overleden vriendin graf

12-08-2014 13:13 23 berichten
Hallo,

Vandaag 3 weken geleden is een goede vriendin van mij gestorven. De bloemen van de begrafenis zijn inmiddels weg en het is er nu leeg. Ik weet dat zij niet van bloemen houdt en ze is heel erg gelovig. Heeft iemand tips wat ik bij haar neer kan zetten, vind het maar niks dat het zo leeg is. Ik zorg wel dat constant een kaarsje bij haar brand.

Gr. Marjolein
Plantje, mooie siersteen? Beeldje? Wat vind haar familie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 12 augustus 2014 @ 13:17:

[afbeelding]

Dat is mooi.

Zou zoiets wel in overleg met de familie/ partner doen. Misschien willen ze het helemaal niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lastig. Wat zou ze leuk vinden denk je? Een mariabeeldje zoals hierboven is misschien alleen iets voor een katholieke gelovige.

En idd misschien aan familie vragen?
Wat voor steen gaat er straks opkomen ? Altijd akelig want het duurt volgens mij iets van zes weken eer er een op mag ? Zou iets van een mooie vaste plant in pot erop zetten zodat hij straks makkelijk verplaatst kan worden .
Nog gecondoleerd.
Gecondoleerd... Misschien kun je meerdere kaarsen in de vorm van een hart of kruis neerzetten? Dat kun je ook verplaatsen als er een steen komt. Heel veel sterkte
Dankjewel voor de reactie. Ik overleg het zowiezo ja. Een beeldje ben ik zelf niet zo voor. Ik was inderdaad aan een plantje aan het denken. Weten jullie wat langer houdt? Ben pas 21 en heb hier eigenlijk nog nooit over na hoeven denken en weet dus ook niet echt wat geschikt zou kunnen zijn.
Ik zou een boompje planten. Sterkte
Lief dat je dit voor je vriendin doet.

Ik vroeg me een beetje hetzelfde af voor het graf van mijn opa, daar wil ik ook een mooie plant neerzetten die niet al te snel verwelkt is. Ik blijf dus even meelezen.
Ik zou iets doen wat lang staat. Persoonlijk zou ik iets doen wat je vriendin leuk vond, waarvan ze denkt.. " Ja, dat is leuk." Kan een mooi plantje zijn, een beeldje of wat dan ook..

Zo doe ik het meestal, kan voor jou ook anders werken natuurlijk.
quote:jippie55 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 13:49 Ik zou een boompje planten. SterkteDat zou ik wel in overleg doen, waarschijnlijk moet er ook nog een steen op?
zolang de steen er nog niet op staat, lijk me het meest handig iets wat verplaatsbaar is. Een mooie plant of mand met planten. Of een mooie solarlamp
Kaarsen uiteraard. En ik dacht meteen aan een beeld van een engeltje, maar dat moet wel bij haar passen. Is een mooi (houten) kruis misschien een idee? Sommige tuinprikkers zijn ook erg mooi om een graf mee aan te kleden, met bijvoorbeeld een vlinder, vogel of bloem erop. (Even googelen op 'tuinprikker' als je niet direct snapt waar ik het over heb.)

Een mooie plant in een mand of pot is ook een goed idee. Ik zou als ik jou was gewoon langs een goede bloemist gaan en met hun overleggen. Dan kunnen zij je uitleggen welke planten de komende weken buiten kunnen staan en wel mooi blijven, hoe je ze eventueel moet onderhouden etc.

Zoals hier boven door meerdere mensen wordt gezegd zou ik hierover wel overleggen met de familie, of in elk geval de mensen die voor de grafsteen zorgen.
http://www.vankaarstotser ... 95/1/0/103694520341_1.jpg

Met meerder kaarsen een hart vormen?
Hier staan ook wat opties bij: http://www.rouwwinkel.nl/grafdecoratie.html

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin
Allereerst gecondoleerd.

Als antwoord op je vraag: ik zou een mooie plant kiezen. Bijvoorbeeld een olijfboompje (staat in de Bijbel - ik neem aan dat ze christelijk gelovig is, sorry als dat niet het geval is - voor het leven; in het geval van jouw vriendin leven na de dood) in een mooie pot zodat hij makkelijk kan worden verplaatst.

Een Mariabeeldje zou ik alleen doen als ze katholiek was. Een Mariabeeld op het graf van een hervormd of evangelisch wordt niet altijd gewaardeerd door de nabestaanden.
Ik zou het eerst met de familie overleggen.
Gecondoleerd.

Een monument(je) van mozaïek kan heel mooi zijn. Kan je ook heel persoonlijk (laten) maken.
Gecontroleerd met het verlies van je vriendin.

Mag ik vragen wat voor geloof zij had?

Misschien eens een wandeling over een begraafplaats maken. Soms als je daar loopt dan zie je dingen en denk je, oh dat is mooi.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Wat lief dat je dit wilt doen voor je vriendin.

Je zou een plantje met een bepaalde symboliek kunnen planten (of in een potje op haar graf zetten). Het symbool voor een herinnering aan haar, jullie vriendschap, of een bepaalde karaktereigenschap.

In de link een lijst van plantensymboliek.

plantensymboliek
Bedankt allemaal,

Na overleg met familie heb ik nu een houten kruisje neergelegd en een lantaarn gekocht voor een kaars die we later ook op de steen kunnen zetten. Verder staat er nu een plantje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven