Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Minister Asscher zei het juist:

Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (PvdA) zegt over de actie van Haifi: “Mijn maag draaide zich om toen ik er over hoorde.”Asscher noemde de complottheorie een klassieke vorm van antisemitisme. “De domheid is bijna onmetelijk”, zei Asscher over Haifi’s verweer dat ze het op internet had gelezen. “Ze moet wel verder studeren als ze dit soort artikelen gelooft.”

Inderdaad ongelofelijk voor een academica......
quote:mariamm schreef op 15 augustus 2014 @ 14:36:

Ik zie en lees alleen maar haat haat haat en nog meer haat tegen de Islam. Ik word er bijna misselijk van.

Je bent al postings lang aan het hinten naar Joden. Hoe ze de wereld beheersen en de oorzaak zijn van al het duivelse kwaad op aarde. Je predikt hetzelfde antisemitische gedachtengoed als Hitler en de Nazi's destijds.

Nou DAT is haat.

En jij bent geen uitzondering, je weet zelf dat je hier de gangbare islamitische Jodenhaat verkondigt.

Als daar kritiek op komt begin je te huilen over 'islamhaat'.

Je slachtoffergedrag doet me denken aan een aanhanger van het Nazisme, die huilt over 'Nazihaat'.
Gek en " zeer geleerd", en dat laatste mogen we dus verwachten van een academica, liggen heel dicht bij elkaar. Je zou denken dat het twee uitersten zijn, maar niets is minder waar. Teken maar een cirkel en plaats deze 2 uitersten bij elkaar. Ze staan letterlijk naast elkaar. Dus wat dat betreft kun je nog wel eens rare uitspraken of situaties verwachten van zeer slimme mensen
quote:jo-elise schreef op 15 augustus 2014 @ 17:05:

Gek en " zeer geleerd", en dat laatste mogen we dus verwachten van een academica, liggen heel dicht bij elkaar. Je zou denken dat het twee uitersten zijn, maar niets is minder waar. Teken maar een cirkel en plaats deze 2 uitersten bij elkaar. Ze staan letterlijk naast elkaar. Dus wat dat betreft kun je nog wel eens rare uitspraken of situaties verwachten van zeer slimme mensen je bent niet automatisch slim met universitaire titel, en al helemaal niet als het culturele antropologie en sociologie betreft..
quote:mariamm schreef op 15 augustus 2014 @ 14:36:

Ik zie en lees alleen maar haat haat haat en nog meer haat tegen de Islam. Ik word er bijna misselijk van. Dat iemand uit naam van de islam iets gruwelijks pleegt wil niet zeggen dat de islam dat voorschrijft.

.Ga maar weer lekker zielig doen en joden de schuld geven maar het zijn toch echt moslims die ellende veroorzaken in Afrika, Irak en Israëli, leer je feiten kennen.
quote:mariamm schreef op 15 augustus 2014 @ 02:41:

Je kan hier niet je eigen mening geven en voor je eigen godsdienst opkomen blijkbaar.

Anders word je gewoon als anti-semiet of terrorist of barbaar of wat dan ook uitgemaakt.

De haat spat er gewoon uit bij sommige reacties. En dat vind ik pas eng!! Want ik zou maar naast een van jullie die hier zo een reactie plaatste in de trein zitten of tram. En weten dat diegene mij liever van deze aardbodem ziet verdwijnen, alleen maar omdat ik een bepaalde religie aanhang. Fijne gedachte...!!

Ooit komt de waarheid over wat er echt in deze wereld gaande is boven tafel, en dan zullen we zien we het er bij het juiste eind had.

Ik kan het jou enerzijds niet kwalijk nemen dat jij die leugens van de Islam geloofd.

Te zielig voor woorden....

Bij herhaling, in de moskee en lezen van de koran, van leugens ga jij erin geloven.

Ik zie hetzelfde patroon bij jou en bij madam Haatfa.

Ik hoop echt dat jij De Waarheid zal vinden voordat het te laat is.

Dat patroon zagen we ook bij een hele volk in WOII toen Hitler dit deed - herhalen herhalen van leugens.

Het volk ging in hem geloven als de leider.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:strikjemetstippels schreef op 15 augustus 2014 @ 15:26:

Starlighter ik vind het vrij vervelend dat je impliceert dat ik Volkert niet noem om dat hij blank is, want het is geen raciale kwestie, Boko Haram bestaat uit Afrikanen, en technisch gezien zijn Arabieren en Turken blank, het gaat niet om ras. Volkert is een extreem veganist en gelinkt aan extreem links, dat vind ik ook enge club maar niet te vergelijken met terreur uit islamitische hoek. Volkert kan je beschouwen als incident, terreur uit islamitische hoek als veel voorkomend. Vroeger EN nu.

Als je voor Adolf Hitler bent, ben je voor rassen leer, voor het doden van joden. Als je voor ISIS bent, ben je praktisch voor het zelfde, iig massale genocide en verkrachting (niet eens te vergelijken met nazi Duitsland zo barbaars, enige wat ik daar mee kan linken dat net zo erg was is Jasenovac in Kroatië). Mensen die protesteren voor ISIS zijn staatsgevaarlijk. Is al bewezen door beschieting in Brussels Joods museum en NL moslims die mee vechten met ISIS. Waar om ik andere landen aan haal is heel simpel, het probleem is namelijk niet typisch Nederlands, het is in alle landen zo (laatst nog gezien dat Australisch ventje dat een afgehakt hoofd vast had?). Je kan het dan ook niet op lossen door iets typisch NL te vinden.

Ik haalde Volkert inderdaad aan omdat hij (blank en) links is. Ik vind het schokkend dat je wilt beweren dat 'links' geweld ander geweld is dan Islamitisch geweld. Opeens was ie dood, die Pim. Doodeng omdat je het niet ziet aankomen. Geweld is geweld. Ben het wel met je eens dat het geweld vanuit moslims nu veel meer voorkomt en een groter probleem is. Maar ik vind het geen goed idee om geweld in te delen naar religie en motieven. Elke vorm van mensen vermoorden omdat je het niet eens bent met wat ' ij' zeggen is fout, laten we daar geen 'erg, erger, ergst' sticker op plakken op grond van overtuiging. Dat was het punt wat ik daarmee wilde maken. Wilde je niet kwetsen Nu zijn er mensen die roepen dat je het moet gaan verbieden dingen te zeggen. Dat vind ik echt heel eng. De gedachtepolitie zeg maar. Net als dat je nu niet kan zeggen dat je tegen IS(IS) bent in sommige wijken hier in Nederland, vind ik het eng dat men daarom vindt dat je hen ook het recht tot spreken wilt ontnemen, puur omdat je het niet met ze eens bent. Ik maak een onderscheid tussen 'roepen wat je vindt' en 'ernaar handelen'. Tenzij je de wet wilt aanpassen, en dat vind ik een eng idee. Straks mag je niks meer zeggen zonder straf te verwachten. Dat lijkt mij geen oplossing van het probleem.

quote:lammy schreef op 15 augustus 2014 @ 16:10:

[...]

Daar komt dat welbekende gezeik weer hoor. wij hebben ze binnengehaald bla bla bla. Wat voor werk denk je dat mijn vader en schoonvader hebben gedaan? Keihard gewerkt in de haven. Balen van 100 kilo sjouwen.En nee, ze zijn beide niet ontspoord.

Je bent gestoord als je vindt dat men mag zeggen dat vrouwenclitorissen vies zijn en dat je voor Isis bent.Dat mag je vinden en dat mag je zeggen, dat is nu juist het mooie eraan. Je mag me alleen niet lijfelijk aanvallen etc. Dat was toch juist het steven in de grondwet? Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind om IS(IS) leuk te vinden ofzo. Wel ben ik zeer sterk voor geen beperking opleggen op de vrijheid om te zeggen wat je wilt en vrijheid om te geloven waar je in wilt. Zelfs als dat betekent dat mannen zullen zeggen dat vrouwenclitorissen vies zijn. Sja.
quote:malu3 schreef op 15 augustus 2014 @ 15:26:

[...]

„Mijn maag draaide zich om toen ik er over hoorde”, zei Asscher (PvdA) vrijdag na afloop van de ministerraad over de „afgrijselijke” tweet. Yasmina Haifi, een partijgenote van Asscher, verwees afgelopen week naar artikelen op internet die haar punt zouden ondersteunen. Asscher noemde de complottheorie een klassieke vorm van antisemitisme en „buitengewoon schokkend”.

„De domheid is bijna onmetelijk”, zei hij over Haifi's verweer dat ze het op internet had gelezen. „Ze moet wel verder studeren als ze dit soort artikelen gelooft.” Premier Mark Rutte sprak tijdens zijn wekelijkse persconferentie van een „achterlijke gedachte” van deze twitterende ambtenaar.

.

Wat ík dus 'onmetelijk dom', 'buitengewoon schokkend' en 'een achterlijke gedachte' vind, is dat dat politici anno 2014 nog steeds niet weten dat bv. antisemitisme en complotdenken (alles = een Joods complot) mainstream gedachtengoed van moslims/de islam is.

Dat is al EEUWEN zo.

Hoe presteren westerlingen het om daarvan weg te blijven kijken?

En van homo-, ongelovigen en christenhaat?

Er wordt al jaren uit allerlei hoeken op alle alarmknoppen gedrukt, maar alle waarschuwingen werden/worden afgedaan als xenofobie, racisme, islamofobie en 'moslimbashen'.

Nee, de Klokkenluiders, díe waren het probleem!

De klokkenluiders tot zwijgen brengen, daar is alle energie in gaan zitten. Want als de Klokkenluiders (de xenofoben, islamofoben, moslimbashers en racisten) zwijgen, komt alles goed met de multicul.

Met hier in Nederland twee moorden als gevolg. En politici die 24/7 beveiligd moeten worden.

Politici pretenderen nog steeds 'geschokt' te zijn, door het radicalisme van een doorsnee moslima (en toevallig justitieambtenaar) als Yasmina.

Alsof het om exclusief gedachtengoed gaat.

Dat is net zo achterlijk als om anno 2014, 'geschokt' te zijn door Jodenhaat van Nazi's.

.
Dat is gevaarlijk politiek correct geneuzel starlight. Ik snap best dat het soms lastig is om er tussenin te zitten, maar iedere vorm van haatzaaien en het oproepen tot geweld, onderdrukking en verminking mag niet. Gelukkig niet.

Je verontwaardigde houding met de Volkert vergelijking gaat ook niet op. Natuurlijk was Pim Fortuyn's dood verschrikkelijk en een afschuwelijke daad, maar dat was weldegelijk een incident. Dit gaat over duizenden slachtoffers van martelingen, kinderen die onthoofd worden uit naam van de Islam.

De tijd van politiek correctheid is wel een beetje voorbij. Voor de wereld inclusief die van de vrede willende moslims is het beste om het beestje bij de naam te noemen en het geweldadige aspect van de Islam niet te accepteren. Net als we geen Oud Testamentische zaken zouden tolereren hier in het Westen.
Ik blijf mijn religie tot mijn laatste adem verdedigen. Islam is de religie van God, voor de mensheid, niet alleen voor de moslims.

En waar staat de Islam voor??

Wat zijn de basisprincipes van het ethische systeem in de islam?

Er zijn vier belangrijke thema?s in de Koran, waar gerechtigheid er één van is. Een onderdeel van het brede onderwerp van gerechtigheid is het ethische waardensysteem.

In de Koran wordt het woord adab gebruikt, om het beheersen van het denken, of elke andere lovenswaardige vorm van beheersing, waarmee mensen zich ergens in bekwamen, mee aan te duiden. Goede zeden en goede manieren (de basis van elk ethisch systeem) worden als de ware test van iemands capaciteiten beschouwd. De Koran stelt: ??Voor het oog van God is de meest edele onder u diegene die het beste gedrag vertoond ?? (49:13). Dit is verder bevestigd door profeet Mohammed (vzmh) toen hij zei: ?? de beste onder u zijn degenen met de voortreffelijkste moraal ?? Want alleen wanneer mensen in ethisch opzicht uitblinken, zullen zij zichzelf en anderen in de samenleving geen schade berokkenen, wat tot vrede en geluk voor allen zal leiden.

Een van de belangrijkste ethische basisprincipes in de Koran is de manier waarop men zijn of haar familie ? ouders, kinderen, echtgenoot ? behandelt. Daarnaast wordt van moslims verwacht dat zij voor hun medemens zorgen. De Koran verklaart: ?? Rechtschapenheid wil zeggen dat men in God gelooft ? en uit liefde voor Hem bezit aan de naaste familieleden , wezen, behoeftigen, de reiziger en de bedelaar geeft ...? (2:177). Hiermee wordt een in de Koran (49:10) nader beschreven principe

erkend, dat alle moslims broeders zijn, delen van één lichaam en onderdeel van één structuur en elkaar daarom dienen te helpen en goed voor elkaar te zijn, uitgezonderd degenen die slecht zijn. In theorie, dient men zelfs zijn vijanden zo te behandelen. De profeet (vzmh) heeft gezegd: ?? God kent geen genade voor degene die geen genade voor anderen heeft??

Omdat waarheid uit deugdzaamheid voortkomt en leugens slechtheid voortbrengen, wordt men aangeraden om in alle handelingen waarheidsliefde te betrachten. De Koran verklaart : ? ? En de mannen en vrouwen die de waarheid spreken ? voor hen heeft God vergeving en een grote beloning bereid?? (33:35)

Deze basisprincipes zijn IDENTIEK aan die van het CHRISTENDOM en het JODENDOM want ze komen van precies dezelfde Schepper.

Wie durft mij hier dus nog te vertellen dat diegene die daar in het Midden-Oosten, of waar dan ook, aan het moorden zijn moslims zijn?? Of uberhaupt mensen?? Onmogelijk!!
Is er nog een islam apologeet around? Wat vind u van dit alles?
quote:Noesa schreef op 15 augustus 2014 @ 20:44:

[...]

Politici pretenderen nog steeds 'geschokt' te zijn, door het radicalisme van een doorsnee moslima (en toevallig justitieambtenaar) als Yasmina.

Alsof het om exclusief gedachtengoed gaat.

Dat is net zo achterlijk als om anno 2014, 'geschokt' te zijn door Jodenhaat van Nazi's.

.Daar verbaas ik mij ook over. Alsof het compleet nieuw is waar de islam voor staat. Best eng dat dat soort mensen beslissingen over ons land nemen.
quote:mariamm schreef op 15 augustus 2014 @ 21:17:

Ik blijf mijn religie tot mijn laatste adem verdedigen. Islam is de religie van God, voor de mensheid, niet alleen voor de moslims.

Zoals Tutti Frutti, zelf nog officieel een moslima maar officieus niet, hier al een paar keer geschreven heeft is zelfs de slechtste moslim altijd nog 100x beter dan welke rechtschapen, eerlijke en liefdevolle niet moslim. Dan houdt het voor mij al op. Wat een simpele ideologie is de islam, kwaadaardig en wreed is het.

Kijk lekker naar de onthoofdingen van kinderen en andere onschuldige doodsbange mensen. Mijn maag keert om van zoveel wreedheid, agressie en idioterie.

Wie durft mij hier dus nog te vertellen dat diegene die daar in het Midden-Oosten, of waar dan ook, aan het moorden zijn moslims zijn?? Of uberhaupt mensen?? Onmogelijk!!Best raar dat niet moslims een islamitische staat uitroepen

Er zijn vier belangrijke thema?s in de Koran, waar gerechtigheid er één van is. Een onderdeel van het brede onderwerp van gerechtigheid is het ethische waardensysteem.

De gerechtigheid MITS je het ethische waardensysteem volgt van de Islam. Want wat gebeurd er als je niet zo waardig bent volgens dat waardensysteem? Dan ben je een.... ?

In de Koran wordt het woord adab gebruikt, om het beheersen van het denken, of elke andere lovenswaardige vorm van beheersing, waarmee mensen zich ergens in bekwamen, mee aan te duiden. Goede zeden en goede manieren (de basis van elk ethisch systeem) worden als de ware test van iemands capaciteiten beschouwd.

Goede zeden en goede manieren IN HET OPENBAAR tegen MOSLIMS. Waar of niet waar? Jezelf coma zuipen binnen maakt niet uit, je vrouw tot gort slaan ook niet. Mits een ander er maar niet achter komt. Want wat is de grootste gruwel in de ogen van Alah? De openbaarheid van de zonde, niet zozeer de zonde zelf.

Er wordt zelfs gezegd dat als je gevraagd wordt naar een zonde dat je beter ontwijkend kunt antwoorden zoals 'Zoiets doet een moslim niet?' En als dat niet werkt beter keihard kunt liegen, want dat wordt wel vergeven. De openbaarheid van de zonde niet.

De Koran stelt: ??Voor het oog van God is de meest edele onder u diegene die het beste gedrag vertoond ?? (49:13). Dit is verder bevestigd door profeet Mohammed (vzmh) toen hij zei: ?? de beste onder u zijn degenen met de voortreffelijkste moraal ?? Want alleen wanneer mensen in ethisch opzicht uitblinken, zullen zij zichzelf en anderen in de samenleving geen schade berokkenen, wat tot vrede en geluk voor allen zal leiden.

Deze samenleving is binnen de Islamitische samenleving zoals jij heel goed weet. De rest valt er buiten en is vogelvrij. Dat moraal heeft Mohammed ook goed laten zien in zijn slagvelden.

Een van de belangrijkste ethische basisprincipes in de Koran is de manier waarop men zijn of haar familie ? ouders, kinderen, echtgenoot ? behandelt.

Dit volgens de schrift, en die is niet bepaald vrouwvriendelijk. Maar je hebt gelijk, in het gezicht mag niet geslagen worden en niet zodanig dat je het aan haar kunt zien. Eerwraak hoort ook bij die basis principes.

Daarnaast wordt van moslims verwacht dat zij voor hun medemens zorgen. De Koran verklaart: ?? Rechtschapenheid wil zeggen dat men in God gelooft ? en uit liefde voor Hem bezit aan de naaste familieleden , wezen, behoeftigen, de reiziger en de bedelaar geeft ...? (2:177). Hiermee wordt een in de Koran (49:10) nader beschreven principe

erkend, dat alle moslims broeders zijn, delen van één lichaam en onderdeel van één structuur en elkaar daarom dienen te helpen en goed voor elkaar te zijn, uitgezonderd degenen die slecht zijn.

Men heeft het dus alleen over Moslims, anderen zijn vogelvrij.

In theorie, dient men zelfs zijn vijanden zo te behandelen. De profeet (vzmh) heeft gezegd: ?? God kent geen genade voor degene die geen genade voor anderen heeft??

Je moet er helaas bijzeggen in theorie, want van de praktijk is al geen sprake. En wat die profeet gezegd heeft is meteen toepasbaar om geweld te gebruiken tegen de vijanden, de mensen 'zonder genade'.

Omdat waarheid uit deugdzaamheid voortkomt en leugens slechtheid voortbrengen, wordt men aangeraden om in alle handelingen waarheidsliefde te betrachten. De Koran verklaart : ? ? En de mannen en vrouwen die de waarheid spreken ? voor hen heeft God vergeving en een grote beloning bereid?? (33:35)

Die vergeving ben je niet eens zeker. Zoals Allah dat blieft, tenzij je martelaar bent. Jij bent niet zeker van het paradijs volgens de koran. Misschien, als Allah in een genadige bui is en jij heel netjes bent geweest (in het openbaar)

Deze basisprincipes zijn IDENTIEK aan die van het CHRISTENDOM en het JODENDOM want ze komen van precies dezelfde Schepper.

Uhm, van Jodendom zal ik niets zeggen, maar het lijkt niet op christendom. Gods genade volgens het Christendom kan je niet verdienen of verliezen, het is er voor iedereen. Ongeacht fouten die je maakt. Daarvoor is Jezus zijn dood zo belangrijk. Het gaat daar niet om in deze discussie, maar het is nogal een verschil vandaar dat ik het even aangeef.

Wie durft mij hier dus nog te vertellen dat diegene die daar in het Midden-Oosten, of waar dan ook, aan het moorden zijn moslims zijn?? Of uberhaupt mensen?? Onmogelijk!!Wie is dan aan het moorden volgens jou? Luid en duidelijk graag.
Moslims kunnen het niet gedaan hebben volgens Mariamm.

Mensen zelfs niet.

Alleen Joden.
Wat trouwens opvalt in het Islamitische beloningsbeleid van het paradijs, is dat het heel oppervlakkig materialistisch is. Het gaat om kostbaarheden en maagden. Nog steeds niet over eeuwige vrede of zo.
quote:tekenis schreef op 15 augustus 2014 @ 21:40:

Moslims kunnen het niet gedaan hebben volgens Mariamm.

Mensen zelfs niet.

Alleen Joden. Nee want moslims zijn respectvol en vredelievend tegen iedereen. Zelfs tegen joden, homo´s en alle niet moslims.

Ik blijf mijn religie tot mijn laatste adem verdedigen. Je doet maar, val ons er niet mee lastig Islam is de religie van God, voor de mensheid, niet alleen voor de moslims.

Nee hoor.

En waar staat de Islam voor?? Voor Ontzettend veel ellende. Afschaffen, en wel zo snel mogelijk

Slaafse onderwerping, niet zelf nadenken, naar de haatbaard luisteren en ontkennen, ontkennen ontkennen. Joden haten, vrouwen onderdrukken, homos onderdrukken, Sharia ellende, ISIS bull shit, Boko Haram Monsters, marteling, dood, zelfmoordterroristen, Hamastuig, AlQuaida aanslagen. Heel ethisch die islam.

Er zijn vier belangrijke thema?s in de Koran, waar gerechtigheid er één van is. WOEHAHAHAHAHA Een onderdeel van het brede onderwerp van gerechtigheid is het ethische waardensysteem. Rot toch op.

In de Koran wordt het woord adab gebruikt, om het beheersen onderdrukken van het denken, of elke andere lovenswaardige vorm van beheersing, waarmee mensen zich ergens in bekwamen, mee aan te duiden. Goede zeden clitorissen afsnijden bedoel je en goede manieren (de basis van elk ethisch systeem) worden als de ware test van iemands capaciteiten beschouwd. De goed manieren van het moslimtuig in Amsterdam West bedoel je? De Koran stelt: ??Voor het oog van God is de meest edele onder u diegene die het beste gedrag vertoond ?? (49:13). Dit is verder bevestigd door profeet Mohammed (vzmh) toen hij zei: ?? de beste onder u zijn degenen met de voortreffelijkste moraal ?? Want alleen wanneer mensen in ethisch opzicht uitblinken, zullen zij zichzelf en anderen in de samenleving geen schade berokkenen, wat tot vrede en geluk voor allen zal leiden.Precies, en moslims blinken nou niet bepaald uit in geen schade berokkenen.

Een van de belangrijkste ethische basisprincipes in de Koran is de manier waarop men zijn of haar familie ? ouders, kinderen, echtgenoot ? behandelt. Daarnaast wordt van moslims verwacht dat zij voor hun medemens zorgen. De Koran verklaart: ?? Rechtschapenheid wil zeggen dat men in God gelooft ? en uit liefde voor Hem bezit aan de naaste familieleden , wezen, behoeftigen, de reiziger en de bedelaar geeft ...? (2:177). Hiermee wordt een in de Koran (49:10) nader beschreven principe

erkend, dat alle moslims broeders zijn, de soennieten en de sjieten broeders? delen van één lichaam en onderdeel van één structuur en elkaar daarom dienen te helpen en goed voor elkaar te zijn, uitgezonderd degenen die slecht zijn. In theorie, dient men zelfs zijn vijanden zo te behandelen. De profeet (vzmh) heeft gezegd: ?? God kent geen genade voor degene die geen genade voor anderen heeft??

Deze basisprincipes zijn IDENTIEK aan die van het CHRISTENDOM en het JODENDOM want ze komen van precies dezelfde Schepper. Newsflash: We stammen van de apen af meid.

Wie durft mij hier dus nog te vertellen dat diegene die daar in het Midden-Oosten, of waar dan ook, aan het moorden zijn moslims zijn?? IK Of uberhaupt mensen?? Onmogelijk!!Het zijn Moslims, het zijn mensen. Die met de Koran in hun poten genocide aan t plegen zijn. Blijf jij maar lekker je godsdienst verdedigen.

quote:malu3 schreef op 15 augustus 2014 @ 21:25:

[...]

Daar verbaas ik mij ook over. Alsof het compleet nieuw is waar de islam voor staat. Best eng dat dat soort mensen beslissingen over ons land nemen.

Heel eng. Totaal wereldvreemd.

Ze leven ver van de multicul, in blanke enclaves.

Af en toe een niks-aan-de-hand rondleidinkje door een Vogelaarwijk en ze weten weer voor de volgende 20 jaar dat Henk & Ingrid het ware gevaar zijn.

Wie durft mij hier dus nog te vertellen dat diegene die daar in het Midden-Oosten, of waar dan ook, aan het moorden zijn moslims zijn?? Of uberhaupt mensen?? Onmogelijk!!Lieve schat, het zijn moslims. Sterker nog: zij denken dat hun interpretatie van de koran de enige juiste is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarin gelijk hebben: het blijft een interpretatie. Net zoals jouw uitleg jouw interpretatie is. We kunnen alleen maar blij zijn met eenieder die om het even welk heilig boek vreedzaam uitlegt. Maar dat maakt hem of haar niet minder een gelovige en een aanhanger van een bepaald geloof dan iemand die dat niet doet.

Dit is precies wat ik tegen heb op religie en wat religie (de islam op dit moment voorop) in mijn ogen gevaarlijk maakt.

Ik hoop oprecht dat jij je ogen wilt openen voor deze waarheid. Je hoeft niet je geloof af te zweren, maar je moet je kritiek en je verontwaardiging richten op de mensen die jouw geloof werkelijk ontheiligen. Dat zijn de extremisten die moorden en verkrachten, en hun aanhangers die deze daden goedkeuren en zelfs toejuichen. Dat zijn jouw mede-moslims. Als je hun daden afschuwelijk vindt, draai er dan niet langer omheen en zie dat onder ogen.
Meivogel, het openlijk kritiek hebben op andere Moslims is dus ook 'not done'. Beter liegen en anderen de schuld geven hoort bij de religie. Waarom open zijn tegen de vogelvrijen? Wie denk je wel niet (en ik, en andere niet moslims) dat je bent? Een niet moslim en als zodanig geen mening waardig. Daar komt het op neer.

Het Nederlands rechtsysteem, uberhaubt democratische rechtsystemen, niet Moslims zijn allemaal ondergeschikt aan de Islam.
quote:starlighter schreef op 15 augustus 2014 @ 14:19:

Ik werk dagelijk met een heleboel culturen. Vooral islamitische. En dat heeft de laatste periode enorm parten gespeeld m.b.t. het nieuws. Want de mensen waar ik mee werk, zijn jongeren van de leeftijd 12 tot 18 jaar, en die denken erg zwart wit op die leeftijd.

Het moeilijke aan het nieuws en de gebeurtenissen van de laatste tijd is dat ik me echt in een tweesplitsing voel: ik ken genoeg islamitische mensen die heel prettig en plezierig zijn in de omgang. Ik ken er ook een heleboel die snel boos zijn, enorm agressief worden om een simpel meningsverschil en elke vorm van kritiek zien als een aanval op hun geloof.

Dit vind ik zo moeilijk! En ook een beetje zat. Je kan je kont niet keren of er is iemand boos, beledigd of niet tevreden. Nederland is veranderd in Klaagland. We klagen heel wat af terwijl we het allemaal zo slecht niet hebben. Het echte probleem lijkt te zijn dat we elkaar gewoon niks gunnen.

Hoe is dat zover gekomen. Ik denk persoonlijk dat dit ligt aan het feit dat we in Nederland een hele tijd een soort 'schuldgevoelbeleid' gehandhaaft hebben. Problemen werden niet gehoord of weggeschoven omdat 'wij ze zelf hebben binnengehaald', hele groepen nieuwe Nederlanders zijn links blijven liggen m.b.t. integratie. Ze kwamen en we zorgden niet goed voor ze, ze waren goed voor simpele arbeid en daarna moesten ze snel opzouten. Is dit alles 'hun' schuld? Nee. We hadden het beter moeten organiseren op veel kleinere schaal, moeten indammen zodat iedereen die we hier verwelkomden top Nederlands leerden, opleidingen kunnen doen d.m.v. werk/leer trajecten.

Doordat er 20 jaar is ja geknikt en over bolletjes geaaid is, miljoenen is uitgegeven aan buurthuizen, leefbaarheidsprojecten etc. zitten we met een heleboel mensen opgescheept die vinden dat hun mening afvallen hetzelfde is als hun mening, persoon en religie beledigen is.

JA, je mag je mening hebben, NEE, dat betekent niet dat ik dit mening retetof moet vinden of dat je het luidkeels mag roeptoeteren op onbeschaafde wijze. Ik ben helemaal voor mogen zeggen dat je voor ISIS bent, dat je vrouwenclitorissen maar vies vindt en afgesneden moeten worden. Alleen vind ik het achterlijk en dat mag ik vinden, denken en zeggen zonder dat ik bekogeld wordt met stenen en een wijk wordt uitgewerkt. En dit laatste is niet van toepassing meer. Tolerantie (wat beide kanten uitwerkt) is doodgegaan toen het eerste schip nieuwe Nederlanders aankwam onder het beleid van 'komt wel goed hihi'.Ik ken toevallig nogal wat mensen van Spaanse en Italiaanse afkomst. Hun ouders zijn allemaal op dezelfde manier (als gastarbeiders) ons land binnengekomen. allemaal onder dezelfde regering/hetzelfde beleid. Allemaal volkomen geïntegreerd. Kun jij uitleggen hoe dat komt, dan?
quote:tekenis schreef op 15 augustus 2014 @ 22:04:

Meivogel, het openlijk kritiek hebben op andere Moslims is dus ook 'not done'. Beter liegen en anderen de schuld geven hoort bij de religie. Waarom open zijn tegen de vogelvrijen? Wie denk je wel niet (en ik, en andere niet moslims) dat je bent? Een niet moslim en als zodanig geen mening waardig. Daar komt het op neer.

Het Nederlands rechtsysteem, uberhaubt democratische rechtsystemen, niet Moslims zijn allemaal ondergeschikt aan de Islam.Ik weet het
quote:tekenis schreef op 15 augustus 2014 @ 22:04:

Het Nederlands rechtsysteem, uberhaubt democratische rechtsystemen, niet Moslims zijn allemaal ondergeschikt aan de Islam.

Precies...of ondergeschikt aan een terreurbeweging.

Update: deze (Arabische) journaliste heeft grote spijt dat ze dit heeft uitgezonden, zodat het nu als bewijs van menselijke schilden wereldwijd wordt getoond. “Dat was nooit mijn bedoeling.”

https://www.youtube.com/watch?v=fn_Mgr5p2iY

Zo werkt het dus ook, de journalisten ter plekke houden informatie weg, omdat ze vaak Arabisch zijn – of uit angst voor wraakacties van Hamas.

Daarom vind ik het niet raar dat de meeste moslims verblind zijn door de islam doctrine en de manipulatie van diens terreurorganisaties.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven