konijn plots bevallen

03-08-2014 15:36 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik pas momenteel op de dieren bij mijn tante. ze hebben onder andere 2 konijnen en 2 cavia's (zitten in hetzelfde hok). het vrouwelijke konijn is al oud (10 jaar denk ik) , het mannetje is gecastreerd! Nu vond ik vanmorgen plots 2 babykonijntjes in het hok!!!

1tje was al doodgebeten en het andere leefde nog. Heb de mama en het babytje in een apart hok gestoken en binnen in huis genomen....

Weet iemand wat ik nog meer kan? Ik heb totaal geen ervaring met konijnen..
quote:snoopylynn schreef op 03 augustus 2014 @ 19:11:

[...]

Ik ben 36 en heb ook 2 bunny's buiten in een grote ren. Ben ik nou raar?Nee want je hebt ze buiten in een grote ren!
quote:riannerianne schreef op 03 augustus 2014 @ 19:28:

Konijnen zijn helemaal niet leuk voor kinderen. Het zijn geen knuffeldieren. Ze willen niet opgepakt worden of geaaid.Als "het grote publiek" duidelijk zou worden gemaakt wat een slecht idee het is om een konijn als huisdier te nemen, zou een hoop konijnenleed voorkomen kunnen worden.
Hoe groot is die ren Snooplynn?
Konijnen zijn best thuis te houden, maar je moet ze wel de ruimte geven.

Wij hebben een groot paleis van twee verdiepingen met ren staan en een tuin waar ze in kunnen.

Het is eigenlijk net als met goudvissen: die moet je ook niet in een kom houden.
Minniee, dan lijkt het er op dat het goed gegaan is.
Konijnen zijn superleuke beestjes! Tenminste die twee van mijn wel. Het zijn net twee hondjes; ze luisteren echt en zijn enorm tam. En optillen vinden ze niks maar knuffelen en aaien des te meer.

Hoewel ik verantwoordelijk ben voor de konijntjes, vindt mijn dochtertje ze ook geweldig en weet precies hoe ze met hun om moet gaan. Dus ook leerzaam voor haar.
quote:minniee schreef op 03 augustus 2014 @ 19:31:

Bedankt voor jullie reacties en tips!

Aangezien het zondag is ben ik nog niet naar de dierenarts gegaan. Wil de dieren ook niet meer verplaatsen nu..

De konijnen zitten in een groot hok op het gras, dat is ook de reden waarom ik de mama en de baby heb verplaatst, want de cavia's en de papa waren het babytje aan het aanvallen dus ik moest de snelste oplossing nemen.. Het kleintje lag al uit het nest toen ik het gevonden heb in het hok, het lag een meter verder ofzo.... k denk eigenlijk dat de papa ofzo het eruitgehaald zal hebben.. Maar voorlopig ziet het er wel goed uit ze zitten nu in een hok binnen, zodat er zeker geen regen of wind aankan... Mama stoot het zeker niet af en het babytje heeft een bol buikje zag ik, had dat opgezocht en dat zou betekenen dat het goed gevoed wordt...

ik hoop dat het kleintje het overleeft , ik laat ze sinds de verplaatsing naar het hok binnen ook gewoon met rust en zorg dat de mama voldoende eten en drinken heeft..Gelukkig maar. Ik zou nu pas dinsdagochtend weer controleren en de viezigheid uit het nestje halen. het zijn meestal niet de rammen die de kleintjes iets aan doen. Ik vermoed de cavia's
quote:yajes schreef op 03 augustus 2014 @ 19:40:

Konijnen zijn superleuke beestjes! Tenminste die twee van mijn wel. Het zijn net twee hondjes; ze luisteren echt en zijn enorm tam. En optillen vinden ze niks maar knuffelen en aaien des te meer.

Hoewel ik verantwoordelijk ben voor de konijntjes, vindt mijn dochtertje ze ook geweldig en weet precies hoe ze met hun om moet gaan. Dus ook leerzaam voor haar.Knuffelen en aaien moet je dus niet met konijnen doen.
quote:dubbeltje4 schreef op 03 augustus 2014 @ 19:51:

[...]

Knuffelen en aaien moet je dus niet met konijnen doen.Ligt aan het konijn, die van mij eisen soms geaai. Maar optillen of op schoot doe je beter niet als je je armen en benen heel wilt houden
Alles lijkt in orde! Babykonijn leeft nog en buikje is nog steeds dik!

De mama ziet er ook oke uit!
Leuk minniee dat je nog even een update hebt gegeven.

Fijn dat alles goed lijkt te gaan.
quote:minniee schreef op 04 augustus 2014 @ 11:31:

Alles lijkt in orde! Babykonijn leeft nog en buikje is nog steeds dik!

De mama ziet er ook oke uit!

Fijn voor alle partijen!

Het is toch altijd naar als je op de dieren van een ander past en er gebeurt iets vervelends mee.
quote:renate73 schreef op 03 augustus 2014 @ 16:44:

[...]

Nee een canijn
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja het is heel vervelend als er iets gebeurt met andermans dieren...

Maar nu heb ik het mijn tante nog niet laten weten, omdat ik eerst zeker wou zijn dat het babykonijn zou overleven. Dus wel nog een leuke verrassing voor als ze terugkomen van reis denk ik
Fijn dat het goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven