Gezondheid alle pijlers

Schildklier: Thyrax maar doodeng

12-09-2007 07:17 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik loop al jaren rond met klachten (vermoeidheid, kouwelijkheid, spierzwakte, lusteloosheid). Zo'n 8 jaar geleden ben ik geprikt, niet op schildklier maar op Hb, deze was toen te laag en is behandeld, maar dat veranderde feitelijk maar weinig aan de klachten. Nu anderhalf jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met weer dezelfde klachten: ik was het zat om niet gewoon de trap op te kunnen lopen zonder te hoeven uitrusten en niet gewoon een avondje uit te kunnen zonder daarvoor twee weken te boeten. Hij gooide het eerst op stress, uiteraard het zat tussen de oren, en ik heb toen nog aardig moeten zeuren om toch een prik te krijgen. Ik wist toen nog niks van de schildklier af, dus mijn waardes van toen (TSH 6.2 en FT4 16.7) zeiden me niet zo heel veel. De huisarts gaf aan dat dit weliswaar niet goed was, maar dat ik over een jaar maar moest terugkomen. Enfin, vorige week weer geprikt, waardes zijn verslechterd (TSH 7.6 bij FT4 14.5) en ik ben vanochtend begonnen met 1 tablet Thyrax, die ik over twee weken zou moeten ophogen naar 2 tabletten.

Ik vind het DOODENG!! De huisarts schreef dit voor in een telefonisch consult, alsof het niets bijzonders is. Maar nadat ik op internet informatie heb gezocht over hypothyreoïdie en medicatie heb ik een potje zitten brullen. Ik voel me nu weliswaar al jaren niet fit, maar omdat dit er zo geleidelijk aan is ingeslopen ben ik eraan gewend. Ik ben zo bang dat deze Thyrax alles gaat veranderen! Dat ik ben overgedoseerd, of dat ik me nu juist voor het eerst sinds mijn volwassen leven goed ga voelen (en me moet realiseren dat ik me dus al die tijd met een REDEN zo slecht heb gevoeld). HELP! De afspraak is dat ik over 3 maanden terugkom om bloed te prikken, en ik heb me sowieso voorgenomen om dan een dubbele afspraak te maken om e.e.a. op een rijtje te zetten, maar in de tussentijd...

Wie heeft er nog meer een te traag werkende schildklier en wil daar met me over praten??
Hoi Empress, zou het kunnen dat je schildklier aan het "zwiepen"is? Dus niet geheel is uitgeschakeld, maar af en toe dus wel werkt?

Een vriendin van me heeft dat, en die heeft perioden met een snellere schildklier en dan juist weer met een langzame schildklier. het zou kunnen verklaren waarom je zo schommelt??

Sterkte!
Hoi Kinke, bedankt voor je reactie. Mijn schildklier is zeker niet geheel uitgeschakeld, maar werkt traag. En zelfs dat valt nog wel mee, de internist zei dat ik er lekker vroeg bij ben en dat is goed voor de behandeling, anders had ik langzaam maar zeker in een winterslaap geraakt.

Ik heb inderdaad dat ie de ene dag meer doet dan op de andere dag. Maar mijn 'probleem' is vooral dat de TSH nog wel iets lager zou mogen want dan voel ik me wel beter, alleen dan wordt mijn hartslag zo onregelmatig en dat vind ik zo`n rotgevoel.
Hoi TheEmpress, vervelend dat je hartslag zo onregelmatig wordt wanneer je meer thyrax slikt. Misschien zou je in overleg met de internist in kleinere stapjes kunnen ophogen?

Ik heb zelf geen last gehad van een onregelmatige hartslag, maar wel dat alles veel sneller ging (stofwisseling, stuiteren door het leven ) wanneer ik net had opgehoogd. Meestal werd dat binnen een week wat normaler. Sterkte in ieder geval!

Even off-topic : Kinke, je deed het hartstikke goed afgelopen vrijdag! Hoe gaat het nu eigenlijk met je hoogtevrees?

Fijne zondag!
Heej Kinke,

Even tussendoor: ik heb je ook gezien in je tv-carrière, goed man! Ik ben ook wel benieuwd of het nu geholpen heeft?

Ik vind het ergens ook wel raar, onwerkelijk, dat er achter die avatar van Kinke ook een 'echt' mens zit
Haha Vivafeelfree, ja ik ben écht hoor...vlees en bloed!

Leuk dat je gekeken hebt...was grappig om te zien, en ik moest helemaal lachen toen er stond dat ik belastingconsulente was...dat ben ik namelijk helemaal niet! Zit in de reintegratie..maar ja, consulenten..één pot nat kennelijk Afijn, het heeft wél geholpen, al is de hoogte nog steeds niet mijn grote vriend, ik weet nu wel; dat het kan en hoe angst werkt. dat scheelt een heleboel. ik kan nu al hoger - en met meer gemak- dan ik vroegah kon!

Morgen wordt ik geopereerd aan neusholte en lig ik dus even in ziekenhuis. Als alles goed gaat mag ik dag erna weer naar huis. Dan twee weken mijn gemak houden (oei, dat vind ik erg lastig! ) en dan moet het weer gaan. Ben benieuwd naar de effecten.

Laat trouwens ook binnenkort schildklier prikken, Ben nogal afgevallen (inmiddels de -10 kilo bereikt, jaja! ) en volgens mij zit ik nu te hoog. Heb wat hartkloppingen en gajaagdheid ....hmmmm

tot later! Kinke
He Kinke wat geweldig zeg dat je zoveel bent afgevallen het is te hopen dat je nu wat minder thyrax mag gaan slikken. Ook goed dat je met je andere dieet een middenweg neemt ik hoop dat je je heel gauw eens tuk beter voelt. Je tv -carriere was echt gaaf heel goed hoe je met je laatste opdracht omging het lef om op te geven is een hele overwinning ben trots op je. Heel veel sterkte met je operatie morgen en vooral met de rust die je na die tijd moet houden, dat is een hele opgave.

TheEmpress het is niet fijn om zo'n hoge hartslag te hebben maar ik heb daar gelukkig geen last van en ook niet gehad toen ik te laag stond. Maar de optie om met hele kleine stapjes op te hogen lukte bij mij ook dit was dan met een halve minderen misschien ook wel wat voor jou maar dan ophogen met een halve.

Viva heb je je een beetje vermaakt met de vierdaagsfeesten?

Verder is hier weinig te melden
Ben inderdaad opgehoogd met halve tabletten volgens advies van de internist. En toen na 2 weken de andere helft zeg maar erbij. Misschien is die 2 weken wel wat te kort. Mmmhh, bedankt voor de tips!
Kinke, beterschap en sterkte met alles!

Fijn dat het afvallen zo voorspoedig gaat en inderdaad erg leuk om te zien wie achter de Avatar zit. Nogmaals erg goed gedaan afgelopen vrijdag!

VivaFeelFree, ik ben in het echt wat minder groen dan mijn avatar hoor! Hier ook vlees en bloed, haha.

Hoe waren de vierdaagsefeesten?

TheEmpress, ik hoop dat het lukt om een weg in je medicatie te vinden.

Hier verder ook weinig te melden, dus maar weer terug aan het werk...
Kinke, succes met je operatie vandaag en veel beterschap en ...rust... de komende tijd!

Tja; dat jij niet groen was dat had ik al kunnen bedenken, haha, maar ik vind het toch wel grappig dat het beeld dat ik van jullie heb waarschijnlijk niet klopt

Verder waren de vierdaagsefeesten wel okee, ik ben er maar één keertje op uit geweest want het heeft (naar mijn mening) een beetje teveel geregend.

Nu heb ik vakantie!! Jippie!! We gaan niet weg. Jullie nog vakantie en zoja waarheen?

Ik ben me aan het vermaken met de grote schoonmaak van de keukenkastjes momenteel... :(

Groetjes!
Hallo,

Kinke, hopelijk is alles voorspoedig gegaan. Nogmaals beterschap!

VivaFeelFree, hoewel het idee erg grappig is, begin ik er ook niet aan om voorspellingen te doen hoe iedereen eruit ziet hier. Denk ook dat er geen hout van zou kloppen, haha.

Jammer zeg dat het zo heeft geregend tijdens de Vierdaagse. Fijn dat het verder wel okee was. Zijn de keukenkastjes al schoon? Hier ook nog geen vakantie geboekt, maar de intentie is er wel.

Ook nog een beetje schildklier/pil nieuws.... Laatste weken voel ik me niet zo heel erg top (vaker moe, licht misselijk gevoel, vage klachten). Misschien aan vakantie toe?

Voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts gegaan. Die vond het verstandiger om een lichtere pil te voor te schrijven, dus dat doen we dan maar. Ik hoop dat het helpt tegen die misselijkheid. Wat overigens ook wel weer zijn voordelen heeft, want ik snoep nu bijna niet

Vanochtend bloed laten prikken, maar aangezien de vorige keer mijn tsh erg laag was verwacht ik geen schokkende dingen. Ben benieuwd! Uitslag zal ergens volgende week komen.

Groeten!
Hello,

ja, ben weer heelhuids thuis mét neus! tis goed gegaan, was even heel beroerd, maar na een dag ging het al stukken beter. nog beetje na-pijn maar dat is logisch en zeer goed te behappen.

Kan al beter lucht happen nu

En hmm, jullie weten nu dus dat ik niet dat blije poppetje ben, maar een tante met fikse hoogtevrees, echte tranen, onderkin en dikke billen! Is de betovering nu weg?

Verder gaat alles goed. ben wat gezakt met de thyrax, en hoera! geen hartkloppingen meer...

Ben benieuwd naar de andere uitslagen, hopelijk zijn ze goed! En dat de nieuwe pil bevalt...moet je wel weer opnieuw aan wennen zeker?

Sterkte!

groet! Kinke
Fijn dat ie er nog aan zit Kinke en beterschap nog!

Nou ja, met die onderkin en dikke billen vond ik het alles meevallen hoor... Om eerlijk te zijn dacht ik; moest daar nog tien kilo eraf, wáár dan?? Dus dat kun je als compliment opvatten

Tja, de keukenkastjes zijn schoon hoor! Nu met dit mooie weer ben ik blij dat ik dat maar vast gehad heb, kan ik nu lekker buiten gaan zitten...! Ik ben benieuwd wat je TSH zegt, want door te starten met de pil schijnt het zo te kunnen zijn dat je weer wat meer Thyrax nodig hebt... even afwachten dus.

Zo, ik hoop dat jullie ook zo genieten van het mooie weer, fijne dag nog!
Vivafeelfree, dank voor compliment!

maar echt, weeg nu 85, er moet echt nog 10 vanaf wil ik op een gezond gewicht zitten (bij lengte van 1.73). Maar heb mazzel dat ik proportioneel gebouwd ben, overal zit wel íets!

fijn weekend allen!
Ja, welke onderkin en billen? Het was mij niet opgevallen in ieder geval! Grappig trouwens, we zijn bijna even lang. Ik weeg minder, maar zonder de mazzel proportioneel gebouwd te zijn. En ik vond dat je erg goed omging met je hoogtevrees.

VivaFeelFree, ook erg goed gedaan met je keukenkastjes. Ik hoop dat je genoten hebt van het mooie weer.

Voor de rest vrees ik dat je gelijk hebt wat betreft thyrax ophogen. Huisarts belde vanmiddag al voor de uitslag, die was niet zo best.

Tsh was 7.7 (!!!!!!!) Vergelijkbaar met mijn beginwaarden.

Ben dus niet zo blij. Zeker niet in vergelijking met drie maanden geleden, toen was mijn tsh erg laag.

Snap er niks van, maar het is wel duidelijk waarom ik me de afgelopen periode niet zo top voelde .

Vanaf morgen een blauwtje erbij en over een maand opnieuw prikken.

Ik baal nu flink, maar heb tegelijkertijd de hoop dat het stabieler gaat worden.

Goed weekend iedereen!
tja2 wijzigde dit bericht op 28-07-2008 14:46
Reden: beetje lang verhaal, ingekort...
% gewijzigd
och Tsja! Dat si wel een fikse stijging zeg! Kon er verklaard worden waarom het nu dan zo gestegen etc was?? Snel bijslikken ja..snap dat je baalt, maar aan de andere kant; je zal nu wel sneller reageren op de ophoging, en ik denk dat je je relatief snel beter zult gaan voelen. Even scherp in de gaten houden die waardes! Dan maar even elke maand prikken oid, dan ben je er tenminste snel bij als je moet ophogen enzo.

En ok, ik zie mezelf dus anders dan jullie, haha! Ik ga er graag in mee; geen billen en geen onderkin! En daarmee sluit ik de dikke-billen-off-topic af, want we moeten geen zeur-topic worden over gewicht en dieten. Brrr! Ik ben verder namelijk niet ontevreden met wie ik ben, dus zo'n issue is het niet!

Het is warm he? (om maar een ander zeur-topic te openen ) ik zit in een fladder-jurk maar hmm, het wordt er niet koeler op. Moet zo die loeiende laptop maar es dichtklappen....

Fijn weekend, geniet van het mooie weer (ja we sluiten positief af!!)

Groet! Kinke
Hmm, voel me inmiddels al een stuk minder zielig . Ik denk ook dat het snel wat beter zou moeten gaan. Vorig jaar heb ik waarschijnlijk veel langer met slechte waarden rondgelopen (toen wist ik niet dat ik een trage schildklier had) en nu hooguit een maand denk ik. Dat is wel weer positief.

Oorzaak is niet helemaal duidelijk. Hopelijk kom ik meer te weten wanneer ik opnieuw moet prikken en is het iets tijdelijks.

Hier is het ook warm. Heb al een duik genomen in het zwembad, dat was wel fijn.

Hoofd koel houden iedereen en groetjes!
Tis rustig hier! Iedereen aan het genieten van vakantie/mooi weer...

Hier alles ok, geen nieuws, herstel gaat redelijk, al gaat het langzamer dan ik had gedacht. Maar het gaat wel beter en daar gaat het om!

Goed weekend allen!
Inderdaad, het is erg rustig hier...

Fijn Kinke dat het in ieder geval weer de goede kant opgaat. Ik kan me voorstellen dat je het liever sneller ziet gaan... Beterschap maar weer!

Hoe is het met iedereen? Het mooie weer lijkt weer even op te zijn...

Hier weinig nieuws te melden. Nog steeds in afwachting op wat de extra Thyrax gaat doen. Geduld opbrengen is de laatste tijd ook niet bepaald mijn beste eigenschap ... Toch is dat wel even nodig. Maar om positief af te sluiten: het komt wel goed.
Hmm, zit ik nu in mijn eentje het hele topic vol te schrijven?

Hoe is het met iedereen? VivaFeelFree, hoe staat het nu met de trouwplannen?

Kinke, alweer wat opgeknapt?

Vandaag lekker vrij, hoef nu een tijdje niks. Het is mooi weer buiten, dat is altijd goed.

Het is alweer 3 weken geleden dat ik heb opgehoogd met de thyrax en eigenlijk merk ik daar nog niet zoveel van. Normaal merk ik het vrij snel (ik voel me dan helderder, mijn spijsvertering lijkt sneller te gaan). In september maar weer gaan prikken.

De komende weken neem ik een forum-pauze. Ik ga er even tussenuit. Fijne dagen en tot later.
Hee Tsja! Fijne vakantie...en ja rustig hier, iedereen denk ik met vakantie of het gaat gewoon heeeeeeel goed met iedereen.

Hier alles ok, ben al behoorlijk hersteld van de operatie, alleen nog wel erg verkouden..maar ook dat is aan de beterende hand.

Vandaag is oudste zoon jarig dus dit weekend feest. We vieren ook mijn verjaardag (dinsdag wordt ik 37!) dus het wordt volle bak!

Tot later! Geniet van je rust!
Haihai!

Hier ben ik ook weer eens. Iedereen lekker vakantie aan het vieren? Ben vandaag heerlijk een dagje vrij maar verder aan het werk.

Net de huisarts gebeld voor de uitslag van het prikken, die was volgens mij goed tsh 1.4 en ft4 15.5 (vorige x tsh 3.9 en ft4 15.2) Ik zit nu op 0.0375 mg, anderhalve blauwe. Dus dat laat ik ff zo. Soms heb ik wel een dag dat ik ontzettend moe ben, maar dan twijfel ik gewoon of het door de schildklier komt of doordat ik druk ben geweest.

Verder eigenlijk niet te melden. doeidoei!
Hoi Hoi,

Kinke allereerst gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van en laat je maar lekker verwennen.

Gelukkig dat je redelijk hersteld van de operatie toch wel lastig dat je nog steeds verkouden bent.

LeoLeo mooie waardes heb je nu maar te hopen dat je je gauw beter voelt.

De vakantie is weer voorbij en inmiddels al weer 2 weken in het ritme wat was het warm dus veel binnen gezeten met de ventilator aan .Het is gewoon aftasten is het wel of niet vol te houden maar dat hou ik toch.

In de vakantie kreeg ik de brief van de endocrinoloog met daarbij een recept voor cytomel die ik moet gaan slikken als ik tijdelijk stop en daarbij ook gelijk de uitleg hoeveel en al die dingen meer, dus dat scheelt alweer ik was al bang dat dat niet doorging. Afgelopen vrijdag bloed laten prikken voor de hematoloog en gelijk ook maar een belafspraak gemaakt want ik wil graag nog het een en ander weten.

Ik ben 3 avonden in de week "aanwezig" op het werk en het gaat redelijk. Geen contact gehad met de leiding gevende dus dat scheelt ook weer ik weet niet hoe ik ga reageren als hij wel belt.

Voor de rest weinig te melden alles gaat zijn gangetje.

Groetjes!!!!
ahhhhh voor mij gaat de vakantie beginnen! Vrijdag gaan we een week naar Zeeland (hoop mee voor mooie na-zomer!) en hoef ik even he-le-maal niks!

Schildklier gaat redelijk hier, alhoewel ik wel het idee heb af en toe weer zo'n stieren-nek te hebben...dikke hals, dus toch maar een afspraak maken.

Maar eerst dus vakantie!

Jozo, dank nog voor je felicitatie! Wat let jij goed op! Heb een prima dag gehad en ben prachtig toegezongen door Oudste Zoon, lekker hard over de longen gezongen, prima om wakker te worden.....

tot later!

Kinke
Kinke een fijne vakantie en ik hoop dat je mooi weer hebt wat gezellig dat je zo toe gezongen werd dat doet je goed.

Afgelopen week telefoontje gehad van de endo alles even kort gesloten met het oog op het onttrekken moet na de 6 weken weer beginnen met 212,5 (waar ik nu ook op sta) en dan half januari bloed prikken om te zien of het allemaal gaat zoals het moet. He wat klinkt dat nog een eind weg.

Ook een telefoontje gehad van de hematoloog en alles was goed dus dat scheelt weer. Verder niks te melden tot gauw.!!!!!!
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wilde even wat vragen.

Ik weet sinds afgelopen week dat ik toch echt een schildklier afwijking heb en gebruik nu sinds gisteren ook Thyrax. Nu vroeg ik mij af vanaf wanneer je ongeveer verbetering gaat voelen? Hoe was dat bij jullie?

En wat weten jullie over tsh waarden, want ik krijg het idee dat die van mij wel erg hoog zijn, namelijk 19 . Ook is er bij mij op antistoffen geprikt maar daar heb ik de uitslag nog niet van binnen en mijn huisarts is natuurlijk precies nu 2 weken op vakantie.

Groetjes Dasha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven