Angstig ambivalente hechting

04-08-2014 20:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_67551 wijzigde dit bericht op 05-08-2014 04:13
Reden: Weggehaald ivm privacy
% gewijzigd
Van wie heb je deze diagnose dan?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:clementien schreef op 04 augustus 2014 @ 21:41:

Van wie heb je deze diagnose dan?Dokter en psycholoog. De laatste heb ik de intakes bij gehad, ben nu doorgestuurd naar een ander die mij beter zal kunnen helpen en begeleiden
Altijd leuk om met een stickertje te kunnen rondlopen...

(einde cynische modus)

Mijn vraag aan jou: wat ga JIJ eraan doen, behalve die artsen lopen nawauwelen en je achter het stickertje verschuilen?
Wat vreemd, deze 'diagnose'. Bij mijn weten staat dit niet in de DSM, wel?

En al helemaal wonderlijk dat een arts hier verstand van heeft ( of is het een psychiater?) Je kunt dit toch ook niet objectief testen, wel?

Volgens mij kan een psycholoog alleen maar zeggen dat je dit waarschijnlijk hebt, een 'diagnose' stellen maakt het wel heel zwaarwichtig...

Als ik jou was, zou ik hier veel over lezen. Goede populaire boeken hierover zijn 'de relatiesleirek' van egil Linge en 'blijf bij mij' van Rika Ponnet,

Succes!
Dit kan wel degelijk getest worden en ook kun je het als diagnose krijgen. Het is in mijn ogen een moeilijke diagnose, veel sterkte met je verdere therapie en dergelijke.
Hoe wordt dit dan getest? En uit wat bestaat de therapie?
quote:tove82 schreef op 05 augustus 2014 @ 01:42:

Hoe wordt dit dan getest? En uit wat bestaat de therapie?

(ontwikkelings)anamnese, vragenlijsten met scoring (die zijn altijd met veel onderzoek gestandaardiseerd), verschillende testen (bijv. systeem/samenstellingstesten).

Therapie kan meerdere vormen hebben, ligt er aan hoe TO er nu precies mee omgaat. Zijn er bijvoorbeeld ook traumatische gebeurtenissen geweest? Heeft TO 'verkeerde' denkbeelden erdoor gekregen, etc.
quote:choilleich schreef op 05 augustus 2014 @ 01:14:

Altijd leuk om met een stickertje te kunnen rondlopen...

(einde cynische modus)

Mijn vraag aan jou: wat ga JIJ eraan doen, behalve die artsen lopen nawauwelen en je achter het stickertje verschuilen?Hoe kom jij erbij dat ik mij achter het stickertje verschuil? Zie je mij op de bank zitten onder een deken en er niets aan doen? Zo nee, zou je er dan niet over willen oordelen? Ben keihard aan het werk om dit te 'angstsysteem' eruit proberen te krijgen. Lees er veel over en ben mij er zeer bewust van dat mijn gedachtengang en denkbeeld niet juist is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven