iets geven aan kind (in winkel)voor het is afgerekend?

11-07-2008 14:32 165 berichten
Ben wel benieuwd eigenlijk naar de reacties.

Als ik vroeger ( voor ik een kind had) zag dat een moeder een zak drop openscheurde om een dreinend kind rustig te krijgen kromde de nagels van mijn tenen zo door mn schoenen heen.

Tegenwoordig heb ik een dochter, en ook ik heb het wel eens gedaan.

Vanmorgen nog... we waren al een tijdje van huis, ik had haar tussendoor niets gegeven, we gingen snel boodschappen doen en ik heb haar dus 1 eierkoek gegeven...

Voor mij kan ik het wel weer goedpraten, want ik vind er nogal verschil in zitten: een zak drop of een zak eierkoeken, die daarna weer gewoon netjes dichtkan en tijdens het afrekenen geen gezeur geeft. Maar het principe ( iets in de winkel geven voor het is afgerekend) vind ik toch eigenlijk een beetje te gek... Maar goed pot..... ketel.... want ik doe het zelf net zo goed!

Doen jullie het ook wel eens? En wat vinden jullie acceptabel? Een zak chips kan in mijn ogen echt niet, maar 1 pakje appelsap uit een bulk van 6 heb ik weer minder moeite mee...

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 12 juli 2008 @ 12:02:

Een kind moet leren te wachten. Kan m.i. geen kwaad. Het zou wat worden als alle ouders in de winkel al verpakkingen gaan openmaken voor hun kind. Caissières en ander winkelpersoneel raken dan ook het overzicht kwijt en dat gegeven alleen al vind ik niet kunnen naar hen toe.T valt wel mee hoor met dat winkelpersoneel. Als cassiere maakt het helemaal niks uit, zolang er maar niks lekt ofzo.
quote:ZaraZara100 schreef op 12 juli 2008 @ 12:02:

Een kind moet leren te wachten. Kan m.i. geen kwaad. Het zou wat worden als alle ouders in de winkel al verpakkingen gaan openmaken voor hun kind. Caissières en ander winkelpersoneel raken dan ook het overzicht kwijt en dat gegeven alleen al vind ik niet kunnen naar hen toe.Gets, ik zie dat opgeheven vingertje in deze post heen en weer gaan! Bahbah!
Xaloy dat is geen wijzend vingertje, dat is gewoon realiteit. Het is asociaal.
Een kind MOET helemaal niet leren te wachten. In sommige situaties wel, maar in situaties zoals ik die schetste is het totale onzin om te stellen dat het kind moet leren wachten. De moeder/vader moet leren beter te organiseren, de dokter moet leren zijn spreekuur niet te laten uitlopen, het OV moet leren op tijd te rijden, allemaal waar, maar niet waar dat het kind in die situaties moet leren te wachten.
Am Yisrael Chai!
quote:Jente2 schreef op 11 juli 2008 @ 22:13:

Maar eten jullie (of jullie kinderen) ook in andere winkels, dus buiten de supermarkten om? Zoals ik al zei, ik vind dat als medewerker zooo asociaal. Mensen die met hun vette vingers van een kaasbroodje lekker je tijdschriften aan het lezen zijn, mensen die lopen te kruimelen, mensen die drinken boven je boeken. Ik kan daar dus echt met mijn hoofd niet bij. Iedereen weet toch dat je niet eet in een winkel?

Ik kan een heel topic vullen over asoklanten, maar bij dit issue valt me op dat het niet alleen de tokkies zijn maar zo veel en zulke 'verschillende' mensen. Ook voordat ik in een winkel werkte, zou het niet bij me opgekomen zijn in een winkel te eten.Ik doe het zelf niet, dochter in de buggy mag van mij echt wel mee naar binnen als ze bijvoorbeeld een doosje rozijntjes eet. Ze zit vast in de buggy en kan nergens aankomen, dus dan zie ik het probleem niet zo.
Asociaal? Wie heeft er last van, dan?

Mijn kind is nog te klein voor dit soort dingen, maar wij kregen af en toe vroeger een krentenbol van mijn moeder in de supermarkt. Niet omdat we erom zeurden, maar omdat ze het af en toe aanbood, als verrassing - en wij vonden daarom de supermarkt leuk en gingen braaf mee. Het open of lege zakje gaven we vervolgens zelf aan de cassiere, dus dat er betaald moest worden, wisten we wel.

Achteraf bezien vind ik het misschien niet heel netjes, iets opeten dat nog niet van jou is, maar asociaal is dan weer niet het woord dat ik eraan zou hangen.

(Dit is een reactie op Enigme - dingen vies of kapot maken die je helemaal niet van plan bent te gaan kopen, is wel asociaal.)
quote:ambrosia9 schreef op 12 juli 2008 @ 12:02:

De ouders die ik het heb zien doen deden het overigens niet om een boze bui te sussen. Dat zou ik dan nooit doen, als je kind een driftbui heeft, iets geven om het te laten ophouden.

Nee precies, ik ook niet.

Ik heb dochter 1 keer een bolletje gegeven, maar dat was net als wat FV al schreef omdat het etenstijd was. Niet omdat ze niet kon wachten en/of aan het krijsen was. Hell, ze vroeg er niet eens om.
Ik doe het zelf niet maar heb er geen probleem mee dat anderen het wel doen.

Ik vind ook dat mijn kinderen maar moeten leren wachten en niet meteen iets hoeven te krijgen zodra ze het zien maar dan lees ik bv. de reden van FV en denk, tja, inderdaad er zijn zoveel redenen te bedenken waarom je het wel zou doen.

Mijn vader at ook soms een hele druiventros leeg onder het winkelen. (Niet als het nog afgewogen moest worden) en ach, waarom niet? Hij kon heus wel wachten maar wilde tijdens de wekelijkse boodschappen gewoon graag druiven eten.
Sommige mama's zien werkelijk overal een wijze les in. Ben blij dat ik een makkelijkere mama ben!
@fashionvictim

Bij mij was het ook 12:30 en dus eigenlijk etenstijd.

Tja het is echt verdeeld in 2 kampen, met nog wat nuances ertussen. Vind ( vond) het erg leuk om de reacties te lezen, het maakte nogal wat los leek wel :-)

Ik heb trouwens nog wel een vraag, zal hem gelijk in een nieuw topic openen. Bedankt voor alle antwoorden!!
quote:Xaloy schreef op 12 juli 2008 @ 14:08:

Sommige mama's zien werkelijk overal een wijze les in. Ben blij dat ik een makkelijkere mama ben!Wie zegt dat de wijze moeders niet ook makkelijk kunnen zijn. Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten
Ik had het over wijze lessen, niet over wijze moeders. Klein detail.
Wie zegt dat kinderen niets krijgen bij wijze van wijze les?
quote:Xaloy schreef op 12 juli 2008 @ 16:44:

Ik had het over wijze lessen, niet over wijze moeders. Klein detail.ik moest ook al lachen om de interpretatie van kandoo
Ik zie het nu ook : ik bedoelde dus:

Wie zegt dat moeders die hun kinderen die hun kinderen wijze lessen willen leren, niet makkelijk kunnen zijn
Ik vind mezelf helemaal niet moeilijk (hoewel... ) en zie hier ook in het geheel geen wijze les in. Het is nog niet betaald, dus het is niet van jou, dus je eet het nog even niet op...
quote:Vinyl schreef op 12 juli 2008 @ 11:28:

Ik vind het persoonlijk niet kunnen.

Om de redenen die hier al zijn genoemd: iets is pas je eigendom als je ervoor hebt betaald!

Stel je nou voor dat je bij de kassa komt en je komt er achter dat je je portemonnee bent vergeten. Of de stroom valt uit en je kunt niet afrekenen. Natuurlijk zijn dit extremen, maar dit alleen al onderstreept mijn idee dat iets pas echt van jou is als je er voor hebt betaald. Ookal betaal je er een minuut later voor: je betaalt er wel eerst voor!

Oh wat zou het heerlijk zijn als al mijn klanten er zo over dachten!

Zo vaak als mensen vinden dat er bij de dierenarts niet meteen betaald hoeft te worden als er diensten verleend zijn of medicijnen gehaald.. En dan heb ik het over mensen die zeggen: Ik kom morgen, volgende week, volgende maand, als ik weer geld heb... wel even betalen Voordat ik een praktijk had, had ik nooit bedacht dat er mensen zijn die niet zouden betalen (ja, beetje naief natuurlijk) Als ik iets beloof dan houd ik me daaraan, maar dat is niet gebruikelijk bij iedereen. En als ik dan zeg dat je bij AH ook niet met een volle kar de winkel uitmag met de woorden "Schrijf maar even op, ik kom volgende week betalen..." dan wordt er schaapachtig gelachen.

Maar goed, dat was een beetje off-topic, de mensen hier willen allemaal best betalen, voor of na het opeten van een deel van de boodschappen..
Vind dat zo aso......een kind kan toch wachten? Zie volwassenen dit ook doen trouwens...hallo omkomen van de honger doen wij in dit land echt niet hoor. Waarom meteen bij de broodafdeling van de Appie meteen een zak eierkoeken openrukken nog voordat je bij de kassa bent? Nog even en men gaat zijn (nog niet betaalde appeltaart die toevallig in de bonus is) in de coffeecorner bij dezelfde Appie staan nuttigen onder het genot van een bakkie koffie...ja ik dacht...ik ben er toch...waarom wachten?

Vakkenvuller: vorkje erbij mevrouw?

Mevrouw: nee hoor doe geen moeite ik ruk het pak wegwerpvorkjes in mijn kar (die eigenlijk voor de BBQ bestemd waren) wel vast open.

Het zit hem bij mij niet zozeer in het feit dat je pas eigenaar bent als je voor iets hebt betaald maar hallo: wat is 10 minuten op een kinder of mensenleven. Heeft gewoon te maken met de I know what I want and I want it now mentaliteit te maken waar de huidige maatschappij aan mank gaat.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Wij doen altijd 1x per week boodschappen na het werk met onze kleine jongen. Voordat we dat doen, heeft hij altijd al zijn avondeten op. Maar als hij nog geen trek heeft en dus een legere maag heeft en in de winkel wat pieperig wordt, dan geef ik hem altijd een korstje brood uit de zak. Die peuzelt hij dan lekker op.

Zo raakt hij niet gewend dat hij zoet gehouden wordt met lekkere dingen.
Omkomen van de honger doen we niet in dit land nee, maar flauw worden, helaas nog steeds wel. Okee, niet op tijd gegeten, maar toch. Tegen de vlakte gaan in een winkel is ook zowat.

Ofwel: je weet niet wie je voor je hebt in de winkel die die zak openrukt. Zolang er wordt betaald lijkt het me niet heel netjes maar ook weer geen man overboord.
Ik heb standaard wat rijstewafels oid en zijn drinkbekertje/pakje drinken in handtas. Hoef dus nooit iets open te maken tijdens het winkelen.
quote:lilia schreef op 13 juli 2008 @ 12:29:

Ik heb standaard wat rijstewafels oid en zijn drinkbekertje/pakje drinken in handtas. Hoef dus nooit iets open te maken tijdens het winkelen.Ook een optie....probleem opgelost toch?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:lilia schreef op 13 juli 2008 @ 12:29:

Ik heb standaard wat rijstewafels oid en zijn drinkbekertje/pakje drinken in handtas. Hoef dus nooit iets open te maken tijdens het winkelen.Dat is pas asociaal . Die dingen stinken echt een uur in de wind!!!!
Ik vind het in principe niet erg als je in de winkel al iets neemt en dan later afrekend. Ik zie weleens mensen lege blikjes cola ofzo afrekenen. Ik heb zelf weleens een appel of een paar druiven op in een winkel, wilde even proeven of ze ook lekker waren Later wel netjes afgerekend enzo uiteraard. Of een keer had ik zo'n dorst dat ik een half flesje al op had voordat ik bij de kassa was Nooit wat over gehoord. Maar wat ik wel aso vind is dat mensen iets drinken/eten in een winkel en dan een paar schappen verder de lege verpakking verstoppen. Zo ook met die proef dingen bij Albert Heijn. Die bekertjes en bordjes vind je ook overal. Net zoals die gratis limonade en koffie bekers, als die automaten het tenminste doen.
Ik doe het standaard niet, zoon kan best wachten tot we afgerekend hebben. Toen hij kleiner was namen we standaard eten en drinken voor hem mee, voor het geval hij pieperig werd.

Kan me er niet druk om maken dat een ander wel geeft voor het betaald is, maar ik vind het persoonlijk onzin om al te gaan eten als we nog moeten betalen. Nu doen wij vaak boodschappen in twee supermarkten, dus als zoon pieperig wordt dan krijgt hij iets wat al betaald is. In tussentijd vermaak ik hem nog wel even door hem af te leiden met een of ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven