Gezondheid alle pijlers

jeuk vagina wat kan ik doen

02-08-2014 14:01 27 berichten
Ik heb vreselijke jeuk, de binnenkant van mijn schaamlippen, het gedeelte waar mijn plasgaatje zit en bij het begin van mijn vagina.

Ik vermoed dat het een allergische reactie is op mijn wasverzachter. Ik heb net voorzichtig "gekrabt" met een droge schone handdoek en nu brand het enorm bij het plassen. Ik ben toch te hardhandig geweest en heb waarschijnlijk open plekjes veroorzaakt. Voor de duidelijkheid, ik heb geen blaasontsteking en had ook voor het krabben geen last van branderigheid.

Heeft iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? Een weekendarts bellen vind ik wat overdreven maar het zou wel fijn zijn als ik de jeuk iets kon verminderen.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline met lidocaine halen bij de weekendapotheek.

De lidocaine verdooft.
Voorzichtig beetje multigyn gel opsmeren kan het branderige wat verlichten, is te koop bij oa etos. Succes!
Heb je geen schimmelinfectie? Daar kan je wat voor halen bij de drogist.
En niet meer krabben!
En ondertussen alles opnieuw wassen een paar keer totdat al die zooi eruit is en gebruik dan Neutral wasmiddel. Onbegrijpelijk die wasverzachters, zooi is het bah. En doe nu ook een beetje azijn bij de was.
Weekendarts bellen en vragen om recept voor Canesten
Dit klinkt meer naar een schimmeltje in mijn oren hoor .

Ik zou vandaag nog naar de drogist gaan om een zalfje op te halen. Helpt het niet, dan maandag even naar de huisarts.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:Nanna schreef op zaterdag 02 augustus 2014 14:13 Weekendarts bellen en vragen om recept voor CanestenDat kan je zonder recept bij de drogist halen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niet meer krabben... pfff... makkelijker gezegd dan gedaan hoor

Ik vind het zo jammer, ik ben dol op wasverzachter, giet het bakje ook altijd tot max vol want dan ruikt het zo lekker *rolt met ogen*, niet echt slim. Gek genoeg pas last gekregen toen ik naar een andere geur ben gegaan. Ik ga het nu in elk geval opnieuw wassen allemaal. Al is het maar voor de zekerheid.

Een schimmelinfectie, zou kunnen maar geen idee hoe ik daar aan zou moeten komen. Ik heb elke maand na mijn ongesteldheid wat jeuk omdat ik ook allergisch ben voor maandverband. Maar niet zo erg als nu. Daarom dacht ik ook aan allergie. Ik reageer vaak allergisch op dingen, niet alleen daar.

Ik zal straks kijken bij de etos voor dat spul. Hopelijk helpt het het wat verlichten.

Bedankt voor alle reacties zover!
Verzachten met uierzalf en even niet aankomen verder.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Uierzalf
Had laatst hetzelfde. Dacht dat het exceem was, ben ik gevoelig voor. Maar bleek een schimmelinfectie te zijn.

Even naar de drogist en als het langer duurt dan een laat dagen naar de huisarts.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Mrs, ik was alles tegelijk zonder wasverzachter en daarna spoel ik de handdoeken, badjas en zo nog eens met wasverzachter. Of als je de ruimte bestaat hebt: een droger envan die doekjes en dan je ondergoed gewoon aan de waslijn laten drogen.
Inderdaad anti schimmel middel halen. Wat bij mij helpt als ik na mijn menstruatie hier last van heb, is hele koude washandjes ertegenaan houden. Of een nat koud doekje als maandverbandje. Dat verzacht echt.
Zonder oorzaak geen gevolg
Al die zeepresten blijven in je kleding en handdoeken achter, je kunt er zo nog vier keer mee wassen, zonder er enig wasmiddel bij te gooien. Het is onzinnig en een voedingsbodem voor alles wat je niet wilt en heel slecht voor het milieu.
Het klinkt inderdaad meer als een schimmelinfectie dan een allergische reactie. Heb je naast jeuk tussen je schaamlippen ook ergens anders jeuk of rode uitslag? Zo niet, dan is het een infectie en geen allergie. Even langs de huisarts of de drogist voor Canesten Gyno. Ben je er zo van af.
Soms kan je gewoon een schimmeltje hebben. Zonder duidelijke oorzaak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, ik heb verder geen jeuk, geen afscheiding, geen stank, was me daar nooit met zeep (alleen met lauw water dmv douchesproeier), geen antibiotica gehad, geen roodheid, geen uitslag. Verder ook nergens anders jeuk op dit moment.

Ik ga maandag sowieso maar even bellen en het na laten kijken. Ik hink nu een beetje op twee gedachten, aan de ene kant wil ik die anti schimmel crème wel halen maar stel dat het geen schimmel is maar iets anders dan werkt misschien averechts?
gewoon die creme halen,kan geen kwaad ook niet als het een infectie is het dood alleen schimmels,anders moet je nog 2 dagen met die verschrikkelijke jeuk rondlopen...en miss ben je er na 1 of 2 x smeren hartstikke blij mee!
Terug naar je oude wasmiddel.

Ik heb precies hetzelfde vorige week gehad. Heeft 5 dgn geduurd en is vanzelf weggegaan.
Nou moe, ga ik net naar de wc zit er bloed in mijn onderbroek. Nu weet ik niet of dat door het krabben komt of dat ik ongesteld ben geworden. Ik had gisteren ongesteld moeten worden maar mijn menstruatie is niet zo regelmatig. Soms een week te laat, soms 4 dagen te vroeg. Pfff! I'm growing a penis!
quote:Nanna schreef op 02 augustus 2014 @ 14:13:

Weekendarts bellen en vragen om recept voor Canestencanesten helpt idd. goed bij een schimmel en is gewoon zonder recept verkrijgbaar.
Oh, dat heb ik gemist Goed om te weten!
Klinkt als een schimmelinfectie.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven