Geld & Recht alle pijlers

Garantie op composiet facing?

04-08-2014 07:31 18 berichten
Half jaartje terug 4 facings van composiet laten plaatsen. Superblij mee, maar van 1 is aan de achterkant een stukje afgebroken en nu zie ik aan de voorkant ook een barstje ontstaan. Moet dus een nieuwe op. Zou er garantie op zitten, of zou ik hem weer opnieuw moeten betalen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandart doet daar in ieder geval niet moeilijk over. Heeft na 3 jaar mijn brug nog gratis bijgewerkt.
Garantie? Ik denk het niet. En al helemaal niet na 4(!) jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O nee half jaar. Wat zegt de plaatser?
Je leest niet goed, Fame. VIER FACINGS, zij een HALF JAAR geleden geplaatst.
Ze zegt toch een half jaartje terug?

TO: geen ervaring maar vragen kan altijd! Dan kun je nog beslissen hoe je het gaat aanpakken.
Moeder van een mooi meisje - Okt. 2015
@Fame, je zag het al
Moeder van een mooi meisje - Okt. 2015
Ik heb nog niet gebeld naar de plaatser. Wilde eerst even weten of mensen hier ervaring mee hebben en wat 'gangbaar' is....
quote:amarisa schreef op maandag 04 augustus 2014 07:40 Je leest niet goed, Fame. VIER FACINGS, zij een HALF JAAR geleden geplaatst.Zo hee. Niet zo schreeuwen zeg.
http://mens-en-gezondheid ... ntie-bij-de-tandarts.html
quote:amarisa schreef op 04 augustus 2014 @ 07:40:

Je leest niet goed, Fame. VIER FACINGS, zij een HALF JAAR geleden geplaatst.

Zo....vriendelijk!

Een composiet facing is eigenlijk gewoon een vulling over de voorkant van tand

Het nadeel daarvan is dat deze met elke hap die je neemt vol op spanning komen te staan (hefboomwerking)

De kans dat daar wat afbreekt is aanwezig.

Als je gaat informeren bij je tandarts of er iets met vde kosten gedaan kan worden zou ik alleen een iets vriendelijker toontje opzetten

Tandartsen en assistentes zijn toch toeschietelijker na een vriendelijke patient dan na zo'n schreeuwert
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2014 @ 07:53:

Tandartsen en assistentes zijn toch toeschietelijker na een vriendelijke patient dan na zo'n schreeuwert

Dit, en dan in combinatie met je motto....

Verder helemaal met je eens hoor
Ik heb ook composiet facings maar mijn tandarts heeft mij wel gewaarschuwd dat deze wel wat kwetsbaarder zijn, echter het voordeel makkelijk en goedkoop bij te werken.

In een paar jaar is bij eentje een schilfertje afgesprongen, repareren kost geen fluit. Ik krijg ook gewoon 80% vergoed van de verzekering dus helemaal een schijntje.
quote:consuelabananahammok schreef op 04 augustus 2014 @ 10:31:

Ik krijg ook gewoon 80% vergoed van de verzekering dus helemaal een schijntje.Bij facings ja? Ben je aanvullend verzekerd bij de tandarts? Ik moet vrijwel alles zelf betalen (wil misschien facings) wat neerkomt op meer dan 1300 euro voor 4 van die kleine krengen.
quote:carpediem90 schreef op 04 augustus 2014 @ 10:45:

Bij facings ja? Ben je aanvullend verzekerd bij de tandarts? Ik moet vrijwel alles zelf betalen (wil misschien facings) wat neerkomt op meer dan 1300 euro voor 4 van die kleine krengen.Maar dan zijn ze waarschijnlijk van porselein?
quote:Lotte35 schreef op 04 augustus 2014 @ 11:08:

[...]

Maar dan zijn ze waarschijnlijk van porselein?Nee de tandtechnicus zei dat volledige porseleinen facings niet nodig waren, maar dat hij het met vulmiddel wilde doen. Ik neem aan dat dus composiet is (zelfde in vullingen bij gaatjes).
Dan vind ik 1300 euro een hoop geld.
Ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven