Down

25-07-2014 00:09 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik en mijn man zijn al 5jr bezig om zwanger te worden.

Vandaag kregen we te horen dat mijn man's zus in verwachting is van hun eerste kindje...gelijk na de eerste ivf poging. Ik heb er inmiddels al 4 opzitten.

Ik gun haar het allerbeste toe....alleen doet het zeer dat onze zwangerschap telkens maar uit blijft.

Hoe gaan jullie ermee om?
Ik herken dit heel erg, mijn vriend en ik zijn nu ook bijna 2 jaar bezig, het is zo moeilijk om te horen en te zien dat een ander wel zwanger kan raken!

Het gevoel is heel dubbel, je gunt het een ander wel, maar je gunt het jezelf ook heel erg
If you can dream it, you can do it.
Ik elk geval heel veel sterkte en een dikke
If you can dream it, you can do it.
Zij hebben het dus ook niet makkelijk gehad zeg. Dat jullie beide in de mmm zitten. Kan je het met haar bespreken? Zeggen dat je heel blij voor ze bent maar dat je het ook heel moeilijk vindt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ivf op zich lijkt me afschuwelijk.

Ik denk zomaar dat je schoonzus je zal begrijpen.

Sterkte.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dat je schoonzus zwanger is, wil niet zeggen dat ze het verdriet en de frustratie niet kent.

Jullie zitten/zaten in hetzelfde schuitje, je kunt haar uitleggen hoe je je voelt. Dat moet niet ten koste gaan van haar blijdschap, maar het bespreken is het beste.
Ze wist dat we ermee bezig waren.

Wat ik een beetje raar vind is dat ze vorige week een positieve test heeft gehad. Ze is nu dus 2 weken zwanger.

Wel raar dat ze het zo snel al vertelt. Of wilt ze het me inpeperen?

Zo zit ze namelijk wel in elkaar.
Ik denk dat jaloezie je parten speelt

Er zijn heel veel mensen die het van de daken schreeuwen.
Je zegt dat het ook via ivf is, misschien is ze dus gewoon wel heel opgelucht en enthousiast dat ze zwanger is? Met 2 weken is het wel erg vroeg om te vertellen...
En ze is natuurlijk langer dan 2 weken zwanger.
Ze wist dat wij ermee bezig waren.

Wat ik een beetje raar vind is dat ze vorige week een positieve test heeft gehad. Ze is nu dus 2 weken zwanger.

Wel raar dat ze het zo snel al vertelt. Of wilt ze het me inpeperen?

Zo zit ze namelijk wel in elkaar.
Ik heb je even geloept en ik las dat er een behoorlijk taboe rust op ongewenste kinderloosheid.

Denk je niet dat je gedachten erg gekleurd worden door het taboe idee?
Het was voor ons een hele verrassing. Wij wisten namelijk niet dat hun ook bezig waren.

Maar dat doet er niet toe. Ik moet zelf een manier vinden om het naast me neer te leggen.
Het is heel verdrietig dat het bij jou nog niet lukt, maar ga niet onaardig doen over je schoonzus. Uit jaloezie ga je nare dingen denken en zeggen, maar pas daarmee op.

Je hoeft niet blij te zijn voor haar, als je haar maar behandelt zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.
Zij wisten het blijkbaar ook niet van jullie.

Dan kan er toch geen sprake zijn van inwrijven.

Wens jullie sterkte, het lijkt me een bijzonder zwaar verdriet.
Ik heb het vertelt aan haar. Wij hadden 4 jr geleden onze eerste poging. Toen heb ik het vertelt en haar daarna op de hoogte gehouden.

Nogmaals ik gun het haar!

Alleen een beetje vaag dat ze het zo snel vertelt. Ik zelf zou wachten tot 3 maanden
Ik snap best dat als je zwanger raakt na een lange tijd, dat je het graag meteen wilt vertellen.

Wat maakt het uit of je het nu weet of over drie maanden?

Als ze je het later had verteld had je het misschien vervelend gevonden dat je het zo laat kreeg te horen.

Ik denk dat het nieuws hoe dan ook pijnlijk is voor je.
quote:beauty-girl schreef op 25 juli 2014 @ 01:31:

Ik zelf zou wachten tot 3 maandenEn waarom moet iedereen het net zo doen als jij zou doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sinnombre schreef op 25 juli 2014 @ 01:34:

Ik snap best dat als je zwanger raakt na een lange tijd, dat je het graag meteen wilt vertellen.

Wat maakt het uit of je het nu weet of over drie maanden?

Als ze je het later had verteld had je het misschien vervelend gevonden dat je het zo laat kreeg te horen.

Ik denk dat het nieuws hoe dan ook pijnlijk is voor je.Misschien juist omdat jullie er ook zo mee bezig zijn, wilde ze het je vertellen? Om je goede moed te geven dat het kan lukken? (Heel naïef misschien hoor, want ik zag in je andere topic dat je heel veel hebt geprobeerd, maar mensen denken vaak niet aan dat de dingen die ze zeggen anderen kunnen kwetsen. Het hoeft niet zo bedoeld te zijn als je het opvat.)
Ik ben zelf ook na 2mmm via de eerst IVF poging zwanger geraakt. Ik heb het toen ook gelijk aan mijn directe omgeving vertelt. Deze wisten ook allemaal van die poging. Ik had geen zin om te liegen dat de poging mislukt was. Ik heb het dezelfde dag vertelt. Een nicht die ook in het proces heeft gezeten heb ik het na de eerst echo vertelt. De rest moest wel wachten tot 3 mnd.

Mijn vriendin die ook dezelfde tijd in de mmm zat, maar nog niet zwanger was heb ik het ook vertelt. We hebben ook heel mijn zwangerschap goed kunnen praten over alles. Als ze down was vanwege het mislukken van een poging en zij even geen zwangere buik kon zie konden we wel over de telefoon praten. Ik kon ook gewoon mijn ei kwijt over zeer gewenst maar niet zo'n leuke zwangerschap.

Ik had tijdens mijn mmm traject ook verschillendd andere vriendinnen die zwanger raakt waarbij bij de een meer moeten had dan bij een ander. Eentje die vond zelf dat ze heel erg voor mij was, alleen die zei elke keer dingen die nergens op sloegen zoals als je stopt met roken en drinken wordt het sperma beter. Nu doet mijn vriend dit bij absoluut niet. En na zo'n opmerking ging het vervolgens continue over haar zwangerschap. Dit werkte dus niet voor maar mij.

Ik hoop dat jullie binnenkort samen zwanger zijn
Misschien had ze anderen wel verteld over de ivf, dan komen er zoals je weet vanzelf vragen twee weken na de terugplaatsing. Die weten het dan nu. In plaats van dat je het dan van anderen te horen zou krijgen vertelt ze het je zelf schat ik in. Maar dat het pijn doet snap ik helemaal. *knuffel*
Schrijf je al bij de Prikbitches (zie zwanger)? Allemaal vrouwen die precies weten hoe het is en je kunnen steunen.

De PrikBitches
Dank jullie wel voor de lieve woorden.

Ik en mijn man hebben besloten om 'gewoon' door te blijven gaan met een nieuwe ivf behandeling.

En we proberen het niet negatief in te zien. Misschien was mijn lichaam nog niet klaar voor een zwangerschap.

Ik hoop inderdaad dat wij samen snel zwanger zullen zijn.
quote:beauty-girl schreef op 25 juli 2014 @ 09:32:

Ik hoop inderdaad dat wij samen snel zwanger zullen zijn.

Dan word jij zwanger en verwachten jullie samen een kindje.

Samen zwanger is niet mogelijk toch?

En ik hoop het ook voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven