Single en inkomen
dinsdag 12 augustus 2014 om 16:14
dinsdag 12 augustus 2014 om 16:15
dinsdag 12 augustus 2014 om 16:18
Als 10 mensen zeggen : het is heel veel, ben je dan happy?
En andersom,
Als 10 mensen zeggen: het is erg weinig, ben je dan ongelukkig en ga je dan een bijbaan erbij nemen in het weekend?
Voor de een is 1900 veel voor de ander weinig. Jij moet zelf bepalen of het genoeg is, wat anderen vinden boeit toch niet?
En andersom,
Als 10 mensen zeggen: het is erg weinig, ben je dan ongelukkig en ga je dan een bijbaan erbij nemen in het weekend?
Voor de een is 1900 veel voor de ander weinig. Jij moet zelf bepalen of het genoeg is, wat anderen vinden boeit toch niet?
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:00
MarianneDavids: Dat is wel heel optimistisch. Er zijn genoeg mensen van 30 die alleen maar kunnen dromen van zo'n inkomen. Het is iets boven modaal, en bijna 40% van de bevolking verdient minder dan modaal. Op 30-jarige leeftijd is dat percentage nog hoger.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:03
quote:MarianneDavids schreef op 12 augustus 2014 @ 16:55:
Ligt eraan hoe oud je bent en wat je doet. Als je achttien bent is het een leuk inkomen, als je dertig bent stelt het niets voor.
Dus jij zegt dat dit inkomen voor een 30-jarige veels te weinig is?
Er zijn in mijn bedrijf een hoop 40-ers die dit niet verdienen hoor.
Ligt eraan hoe oud je bent en wat je doet. Als je achttien bent is het een leuk inkomen, als je dertig bent stelt het niets voor.
Dus jij zegt dat dit inkomen voor een 30-jarige veels te weinig is?
Er zijn in mijn bedrijf een hoop 40-ers die dit niet verdienen hoor.
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:09
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:42
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:43
Kanon:
Alleen wonen is duurder omdat:
- Je met z'n tweeen niet een 2 keer zo grote/2 keer zo dure woning nodig hebt.
- Je met z'n tweeen maar 1 TV, 1 kabel/internetaansluiting, 1 wasmachine, 1 koelkast/diepvries, 1 vaatwasser, etc. nodig hebt
- Koken voor 2 personen niet 2 keer zo duur is als voor 1 persoon
- Je vaak met z'n tweeen eenvoudiger 1 auto kunt delen, als je hem niet allebei elke dag nodig hebt, maar wel allebei zo nu en dan
- enzovoorts.
Dit maakt echt heel veel uit.
Alleen wonen is duurder omdat:
- Je met z'n tweeen niet een 2 keer zo grote/2 keer zo dure woning nodig hebt.
- Je met z'n tweeen maar 1 TV, 1 kabel/internetaansluiting, 1 wasmachine, 1 koelkast/diepvries, 1 vaatwasser, etc. nodig hebt
- Koken voor 2 personen niet 2 keer zo duur is als voor 1 persoon
- Je vaak met z'n tweeen eenvoudiger 1 auto kunt delen, als je hem niet allebei elke dag nodig hebt, maar wel allebei zo nu en dan
- enzovoorts.
Dit maakt echt heel veel uit.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 12 augustus 2014 om 17:51