Gezondheid alle pijlers

hielspoor tips gevraagd

12-08-2014 10:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar heb ik bij opstaan ontzettende pijn aan mijn rechterhiel. Na wat googelen op de symptomen kom ik uit bij hielspoor. Ben nog niet bij een arts geweest maar eerst zelf wat aan het experimenteren geslagen. Dit omdat ik in mijn omgeving mensen ken met dezelfde kwaal en na aanmeten van hele dure zolen behalve een aanslag op hun beurs er niets beter van zijn geworden. Ik heb gelhielzooltjes in mijn schoenen en die helpen goed tegen de pijn. Die komen maar tot halverwege de voet en nu krijg ik last van de onderste rand van die zooltjes. (pff beetje moeilijk uit te leggen zo) Voor mijn werk loop en sta ik veel, draag altijd goed schoeisel zoals Wolky en soms Ecco. Wie heeft tips voor goede zooltjes of schoenen die de pijn verlichten?

Ben al begonnen met oefeningen en die helpen wel, maar na een hele dag werken voel ik het toch weer.
Ik heb het ook gehad. Misschien toch even langs de dokter?
langs de fysio,

Ik heb er een behandeling voor gehad. Nu preventief die gelhielkussens als ik lang moet staan/lopen.

Heel veel rust nemen en niet op blote voeten lopen.
ik heb het ook gehad, naar de dokter. Doorgestuurd naar podoloog en inlegzolen aangemeten gekregen op kosten van de verzekering. Bij mij was het in een paar maanden over.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 12 augustus 2014 @ 10:46:

ik heb het ook gehad, naar de dokter. Doorgestuurd naar podoloog en inlegzolen aangemeten gekregen op kosten van de verzekering. Bij mij was het in een paar maanden over.Ik heb het ook gehad. Niets aan gedaan, alleen wel veel geoefend (oppakken met tenen van dingetjes, rekken en draaien van voeten). Bij mij was het in een paar maanden over.
Ik heb het ook gehad, aan beide voeten tegelijk. Bij mij is het ontstaan door overbelasting (in eens te veel hardlopen zonder goede opbouw). Die gelzooltjes hielpen bij mij niet. Hoe lastig ook, maar rust helpt wel. Ook rolde ik op advies van de fysio met mijn voeten over een tennisbal. Dat deed ontzettend pijn, maar hielp wel op den duur.

Vanwege andere voetklachten heb ik via de podoloog ook steunzooltjes aangemeten gekregen. Ook dat helpt wel.
Ik heb het ook gehad.

Het ging vanzelf over.
Rust

goede sport en wandelschoenen op advies van podoloog

icing

stretchen peesplaat en achilles

masseren dmv balletje onder je voet rollen

rust

rust

rust
En voorkom

overgewicht
Dat rollen met een tennisbal doe ik en helpt wel iets. En aan overgewicht wordt ook gewerkt. Misschien toch maar podoloog proberen. Maar ook daar hoor ik verschillende ervaringen over. Ook dat de aangemeten zolen dan niet in al je schoenen passen. Iemand nog ervaring met van die speciale schoenen MBT heten ze geloof ik?
Ik heb het sinds een paar maanden. Eerst van alles zelf geprobeerd, zooltjes, schoenen van het merk Sketcher, oefeningen. Hielp allemaal een beetje. Op aanraden van een collega ben ik 6 weken geleden naar de fysiotherapeut geweest. Zij heeft gemasseerd, geluidsgolven erdoorheen gestuurd en ik heb een tijdje met een kruk gelopen. Omdat ik pijn in mijn hiel had liep ik verkeerd en deed langzaam aan alles pijn.

En nu ben ik er bijna vanaf. Ik loop weer gewoon en kan hele stukken lopen zonder veel pijn, het is nog wel gevoelig, maar daar is mee te leven en trekt ook langzaam weg.
quote:ririanneke schreef op 12 augustus 2014 @ 11:57:

Dat rollen met een tennisbal doe ik en helpt wel iets. En aan overgewicht wordt ook gewerkt. Misschien toch maar podoloog proberen. Maar ook daar hoor ik verschillende ervaringen over. Ook dat de aangemeten zolen dan niet in al je schoenen passen. Iemand nog ervaring met van die speciale schoenen MBT heten ze geloof ik?Waarom zouden aangemeten zolen niet in je schoenen passen. Je moet je schoenen meenemen. Mits je goede schoenen hebt natuurlijk als je op rommel loopt moet je eerst daar wat aan doen
en stretch je peesplaat op bijv. een traptrede staan en je hakken naar beneden laten zakken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 augustus 2014 @ 12:13:

[...]

Waarom zouden aangemeten zolen niet in je schoenen passen. Je moet je schoenen meenemen. Mits je goede schoenen hebt natuurlijk als je op rommel loopt moet je eerst daar wat aan doenWolky is geen rommel. Weet van vriendin die zolen heeft laten aanmeten dat die niet in alle schoenen van haar even goed passen. In de schoenen die ze mee heeft gehad voor het aanmeten passen ze goed, bij andere schoenen is soms iets ruimte over waardoor je dus op de randjes loopt, net als ik met die gelzooltjes heb. Zelfs met de Wolky schoenen die ik heb, ook allemaal van dezelfde maat, past in de ene schoen het zooltje beter dan de andere.
welnee, je kan met op maat gemaakte steunzolen niet op randjes lopen, ze passen nauwgezet op je voet en als ze in je dagelijkse schoenen passen is het prima. Tenzij je zelf heel vaak van schoenen wisselt en op rommel wilt lopen. Maar waarom zou je dat doen als je hielspoor hebt. Maar als jij je wilt laten leiden door een verhaal van een vriendin dan moet je dat vooral doen
Ik loop op Wolky's, nogmaals dat is geen rommel. En daar heb ik meerdere paren van: bandschoenen, instappers en laarzen. Lijkt me toch niet zo raar dat je van schoenen wisselt?
Goed dan ga je niet naar een podoloog.
Stom van me zeg. Ik dacht dat je tips wilde tegen hielspoor.
Laat maar meds, jij leest zoals gewoonlijk wat je wil lezen.
Inlegzolen en goede sportschoenen dragen hielp bij mij goed en snel. Inlegzolen heb ik gewoon bij de Perry Sport gekocht, maar wellicht dat het nog beter is om het via de huisarts te doen.
Neem 2 paar schoenen dan mee zodat in beide schoenen een passende zool aangemeten kan worden.

Goed oefenen en lang doorgaan met oefenen.
Je bent zelf een theepot
Rianneke bij hielpijn klachten wordt er vaak geroepen dat het hielspoor is. Maar in het overgrote deel bedoeld men eigenlijk problemen met de peesplaat. Vaak geeft dat pijn bij de aanhechting en geeft daardoor dezelfde pijnklachten. De meeste van de hierboven geschreven reacties zullen ook op een peesplaat ontsteking gebaseerd zijn. Heb ik zelf in het verleden ook gehad. Met fysiotherapie ben ik er toen afgekomen.

Laatst had ik dezelfde pijnklachten. Bleek toen ook een ontsteking van de peesplaat te hebben maar ook dat bleek toen secundair aan de werkelijk klacht/oorzaak. Die lag namelijk in een diepe kuitspier die ook op het hielbeen aanhecht. In dit geval ben ik er met behulp van een dry needling behandeling afgekomen. En het flexibeler maken van mijn grote teen want onvoldoende buigzaamheid daarvan bleek uiteindelijk de oorzaak van zowel de peesplaat als de kuitspier problemen.

Ga dus eerst advies inwinnen bij een fysiotherapeut om na te gaan wat het is en waar de klacht aan ten grondslag is. Pas dan kan er een behandelplan ingesteld worden. Hoe een ander van vergelijkbare pijnklachten afgekomen is zegt niets over de behandeling die bij jou nodig zal zijn.

Bij peesplaat klachten is vaak aanvankelijk rust nodig maar in een volgend stadium moet er juist een bepaald mate van belasting zijn om de boel weer te versterken. Enkel rust zal dan de pijnklachten doen verdwijnen maar zal weer terugkomen als je na een tijd de belasting weer opbouwt.
Ik vind het dan vooral een beetje dom om te gaan rommelen zonder een dokter te raadplegen.

Persoonlijk zou ik eerst willen weten wat ik echt heb voor ik daar acties op ga ondernemen

Hier hielspoor gehad en weg gekregen met heel veel bevroren blikjes en een speciale sok, in combinatie met een fysio
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb 2 jaar hielspoor gehad. Niets hielp....fysio, ontstekingsremmers, dure zolen van de podoloog.

Uiteindelijk kwam ik uit bij Crocs, het was een verademing om daarop te lopen. Zij hadden een speciale lijn voor mensen met voetproblemen. Die wilde ik hier komen aanbevelen, maar ik zie net dat die lijn er niet meer is. Daar zaten ook losse zooltjes bij die je in je gewone schoenen kan doen.

Maar goed, door uitsluitend nog op Crocs te lopen ging het bij mij over. En inmiddels loop ik weer op gewone schoenen. Maar wel vaak nog met die zolen erin.
quote:misschicken schreef op 12 augustus 2014 @ 20:21:

Ik heb 2 jaar hielspoor gehad. Niets hielp....fysio, ontstekingsremmers, dure zolen van de podoloog.

Uiteindelijk kwam ik uit bij Crocs, het was een verademing om daarop te lopen. Zij hadden een speciale lijn voor mensen met voetproblemen. Die wilde ik hier komen aanbevelen, maar ik zie net dat die lijn er niet meer is. Daar zaten ook losse zooltjes bij die je in je gewone schoenen kan doen.

Maar goed, door uitsluitend nog op Crocs te lopen ging het bij mij over. En inmiddels loop ik weer op gewone schoenen. Maar wel vaak nog met die zolen erin.

Hielp ook zo'n maffe sok niet?

Ik heb daar echt heel veel baat bij gehad
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven