Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@lexie, ja het begint nu wel steeds beter te gaan met hardlopen. Merk dat mijn conditie wel echt met sprongen vooruit gaat nu. Ik loop nu met de looptijden.nl app

Wel fijn dat je een back-up maatje hebt, dan weet je in ieder geval zeker dat je iemand hebt om mee te gaan. Misschien dat je huidige hardloopmaatje na zn vakantie ook weer meer gemotiveerd is.

@twilight, leuk dat je weer terug bent. Hoe was je vakantie?

Vandaag stond ook vanochtend lopen op de planning, maar ik heb het maar even verschoven naar vanavond, dus ga over 2 uurtjes ongeveer.
Hoi allemaal,

Ik ben ook een paar weken geleden begonnen met hardlopen, als onderdeel van mijn 'ik word slank en fit' besluit. Ik heb een beginnersschema van Internet gedownload, en die programmeer ik dan in de Runkeeper app. Het gaat steeds beter.

Succes allemaal!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 28-07-2014 21:49
Reden: link naar blog verwijderd
% gewijzigd
Auw auw auw, toch ineens weer last van mijn lies. Na 5 minuten maar gestopt en nog een stukje gewandeld. Misschien toch een beetje teveel gedaan afgelopen weekend.

@doortje, leuke blog. Ga je hier vaker meeschrijven, of houdt je alleen je blog bij?
@Lexie, wat jammer dat jij en je loopmaatje niet op 1 lijn zitten. Wil hij ook de Dam tot damloop gaan doen? Goed dat je het nu even alleen kan oppakken. Schema heb ik helaas nog niet opgepakt. Was afgelopen week heel druk met paard, probeerde dat ook een beetje 's ochtends als het nog koel was te doen, dus had niet veel tijd meer over om ook te gaan rennen. Wil het deze week weer oppakken.

@Madame, Wat goed dat zo ver hebt gelopen afgelopen week! Je lichaam heeft soms ook echt een pauze nodig! Als ik een beetje verkouden ben, loop ik meestal wel, beetje afhankelijk van de verkoudheid, wil wel een beetje kunnen ademen natuurlijk ;) Zodra ik verhoging krijg, loop ik niet meer. Ik volg een schema van Womenon om van 5 naar 10 km uit te breiden. Ik loop hard met mijn telefoon en gebruik de runkeeperapp. Hoe werkt dat hardloopspel? Lees net van je lies! Wat balen zeg. Hoeveel heb je gelopen afgelopen weekend? Misschien even wat echte rustdagen pakken?

@Twilight, lekkere vakantie gehad? Hoe ging het in de sportschool?

Hier nog steeds niet in het ritme kunnen komen. Heb nu ook besloten om in september de 6,4 te doen ipv de 12,8. Geeft me wat rust, maar helaas haalt dat ook wat van de motivatie weg. Ben in ieder geval van plan om vaker de bootcamp te doen, hij geeft nog meer lessen, dus dat wil ik een beetje gaan combineren.
@sharebear: heerlijke vakantie gehad! Sportschool ging fijn! Alleen cardio gedaan, het was druk in de sportschool. Pfff zweten als een otter! haha

@madame: vakantie was super! Veel gezwommen, en gezonnebaad! :D Ahhh waardeloos dat je last hebt van je lies!

Ik was in twijfel wat te doen: les 18 herhalen of verder bij 19....

Gekozen om verder te gaan bij 19. Ik was gewend beginnen met 2 min lopen, nu moest ik meteen 5 min lopen! En daarna 6,7,8min.Alles helemmaal volgehouden! Trots op mij! Na 8 min had ik zelfs nog wat over!

Overmorgen 4x8min ik ben benieuwd!!
@Madame, wat balen dat je weer last van je lies hebt! Hoe gaat het nu?

@Twilight, welkom terug! Wat goed dat je gelijk na je vakantie weer naar de sportschool bent gegaan en weer op pad bent gegaan met Evy. En super dat je de les helemaal hebt volgehouden! En 4x8 spannend!

@Sharebear, wat jammer dat je nog niet in je ritme kunt kopen, maar ik begrijp het wel met de warmte, drukte etc. Goed dat je een besluit hebt genomen voor je run en dat je dat wat rust geeft. 4mijl is ook een hele mooie afstand en dan kan je vast een hele mooie tijd neer gaan zetten! Wel jammer dat je wat minder motivatie hebt, misschien een idee om een mooi tijdsdoel na te gaan streven en daarvoor te trainen?

Ik heb niet meer gelopen.. slecht slecht. Allemaal smoesje, maar vooral druk, moet ook even het ritme weer vinden. Werk 4 dagen en moet vroeg weg en laat thuis en dan hebben we van de week ook nog de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, dus daar moet ook geklust worden. Morgen is mijn vrije dag dus dan wil ik sowieso gaan lopen. Wil nu aanhouden om 2x per week te gaan lopen. Hoop iig wel dat loopmaatje na zijn vakantie wel gemotiveerd is en ja hij wil ook de Damloop gaan lopen.
Vanochtend vroeg opgestaan en blokje om gedaan. Ging moeizaam en langzaam, maar het begin is er weer. 4km gelopen in 28min... Veel loopplezier voor diegene die vandaag gaan lopen. Vond het al wel weer warm..
Dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Vorig jaar december ben ik begonnen met hardlopen. Ik deed maar wat en bedacht me dat ik het beter op kon bouwen. Januari ben ik begonnen met Start to run 5 km en maart was deze afgerond. Ik kon het niet geloven ik kon zonder aanwijzingen echt lange stukken achter elkaar lopen waarvan de langste zelfs een keer 12 km. (Meestal liep ik een rondje van 7 of 8 km per keer) Ik rende 2 a 3 per week en had er echt plezier in. Eind mei nog aan een hardloopwedstrijd gedaan en sindsdien is het bergafwaarts gegaan. Ik was op vakantie gegaan waar de hardloopschoenen niet mee waren en bij terugkomst heb ik ze maar 2 of 3 keer aangehad.

Na een goed 8 weken niet meer gelopen te hebben wilde ik het echt weer oppakken want ik vond het echt leuk. Dinsdag eerste poging gedaan en het ging voor geen meter. Bij 3 km kon ik niet meer en moest gaan wandelen tussendoor. Hardlopend,wandelend ben ik weer naar huis gegaan. Vandaag met Evy er weer bij vanaf het begin weer opgepakt, alleen doe ik nu 2 lessen per keer gewoon omdat ik al gewend met hardlopen. Mijn benen willen wel, maar ademhaling werkt gewoon niet mee.

Om gemotiveerd te blijven wil ik graag met jullie meeschrijven als jullie dit goed vinden.

Mochten er nog mensen zijn die vandaag nog gaan hardlopen, succes en veel plezier.
@twilight, fijn dat het goed ging. Zou niet verwachten dat het druk zou zijn zo midden in de zomervakantie. Wat goed dat je les 19 hebt volgehouden! Trots op jou

@lexie, wat een drukte nu bij jou! Kan me voorstellen dat het lopen er dan even niet van komt! Gelukkig wel een rondje gedaan nu, begin is altijd het lastigst. Wanneer komt je loopmaatje weer terug van vakantie? Tijdsdoel heb ik wel, wil hen het liefst onder de 40 minuten uitlopen, zodat ik rond de 9-10 km/h zit.

@la-lady, welkom! goed dat je het weer hebt opgepakt! Balen is dat dan, als je zo achteruit bent gegaan, maar je bouwt het vast weer snel op!

Ik heb vandaag eindelijk weer eens hardgelopen. Had een interval training van 15 X 1 minuut met telkens een minuut tussenpauze. Moest van mezelf echt hoog tempo houden en dat is gelukkig gelukt. Heb steeds zo rond de 11-12 km/h gelopen
@la lady: welkom!

@sharebear: :D waarschijnlijk was ik op het verkeerde moment in de sportschool. Kijken hoe druk het morgenvroeg is...

Fijn dat je hoge tempo goed lukte!

@lexie: meteen weer fanatiek bezig geweest na de vakantie :D Jij hebt je begin ook weer, word nu alleen maar weer beter!

Vandaag les 20 gelopen. Ging lekker! Heb m helemaal uitgelopen. De laatste 2,3 honderd meter wel een steek in mijn bil, maar die heb ik genegeerd :D

Oef zaterdag al een stuk van 12 minuten lopen!
@sharebear die interval training klinkt lekker pittig. Runkeeper heb ik ook gedownload, ik wil even kijken welke app het fijnste werkt. Dat hardloopspel is wel grappig. Daarbij is nederland in vlakken van ongeveer 5 km doorsnee verdeeld en als je over zo'n vlak loopt houdt de app bij hoeveel km je daar hebt gelopen. Elke maand is er zo een klassement met hoeveel iedereen per maand op een vlak heeft gelopen. In het vlak waar ik het meeste loop doen er ongeveer 50 mensen mee, dus het is wel leuk om te kijken hoeveel iedereen loopt.

Je schema ziet er wel uitdagend uit, leuk dat elke dag verschillend is.

@lexie nou je bent in ieder geval weer begonnen. Gefeliciteerd met je nieuwe huis !

@lalady welkom. Wel vervelend dat je conditie zo achteruit is gegaan zeg. Maar goed dat je het oppakt met Evy. Je gaat vast snel vooruit.

@twilight wat ga je lekker zeg. Goed dat je na je vakantie gewoon weer door bent gegaan meg je schema. Dat lijkt me ook meer te motiveren dan lessen gaan herhalen. Die 12 minuten gaat je wel lukken hoor, van 2 naar 3 is veel zwaarder dan van 8 naar 12 (tenminste vond ik).

Hier gaat het k*t met hardlopen. Of in ieder geval zo voelt het. Ik wou vanochtend gaan lopen maar was zo moe dat ik liever een uurtje langer bleef liggen. Uiteindelijk ben ik vanavond gegaan maar het ging helemaal niet lekker. Ik begon veel te snel en het was echt warm. Na iets meer dan 2,5 km ben ik gaan wandelen en terwijl ik liep te mokken bedacht ik me dat het ook niet raar is dat het niet wil. Ik ben ondertussen al 2 weken verkouden en best beroerd en ondertussen heb ik nog geen minuut rust genomen. Afgelopen weekend op zaterdag ineens van het schema afgeweken en 4 km hard gelopen. Zondag een heel groot stuk gefietst. Ik had 's avonds al last van mijn lies maar maandag ga ik toch met mijn stomme kop hardlopen. Daarnaast heb ik ook aardig wat stress op dit moment. Ik donder gewoon keihard over mijn eigen grenzen heen. Ik heb dus maar eens een rustig weekendje gepland en ik ga maar even wat aardiger zijn voor mezelf. Om toch even positief te eindigen, ik heb gelukkig geen last meer van mijn lies en afgelopen woensdag wel een gewone les van mijn schema gelopen.
@madame: goed dat je een lief weekend voor jezelf gepland hebt! Als je verkouden bent, dan loopt het ook echt niet fijn. Doe maar lekker rustig aan!

Dat hardloopspel, is dat een app ofzo? Klinkt leuk! Heet dat ook echt hardloopspel?
@twilight, ja het is de app van looptijden. Maar als je op hardloopspel.nl kijkt kan je zien waar allemaal vlakken liggen. Ik vind het wel leuk om aan mee te doen, vooral omdat je elke maand weer een kans hebt om het beter te doen.
madamecannibale wijzigde dit bericht op 03-08-2014 11:01
Reden: Zeg per ongeluk sharebear i.p.v. Twilight
% gewijzigd
@Twilight, was de sportschool vrijdag wat rustiger? En hoe gaat het met de steek in je bil, is het gelukt om de 12 minuten vol te houden?

@Madame, dat hardloopspel ziet er grappig uit. Dat is dan een app op je telefoon? Moet je dan alles naast elkaar gaan draaien om te zorgen dat hij alles bij houdt? Ik vindt Runkeeper heel fijn werken, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit met een ander heb gelopen dus ik ben deze ook gewend. Soms wel wat weinig extra's om te zien, dan moet je weer een abonnement nemen.

Heb je dit weekend eindelijk je rustdagen gepakt? Wel goed voor jezelf zorgen hoor! Gaan lopen terwijl je je niet goed voelt, is ook niet lekker. Het moet wel leuk blijven

Ik had na mijn rondje van donderdag klein beetje spierpijn in mijn benen. Was denk ik wat te hard gegaan omdat ik al zolang niet gerend had, maar het was prima te doen. Gister een soort kickboxachtige les gedaan. Was ontzettend zwaar. Vandaag zit de spierpijn er dan ook goed in!
@madame: klinkt als leuke app! Ik ben nog zoekende naar een ding voor om mijn arm zodat ik ook mijn telefoon mee kan nemen. Zodra ik dat heb zal ik die app eens dowloaden.

@sharebear: vandaag dan les 21 gelopen ipv gisteren. Gisteren 8 km gewandeld, vond het een beetje veel om 's avonds dan ook nog te gaan lopen.

Geen last meer van steek in mijn bil :D Vandaag dan 10-2-10-12-1 gehad. En alles uitgelopen!! Bij het 2e stukje wel zijsteek, maar gewoon door gegaan.

Nu 2 dagen rust volgens evy. Maar denk dat ik dinsdag weer rondje doe.

Pffff kickboxachtig is wel zwaar! Daar kun je idd gruwelijke spierpijn van krijgen! Nog veel last van nu??
Dank jullie wel voor de welkom.

Gisteren les 3 en 4 gelopen in de ochtend. Het was al aardig warm maar gelukkig wel volgehouden. Nu dinsdag weer. Als stok achter de deur wil ik mij toch wel inschrijven voor een loopje zodat de motivatie wel hoog blijft. Doen jullie wel eens mee met hardloopevenementen? Ik zag de dam tot damloop al voorbij komen. Heb mij zelf toen ingeschreven voor de ladiesrun maar moet werken die dag. Tegen die tijd maar kijken wat ik regelen kan.

@madame, hardloopspel klinkt erg leuk, vanmiddag of vanavond maar eens kijken of ik de app op mijn telefoon kan zetten.

@twilight, je bent al bijna bij het einde van Evy of niet? Als je tenminste de 5 km doet. Al vervolgplannen?

@sharebear, je interval training klinkt idd pittig. Doe je dat met een schema of doe je dat ook met Evy? Ben lang niet zo ver maar even alvast kijken wat de mogelijkheden zijn.
Oh wat jammer, niks meer bijgeschreven.

Heb vandaag les 5 en 6 gedaan en het gaat steeds beter. Wil zo graag weer aaneengesloten half uur kunnen hardlopen, maar heb het zelf laten verslonzen dus geduld is nu ook weer een schone zaak.

Looptijden app is gedownload en vanmorgen gelijk maar mee gestart. Wat een leuke app is dit. Heb wel zonder audio coach gelopen maar aan het eind al je resultaten kunnen zien is echt leuk en motiverend. Toen ik op de website ging inloggen zag ik dat er 3 mensen die op dezelfde tegel gelopen hadden en ik was nummer 1 met mijn 6 km. Het is een kleine woonplaats maar is toch wel grappig. Bedankt nog voor de tip Madame. Nu mag ik donderdag weer.
Heeeeel rustig hier inderdaad!

@la-lady: Inderdaad bijna aan het einde. Wordt nu wel zwaarder hoor!

Nog niet echt vervolgplannen. Wil in ieder geval 5 km aaneen kunnen lopen.

Vandaag les 22 gelopen. 15-2-15. De eerste 15 min ging heel lekker. 2 min rust/wandelen vond ik ook fijn. Maar pfff de 2e keer 15 min was wel aardig zwaar! Ging ook niet zo lekker, alsof ik pap in mijn benen had. Maar wel uitgelopen!

Eerste week van september is er hier in de buurt een loop van 5,5 km. Ik hoop dat ik mee kan doen..... Tegen die tijd heb ik de lessen van evy wel uitgelopen. Maar wil dan natuurlijk ook een redelijke tijd neerzetten...
Oh gelukkig er is weer bijgeschreven, ik was al bang dat ik iedereen weggejaagd had

@Twilight wat goed dat je het toch helemaal uitgelopen hebt, voelt goed of niet? En ja ik snap wat je bedoelt om een redelijke tijd neer te zetten, maar je eerste loopje is altijd een PR dus je hebt niks te verliezen eigenlijk. Lees het wel tegen die tijd als je een loopje gaat doen.

Zelf vandaag les 7 en 8 gelopen in de vroege ochtend, en het ging gewoon lekker. Het was nog lekker fris waardoor het gewoon nog beter ging. Nu zaterdag maar weer.

@Lexie ik weet niet of je nog loopt, maar mag ik vragen hoe het gaat met de Dam tot Damloop training? Ik las dat je daaraan mee gaat doen maar dan de 10 mijl? Lijkt me wel gaaf, maar zover ben ik nog lang niet. Ben benieuwd naar je vorderingen.

Als jullie nog gaan lopen vandaag succes en veel plezier
Kom me ook weer even melden. Ik ben eindelijk weer helemaal beter. Ik had denk ik beter niet door kunnen lopen terwijl ik ziek was want volgens mij is mijn conditie de afgelopen weken alleen maar achteruit gegaan. Deze week gaat het weer lekker, nog 1,5 week volgens schema lopen en dan moet ik op zoek naar een nieuw schema.

@sharebear volgens mij ben je lekker sportief bezig. Kickboxles klinkt zwaar maar wel leuk.

@twilight, je gaat lekker hard. Ik zit bij mijn schema bij een soortgelijke les. 18 - 2 - 10. Die laatste metertjes zijn wel moeilijk. Weet je ongeveer hoe hard je loopt?

@la-lady, nee hoor je jaagt niemand weg

Fijn dat het zo lekker ging met lopen. Het is zeker fijn dat het nu wat koeler is. Met die hitte is het zo veel zwaarder. Weet je al aan welk loopje je mee gaat doen? Ik heb zelf nog niet meegelopen in een wedstrijd maar ik kan dan ook nog geen 5km achter elkaar. Ik ga in september de bridge to bridge lopen in arnhem. Hopelijk kan ik dan ver genoeg

Die app vind ik ook echt leuk nu ik wat langere stukken avhter elkaar kan. Dan kan je toch een beetje bijhouden hoe hard je loopt. Ik heb nu ook een band gekocht voor mijn bovenarm waar hij in kan dus het is nu ook een stuk gemakkelijker om mijn telefoon mee te nemen.
@Twilight, jij gaat wel lekker door je lessen heen he?! Goed bezig. Hoeveel lessen zijn er ook alweer voor de 5 km? Watvoor tijd zou je willen neerzetten op de 5,5? Ik had uiteindelijk maar 2 dagen spierpijn. En het was gelukkig een spierpijn waar je nog wel wat mee kan, dus dat viel weer mee!

@La-lady, Fijn dat het lopen zo lekker gaat. Pak je wel goed je rust? Snap dat je snel weer wilt opbouwen, maar je moet je spieren niet gaan overbelasten. Ik volg een schema om 5 km uit te breiden naar 10 km. Ik heb in juni meegedaan aan de 5 km en wil in september de 6,4 gaan lopen. Merk dat het voor mij dan een motivatie is om te blijven lopen.

@Madame, gelukkig gaat het nu weer beter! Je conditie gaat sowieso achteruit als je ziek bent. Hoe langer ziek, hoe groter die weerslag op je lichaam is natuurlijk. Enig idee watvoor schema je hierna zou willen doen?

Ik doe inderdaad mijn best om sportief bezig te zijn, helaas schiet daardoor het hardlopen er wel een beetje bij in. Ik heb gister indoor bootcamp gedaan. Veel krachtoefeningen met sprinten e.d. tussendoor. Vandaag daar even van bijkomen en dan hoop ik morgenochtend een rondje te kunnen lopen.
Goedemorgen allen,

@madame, gelukkig dat je weer opgeknapt bent. Hoop dat het lopen je ook weer beter af gaat. Met welke schema loop jij? Ik begrijp dat het geen Evy is? Die bridge to bridge klinkt wel leuk en volgens mij ook wel heel bekend.

@sharebear, wat goed al naar de 10 km toe, wil dat wat? Is dat ook met Evy toevallig? Wat knap dat je ernaast ook nog bootcamp doet. En ik neem mijn rust wel hoor. Ik ga om de dag en soms dan 2 dagen ertussen de andere dagen doe ik eigenlijk niks.

Vandaag heb ik les 9 en 10 gelopen. Ik twijfelde wel omdat ik zag dat er een aardige bui aankwam, maar ik bedacht mij ook dat de herfst er zo weer aankomt en dan heb je ook met buien te maken meestal. Eerste les mooi droog maar 2de les kwam het met bakken uit de lucht vallen. Moet wel zeggen dat mijn kleren aardig droog waren toen ik thuis was. Dus de hardloopkleding zijn functionaliteit is wel goed. Ik ben weer helemaal happy.

Oh ja ik heb mij ook ingeschreven voor een 4 mijl in Drenthe. Ook begin september, heb er zin in

Fijn weekend en hardloopse allemaal.
Ik ben weer terug van vakantie!! We hebben het echt super gehad, was echt genieten. Wel jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat, voor je het weet ben je weer thuis

Helaas heb ik niet zo vaak gelopen als ik wilde... Het was best druk (rondreis), waardoor er soms ook gewoon geen tijd was om te lopen. En de leuke dingen (uitstapjes ed) gaan natuurlijk wel voor op vakantie. Daarnaast waren de omstandigheden ook niet altijd geschikt om te lopen; langs drukke weg waar ze 100 km/h rijden of heel steil. Dus ik ga vanaf vandaag weer lopen. Plan is om weer 3x per week te gaan lopen. Komende week even zelf en dan ga ik daarna weer naar de hardloopvereniging.

Heb ook al een doel, half september ga ik met een paar familieleden een 5 km lopen

@ Nieuwe hardloopsters: welkom allemaal!

@ Lexie: hoe gaat het met je voorbereiding voor de Dam-tot-dam loop? En gefeliciteerd met je nieuwe huis!

@ Sharebear: actief ook ook bij de sportschool lessen volgen! Is het nog gelukt om een rondje te gaan lopen?

@ Twilight: nog maar een paar weken en dan ben je klaar met Evy. Gaat je vast lukken om tegen die tijd een mooie tijd neer te zetten.

@ Madamecanibale: balen dat je ziek was, is nooit goed voor je conditie. Nu weer lekker opbouwen!
Ik heb net zon ding voor om mijn bovenarm gekocht, waar mijn telefoon in kan. Dus nu kan ik ook gaan meten hoe hard ik loop.

Heb net looptijden.nl app gedownload. Dus nu kan ik ook alles gaan bijhouden.

Maar volgens mij lukt dat hardloopspel met die tegels niet, hoe ik het bekeek moet ik dan een betaalde versie hebben..

Vanochtend waaide het mij te hard, ga eind van de middag wel rondje lopen!

Hoe hard (km/pu) lopen jullie eigenlijk?

@sneeuwwitje: Welkom thuis! Fijn dat je goede vakantie hebt gehad!

@sharebear: er zijn 27 lessen. Vanmiddag les 23 lopen. Dus ik ben er bijna! Tja hoe lang ik er over wil doen? Geen idee eigenlijk, maar ik wil niet de persoon zijn die als allerlaatste binnenkomt :D Maar eens zoeken hoelang andere mensen er over doen.
4.622 m

00:35:45

7,76 km/u

300 kcal

Dit zijn de gegevens van les 23 die ik net gelopen heb.

10-1-12-1-12-1

Zo kom je er wel dus meteen achter dat evy dr minuten niet helemaal kloppen....

Beetje redelijke snelheid??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven