Hoe hou ik die luier aan 's nachts?

15-07-2008 09:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een klein maar toch lastig puntje:

Mijn dochter van 2 is nog niet zindelijk. Ze trekt 's avonds in bed vaak haar luier uit. In het begin hielpt het om haar een romper ipv een hemd en onderbroek aan te trekken, maar inmiddels krijgt ze haar romper ook uit en is haar luier dus alsnog uit.

Op zich vind ik het niet zo heel erg, maar we hebben het niet altijd op tijd door, met als gevolg een nat bed (gelukkig hebben we er wel een zeiltje in liggen inmiddels). Of zoals gisteravond, dan blijkt als wij naar bed gaan dat ze in slaap is gevallen zonder luier aan, moet ze een luier om en wordt ze hysterisch wakker omdat dat natuurlijk vervelend is.

Iemand tips? Naast plakband?
Slaapzakje, rits op haar rug doen
duct tape?
MissMara

MC, slaapzakje is niet echt een optie meer, ook met rits op de rug krijgt ze die open en ze slaapt al een tijd onder een dekbedje.
Ik ben serieus hoor! Luiertje gewoon aandoen, over de klittebandjes helemaal rondom een stuk tape, volgens mij krijgt ze hem dan niet los. Of trekt ze hem dan als een broekje uit?
Ik bedoelde niet dat je de luier aan haar buikje vast moet tapen hoor!
En het slaapzakje binnenstebuiten? Dat lijkt me de enige manier, met slaapzakje, tot ze van die luier af kan blijven.
Luierbroekjes? Die schijnen ze minder makkelijk uit te krijgen.
Whahaha Miss M, dan moet je 's ochtends eerst je kind helemaal losknippen
Hoe oud is ze? misschien wil ze gewoon graag 's nachts zindelijk zijn? Kun je haar niet om 11 uur laten plassen zodat ze droog kan blijven?
quote:misschicken schreef op 15 juli 2008 @ 09:39:

Whahaha Miss M, dan moet je 's ochtends eerst je kind helemaal losknippengewoon met een snoeischaartje, gaat best! Maar als het alternatief is zo'n penetrant zeikbedje verschonen dan wist ik het wel!
quote:fluffychuzzle schreef op 15 juli 2008 @ 09:39:

Luierbroekjes? Die schijnen ze minder makkelijk uit te krijgen.Mijn dochter krijgt die helaas ook zo uit.
Hier ook plakband gebruikt hoor! Werkte prima...
armpjes vastbinden?

En nou blijf je van je luier af %^&$@#!!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Eow, misschien goed bespreken met Juna?? Zeggen dat ze de luier niet uit mag trekken omdat anders haar bed nat wordt? Soort beloningsysteem bedenken voor als ze het niet doet?

Want, ze doet dus hoe dan ook een Houdini act en denk niet dat ze goed blijft doorslapen als ze aan de muur getaped zit
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik verwachtte 'm al Kip
Misschien in plats van een romper (met drukker aan de onderkant) zo een turn/gympakje halen. Die hebben geen drukker onder en zouden dan dus lasitger uit te doen zijn. Bij de H&M hebben ze leuke met roezeltjes en met tinkerbell erop. Misschien houdt ze die wel aan. Het is een heus prinsessenpakje tenslotte.
Luierbroekjes gaan zo uit, al geprobeerd. Plakband heeft dus denk ik ook geen effect, en peutert ze ook zo los, al is ze er 1,5 uur mee bezig tot het lukt

Bespreken heb ik ook al gedaan, uitgelegd dat ze nog een luier om moet totdat ze op het potje/de wc plast en dat anders haar bedje nat wordt en dat dat niet fijn is. Maar heeft weinig effect.

Fluffychuzzle, goeide tip. Helaas zijn de drukkertjes het probleem niet. Ze doet haar armen uit de mouwen en trekt hem dan vanaf bovenaf uit. (zei er iemand Houdini )
Hangslotje op slaapzak
Ik zat al te wachten op het plaatje van die baby

Beloningssysteem snapt ze nog niet echt, alleen héél korte termijn (als je een plasje op het potje doet krijg je een klein kadootje werkt wel, als je een 3x een plasje op het potje doet krijg je een kadootje is nog te abstract geloof ik. Maar misschien het proberen waard.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat ze snel zindelijk is. We zijn er al héél lang mee bezig (zijzelf hoor, niet vanuit ons) ze weet wanneer ze moet plassen, weet hoe het potje/de wc werkt maar vind het gewoon eng om erop te gaan. Afgelopen week eindelijk weer een keer gelukt, dus hopen dat het nu snel klaar is.
Wil ze echt in haar blote billen liggen of laat ze een onderbroekje wel aan?

Bij de Hema hebben ze volgens mij van die zindelijk worden onderbroekjes. Als je dat aan haar als "echte onderbroek" verkoopt laat ze die misschien wel aan.

Ik weet alleen niet zeker of die plas wel goed opvangen.

Lastig hoor, je blijft verschonen op die manier.

Zijn er geen rompers met knoopjes (dus geen drukkertjes) in plaats van dat Hema systeem met wijde hals?

Daar kan ze als het goed is haar armen niet uitwurmen.

Volgens mij is het ook nog goed te doen om aan weerszijden van haar nek een knoopje en knoopsgat te maken. Zolang dat niet te strak zit kan het geen kwaad neem ik aan.

Het anti-aap middeltje van de apenheul toepassen?

Die hebben tassen waar je het lipje van de rits in zo'n bajonetsluiting moet vasthaken. Als je dit met een slaapzakje doet.... (wat handige apenhandjes niet kunnen, kunnen peuterhandjes vast ook niet)..
Gelet op het feit dat je al van alles geprobeerd hebt, zou ik er misschien voor kiezen om het probleem te proberen los te laten. Makkelijk gezegd natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar misschien toch een optie? Klaarblijkelijk "weet" je kindje wat ze wil, nl. geen luier om. Je zegt ook dat zij degene is die al graag op het potje zou willen plassen (nouja nog wel wat angst aanwezig maar goed haar interesse is er). Laat haar dan slapen zonder luier. Laat het los dat ze een luier om moet. Koop mooie onderbroekjes voor haar die ze 's nachts aan mag en spreek je vertrouwen uit dat ze, als ze plassen moet, zal gaan plassen op een potje. Of spreek af dat je haar wakker maakt om nog eens te plassen. Het kan twee kanten op werken: ofwel ze is binnen de kortste keren zindelijk ofwel ze ligt een aantal keer in een nat bed en zal ze om die reden er misschien wel zelf voor kiezen om toch weer een luiertje te gaan dragen. Met het verschil dat zij er dan voor kiest en dat het niet iets is wat ze tegen haar zin in aan moet.

Wat je ook doet, succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven