Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Hoi allemaal,

Ik zoek een meisjes naam die past bij Fien.

Op ons lijstje staat tot nu toe Lieve, Jip en Madelief.

Hebben jullie nog leuke ideeën erbij?
Fien&

Puck

Robin

Sam

Mare

Lana

Lizz

Maeva

Rune

Hanne

Saar

Mea
We hebben nog maar 20 weken en komen er maar niet uit. Voor onze zoon waren we er zo uit, maar het lukt nu niet. We hebben wel namen die we leuk vinden, maar het blijft twijfelen voor zowel een jongen als meisje. Misschien zitten we wel te vast in de richting waarin we zoeken. Zeker is dat de naam niet te populair mag zijn en in ieder geval 2 lettergrepen (of meer) hebben. Dus welke naam vinden jullie passen bij Kasper. Ik hoop even een nieuwe insteek te krijgen.
@Tica2

Meisje:

Leah

Feline

Juliet

Karlijn

Mirthe

Jasmijn

Meike

Jongen:

Leander

Rutger

Chris(tian)

Robin

Fabian

Boaz

Julian

Joël
@mamaafrika Ik vind Fien en Madelief heel leuk!

Fien en ....

Teddy, Veere, Sjuul, Puck, Bregje, Else, Mikki, Saar, Lot, Noor, Soof, Maud, Lauke, Sam, Sammie, Kris, Bo, Moon, Mies
@tica2 Thijmen en ...

Sophia, Merel, Merle, Dominique, Rhune, Svea, Rosa, Meva, Lisan, Elsa, Norah, Julin, Julia, Violet, Inga, Esper.

Fabian, Julian, Julius, Reinder, Steven, Maarten, Wouter, Bastiaan, Sebastiaan, Ruben, Siemen, Laurens, Lucas, Floris, Jesper, Michiel, of wat korter: Wout, Wart, Cas, Chris, Bas, Tom, Lars, Jesse, Loek.
http://www.babybytes.nl/namen/jongens/Thijmen

Misschien de je inspiratie op hoe deze Thijmens anders zouden hebben geheten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Tica2 schreef op 06 augustus 2014 @ 21:57:

We hebben nog maar een paar weken en komen er maar niet uit. Voor onze zoon waren we er zo uit, maar het lukt nu niet. We hebben wel namen die we leuk vinden, maar het blijft twijfelen voor zowel een jongen als meisje. Misschien zitten we wel te vast in de richting waarin we zoeken. Zeker is dat de naam niet te populair mag zijn en in ieder geval 2 lettergrepen (of meer) hebben. Dus welke naam vinden jullie passen bij Thijmen. Ik hoop even een nieuwe insteek te krijgen.

Thijmen &zusje;

Sofie

Laurien

Madelon

Benthe

Mirthe

Suze

Naomi

Nina

Lotte

Sanne

Veerle

Jolien

Mara

Thijmen & broertje;

Steven

Sander

Jelle

Roald

David

Alex

Leon

Reinder

Laurens

Menno

Aron
Op het gevaar dat ik straks herkend word. Bedankt voor het meedenken. Betreft de meisjesnaam worden er weinig verassingen genoemd. Uit de lijstjes vind ik verder Mirthe, Jasmijn, Norah, Veerle, Sanne en Sophia/Sofie mooi, maar man vindt dit niks.

Qua jongensnamen zitten er nog wel verrassende namen bij.Met name Boaz laat ik even op mij inwerken. Verder staan veel (lange) namen van Catoo op ons lijstje, maar is het net niet.
Wij denken ook aan de naam Morris echter ben ik bang dat het niet past bij achternaam... Achternaam begint met S of Z (om niet te veel te verklappen) en (misschien zie ik dat alleen...) je kunt het met achternaam ook zien als Morr is ... Of is dat ver gedacht?

Andere naam waar we aan denken is Duuk.
mimmie83, leuke namen!

Ik vind Morris geweldig en zie niet echt het probleem omdat Morris twee lettergrepen heeft.

Bij korte voor en achternaam vind ik het wel vaak 'gek' staan.

Denk aan Tim Mol, Jip Pol, Mik Kam, Lev Vos.

Duuk vind ik ook heel leuk. Staat ook op mijn lijst sinds vandaag :-) (ben druk een jongenslijst te maken :-)). Bedankt dus.

Heb je nog een reservelijst toevallig waar ik misschien uit kan putten ?
Mimmie83, nog een lojstje ter inspiratie

Faber

Fabian

Wouter

Boris

Casper

Jurriaan

Xander

Lucas

Jonas

Mathias

Jasper

Alex

Midas

Jurre

Jurgen

Vincent

Lidia

Iris

Isis

Evi

Merle

Odilia

Odette

Suzanne

Amber

Meike

Liza

Indy

Nadia

Morris met achternaam s of z kan wel, maar zou voor mij ook een twijfelpunt zijn. Wel een hele leuke naam!
Ik vind Duuk net wat leuker dan Morris! En Duuk Sanders (bijv) staat toch heel mooi! Beter dan Morris Sanders, maar ook dat vind ik niet heel ernstig (geen reden om je favoriete naam niet te kiezen).

In dezelfde stijl is misschien nog:

Morris, Duuk,

Mart, Marn, Flint, Fender, Yann, Mingus (vind ik zo'n lieve naam), Marius, Marnix, Chiel,
Maar stel de achternaam is Streng. Morr is Streng. Of is dat te ver gedacht dat mensen dat ervan gaan maken?
Mimmie, ik snap niet je twijfel. Voor mij zou het een reden zijn om de naam niet te kiezen, maar ik ben dan ook wel een ontzettende pietlut wat betreft namen. (Ik zou bijv nooit dezelfde letter voornaam als achternaam kiezen, 2kinderen niet een naam met dezelfde letter geven, en zo heb ik nog een hele hoop eisen aan namen voor onszelf)
O dat vind ik wel interessant! Want ik vind dezelfde letter voornaam + achternaam juist heel stoer! Wat vinden anderen?

Dus dan bedoel ik Guus Grotenhuis of Hanna Haverkort of Julias Janssen. Er zijn ook combi's die ik niet zo mooi vind, maar dat hou je altijd
Maar wat vindt de rest van dezelfde letter voor voor- en achternaam?

Was benieuwd naar jullie meningen.

Las net over de zanger Benjamin Booker, is weer zo'n voorbeeld. Stoer of stom? (niet de zanger maar de naam
Voor mij geen issue.
Wat denken anderen met een achternaam als Streng of bijvoorbeeld Lang en voornaam Morris? Lees je dan Morr is Lang of Morris Lang?
Mimmie zo heb ik het nog nooit bekeken/gelezen. Ik ken een Morris de Jager en heb nog nooit gedacht Morr is de Jager.

Maar misschien denk ik ook nog niet ver genoeg na. Ik vind een voornaam die begint met dezelfde letter als de achternaam geen probleem zolang er geen vreemde combi's ontstaan. Bijv. VVV of SS of WC (ik noem maar iets).
@catooo

Ik vind die alliteratie van voornaam en achternaam juist heel mooi!
Ik spreek toch geen Chinees?!
@tica

Als ik zou moeten kiezen tussen Elsa en merel zou ik gaan voor Merel. Vind ik ook mooier klinken ivm de naam van jullie zoon.

Verre nog wat ideeën (weet niet wat er al genoemd is):

Merle

Mirre

Marèl

Manèl

Madelon

Ronja

Rodee

Romee

Romy

Yara

Janne

Jolin

Christa/Krista/Christine

Karlijn

Jolinde

Jorinne

Nadia

Nadine

Amber

Ghanna

Christian

Leander

Remert

Jarrick/jarick

Micha (uitgesproken als Miesja of als Miega)

Benjamin

Jonathan

Quinten

Pepijn

Joas

Xander

Sebastiaan

Bastiaan

Berend

Karsten

Elmar

Jarmo

Ebian
We hebben nog even, maar komen er niet uit. we verwachten na een dochter een zoon! geweldig, maar jongensnamen blijkt niet echt ons ding.... voor een meid waren we er al uit dat zou Fem Olivia geworden zijn.

qua jongens namen liggen we echter helemaal niet op 1 lijn. Man denkt aan Sep of Jack waar ik eerder denk aan Olivier of Jefta. Onze dochter heet Mirre.

Liever geen naam beginnend met een M en ik ben niet weg van engelse namen.

Graag wat frisse input!
@meertjee

Goede smaak hebben jullie! Ik vind zowel Mirre als Fem Olivia prachtig. Geen idee of ik je kan helpen, maar misschien zit er iets tussen...

Jorn

Len

Mart

Simme

Nick

Nard

Jarde

Ebian

Jilles

Chiel

Marnik

Jesper

Jesse

Menno

Jarmo

Jonathan

Stan

Quint(en)

Bastiaan

Kasper

Simon

Zitten er namen tussen in de goede richting?
Meertjee;

Luuk

Bram

Thijmen

Boaz

Aron

Nathan

Timo

Leon

Emiel

Laurens

Seth

Marten

Joas

Ravi

Bjorn

Reinder

Jorrit

Yannick

Jorn

Jelle

Fert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven