Spastische darmen
dinsdag 5 augustus 2014 om 10:47
Gisteren, 2 onderwerpen elders op het forum bekeken dit ging over poep en was het een onderwerp wat me wel raakte.
Helaas heb ik erge last van spastische darmen, tegen de krampen heb ik duspatal en eet ik dagelijks een banaan, daarnaast probeer ik melkproducten te vermijden.
Zijn hier mensen die tips hebben, hoe je hier nog beter mee om kunt gaan?
Helaas heb ik erge last van spastische darmen, tegen de krampen heb ik duspatal en eet ik dagelijks een banaan, daarnaast probeer ik melkproducten te vermijden.
Zijn hier mensen die tips hebben, hoe je hier nog beter mee om kunt gaan?
dinsdag 5 augustus 2014 om 10:56
Goedemorgen,
Kijk hier eens: http://www.pdsb.nl/
Het forum ligt op zijn "reet' maar er is info genoeg.
Ik heb zelf al jaren PDS. Hou vol met je strijd om het juiste voedingspatroon te vinden, en als het niet gaat, leef per dag, en anders per uur
Succes, en hé het is maar shit
Kijk hier eens: http://www.pdsb.nl/
Het forum ligt op zijn "reet' maar er is info genoeg.
Ik heb zelf al jaren PDS. Hou vol met je strijd om het juiste voedingspatroon te vinden, en als het niet gaat, leef per dag, en anders per uur
Succes, en hé het is maar shit
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!

dinsdag 5 augustus 2014 om 11:06
Omgaan met spastische darmen is trial & error en wat voor de één werkt kan de ander juist weer veel last geven.
Voor mij werkt Paleo erg goed (weinig tot geen granen, veel groente en fruit, weinig zuivel). Ik ontbijt met drie soorten fruit, glas water en een kledder honing, in de blender een smoothie van maken en dat op mijn gemak opdrinken. Voor lunch een salade met gekookt ei, tomaat, cashewnoten en wat vlees(waren). Avondeten met het gezin mee eten maar dan laat ik aardappelen/rijst gewoon staan.
Ik voel me er nu zo'n twee jaar al heel lekker bij, geen opgezette buik meer, geen verstopping, geen krampen. En ik eet lekkerder dan ik ooit gedaan heb. Er zijn heel veel websites met paleo recepten dus eentonig hoeft het ook niet te worden.
Voor mij werkt Paleo erg goed (weinig tot geen granen, veel groente en fruit, weinig zuivel). Ik ontbijt met drie soorten fruit, glas water en een kledder honing, in de blender een smoothie van maken en dat op mijn gemak opdrinken. Voor lunch een salade met gekookt ei, tomaat, cashewnoten en wat vlees(waren). Avondeten met het gezin mee eten maar dan laat ik aardappelen/rijst gewoon staan.
Ik voel me er nu zo'n twee jaar al heel lekker bij, geen opgezette buik meer, geen verstopping, geen krampen. En ik eet lekkerder dan ik ooit gedaan heb. Er zijn heel veel websites met paleo recepten dus eentonig hoeft het ook niet te worden.
dinsdag 5 augustus 2014 om 11:07
Het ligt er erg aan hoe lang je het al hebt. Ik zou zeggen ga langs de dokter, veel mensen lopen in deze tijd een voedselvergiftiging op. Bij de dokter ga je dan bloedprikken, die zal aan de hand van de gegevens checken of er ergens een ontsteking zit. Niet denken dat dit te veel werk is, gewoon bellen en dan kun je vaak gelijk langskomen. Het is niet iets waar je lang mee wilt blijven lopen.
dinsdag 5 augustus 2014 om 11:34
Bij de arts ben ik al vaak geweest, ben hiervoor ook daar onder behandeling. Maar dacht vraag het de mensen hier, omdat die hier leven ervaring mee hebben denk ik.
Mijn lichaam reageert de ene keer niet op een voedingsmiddel en de volgende paar keren wel, het is een beetje afwisselend.
Ik wordt er een beetje moedeloos van! Zodoende
Mijn lichaam reageert de ene keer niet op een voedingsmiddel en de volgende paar keren wel, het is een beetje afwisselend.
Ik wordt er een beetje moedeloos van! Zodoende
dinsdag 5 augustus 2014 om 11:43

dinsdag 5 augustus 2014 om 12:06
Hier ook PDS, denk ik tenminste, want uit de onderzoeken is geen duidelijke oorzaak gekomen. Heb vooral last van opgezette buik en de ene keer harde, andere keer zachte ontlasting. Gelukkig weinig last van krampen. Wat eten betreft kom ik er niet achter wat wel of niet goed is, het lijkt totaal willekeurig. Wel denk ik dat het goed is om veel te bewegen, vooral wandelen. Toen ik als postbezorger werkte had ik amper last van mijn buik
dinsdag 5 augustus 2014 om 12:17
Hypnotherapie! Ik ben zelf helemaal niet zo van het ‘zweverige‘ maar dit heeft me echt geholpen. Ik heb al 12 jaar pds en tijdens de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap werd het 10x erger. Ik ben niet bij een therapeut geweest maar heb een sessie gedownload speciaal voor ibs. Een paar weken bijna elke dag gedaan en het werd iedere keer een stuk dragelijker.
Ik heb ook een boek over pds en daar staan allerlei tips in waardoor ademhalingstechnieken voor wanneer je een ‘aanval‘ heb (heb zelf altijd erge buikkrampen) Dit gebruik ik ook wanneer ik er veel last van heb en helpt mn buik wat tot rust te brengen.
Qua dieet heb ik zo‘n beetje alles geprobeerd maar niets helpt helaas
Ik heb ook een boek over pds en daar staan allerlei tips in waardoor ademhalingstechnieken voor wanneer je een ‘aanval‘ heb (heb zelf altijd erge buikkrampen) Dit gebruik ik ook wanneer ik er veel last van heb en helpt mn buik wat tot rust te brengen.
Qua dieet heb ik zo‘n beetje alles geprobeerd maar niets helpt helaas

dinsdag 5 augustus 2014 om 15:04
Ik wordt bijna elke ochtend wakker met krampen, dan start ik langzaam op en dan gaat het wel. Tot dat ik bij de lunch / avond eten kom, het gaat soms beter en soms slecht, ook snachts wel eens. Welke voedingsbron de oorzaak is weet ik ook eigenlijk niet.
Inmiddels ben ik er wel achter, als ik een bakje campina vla heb gegeten dat binnen knowtime mis is, dus dat doe ik niet meer.
Inmiddels ben ik er wel achter, als ik een bakje campina vla heb gegeten dat binnen knowtime mis is, dus dat doe ik niet meer.