Hoe pak ik dit aan?

05-08-2014 23:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb een nieuwe nickname aangemaakt om herkening te voorkomen (zoals zovelen :-) )

Ik zit met het volgende en ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Relatie: al geruime tijd samen met mijn vriend. We wonen samen (geen kinderen). Denk al een jaar twijfels of ik met m verder wil. Het voelt meer slecht dan goed.

Werk: door reorganisatie worden er mensen boventallig verklaard (eind van dit jaar). Ik heb een vaste aanstelling maar ga er vanuit dat ik weg zal moeten omdat ik nog maar paar jaar vast contract heb (last in, first out).

En ja, wat moet je dan? Relatie nu verbreken betekent op zoek naar eigen huisje. Ik zou dan nu nog een huisje kunnen kopen met het risico dat ik straks zonder werk zit....

Qua werk, ik zou het jammer vinden als ik weg zou moeten maar ik zie t ook als een gelegenheid om wellicht iets te gaan doen wat ik ECHT leuk vind (mijn droombaan) en hiervoor een opleiding te gaan volgen.

Het is lastig. Het ene moment wil ik dat, het andere moment wat anders. Ik vind het moeilijk om de structuur te vinden hoe ik dit moet aanpakken.

Ik hoop dat mijn verhaal zo wat duidelijk is :-)

Alvast bedankt voor de adviezen.
Weet je relatie van je twijfels? Wel zo eerlijk toch?

En kan je niet huren ipv kopen?
Hangt het eventueel verbreken van je relatie af van je baan?

Je kan ook zonder ontslagen te worden die opleiding gaan volgen natuurlijk.

Als je alleen bij hem blijft voor de financiele zekerheid, dan denk ik wel met zekerheid te kunnen zeggen dat je twijfels blijven en dat de bom alsnog barst. Waar zoek je precies structuur in?
Dus je blijft alleen bij hem omdat je evt je baan binnenkort kan verliezen?
Beetje te berekenend ben je.
Oefffff......

Dit klinkt in mijn lezers ogen allemaal wel heel erg overwogen als ik eerlijk ben. Jij bent niet blij/gelukkig met de man met wie je samenwoont en of jij nou wel of niet boventallig verklaard gaat worden doet daar toch feitelijk niets aan af?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, hij weet van mijn twijfels. Hij heeft ze ook maar de relatie kabbelt maar door. We durven denk geen van beiden de knoop door te hakken. We praten niet echt over onze gevoelens wat het ook lastig maakt.

Huren is inderdaad ook een optie. Ik sta alleen niet ingeschreven bij woningbouw. En eigenlijk zou ik het liefst iets van mezelf willen hebben. .....

En de structuur. .. ik denk meer de spreekwoordelijke schop onder de kont om een keuze te maken met alle risico's die daarbij kunnen komen.
Wat is nu belangrijk voor je? Een andere plek om te wonen? Zoek dan een plek die je ook kan betalen mocht je wel zonder baan komen te zitten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik lees het eerder zo dat juist het baanverlies zou kunnen bijdragen aan een nieuw leven, omdat je dan voor je droombaan kan gaan. Nieuw leven zonder vriend is dan wel logisch.
Ik blijf niet alleen bij hem omdat ik mijn baan kan verliezen. Ik hou nog steeds van hem, we leven alleen meer als broer en zus. Relatie issues spelen al veel langer dan eventueel baanverlies.
Ja weet je ..... je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. De luxe van wonen die je door samenwonen ervaart kan je waarschijnlijk niet in stand houden en al helemaal niet als je ook nog eens je baan kwijt zou raken. Kies gewoon voor de rust en jezelf en als je die twee hebt red je het heus ook op een kamer (o.i.d.).
Indien je er wat van wilt maken dan moet je het nu doen. Het is vijf voor twaalf. Wellicht kun je met je werkgever overleggen over die opleiding incl loopbaanbegeleiding als onderdeel van je onderhandelingsstrategie om verder te gaan met je carriere en om het bedrijf te helpen reoganiseren.

Ik heb in het jaar dat ik alleen een huis kocht een opleiding gevolgd en een vaste baan opgezegd voor een tijdelijke betere baan.

Het is gelukt, pech kun je hebben....maar goed niets doen leidt ook tot niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:scriptum schreef op 05 augustus 2014 @ 23:41:

Ik lees het eerder zo dat juist het baanverlies zou kunnen bijdragen aan een nieuw leven, omdat je dan voor je droombaan kan gaan. Nieuw leven zonder vriend is dan wel logisch.Ow.... dan lees ik niet goed misschien.
quote:viva-amber schreef op 05 augustus 2014 @ 23:44:

.

Het is gelukt, pech kun je hebben....maar goed niets doen leidt ook tot niets.Eens
quote:Enn schreef op 05 augustus 2014 @ 23:44:

[...]

Ow.... dan lees ik niet goed misschien.Jawel. Ik laat er alleen een andere interpretatie op los.
Je kan ook particulier huren. Ik vind de keuze tussen kopen of niet - want ik sta niet bij de woningbouw ingeschreven - altijd zo frappant. In mijn omgeving is particulier huren juist heel normaal.
Haha nou dat denk ik niet. Uiteindelijk denk ik dat we allebei op hetzelfde zijn uitgekomen.
Ik zou voor de opleiding tot je droombaan gaan en een kamer gaan zoeken.
quote:twijfel77, 7 uur geleden

Huren is inderdaad ook een optie. Ik sta alleen niet ingeschreven bij woningbouw. En eigenlijk zou ik het liefst iets van mezelf willen hebben. .....

Je hebt nogal wat noten op je zang. Je gaat waarschijnlijk je baan kwijt raken, je relatie loopt niet lekker maar je wilt niet huren omdat je iets van jezelf wilt.

Nu heb je toch ook niks 'van jezelf'? Want je hebt samen met je toekomstige ex een huis. En dat is dan de oorzaak van al je ongeluk ofzo?

Ga iets particulier huren, of in de vrije sector bij een woningbouwvereniging. En máák daar iets van jezelf van. Er wonen hele volksstammen in een huurhuis wat ze gewoon als hun eigen huis beschouwen hoor. En kopen kun je altijd nog.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je gaat achteraf zo'n spijt krijgen dat je dit zo lang door hebt laten modderen...
Bizar, je werk én je relatie zijn beide niet iets waar je voor gaat of helemaal blij mee bent. Wat een leven is dat zeg....

Waar je woont is wel je minste probleem eigenlijk.
Lorem Ipsum
Dat ik twijfel over mijn werk is eigenlijk pas sinds kort. Ik vind mijn werk heel leuk om te doen (ondanks dat het niet in mijn gewenste richting is). Echter, nu er een kans is dat ik boventallig word verklaard, ben ik toch aan het denken van is dit de richting waarin ik verder wil? Is dit dan misschien DE gelegenheid om op zoek te gaan naar mijn al eerder genoemde droombaan en daar een opleiding voor te volgen? Durf ik het risico aan+ de financiële consequenties? En ja, dat komt dan bij de relatietwijfels. Ik weet dat ik stappen moet ondernemen om dingen te veranderen. Maar daadwerkelijk die stappen nemen, dat vind ik lastig.
Jij zit straks over 5 jaar nog te twijfelen.
quote:twijfel77 schreef op 05 augustus 2014 @ 23:42:

Ik blijf niet alleen bij hem omdat ik mijn baan kan verliezen. Ik hou nog steeds van hem, we leven alleen meer als broer en zus. Relatie issues spelen al veel langer dan eventueel baanverlies.

Je houdt van hem.

Zou je niet ook stappen kunnen ondernemen om je relatie weer nieuw leven in te blazen?

Klinkt alsof je in een sleur zit. Je relatie verbreken, breekt de sleur. Maar of dat nou de beste oplossing is?

Ga met je vriend om de tafel.

Schrijf op wat jullie deden toen jullie net samen waren. Wat vonden jullie leuk om te doen? Zijn er andere dingen die je eens samen zou willen doen? Een gezamelijke hobby, vaker naar de film, lange wandelingen, lekker stappen?

Maak een lijst en plan die activiteiten in. Probeer het een half jaartje. Vinden jullie er nog steeds geen bal aan, kan je altijd nog uit elkaar.
Knal er eens een week lang dagelijks seks tegen aan en zie of je nog steeds elkaar als broer en zus ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven