nieuwbouw verkopen

08-08-2014 21:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een nieuwbouwhuis gekocht en zou het graag willen verkopen. Ik wil graag weten of dit mogelijk is. Om wat achtergrond informatie te geven, ze kunnen elk moment beginnen met bouwen en ik ga deze maand langs bij de notaris hiervoor (alle contracten zijn al getekend).

Wie weet antwoord op mn vraag??

Alvast bedankt!!

Melissa
Dat is volledig afhankelijk van de clausules die opgenomen zijn in je koopcontract. Lees deze eens door.
Waarom wil je dat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je nog niet bij de notarisbent geweest ben je nog geen eigenaar. Je zal de koopovereenkomst moeten ontbinden en dan zoekt de projectontwikkelaar een nieuwe koper.

Of je moet naar de notaris, alles tekenen zodat je eigenaar bent van een perceel bouwgrond en de voorwaarden van de bouwer bekijken wanneer je het mag doorverkopen en leveren. Vaak zit er een anti-speculatieclausule in dat je het binnen een aantal jaar niet mag verkopen
Je bent wel al eigenaar, je hebt het koopcontract al getekend neem ik aan? Dan maakt het niet uit dat je nog niet bij de notaris bent geweest.

Je zal in het koopcontract moeten kijken of je wel mag verkopen, en of jouw reden wel een reden is dat je mag verkopen.

Ben wel benieuwd waarom je het nu al wilt verkopen.
Wat ga je precies doen bij de notaris?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb mijn nieuwbouwhuis de dag na oplevering weer verkocht.

Maar ik had het huis gekocht met een koopgarantregeling. Dus ik verkocht het weer terug aan de woningbouwvereniging.

Dat is dus misschien wel een hele andere situatie.

Ik kon het niet voor de oplevering verkopen.
quote:katrien1974 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 22:12 Als je nog niet bij de notarisbent geweest ben je nog geen eigenaar. Je zal de koopovereenkomst moeten ontbinden en dan zoekt de projectontwikkelaar een nieuwe koper.

Of je moet naar de notaris, alles tekenen zodat je eigenaar bent van een perceel bouwgrond en de voorwaarden van de bouwer bekijken wanneer je het mag doorverkopen en leveren. Vaak zit er een anti-speculatieclausule in dat je het binnen een aantal jaar niet mag verkopen Ontbinden kost 10% van de koopprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven