Wonen in de buurt van Eindhoven

07-08-2014 12:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan verhuizen naar (de buurt van) Eindhoven, dit in verband met zijn werk.

Het is geen optie om op en neer te rijden (wonen nu ongeveer aan de andere kant van het land) dus we gaan verhuizen. Ben zelf al druk aan het kijken maar we komen er niet uit, dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

We willen het liefst in een rustige wijk of een rustig dorp rondom Eindhoven wonen. We zoeken een huis van rond de 250.000-300.000 en we hebben geen kinderen (ook niet op de planning). We zoeken wel een wijk of dorp waar vanalles is (supermarkten, winkels e.d.)

Wie helpt ons?
Eindhoven zelf is een heerlijke wervelende stad waar iedereen enthousiast over is die er is geweest en er woont.

Meer kan ik niet melden.

Het is dat het zo ver ligt van de zee, anders zou ik het ook wel leuk vinden om daar te wonen.
Mogelijkheden genoeg.

In Eindhoven is Waterrijk redelijk nieuw.

Qua dorpen vind ik persoonlijk best wat moois:

Son en Breugel

Veldhoven heeft veel mooie wijken en veel voorzieningen. Is bijna dorp meer.

Valkenswaard.

St Oedenrode wat kleiner.

Nuenen is ook mooi.

Zoveel moois in ons skone Brabant!
Huts!
Woon je liever ten zuiden of ten noorden van Eindhoven? Ten noorden heb je son en breugel. Dit is een leuk dorp wat niet al te klein is, er zijn genoeg voorzieningen . Zelfde verhaal voor St. Oedenrode, dat is alleen alweer wat verder van ehv. Nuenen is ook leuk, moet je alleen wel kijken dat je niet in nederwetten of gerwen zit, daar zijn geen voorzieningen maar het hoort wel bij de gemeente nuenen. Best vind ik persoonlijk heel sfeerloos en zou ik nooit gaan wonen. Dit zijn allemaal wel de duurdere dorpen in de buurt van Eindhoven maar je koopt er een prima twee onder een kap voor het geld. Als je iets verder weg gaat zoals aarle rixtel bijvoorbeeld wordt het ook wat goedkoper. Woon je nu in het noorden?
In Geldrop en Best zijn ook heerlijk rustige wijken, met als bijkomend voordeel dat er een NS station is.
Waterrijk heb ik gezien. Dat is een nieuwbouwwijk en dat spreekt ons niet heel erg aan, eerlijk gezegd.

Valkenswaard hebben we ook gezien, dat sprak ons wel aan. Kun je daar meer over vertellen?
Kijk eens rond in Heeze
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik heb maar een jaar in Valkenswaard gewoond, dus kan er niet écht over oordelen.

Maar wat ik daar fijn vond is een leuk winkelcentrum.

Veel leuke eettentjes.

Een theater waar best wat te doen is.

Gemoedelijke sfeer. Geen roddeldorp.

En als je ervan houdt héél veel groen en prachtige natuur op fietsafstand.

Heide, bossen, vanalles.
Huts!
Valkenswaard is leuk maar niet meer dorps vind ik. Het heeft wel een heel sfeervol centrum. En je bent inderdaad zo in Eindhoven. Als je nog vaak terug naar het noorden wilt scheelt het wel al snel een half uur als je ook ten noorden van Eindhoven gaat wonen en rechtstreeks de A2 op kunt.
Oirschot is ook heel mooi, en dan zit je tussen Eindhoven,Tilburg en Den Bosch. Ook in de buurt van Oisterwijk waar je heerlijk de bossen in kunt en gezellig het terras op kunt. Son is ook mooi, Veldhoven heeft veel winkels..
Valkenswaard is een ontzettend gezellig dorp, waar veel mensen wonen die al generaties lang daar wonen. Veel mensen praten dan ook behoorlijk plat.

Maar ze zijn er wel vriendelijk, en je hebt er alles qua winkels.

Er komen ook veel rijke mensen om te shoppen, vooral uit Vlaanderen.

Oh, en het heeft het hoogste aantal kapsalons per inwoner :-)

Ik zou er zo gaan wonen, maar man en ik werken ten Noorden van Eindhoven, en dat zou ons 30 minuten extra reistijd opleveren in de spits.
Ik zou er zelf ook op letten hoe het OV zit.

Ten westen van Eindhoven heb je geen treinstations en een dorp als Oirschot (wel heel leuk!) is ook met de bus niet makkelijk te bereiken.

Maar als jij, en je vrienden, nooit met het OV komen/gaan is dat natuurlijk minder relevant.
Wij zijn laatst een keer door Valkenswaard gereden en het sprak ons inderdaad aan maar ja, we zijn er verder niet bekend.

Welke wijken zijn aan te raden in Valkenswaard en welke niet?

Heeze hebben we ook gezien, dat is kleiner dan Valkenswaard maar volgens mij ook wel gezellig. We vroegen ons alleen af of het niet meer ons kent ons is dan in Valkenswaard?

Oh ja, sorry dat ik ben vergeten te melden dat we ten zuiden van Eindhoven zoeken. Sommige dorpen als Nuenen hebben we ook bezocht maar daar vonden we allebei niets aan!

Belgie, net over de grens, zou eventueel ook een optie zijn. Heeft iemand daar tips over?
Nu vind ik persoonlijk het OV hier sowieso niet te vergelijken met dat in de Randstad hoor.
Huts!
JoniJoni heeft gelijk: Oirschot is ook leuk, maar wel wat minder qua voorzieningen en bereikbaarheid met OV.

Oisterwijk is prachtig, maar dat is wel verder van Eindhoven vandaan. Je zit wel lekker dicht bij de Efteling dan
Gewoon Eindhoven zelf. Hartstikke leuke stad! Zoek je om een specifieke reden een dorp? Misschien Valkenswaard?
Mijn zus woont in Overpelt, vlak over de grens.

Ik zou er niet voor kiezen, maar misschien zou ik er anders over denken als ik geen kinderen had. Veel huizen liggen rechtstreeks aan wegen waar 80 gereden mag worden, zonder stoep.

Je kunt er prachtige huizen kopen voor jullie budget, maar het centrum is echt niet gezellig.
Sommige delen van Helmond zijn leuk om te wonen: Suytkade, Brandevoort en Oud-Brouwhuis.

Geldrop heeft leuke delen (buiten de Coevering).

In Eindhoven zelf is de wijk Strijp S erg leuk, vind ik.
Ik kom uit Valkenswaard dus als je meer wilt weten kan je me ook pb en

Hou er rekening mee dat de verbinding naar Eindhoven erg druk is. Vooral door de n69 die vanuit Valkenswaard naar Waalre en Eindhoven gaat. Ik heb ook n tijd in heeze gewoond. Ik zou hier wel naar terug willen. Absoluut geen ons kent ons goede verbindingen naar Geldrop en Eindhoven en rust natuur en alle voorzieningen. Misschien Waalre nog een optie?
Valkenswaard of Maarheeze.
..
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 07-08-2014 22:08
Reden: Herkenning
% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
...
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 07-08-2014 22:09
Reden: Herkenning
% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Valkenswaard is druk en altijd een ellende om erin of eruit te komen.

Veldhoven is veel beter bereikbaar je zit zo op de snelweg waar je alle kanten op kunt . En genoeg leuke wijken te vinden vind ik.

Je zou voor meer het dorpse gevoel naar Oerle kunnen kijken.

En in Eindhoven zelf zijn ook wel leuke wijken te vinden nog.
Valkenswaard, Aalst of Waalre. Die laatste twee zijn een stuk prettiger qua reizen naar Eindhoven, door de N69, is altijd aanschuiven. Vanuit Aalst en Waalre kun je die evt vermijden als je wil.

Eindhoven zelf kan ook, maar dan moet je echt goed weten waar wel en niet. Voor je het weet woon je in de Bennekel
Veldhoven vond ik saai. Leuk die winkels maar sfeervol is het niet. Valkenswaard is veel leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven