Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar..

09-08-2014 16:22 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word grijs. Aan mijn slapen en her en der losse haartjes. Ik verg mijn haar normaal gesproken bruin, maar nu gaat het zo hard dat ik elke drie weken zou moeten kleuren en dat maakt de kleur zo hard. Denk nu over highlights. Iemand tips? Hier gaan anderen hiermee om?
Vroeger verfde ik ook, maar ik heb het opgegeven en ben dan ook grijs. Het is niet het enige waaraan je kunt zien dat ik niet meer jong ben, dus was het ook tamelijk nutteloos.

Als je pas 30 ben, kan ik me wel voorstellen dat je nog even niet toe bent aan grijs haar.
quote:rosie76 schreef op 09 augustus 2014 @ 17:59:

Ik weet niet of het beleefd is, maar wel een uitzondering. Grijs haar staat doorgaans echt ouder.Maar zou dat juist niet komen doordat zoveel vrouwen hun haar verven? Waardoor we ontwend zijn dat ook dertigers al best grijs kunnen zijn?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik zou mooie fijne highlights aan laten brengen rosie laat dat zelf ook doen. Zo kun je ze toch aardig camoufleren en je kunt zo blind gaan als jezelf zou willen. Te blond moet ik zelf niet want dat maakt me zo flets want ben van mezelf ook donkerblond bruin.Heb nu zelf caramel blond erdoor matcht erg mooi en ziet er ook nog eens natuurlijk uit.

Ben nog lang niet aan grijze haren toe voel me nog jong
Tja, loszittende en uitvallende tanden horen ook bij het ouder worden, maar ik zal nooit met een tandenloos gezicht door het leven gaan.

Over haar, ik ben kapster dus is het sowieso mijn eer te na om met grijs haar rond te lopen. Tenzij het prachtig zilverwit is, dat is gewoon cool. Maar anders zie je er gewoon ouder uit dan nodig is.

Sterker nog, vaak ziet het er onverzorgd uit.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:tonkje schreef op 09 augustus 2014 @ 20:18:

[...]

Maar zou dat juist niet komen doordat zoveel vrouwen hun haar verven? Waardoor we ontwend zijn dat ook dertigers al best grijs kunnen zijn?

Grijs haar is gewoon een teken van ouderdom.

Vooral oude mensen zijn grijs, zelden dan een twintiger grijs is ( ja, ze bestaan ) en voor een dertiger is grijs zijn ook niet bepaald standaard

Grijs haar bij mannen vind ik dan niet storend, zeker als ze een gaaf model erin hebben geknipt.
quote:tonkje schreef op 09 augustus 2014 @ 20:18:

[...]

Maar zou dat juist niet komen doordat zoveel vrouwen hun haar verven? Waardoor we ontwend zijn dat ook dertigers al best grijs kunnen zijn?

Ja, dat denk ik wel. Ouder worden mag niet in onze maatschappij. Iedereen wil wel ouder worden maar dat mag vooral niemand zien.

Ik begin ook zilveren haren te spotten tussen mijn eigen kleur en ik zit er niet mee. Ja, de eerste keer was ik wel even geschrokken, bang dat ik binnen no time grijs zou zijn. Maar dat is nu alweer een paar jaar geleden en het is niet erger geworden. Mijn moeder werd pas echt goed grijs toen ze al bijna 60 was, dus dat hoop ik dan ook maar voor mezelf. Maar is het anders, dan is het ook goed. Ik ga niet verven. Dat dat onverzorgd is vind ik echt je reinste onzin. Dat ligt toch echt aan anderen dingen dan aan je haarkleur.
quote:saaaaar81 schreef op 09 augustus 2014 @ 21:11:

Tja, loszittende en uitvallende tanden horen ook bij het ouder worden, maar ik zal nooit met een tandenloos gezicht door het leven gaan.

Over haar, ik ben kapster dus is het sowieso mijn eer te na om met grijs haar rond te lopen. Tenzij het prachtig zilverwit is, dat is gewoon cool. Maar anders zie je er gewoon ouder uit dan nodig is.

Sterker nog, vaak ziet het er onverzorgd uit.Dat is van een heel andere orde dan grijs haar, en tegenwoordig vallen ook tanden niet zomaar meer uit je mond zoals bij vroegere generaties die nooit naar de tandarts gingen. Nee, ik ben het niet met je eens dat grijs haar geverfd moet worden omdat het anders oud en onverzorgd staat.
Saaaar, jij als kapster weet dit: is het waar dat vrouwen met donker haar eerder grijs worden dan vrouwen met blond haar? Of valt het dan gewoon meer op?
Nee joh, valt gewoon minder op bij blond haar.

vriendin van me werd al op haar 23e grijs trouwens ;)
quote:Sylphide75 schreef op 09 augustus 2014 @ 21:19:

[...]

Dat is van een heel andere orde dan grijs haar, en tegenwoordig vallen ook tanden niet zomaar meer uit je mond zoals bij vroegere generaties die nooit naar de tandarts gingen. Nee, ik ben het niet met je eens dat grijs haar geverfd moet worden omdat het anders oud en onverzorgd staat.Mag je vinden, ik ben het njet met je eens. Maar dat was al duidelijk
Sja men kan wel zeggen accepteren, maar als je heel donker type bent zo als ik (niet Nederlands, zwart haar en heel donkere ogen) dan is grijs wel heel opvallend en blond ook niet natuurlijk, en dan zit er maar 1 ding op: telkens bij verven, ik verf het wel iets lichter nu maar heel veel lichter staat gewoon niet mooi bij mensen zo als ik en ik ben 33, vind ik gewoon te jong.

Ik zou ook wel de hele dag door chips en koeken willen eten maar dat heeft ook gevolgen die ik niet wil accepteren, en dat is dus ook een vorm van accepteren, iets doen of laten zo als op voeding letten en je haar verven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven