Dode muis
maandag 28 juli 2014 om 22:13
De titel zegt het al, dode muis in huis. Het begint sinds twee dagen ontzettend te stinken maar ik kan het beestje niet vinden! De geur hangt op een bepaalde plek, ik ruik het in een straal van zo'n 3m2.
Stel dat ik hem echt niet vind, hoe lang blijft het beestje zo ontzettend meuren? Ik word er echt onpasselijk van!
Stel dat ik hem echt niet vind, hoe lang blijft het beestje zo ontzettend meuren? Ik word er echt onpasselijk van!
maandag 28 juli 2014 om 22:23
Ja ik hoop het ook, het is echt niet te harden.
We hebben een huis met heel veel gekke plekken, randjes, richels en spleten. Ik heb zelf het idee dat de muis ergens bovenop ligt ipv ergens in. De geur lijkt wat hoger erger dan wat lager. Maar dan kan ook komen doordat de warme lucht opstijgt met daarin dus de geur.
We hebben een huis met heel veel gekke plekken, randjes, richels en spleten. Ik heb zelf het idee dat de muis ergens bovenop ligt ipv ergens in. De geur lijkt wat hoger erger dan wat lager. Maar dan kan ook komen doordat de warme lucht opstijgt met daarin dus de geur.
maandag 28 juli 2014 om 22:39
maandag 28 juli 2014 om 22:43
Gatver. Had ik laatst ook. Die lieve poes toch een oh zo lekker muisje meegenomen.... Waar verdorie de maden en groene aanslag al op zat! Onpasselijk werd ik ervan. Die ander eet ze half op en kotst ze dan uit, ook leuk. Maar dan is de stank er wel af.
Zaklamp pakken en alles nogmaals nakijken? In een kastje? Kat erbij halen en vragen?
Zaklamp pakken en alles nogmaals nakijken? In een kastje? Kat erbij halen en vragen?
Geniet van elke dag!
maandag 28 juli 2014 om 22:51
Toevallig vandaag op zoek geweest naar een vogel in huis. Lagen wel veertjes maar geen pootjes en de ervaring leert dat de katten hem dan niet opgegeten hebben maar ergens hebben neergelegd...niet kunnen vinden overigens dus hier is t wachten op de stank ben k bang en hopen dat ze hem of toch op hebben of mee naar buiten hebben genomen.
Goed, tot zover mijn nuttige bijdrage.
Oh schiet me ineens te binnen...heb je in de bank gekeken? Had er bij ons een keer een muis zich naar binnen gevreten aan de onderkant. Die leefde gelukkig nog waardoor we hem hoorde.
Goed, tot zover mijn nuttige bijdrage.
Oh schiet me ineens te binnen...heb je in de bank gekeken? Had er bij ons een keer een muis zich naar binnen gevreten aan de onderkant. Die leefde gelukkig nog waardoor we hem hoorde.
t zal wel
maandag 28 juli 2014 om 23:12
maandag 28 juli 2014 om 23:15
O hell herkenbaar. Ik had met gif gewerkt omdat ze niet in de muisvriendelijke val trapten en kon toen ze dood waren op geleide van de geur op zoek naar de dode muizen. Helaas heb ik wel een vliegenplaag er door gehad. En dat is echt niet grappig. De keer daarna toen ik weer last had van muizen (dank je wel buurman met je vuilniszakken op het balkon) mijn lesje geleerd en gebruik gemaakt van gif waar die muizen van indrogen en je dus geen stank krijgt. Sorkill heet dat spul. Je vraagt hoe lang die geur blijft, ik denk toch zeker wel een week of 2 a 3. Sterkte het is echt balen.
maandag 28 juli 2014 om 23:19
Nou ja een dode kat in de bank dat ruik je dan toch waar het vandaan komt sorry hoor maar sterk verhaal
Maar to je weet zeker dat het om een dode muis gaat en niet om een schimmel?
Alles maar eens goed nalopen nu het vochtig in huis is bij mij tenminste wel zal de geur dan wel even aanblijven anders moet het na drie dagen niet meer ruiken.
Maar to je weet zeker dat het om een dode muis gaat en niet om een schimmel?
Alles maar eens goed nalopen nu het vochtig in huis is bij mij tenminste wel zal de geur dan wel even aanblijven anders moet het na drie dagen niet meer ruiken.
maandag 28 juli 2014 om 23:21
maandag 28 juli 2014 om 23:29
Bedankt voor de tips! In of onder de bank is het niet, daar ruikt het gewoon.
Ik weet echt zeker dat het een kadaver is, ik heb al eens eerder met dit bijltje gehakt en toen zat de muis tussen twee verwarmingsbuizen geklemd.
Ik denk dat ik morgen de ladder er maar eens bij pak. Muizen kunnen kennelijk heel goed in gordijnen klimmen. We hebben ook een airco systeem, misschien zit ie daarachter.
Hier ook een poes die cadeautjes brengt maar meestal legt ze ze voor de deur. Nu is er misschien eentje toch ontsnapt en uiteindelijk toch doodgegaan.
We hebben geen gif gestrooid. Twee kleine kinderen dus lijkt me niet verstandig.
Ik weet echt zeker dat het een kadaver is, ik heb al eens eerder met dit bijltje gehakt en toen zat de muis tussen twee verwarmingsbuizen geklemd.
Ik denk dat ik morgen de ladder er maar eens bij pak. Muizen kunnen kennelijk heel goed in gordijnen klimmen. We hebben ook een airco systeem, misschien zit ie daarachter.
Hier ook een poes die cadeautjes brengt maar meestal legt ze ze voor de deur. Nu is er misschien eentje toch ontsnapt en uiteindelijk toch doodgegaan.
We hebben geen gif gestrooid. Twee kleine kinderen dus lijkt me niet verstandig.
maandag 28 juli 2014 om 23:56
Gatver, balen zeg! Ook wel eens gehad. Stonk een hele tijd, maar ik wist niet wat het was. Bleek ook een muis de zijn die zich had ingevreten in de vulling van een bank.. Kun je niet een kat erop af sturen, of zoeken die geen dode muizen meer? Anders een hond van hond lenen die goed getraind is, en kan speuren? Maar zal mogelijk lastig te realiseren zijn. Zou goed zoeken in het hele gebied waar je het ruikt, beneden en boven inderdaad.. Succes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
woensdag 30 juli 2014 om 01:08
Mijn ouders wonen "landelijk", resultaat, muizen.
Ik had ooit eens een dooie muis in de verwarmingsbuis. Kwamen we toevallig achter omdat de buizen net toevallig werden vervangen in de paar dagen dat het zo verschrikkelijk stonk op mijn slaapkamer ondanks dat ik alles echt had schoongemaakt en opgeruimd.
Is dat wellicht een optie voor je?
Ik had ooit eens een dooie muis in de verwarmingsbuis. Kwamen we toevallig achter omdat de buizen net toevallig werden vervangen in de paar dagen dat het zo verschrikkelijk stonk op mijn slaapkamer ondanks dat ik alles echt had schoongemaakt en opgeruimd.
Is dat wellicht een optie voor je?