Bewustzijn tijdens narcose

14-08-2014 19:14 43 berichten
Morgen ga ik onder het mes voor een neuscorrectie. Tot nu toe ging het best goed, was totaal niet nerveus/zenuwachtig maar nu morgen steeds dichterbij komt, brengt dat toch de nodige zenuwen met zich mee.

Het is een operatie waarbij ik volledig onder narcose ga, en dit is tevens mijn allereerste operatie. De gedachte dat je helemaal niks merkt en dat de chirurg van alles met je zou kunnen doen, brr.. Maar.. Ik heb een aantal jaar geleden de film Awake gezien, en nu is dat dus hetgeen waar ik het meest bang voor ben.. Dat je geheel onder narcose wordt gebracht, je niet kunt praten of bewegen, maar je in je hoofd nog gewoon bij bewustzijn bent...

Is het heel naïef om te denken dat dit ook zomaar bij mij zou kunnen gebeuren? Ik ben echt een beetje freaked out haha.. Hoe groot zou die kans zijn dat dit in het echt ook kan voorkomen?

Voor degene die de film niet kennen, bekijk de trailer hier: https://www.youtube.com/watch?v=e3eEauXSQIA
quote:singsong schreef op 14 augustus 2014 @ 21:12:

[...]

Vanachter de computer weet ik niet hoe je uitziet maar zou het misschien niet kunnen zijn dat je misschien wel de enige bent die denkt dat er wat mis is met je neus. Heb je al aan andere gevraagd wat zij ervan vinden? Misschien zeggen die wel dat je er prima uitziet met de neus die je nu hebt.

Het maakt toch niet uit of anderen het wel of niet mooi vinden? Het is haar lichaam en haar goed recht er iets aan te veranderen.

Ik laat mij niet beïnvloeden door de mening van andere mensen over mijn lichaam, positief of negatief. Als ik ontevreden zou zijn met een lichaamsdeel en ik wil dat veranderen, kunnen 100 mensen zeggen dat het niet nodig is, ik zou het dan toch doen. Hun hoeven er niet mee te leven.
Alle reacties Link kopieren
Singsong, laat haar lekker doen wat ze wil.

Daar zijn deze operaties voor.
@singsong ik heb er wel eens een opmerking over gehad (of m'n neus gebroken was omdat ie wat scheef staat) dat was gewoon een serieuze vraag, ben er nooit mee gepest. Maar het valt mijzelf gewoon op, het bobbeltje, de vorm enz. Heb met de chirurg gekeken naar hoe het waarschijnlijk zal worden na de operatie en wat ik zag beviel me goed! Ik hou er natuurlijk rekening mee dat het bewerken van foto's njet de realiteit hoeft te zijn maar toch, ik denk wel dat het een verbetering zal zijn
quote:ladyveraa schreef op 14 augustus 2014 @ 21:28:

@singsong ik heb er wel eens een opmerking over gehad (of m'n neus gebroken was omdat ie wat scheef staat) dat was gewoon een serieuze vraag, ben er nooit mee gepest....Maar door zo'n opmerking laat je je toch niet uit de wind slaan.
quote:mamavk schreef op 14 augustus 2014 @ 21:23:

[...]

... Als ik ontevreden zou zijn met een lichaamsdeel en ik wil dat veranderen, kunnen 100 mensen zeggen dat het niet nodig is, ik zou het dan toch doen. Hun hoeven er niet mee te leven.Maar zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat je jezelf niet kan accepteren.
quote:Scamp schreef op 14 augustus 2014 @ 21:24:

Singsong, laat haar lekker doen wat ze wil.

Daar zijn deze operaties voor.Ik vroeg me gewoon af wat de oorzaak van de onzekerheid was bij ladyveraa misschien zitten er wel allerlei dingen achter wat je niet weet en zou de oorzaak bv niet lichamelijk kunnen zijn.
quote:singsong schreef op 14 augustus 2014 @ 21:39:

[...]

Maar zou het niet ermee te maken kunnen hebben dat je jezelf niet kan accepteren.Is dat een probleem? Je kan dingen ook groter maken dan ze zijn... Ze laat een bobbeltje van haar neus verwijderen, als ze zich daar goed bij voelt dan moet ze dat lekker doen. Als vrouwen dingen gaan veranderen voor een ander (mijn vriend houdt van grote tieten) dan vind ik dat wel zorgelijk. Dat is hier niet het geval, het is puur voor haarzelf. Sommige mensen sporten zich slank en diëten er op los, een ander doet het met liposuctie, allemaal omdat ze op dat moment niet tevreden zijn met zichzelf en wat willen veranderen. Mogen we dan ook geen make-up meer dragen, ons niet meer scheren of corrigerend ondergoed dragen als vrouw? Want als we dat doen, kunnen we onszelf niet accepteren zoals we zijn?
@singsong het is ook niet die opmerking die mij deed besluiten dat ik een operatie wilde. Het is mijn eigen keuze geweest, ik kijk elke dag in de spiegel en het eerste wat mij opvalt is m'n neus. Het is op een gegeven moment zo'n ding geworden dat ik mij er echt onzeker over ben gaan voelen.

Omdat ik mijn leven niet wil laten beïnvloeden door iets wat je kan veranderen, heb ik besloten dit te doen. Ik heb echt geen onrealistische verwachtingen, maar in mijn ogen is alle aanpassingen al een verbetering op wat ik nu heb
quote:mamavk schreef op 14 augustus 2014 @ 21:50:

[...]

... Sommige mensen sporten zich slank en diëten er op los, een ander doet het met liposuctie, allemaal omdat ze op dat moment niet tevreden zijn met zichzelf en wat willen veranderen. Mogen we dan ook geen make-up meer dragen, ons niet meer scheren of corrigerend ondergoed dragen als vrouw? Want als we dat doen, kunnen we onszelf niet accepteren zoals we zijn?Toch vind ik make-up en wat sporten niet hetzelfde als een operatie.
Ik begrijp wat singsong bedoelt. Als alles ok is in je hoofd dan maakt het niet uit hoe je eruit ziet, dan maakt dat je niet onzeker.

Veel succes in elk geval met de operatie en ik hoop voor je dat het je van de onzekerheid af helpt!
Weltrusten ladyveraa en veel succes.
Nogmaals bedankt allemaal! Net een 'before' foto gemaakt en zodra het eindresultaat te zien is de 'after' foto maken. Ben best benieuwd
Hallo ladyveraa als je wilt kun je dan vertellen hoe het was gegaan?
Ladyveraa?
Ik heb het ook laten doen jaren terug. Niemand heeft het opgemerkt, behalve ik dan, en ik ben er nog steeds heel blij mee :-)
moet je dan langs je huisarts of hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk . Zie het al helemaal voor me als de assistente vraagt: wat zijn de klachten? . Kvind mijn neus niet leuk . Hoop dat het goed is gegaan.
Als je echt kan aantonen dat je een afgrijselijke neus hebt en hier psychische problemen door hebt dan wordt het vergoed en moet je langs een huisarts. Zo niet dan ga je naar een privekliniek en moet je zelf betalen.

Hoe is het gegaan TO?
Hey allemaal! Sorry, de afgelopen dagen voelde ik me niet erg goed, herstel gaat langzaam maar ben al iets aan de betere hand.

Operatie ging een stuk beter dan verwacht, was er al een half uur te vroeg maar totaal niet zenuwachtig eigelijk. Toen ik gehaald werd mocht ik zo'n prachtig operatiehemd aan en werd k door een doktersassistent mee genomen, kreeg zo'n infuus ding in m'n ader en toen kwamen 1 voor 1 de dokters naar me toe die er tijdens de operatie bij zouden zijn. De plastisch chirurg zelf, die ik al had ontmoet tijdens zo'n consult gesprek, de assistent die bij me bleef om te zien of de narcose etc goed ging en de anesthesist. Allemaal hele aardige mannen en had verteld dat ik me zorgen maakte over de narcose, maar ze stelden me allemaal gerust.

Om 12u precies moest ik mee naar de O.K en daar lag ik dan met m'n mooie ziekenhuis hemd tussen 3 mannen haha. De anesthesist deed het slaapmiddel in het infuus, zei 'denk maar aan leuke dingen' en ik antwoordde dat ik aan vakantie zou denken, vroeg hij of ik al op vakantie was geweest of niet. Toen ik wilde antwoorden zag ik alles helemaal wazig worden en voelde ik me helemaal slaperig worden. Weet nog dat ik zei 'oh volgens mij werkt het al'

En toen ik wakker werd was het kwart over twee en lag ik op de 'uitslaap kamer'

De pijn valt me echt alles mee, is meer het drukkende gevoel op m'n neus en voorhoofd. Ook veel paracetamol en ontstekingsremmers moeten nemen de afgelopen dagen, ben van die laatste wel echt kotsmisselijk geworden dus daar gelukkig mee mogen stoppen.

Donderdag mag het verband van m'n neus, al zal ik dan nog niet het definitieve eindresultaat zien omdat m'n neus nog lang opgezwollen zal blijven/zijn. Ben wel erg benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven