod we gaan "gewoon" door.Ook nog even bloed laten prikken voor de hematoloog en dat was allemaal goed dus over 6 weken weer. Ook kreeg ik afgelopen week de dat's vopor het onttrekken en dat was niet zoals afgesproken. Ik had gevraagd of het allemaal na mijn verjaardag kon (half sptember) en nu moet ik stoppen met de thyrax eind augustus eind september bloedprikken en dan afwachten of er nog iets gevonden is als dat zo iss dan moet ik 10 oktober weer in quarantaine waar ik niet op zit te wachten. Ik heb gebeld of het niet later kon nu maar even afwachten.

@ Kinke fijn dat het wat beter met je gaat nu maar hopen dat je wat wijzer word door de echo.

@Vivre wat een verhaal zeg toch fijn dat jezelf de boel kan regelen en dat je je weer beter voelt.

@Viva ik weet precies wat je doormaakt als je gaat bloedprikken ik zit in het zelfde schuitje elke keer als ik ga prikken dan zeg ik al je krijgt problemen ze liggen diep en rollen weg de vorige keer dat ik ben wezen prikken hebben ze er een kwartier over gedaan om 2 buisjes te krijgen. Na de schildklieroperatie moesten ze om de 3 uur bloedprikken ik kan je vertellen dat was een regelrechte ramp ze hebben toen zelfs bloed uit mijn voeten gehaald omdat ze de aders niet konden vinden in de arm en de hand.

Zo nu ga ik verder vakantie vieren voor iedereen die op vakantie gaat een hele fijne vakantie.
Hoi iedereen,

Jozonderschild, fijn dat je laat weten hoe het met je gaat. Klinkt alsof het hectisch voor je is geweest. Wat een gedoe ook dat je misschien eerder met de thyrax moet stoppen. Gelukkig dat je bloed goed was in ieder geval.

VivaFeelFree, deze week zul je waarschijnlijk ook de nieuwe bloeduitslag krijgen, of niet? Ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk heb je inmiddels ook meer duidelijkheid gekregen over de Persona. Zou het misschien ook kunnen dat je lichaam nog steeds moet wennen aan het stoppen met de pil? Wel lastig voor je.

Voor de mensen die op vakantie gaan, veel plezier.

Groetjes!
Hoi, bij mij is 2,5 jaar geleden een TSH van 189 en een FT4 van 2,1 vastgesteld. Ik was op dat moment echt verschrikkelijk moe, kon me niet meer concentreren, had geheugenverlies, had enorme spierpijn, haaruitval, verschrikkelijk hevige menstruaties en kwam ruim 15 kilo aan in iets meer dan 2 maanden. Toen we er eindelijk achter kwamen dat het door de schildklier veroorzaakt werd en ik hiervoor thyrax kreeg, begonnen de hartklachten. De thyrax triggerde een aangeboren hartafwijking waardoor mijn hart af en toe spontaan naar de 250 bpm ging. Dit hartprobleem is middels een operatie verholpen. Sindsdien is ook nog gebleken dat ik een B12 tekort heb waarvoor ik injecties krijg. Nu ben ik, na 2,5 jaar, nog steeds aan het instellen. Ik zit inmiddels op 150 mg euthyrox (internist switchte me van thyrox naar euthyrox), maar ik voel me eigenlijk nog steeds niet de oude. Ben vaak moe, heb nog steeds haaruitval, en zit niet lekker in mijn vel. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee? Nog meer tips mbt wat hier evt mee verband zou kunnen houden?
Heej Amb, wat een gigantisch hoge TSH en lage FT4 heb jij gehad!

Ik kan verder weinig antwoord geven op je vragen, mijn waarden waren veeeeeel beter dan die van jou toen ik begon met medicatie (en zelfs daarvan had ik al klachten). Je hebt een heel traject achter de rug en ik denk dat je het nog even de tijd moet geven. Waren je waardes de laatste keer al goed?

Ik krijg vandaag of morgen de uitslag van mijn bloedonderzoek, ik zal het nog even laten weten
Ja die waardes waren niet mis, de HA gaf mij die waardes door, zei dat ze afwijkend waren, gaf me een receptje voor thyrax en zei dat ik rust moest nemen, maar vertelde verder niet zoveel. Rust nemen, tuurlijk, daar kom je echt aan toe met 2 kids waarvan de jongste nog geen 6 maanden was en een fulltime baan. Toen ik vervolgens eens ging googlen, schrok ik wel. Mensen die al flink ziek waren (en sommigen zelfs in de WAO belandt) met veel lagere waardes dan ik had. En de arbo arts vond nog wel dat ik gewoon kon blijven werken en me niet ziek mocht melden, ik had immers een zittend beroep.

Mijn waardes vallen inmiddels al bijna 2 jaar binnen de normen, de laatste keer in mei was het TSH 0,69 en FT4 16,1, maar ik voel me nog steeds niet goed. Ik ben nu sinds 2 maanden weer terug bij de internist omdat het, ondanks de in principe juiste waardes, nog niet helemaal goed gaat. Ik heb nu de laatste 2 maanden al in totaal 50 mg opgehoogd, en dat gaat wel iets beter, maar ben nog steeds niet de oude moi die energie voor 10 had :(.

Laat jij je nog vaak prikken? Ik ongeveer 1x per 2, 3 maanden.

@Vivrelavie: ik was in die tijd ook mega-depressief, maar dacht eerst dat het misschien door alle drukte kwam; huilbaby die 20 uur per dag krijste en spuugde, schoonvader die zwaar herseninfarct kreeg toen baby een maand oud was, ik voelde me lichamelijk sowieso een wrak. Pas toen uiteindelijk bleek dat ik helemaal afstompte en bijna nergens meer gevoel voor kon opbrengen, inclusief voor mijn dierbaren, kreeg ik het idee dat er iets goed mis was. Uiteindelijk bleek dat ook dit allemaal door het schildklier probleem veroorzaakt werd, je wilt niet weten hoe opgelucht ik was! Toen ik een tijdje aan de thyrax zat en mijn hoofd weer wat helderder werd was ik zooo blij dat ik weer liefde kon voelen, en blijdschap, en weer kon genieten van een mooie dag en de lach van mijn kinderen. Het valt niet mee, zo'n diep dal, maar gelukkig kun je er weer uit klimmen!
Hoi,

Amb, dat klinkt inderdaad als een behoorlijk hoge TSH (in combinatie met erg lage FT4). Mijn beginwaarden waren ook veel beter (vergelijkbaar met die van VivaFeelFree) en ook daarvan had ik al klachten.

Ik kan me zo voorstellen dat als je schildklier al een tijd zo op een laag pitje draait dat het ook een tijd kan duren om weer normaal ingesteld te raken op schildkliermedicatie.

Vervelend dat je nog steeds niet de energie hebt. Goed dat je ook naar de internist gaat. Ik vind het wel raar hoe de arbo arts gereageerd heeft, want zeker in jouw geval lijkt het mij erg moeilijk om je werk te blijven doen.

Soms ben ik wel moe en kribbig (meestal komt dat dan, omdat ik me te druk maak ), maar klachten als haaruitval heb ik gelukkig niet.

Ik heb ergens gelezen dat schildklierklachten en B12 tekort op elkaar kunnen lijken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je lichaam tijd nodig heeft om zich aan te passen; sowieso wanneer je de hoeveelheid medicatie verandert.

Groetjes!
Hoi hoi,

Amb, wat een vreselijke waardes wren dat zeg ik kan me een beetje voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben gelukkig dat je waardes nu een beetje beter liggen maar wel balen dat het nog steeds niet goed ingesteld is.

Joepie ik mag later stoppen met de thyrax ik moet nu stoppen op 3 oktober en een maand later bloed laten prikken. Ik had nu ook een recept voor cytomel erbij dus als het goed is gaat het dan wat lekkerder met me, maar dat ligt nog een eind voor me dus ik ga eerst nog even van de vrije tijd genieten. Over 2 weken even een weekje ertussen uit dan laat ik de boel de boel even.

Groetjes!!
Hoi allemaal,

Fijn dat je het hebt kunnen regelen Jozonderschild! (maar het lijkt me toch wel vervelend als je moet stoppen met de thyrax..hoe ga je je dan voelen?)

Tja, hoe is het eigenlijk met jouw PCOS? Doen ze daar nu verder nog iets mee?

Hoe is het met de rest, Kinke, Monty, etc? Iedereen al vakantie?

Ik moet nog een weekje en dan ben ik lekker een tijdje vrij! Ik heb gisteren de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad: TSH 2.6, FT4 14. Niet heel geweldig, maar wel netjes binnen de referentiewaarden. Over een half jaartje weer dus!

En vandaag heb ik lekker uitgeslapen, ik merk dat dat toch al een heleboel scheelt in de vermoeidheid... Ik haal de laatste weken max. 6 uur per nacht; geen tijd en zin om eerder naar bed te gaan. En komende week zal het niet veel beter worden ; vierdaagsefeesten in Nijmegen!

Dus ik hoop op beter weer (-zei ze terwijl het met bakken uit de lucht kwam-)

Fijne vakantie voor de vakantiegangers!
Ha Allemaal,

ben dit topic gruwelijk aan het verwaarlozen, sorry! Ben zo druk, zieke kindjes, eigen gezondheid, werk, huis, pfffffffffft!

Afijn, nu jullie:

Amb, jouw verhaal klinkt enorm zoals de mijne. Ook ik had onmeetbaar hoge waardes (na de geboorte van zoon1) en ook mijn huisarts was lekker luchtig (...) Ik ben uiteindelijk naar een internist gestapt en die heeft me veel meer uitgelegd. Het heeft bij mijn wel even geduurd voordat ik was ingesteld maar dat komt ook doordat ik sindsdien ook twee keer zwanger ben geweest. Stuiterende hormonen helpen niet!

Hoop wel dat je je snel beter gaat voelen. Met twee kleine kindjes is het pittig! (mijne zijn momenteel 9 maanden en bijna 3 jr oud).

Overigens vind ik ook dat je arbo arts belachelijk heeft gereageerd. Ga alsjeblieft op je iegen gevoel af em meld je ziek als je het niet aankan. Jij bent de enige die echt kan weten en voelen hoe je je voelt!!

Vivafeelfree, lekker dat je zo energiek bent! En ja, vierdaagsefeesten, leuk....ga je ook lopen ??

En Monty, joehoe waar ben je? gaat alles goed?

jozo, gefeliciteerd dat je mag stoppen! Spannend ook wel. En lekker met vakantie!

Tsja, hoe is het verder met jou? Alles goed?

Hier ook alles wel ok. Over 10 dagen wordt ik geopereerd aan neusholte, dus ben ik even low-profile! Verder hier zieke kindjes, dus weinig nachtrust met al die poepluiers en spuug-acties (lekkerrrrr...).

Woensdag ga ik naar een mesoloog (google!) om te kijken of zij misschien iets meer ontdekken aan dat rare lijf van me. Hopelijk kom ik zo van het kwakkelen af!

Tot later allemaal!

kinke
Hoi

Wat fijn Jozonderschild dat je toch later kan stoppen met de thyrax. Veel plezier alvast met je weekje er tussenuit.

VivaFeelFree, klinkt goed. Lekker feesten .

Wel apart dat je bij een tsh 2,6 niet hoeft op te hogen trouwens. Dat mocht ik destijds wel toen het 2,2 was. Misschien dat het ermee te maken had dat ik nog steeds wat vermoeid was. Ikzelf voel me denk ik het best wanneer mijn tsh onder de 2 zit, maar misschien is dat per persoon verschillend

Kinke, dat klinkt hectisch allemaal. Je hebt al genoeg aan jezelf zo te lezen en dan ook jouw kindjes erbij... Heel veel beterschap voor jou en je gezin en sterkte alvast bij je operatie. Ben benieuwd wat de mesoloog gaat zeggen.

Met mij is het nu een stuk beter. Na de stopweek van de pil lijkt mijn lijf weer wat normaler. Ook geen doorbraakbloedingen gehad. Achteraf heb ik (denk ik) last gehad van de hormonenkuur daarvoor.

Aan mijn pcos kan ik in mijn geval niet veel doen op dit moment. Heb (gelukkig) geen overgewicht. Veel mensen met pcos zijn daar vatbaar voor, omdat de stofwisseling anders werkt. Wel moet ik erop letten dat ik niet zwaarder word.

Verder moet ik ieder jaar mijn suiker laten controleren, omdat (waarschijnlijk door de pcos) mijn insuline iets te hoog is. Dat is nu geen probleem, maar het moet wel in de gaten worden gehouden.

De anticonceptiepil zorgt ervoor (naast de anticonceptie ) dat ik regelmatig 'ongesteld' word en het schijnt beter te zijn wanneer je baarmoeder slijmvlies afstoot.

Verder is bij mij de kans gering dat ik op een spontane manier zwanger word. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet zou kunnen.

Voordeel is wel dat, als ik een kinderwens heb, dat ik me meteen kan laten doorverwijzen naar een gynaecoloog. Bij pcos heeft het advies 'eerst maar een (half) jaar proberen' weinig zin, omdat iemand met pcos weinig eisprongen heeft.

Ik weet nu dat ik het heb en gelukkig zijn er behandelmogelijkheden bij een kinderwens. Maar hoe dan ook: een zwangerschap zie ik bij mezelf niet als vanzelfsprekend en dat is weleens slikken.

Maar op dit moment ben ik vooral blij dat ik me een stuk beter voel, ondanks dit rare weer

Fijn weekend iedereen!
hola chicas,

Was k weer! Geen vakantie nog, maar gewoon stinkend druk. Hoop gaande op kantoor en zo, dus ook weinig tijd om mee te lezen helaas...

Lichamelijk op zich alles oke, ben weer met de pil begonnen sinds 2 weken en toen ik begon was ik ongi (op de eerste dag van de ongi begonnen) en toen dat na 4 dagen over was bleef ik last houden van bloedverlies. Wel heel weinig, kan het met een inlegkruisje doen (yak wat vind ik dat toch een smerig woord) maar hoe irritant is dit! Heb het dus nog steeds, iedere dag weer...en geen idee of dit normaal is als je met de pil begint. Is al zo lang geleden dat ik ermee begon dus kan het me niet meer herinneren. Word er gek van! Verder ook last van andere ongemakken bij het starten van de pil (tieten die op klappen staan en zo, je kent het wel :-)) dus eigenlijk ben ik er niet zo happy mee. Maar moet het maar een kans geven...In de bijsluiter staat het allemaal, in de eerste 3 maanden last blabla maar BAH!!!

Dus...

Hopelijk bij jullie wel alles goed! Groetjes!
He Monty,

Leuk om weer van je te horen!

Same here met de pil. Heel irritant inderdaad. Maar nu ik mijn stopweek heb gehad is dat voorbij en ik hoop dat het zo blijft .

Groetjes!
jullie de pil, ik de kindjes.. en zo hebben we allemaal wat!

Maar, PCOS is niet leuk, en het is zeker slikken als je weet dat het niet vanzelf zal gaan. Dat is het nadeel van dingen van te voren weten! Ik hoop maar dat je je niet te vaak en teveel druk maakt. Ook al is iemand kern-gezond, dan nog zegt dat niks over mogelijkheden qua conceptie. Maar ik heb makkelijk praten, want bij mij zijn die kindjes er dus wel al. Sterkte!

Monty, k-weer inderdaad, en haha, ook ik vind het woord inlegkruisje niet te harden! Grappig. hoop ook voor jou dat je bij de volgende strip pillen weer "inlegkruis-loos"door het leven kunt gaan!

Fijn weekend!

Kinke
Dank je Kinke . Ik probeer me er zo min mogelijk druk over te maken. Je kunt toch niet in de toekomst kijken.

En natuurlijk is kinderen krijgen ook niet vanzelfsprekend wanneer je kerngezond bent.

Het is gewoon dat veel vrouwen uit mijn omgeving zwanger zijn en natuurlijk gun ik ze dat en kan ik blij voor ze zijn. Alleen valt me op dat sommigen daar erg makkelijk over lijken te denken; alsof alles vanzelfsprekend is. Dat vind ik lastig.

De internist heeft me afgelopen maand behoorlijk met de neus op de feiten gedrukt en dan ga je nadenken. Verder rammelen mijn eierstokken nog niet echt op dit moment (letterlijk niet, haha).

Voor de rest gaat het goed hier. Ik houd me vast aan de gedachte dat ik verder kerngezond ben (pcos is een syndroom, geen ziekte en ook niet ernstig/ schildklier is nu ook ok) en dat ik meestal goed in mijn vel zit. Dat is het belangrijkste .

En inlegkruis vind ik ook een raar woord, haha.
@ Viva ik vind je TSH nog wel wat aan de hoge kant maar jdat verschilt denk ik per arts. Heel veel plezier met het feesten of loop je ook nog mee?

@ Kinke heel veel succes met de mesoloog en de operatie, ik heb met je te doen en dan met zieke kindjes terwijl je zelf ook nog niet lekker in je vel zit sterkte!!

@ Tja ik vind dat je heel goed omgaat omgaat met de pcos het is logisch dat je het er moeilijk mee hebt om andere mensen gelukkig te zien. Jij ook heel veel stertke

@ Monty toch vervelend dat je zo weer in het ritme moet komen ik weet gelukkig niet wat je mee maakt (na de thyrax is alles lekker op de regel.) Heel veel sterkte.

Het lijkt me ook niet fijn om te stoppen met de thyrax maar het moet om na te gaan of ik nog een bepaalde stof aanmaak ivm met de kanker. Ik krijg in die tijd wel cytomel om alle narigheden een beetje op te vangen die moet ik dan een week voordat ik bloed moet laten prikken ook laten staan. Als het goed is krijg ik dan een week na die tijd de uitslag te horen en als die slecht uitvalt moet ik weer een jodiumarm dieet volgen en dan in quarantaine en zodra ik de capsule gehad heb mag ik weer gaan beginnen met de thyrax dus weer opnieuw instellen. Nu hoop ik wel dat dat gauw gaat maar datz ien we vanzelf wel. Het duurt allemaal nog wel even 3 oktober stoppen en dan 3 november bloedprikken. Volgens de Endo word het zwaar maar goed als het moet dan moet het.
Nou Jozonderschild, dat klinkt me ook als een behoorlijke opgave. Ik mag hopen dat je uitslagen gunstig zullen uitvallen en dat je straks weer snel zult instellen. Maar inderdaad, als het moet, moet het. Zo sta ik er ook in. Het heeft weinig zin om ertegenin te gaan, dan maar met de stroom mee. kost minder energie!

Ben ook benieuwd naar resultaten van de mesoloog. Moest per e-mail 4 A4-yjes invullen met enorm veel info. Mijn hele doopceel werd gelicht, incl. alle baluwe plekken moest ik opgeven!

Als er wat uitkomt zal ik me melden!

Liefs, Kinke
Dank je JoZonderSchild

Lijkt me inderdaad niet makkelijk om met de thyrax te moeten stoppen. Hopelijk kan de Cytomel e.e.a. opvangen. Ik hoop ook mee op goede uitslagen voor je.

Kinke, sterkte alvast voor woensdag. Klinkt alsof de mesoloog grondig te werk gaat. Ik hoop dat je snel van het gekwakkel af komt. Ik heb vorige week naar fearfighters gekeken (de spinnen aflevering); zag er best heftig uit. Vrijdag dus 'jouw aflevering'.

VivaFeelFree, helemaal klaar voor de Vierdaagsefeesten? Het weer schijnt morgen in ieder geval wel goed te worden. Dus wie weet dat het ook goedkomt voor de andere dagen?
Ben bij mesoloog geweest...die meette veel schimmels in maag en darmen: candida. Nu dus candida-dieet...Hmmm dat is wel buffelen weer, mag bijna niks

Afijn, tis voor een goed doel....gelukkig mag ik af en toe wel een droog wit wijntje..pfffft kom ik nog de zomer door!!

Ze meette ook mijn schildklier functie en die leek het aardig te doen. Nou kon dat vertekend zijn doordat ik Thyrax gebruik, maar toch, grappig om te weten. Kan dus ook zijn dat er een storing zit in de signalering ipv de schildklier zelf. Maargoed, dat is wel erg zoeken hoor.

ben weer ervaring rijker. ook benieuwd of het gaat werken. Moet over twee maanden weer terug en dan gaat ze me opnieuw meten. Ben benieuwd!

groet! kinke
Hoi Kinke,

Inmiddels heb ik ook even op jouw andere topic gekeken, dat loopt sneller dan hier ...

Maar wat een gedoe zeg. Geen zuivel, fruit enzo. Maar vooral die tegenstrijdigheid lijkt me lastig, omdat je huisarts weer wat anders zegt.

Ik kan me goed voorstellen dat je na al die tijd kwakkelen verder gaat kijken. Het lijkt me ook dat als je een bepaald dieet voorgeschreven krijgt, dat je daar ook 100% achter moet staan anders houd je het niet vol (hier geen dieet ervaring hoor. Ik gebruik gewoon mijn boerenverstand )

Maar als ik alles zo lees sta je er niet echt achter? Lastig...

Hoe doen ze dat meten eigenlijk? Ik heb ervan begrepen dat ze daarbij allerlei lichaamspunten gebruiken. En is het ook niet zo dat jouw mesoloog wel contact had met artsen of heb ik dat destijds verkeerd gelezen?

Anyway, sterkte met het nemen van je beslissingen en ik hoop dat je uiteindelijk beter gaat voelen.

Groetjes terug en iedereen alvast goed weekend!
He Tsja! Ja, lastig is het wel. Heb besloten er half in mee te gaan eigenlijk. Zal me zo goed mogelijk houden aan de restricties en suiker e.d. in acht nemen want dat kan toch geen kwaad. Maar wat mijn ha meldde vind ik erg veel steek houden.

Dat meten doen ze met een ijzeren pennetje, die weer aangesloten is op een soort metertje. Ze drukken op bepaalde meridianen, energiepunten, die weer in relatie staan tot bepaalde organen. Dan hebben ze ook nog duizenden glazen potjes met allerkei kuruiden en medicijnen, die ze al naar gelang kunnen koppelen aan de meting doordie in een bakje te plaatsen wat ook verbonden is aan die pen. Mocht je slecht reageren op bepaalde stoffen, dan meet het apparaat een lagere waarde. Zo deed ze bij mij dus een glazen ppotje met suiker in het bakje, en meette op mijn energiebaan die in relatie zou staan met darmen, en toen wees de meter een hele lage waarde (iets van 23 terwijl een "normale" waarde 55 zou zijn oid). Dat gaf dan aan dat darmen daar niet tegen zouden kunnen en daaruit trok ze denk ik ook de conclusie dat er dus een candida zou zitten (anders zou je kennelijk wel tegen suiker kunnen). Afijn, mijn uitleg is wat simpel en uiteraard vanuit een leek-oogpunt.

Enne, vanavond mijn TV moment..spannend!!

Fijn weekend!

Kinke
He, fijn dat je het nog even uitlegt, erg duidelijk.

Tja, suiker minderen kan nooit kwaad lijkt mij. Helemaal stoppen met suiker lijkt mij erg lastig, omdat het bijna overal in lijkt te zitten. Daarnaast ben ik geen voorstander van zoetstoffen, maar dat komt ook omdat ik frisdrank met aspartaam erg vies vind.

Als ik het goed begrijp kies je voor de gulden middenweg; dat je bepaalde dingen van de mesoloog opvolgt, maar wel rekening houdt met de mening van je huisarts. Klinkt in ieder geval verstandig. Ik ben benieuwd hoe de situatie over 2 maanden ervoor staat. Zou mooi zijn dat je je tegen die tijd (liefst eerder natuurlijk ) weer wat beter voelt.

Veel plezier vanavond!
Ik zou hier ook graag eens een vraag in de groep willen gooien:

Ik gebruik ook Thyrax, nu 2 blauwe, maar mijn TSH blijft schommelen tussen de 1 en de 3,5. De internist zegt dat ik best wat op mag hogen met de Thyrax en dat heb ik ook gedaan, ik heb op 3 en halve blauwe gezeten en toen was mijn TSH 0.48. Dat is prima en ik voelde me goed, alleen ik merk dat mijn hartslag zo onregelmatig is, en dat link ik dan toch aan de thyrax. Dus ben zelf geminderd, maar nu gaat de TSH weer omhoog. Dat onregelmatige heb ik nog steeds, maar wel minder. Liever zou ik meer Thyrax slikken maar ik word dan echt gek van die onregelmatige hartslag. Dat is de enige klacht die ik heb, voel me verder goed, niet gejaagd, ik val ook geen bal af en slaap nog steeds heel erg veel, dus ik denk niet dat ik overgedoseerd ben dan.

Hebben jullie dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven