Wonen in de buurt van Eindhoven

07-08-2014 12:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan verhuizen naar (de buurt van) Eindhoven, dit in verband met zijn werk.

Het is geen optie om op en neer te rijden (wonen nu ongeveer aan de andere kant van het land) dus we gaan verhuizen. Ben zelf al druk aan het kijken maar we komen er niet uit, dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

We willen het liefst in een rustige wijk of een rustig dorp rondom Eindhoven wonen. We zoeken een huis van rond de 250.000-300.000 en we hebben geen kinderen (ook niet op de planning). We zoeken wel een wijk of dorp waar vanalles is (supermarkten, winkels e.d.)

Wie helpt ons?
Belgie zou ik niet doen, qua reisafstand.
Praat eens met een paar makelaars, die weten waar je op moet letten en vissen naar boven wat voor jou het belangrijkste is. Laat ze wat verschillende suggesties doen en laat het bezinken.
Kent Cateautje nog een andere Eindhoven soms? Want het Eindhoven dat ik ken, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden...
quote:olijfje86 schreef op 07 augustus 2014 @ 14:17:

Kent Cateautje nog een andere Eindhoven soms? Want het Eindhoven dat ik ken, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden...

Haha! Het Eindhoven dat ik ken vind ik ook een erg leuke stad. Kom er heel graag! Het is zeker niet de moeite stad maar het heeft alles wat andere grote steden ook hebben.

To: Ik zou kijken naar Valkenswaard, Waalre of Eindhoven zelf.
Helmond, wijk Brandevoort echt superleuk!

Eigen station dus binnen een paar minuutjes sta je in hartje Eindhoven.
quote:orchidee1982 schreef op 07 augustus 2014 @ 14:37:

Eigen station dus binnen een paar minuutjes sta je in hartje Eindhoven.Helmond? Raad je nou echt Helmond aan? Daar zou ik dan weer niet dood gevonden willen worden.
quote:orchidee1982 schreef op 07 augustus 2014 @ 14:37:

Eigen station dus binnen een paar minuutjes sta je in hartje Eindhoven. Helmond? Zou ik niet doen hoor.
Ik woon zelf ook in zon mooi dorp in de buurt van Eindhoven en ik werk in Eindhoven. Het is hier mooi wonen. Ik zou kiezen voor Son en breughel sint Oedenrode of best. Best is weer wat groter.
O ja en we hebben de a50 perfecte verbinding met Eindhoven!
quote:carpediem90 schreef op donderdag 07 augustus 2014 14:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="orchidee1982 in "Wonen in de buurt van Eindhoven"" class="messagelink">orchidee1982 schreef op 07 augustus 2014 @ 14:37</a>:</b>

Eigen station dus binnen een paar minuutjes sta je in hartje Eindhoven.</div></blockquote>Helmond? Raad je nou echt Helmond aan? Daar zou ik dan weer niet dood gevonden willen worden. Agree
Ik zou echt never nooit in Helmond gaan wonen. Verschrikkelijk. Eindhoven zelf vind ik wel erg leuk. Nuenen is ook leuk en gezellig.
Eindhoven is supertof! De binnenstad vind ik persoonlijk minder boeiend, maar Strijp S is bijvoorbeeld weer heel fijn. Bij het terrein van Piet Hein Eek is ook veel te doen. Of bij het NRE-terrein of sectie C aan de andere kant van de stad.

Qua nieuwbouw is er bij Strijp R volgens mij nog veel te vinden. Goed te bereiken vanaf de snelweg, dicht bij het Philips de Jong Park en ander groen. Op een steenworp afstand van Strijp S en station Beukenlaan.

Bij de woenselse markt wordt ook gebouwd, ziet er ook veelbelovend uit.

Eindhoven is niet zo groot, binnen de ring is alles goed te befietsen. Er is veel groen en er zijn maar weinig plekken waar ik niet zou willen wonen.
O wacht, ik zie dat je liever geen nieuwbouw zoekt en meer naar de zuidkant kijkt. Daar weet ik dan weer niks van. Alleen dat de genneper parken met de watermolen een fijne plek is.
Bladel! Is niet ver van Eindhoven en er is een mooie winkelstraat. Is echt een dorp, maar wel met een goed centrum. Zelf heb ik in Eindhoven gewoond, maar ik ben blij dat ik er weg ben, zeker met kindjes vond ik het niet erg prettig om te wonen.
Valkenswaard is prima wonen, leuk centrum al worden de winkels wel steeds meer minder maar dat is overal. Qua wijk zou je kunnen kijken naar bv Turfberg. Ik woon daar ook en rijd in 40 min naar het noorden van Eindhoven over de N2 in de spits. Je zou ook kunnen kijken voor Dommelen een klein kerkdorpje wat valt onder de gemeente Valkenswaard.
Eindhoven, prima winkelstad, verder beetje koude stad. Heeft totaal niet die bourgondische sfeer en gezelligheid. Als je dat niet zoekt kun je er prima wonen. Verder zijn de dorpjes om Eindhoven wel mooi, maar ook erg duur. Maar met jouw budget moet dat wel lukken.
quote:mniekske schreef op 07 augustus 2014 @ 14:58:

Ik zou echt never nooit in Helmond gaan wonen. Verschrikkelijk. Eindhoven zelf vind ik wel erg leuk. Nuenen is ook leuk en gezellig.Helmond heeft prima delen hoor. In of rond het centrum zou ik ook niet willen wonen, maar Suytkade, Brandevoort en Oud-Brouwhuis zijn prima wijken.
http://www.funda.nl/koop/ ... ngin-wilhelminastraat-44/

Wat denk je van Budel-Dorplein?

Rustige wijk, Weert vlakbij, Eindhoven vlakbij.

(Dit is niet mijn huis hoor!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ten zuiden van Eindhoven ligt Waalre. Dat is een heel mooi plaatsje om te wonen. Veel groen, bosrijk. En dan heb je ook nog Leende, ook een leuk dorp.

Eindhoven heeft zelf nauwelijks geschiedenis als stad, toch wel mooie oude huizen en zo, maar veel mooie oude gebouwen hebben ze afgebroken en kale steriele vierkante sjit neergeplant. Dat maakt dat Eindhoven inderdaad een koude stad is, zoals iemand eerder opmerkte.

Maar als je wilt uitgaan, dan biedt eindhoven HEEL veel perspectief. Nergens zoveel winkels, uitgaangsmogelijkheden, bioscopen, etc.

Markt, straten met terrasjes, straatjes met allemaal winkels, bistros, grand café´s en restaurants met mooie terrasjes achter in de tuin. En omdat eindhoven een studentenstad is, is het gezellig uit gaan.
Toch ben ik blij dat ik er niet meer woon. Te druk, te vol, te duur...
Bladel is in de spits nog best een end. En als je in die hoek gaat kijken, zou ik eerder voor Eersel gaan. Genoeg winkels, restaurants. Gezellig.

Budel is ook zo'n end in de spits. Collega woont daar en die zit altijd te mopperen.

Vanuit Valkenswaard/Waalre/Veldhoven kun je wel makkelijk ook op de fiets naar Eindhoven. Doe ik ook, deels als spitsdrukteomzeiling, 25 minuten van huis naar werk in EhvNoord.

Eindhoven: Kortonjo, in Stratum. Als het je smaak is Gijzenrooi (dichtbij natuur). Irisbuurt, als je dichter bij het centrum wil zitten.

In Gestel de Schrijversbuurt, maar of je daar met je budget aan komt...

Nadeel van Eindhoven vind ik dat best veel goede wijken wel erg dicht tegen een mindere aanliggen. Berkelbosch is heel mooi, maar niet met Doornakkers als buren. Gijzenrooi heeft Tivoli er tegenaan liggen. Dat heb je met best wat buurten. Daarom zijn wij buiten Eindhoven gaan kijken, met hetzelfde budget als jullie.
Waalre is inderdaad ook leuk, maar wel duur! Volgens mij zelfs de duurste gemeente van Brabant, dus daar krijg je minder huis voor je geld.
Met het budget van TO kun je daar een prima woning kopen. En beter het slechtste huis op de beste locatie, dan het beste huis op de slechtste.

Zo even een paar voorbeelden:

Vlakbij het bos

Wat centraler

Opknapper, maar superlocatie

Ik geloof dat ik Aalst wel mooier vind dan Waalre zelf, als ik zo eens op funda en google maps kijk.
Vrienden van mij wonen in Maarheeze- dat kan ik je niet aanraden. Zij klagen over gebrek aan voorzieningen, alles is daar ver weg.
Leuke huizen, Ginger, al hebben we geen zin in opknappers Maar Waalre lijkt ons zeker de moeite waard. We willen nu wat info verzamelen en dan dit weekend gaan kijken naar de omgeving, dorpen, voorzieningen e.d.

Dorpen die nu op ons lijstje staan zijn:

Valkenswaard

Waalre

Heeze

Budel (al is dat wat verder weg, maar op basis van wat we op internet gezien hebben, willen we er zeker even kijken)

Iemand noemde ook nog Budel Dorplein. Dat is volgens mij erg klein maar we gaan het gewoon even bekijken. Bovendien is het vlakbij Weert en dat is ook een stad die we wel leuk vinden.

Sorry dames, dorpen als Nuenen, Sint Oedenrode enzo spreken ons niet aan. In die hoek hebben we al eens gekeken. We willen het echt ten zuiden van Eindhoven zoeken. Voor ons gevoel is er in de dorpen ten zuiden van Eindhoven wat meer te doen en leeft het wat meer.

Bladel spreekt ons ook niet aan. Dat vinden we dan weer net te ver weg. Bovendien horen we van kennissen die in Hapert gewoond hebben, dat het in die hoek (Hapert, Bladel, Eersel, Reusel) echt ons kent ons is en dat spreekt ons ook niet zo aan.

De dorpen net over de grens (Hamont-Achel, Neerpelt, Overpelt, Lommel) spreken ons ook zeker aan. Vooral van Lommel hebben we een goede indruk. Niet alleen de prijzen natuurlijk maar de hele omgeving; het leven. Nadeel is inderdaad wel dat we met vervoer weer wat langer onderweg zijn. Toch willen we het nog niet helemaal afschrijven.

In Lommel is veel te doen; er zijn veel voorzieningen, winkels, bedrijven, bioscoop, restaurantjes, café's enz,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven