Geld & Recht alle pijlers

Single en inkomen

12-08-2014 16:09 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien 1900 euro netto permaand.

Aan vastelasten heb ik 1000 euro permaand.

Hou ik 900 euro over om van te leven inclusief boodschappen en auto rijden.

Zou graag jullie mening willen horen wat jullie vinden,veel of weinig inkomen.
Luxe hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alles is relatief maar je kan het rotter treffen lijkt me. Vanwaar deze vraag...wat vind je er zelf van?
Als je 18 bent en je bent schoonmaakster is dat veel inkomen.

Als je 58 bent en hersenchirurg is het een schijntje.

Maar zo lang je 10% van je inkomen kunt sparen elke maand is er geen reden om je druk te maken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Tja, zolang jij ervan rondkomt is toch helemaal niet belangrijk of ik het nu veel of weinig vind?

Stel dat ik het te weinig vind, kun je er dan iets aan doen om je inkomen te verhogen? En waarom zou je dat dan willen? Toch niet alleen omdat ik het te weinig vind?
Wil je daar indruk mee maken op je volgende date?
Toen ik 31 was verdiende ik 1720 netto (excl. auto), was singel en had een een huur van 700¤ per maand.

Kon ik prima van rondkomen. Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven.
Als 10 mensen zeggen : het is heel veel, ben je dan happy?

En andersom,

Als 10 mensen zeggen: het is erg weinig, ben je dan ongelukkig en ga je dan een bijbaan erbij nemen in het weekend?

Voor de een is 1900 veel voor de ander weinig. Jij moet zelf bepalen of het genoeg is, wat anderen vinden boeit toch niet?
Waarom wil je dat precies weten? Maakt het wat uit?
Moet makkelijk te doen zijn.. hoezo?
Ik zou er ruim van kunnen leven en sparen...
Daar moet je makkelijk leuk van kunnen leven en ook wat sparen.

Als je echter drie keer per week uit eten wil, op vakantie in een 5 sterren resort op de Bahama's en elke week een paar nieuwe Gucci schoenen, dan ga je het niet redden.
En wat reken jij tot vaste lasten? Zit daar al je zorgverzekering in, je gwl en inboedelverzekering, internet, telefoon etc?

900 voor eten, kleding, uitjes, benzine en zo komt goed uit.
Dat is toch gewoon modaal?

Niet veel, niet weinig.
Daar kun je ruim van leven lijkt me.
Ligt eraan hoe oud je bent en wat je doet. Als je achttien bent is het een leuk inkomen, als je dertig bent stelt het niets voor.
verba volant, scripta manent.
MarianneDavids: Dat is wel heel optimistisch. Er zijn genoeg mensen van 30 die alleen maar kunnen dromen van zo'n inkomen. Het is iets boven modaal, en bijna 40% van de bevolking verdient minder dan modaal. Op 30-jarige leeftijd is dat percentage nog hoger.
quote:MarianneDavids schreef op 12 augustus 2014 @ 16:55:

Ligt eraan hoe oud je bent en wat je doet. Als je achttien bent is het een leuk inkomen, als je dertig bent stelt het niets voor.

Dus jij zegt dat dit inkomen voor een 30-jarige veels te weinig is?

Er zijn in mijn bedrijf een hoop 40-ers die dit niet verdienen hoor.
Dat is bruto dus zo'n EUR 2500,00. Dat is modaal. Van EUR 900,00 voor auto en andere zaken kun je prima leven. Heb je sparen als vaste last opgenomen?

Wat vind je zelf?
Vergelijkbaar. Ietsje meer wel, maar niet veel meer. Zo ontzettend ruim vind ik het wel niet, moet ik zeggen met zulke hoge vaste lasten (die ik dus ook heb). Ik kan bvb niet iedere maand sparen... Denk dat mensen vergeten hoe duur alleen wonen is.
Wat is er zo duur aan alleen leven/wonen dan Teve?

Ik ben oprecht nieuwsgierig. Ik woon namelijk ook alleen, naar herken dit totaal niet.
Vind je alleen wonen niet duur kanon? Ik ben het wel met Tove82 eens hoor. Vind alleen wonen ook erg duur, het had mij heel fijn geleken om de kosten (vooral de vaste lasten) met iemand te kunnen delen. 1900 euro vind ik ook een redelijk inkomen trouwens
Kanon:

Alleen wonen is duurder omdat:

- Je met z'n tweeen niet een 2 keer zo grote/2 keer zo dure woning nodig hebt.

- Je met z'n tweeen maar 1 TV, 1 kabel/internetaansluiting, 1 wasmachine, 1 koelkast/diepvries, 1 vaatwasser, etc. nodig hebt

- Koken voor 2 personen niet 2 keer zo duur is als voor 1 persoon

- Je vaak met z'n tweeen eenvoudiger 1 auto kunt delen, als je hem niet allebei elke dag nodig hebt, maar wel allebei zo nu en dan

- enzovoorts.

Dit maakt echt heel veel uit.
Iets minder dan gemiddeld denk ik.
Klopt Handigmetgeld, ik woon zelf in een huurwoning die tegen de 700 euro kost, met gas/licht/elektra en water er bovenop kom je dan al gauw op 1000 euro aan maandelijkse vaste lasten.

Zou je met z'n tweeën wonen dan zou je niet gek veel meer kwijt zijn maar ze toch mooi kunnen delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven