Mode & Beauty alle pijlers

jarretels

11-08-2014 08:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
niet bedoeld als vis-, hengel- of ruktopic

Onder sommige jurkjes is het mooier om jarretels te dragen dan een panty, maar hoe zorg je ervoor dat je jarretels de hele dag mooi blijven zitten? als ik de 'touwtjes' te los doe, komen de kousen onder m'n jurkje vandaan, doe ik ze te strak, dan schieten die krengen los tijdens het fietsen (inmiddels ben ik behoorlijk bedreven in het fietsen met één hand, terwijl ik met de andere mijn kousen ophoud en tegelijkertijd mijn jurkje naar beneden trek). de clipjes waarmee je de jarretels vastmaakt aan de kousen willen bij mij sowieso nog wel eens losschieten, ook als ik kousen heb zonder kanten rand of plastic afwerking.

herkent iemand dit, en vooral: hoe kan ik dit verhelpen?
That's a fine looking high horse
Waarom gebruik je dan geen goede hold-up kousen ?
Een goeie gordel kopen met metalen clipjes en minimaal 6 klipjes. Bijv zoiets http://www.secretsinlace. ... /garter-belts-by-sil.html
quote:Pretzel66 schreef op 11 augustus 2014 @ 08:51:

Waarom gebruik je dan geen goede hold-up kousen ?definieer goed
Hold-ups die blijven zitten en niet afzakken .

Niet na een keer dragen in de prullenbak hoeven .

Die van oroblu bijvoorbeeld.
Vooropgesteld: ik vind jarretelles mooi! Maar handig niet en ook niet perse mooier onder bepaalde jurkjes. Hoe lelijk panty's ook zijn. Soms wel praktisch (op de fiets bijvoorbeeld)
Pretzel: ik heb al allerlei soort kousen geprobeerd, maar ik heb het vermoeden dat het niet zozeer aan de kousen ligt, maar meer aan de jarretels.

Lilalinda: panty's kunnen zo snijden in je heupen en onder nauw aansluitende jurkjes stoort dat me, en dan vind ik jarretels wel echt mooier.
Jarretels kopen die metalen vastzetters heeft (ipv 2x plastic) Dan blijft het al veel beter zitten. Jarretels met 4 of 5 vastzetters per been zitten ook beter dan die met 2 of 3.
Hold ups hoor je te dragen zonder jarretel hè...
quote:dalliance schreef op 11 augustus 2014 @ 09:56:

Pretzel: ik heb al allerlei soort kousen geprobeerd, maar ik heb het vermoeden dat het niet zozeer aan de kousen ligt, maar meer aan de jarretels.

Lilalinda: panty's kunnen zo snijden in je heupen en onder nauw aansluitende jurkjes stoort dat me, en dan vind ik jarretels wel echt mooier.En die sluitingen zie je niet onder een nauw sluitend jurkje? Je kunt toch een hoge panty nemen? Die eindigt in je taille? Dat ziet echt niemand hoor. Ik denk dat je die sluitingen beter ziet. Ik kan me wel voorstellen dat je jarretelles wilt omdat je je dan een vamp voelt.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Wauw, ik draag ze soms in de slaapkamer.... maar iemand die er mee durft te fietsen
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:dalliance schreef op 11 augustus 2014 @ 09:56:

Lilalinda: panty's kunnen zo snijden in je heupen en onder nauw aansluitende jurkjes stoort dat me, en dan vind ik jarretels wel echt mooier.

betere panty kopen

Echt hoor, natuurlijk zijn panty's passion-killers, maar wel praktisch.
Ik heb van die jarretels met aan de onderkant van de clips die ook aan bretels zitten. Blijven muurvast zitten. Ze zijn niet onzichtbaar maar ik vind het niet erg als je ze ziet zitten.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 11 augustus 2014 @ 10:05:

Hold ups hoor je te dragen zonder jarretel hè...zijn dat niet stay ups? of is dat hetzelfde in mijn hoofd klinkt het logische dat iets hold up heet, als het opgehouden moet worden (door jarretels) en stay up als het zelf al blijft zitten (met zo'n plakrand).
quote:clementien schreef op 11 augustus 2014 @ 10:07:

[...]

En die sluitingen zie je niet onder een nauw sluitend jurkje? Je kunt toch een hoge panty nemen? Die eindigt in je taille? Dat ziet echt niemand hoor. Ik denk dat je die sluitingen beter ziet. Ik kan me wel voorstellen dat je jarretelles wilt omdat je je dan een vamp voelt.ja, ik denk dat je die sluitingen wel ziet. maar het is toch anders. bij een snijdende panty denk je 'vetrand :'-(' en bij jarretelsluitingen denk je 'ooehh jarretels :-$' hoop ik dan
quote:dalliance schreef op 11 augustus 2014 @ 10:38:

[...]

zijn dat niet stay ups? of is dat hetzelfde in mijn hoofd klinkt het logische dat iets hold up heet, als het opgehouden moet worden (door jarretels) en stay up als het zelf al blijft zitten (met zo'n plakrand).

volgens mij is dat hetzelfde.

Heb je kousen, voor gebruik met jarretelles en dan hold/stay-ups met zo'n plakrand
Ik heb jarretelles met knoopjes. Iets lastiger om vast te maken maar blijft wel goed zitten.
Ik vind het lelijk, die bobbels onder een strakke jurk. Ik kies dus voor plakkousen.
Ow Ginevra, waar haal je die jarretels met knoopjes? Die kende ik nog niet.
Jarretelles zitten heerlijk en geven mij een beter gevoel dan de hold-ups. Panties zitten zo beknellend.
Blije bij : bij een wat betere lingeriewinkel.
Ik heb dus een hekel aan panty's.. Dus ik stay-ips gehaald met een plakrand. Ben uiteindelijk na 1,5 uur naar de Hema gereden voor een noodpanty omdat bij een van mijn benen de kous steeds naar beneden kwam zeilen bij iedere stap die ik deed --' De ander bleef bijzonder genoeg wel goed zitten.

Ondertussen wel kousen met jarretels, maar inderdaad voornamelijk voor in de slaapkamer Ben daar nog niet mee naar buiten geweest..
Vroeger waren er alleen onbetaalbare panties, jarretels hadden inderdaad een knoopje door een soort rubberen lusje maar dat schoot makkelijk los. Er paste precies een stuiver door dat enigszins langwerpige rubberen ding, daarmee bleven ze zitten.
verba volant, scripta manent.
Als je kousen met plakranden koopt, hou er rekening mee dat je je niet insmeert met bodylotion.
Ik draag altijd hold ups onder m'n uniform ( stewardess) heb al jaren die van de Hema, blijven prima zitten, sinds kort ook die van de primark geprobeerd, ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven